Ik ben naar … geweest en het was …

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Gisteren bij Tengger in Merleyn geweest. Wat een toffe show! Samen met 20 anderen die deze parel op het netvlies hadden. De muziek was zowaar nog prachtiger live en er werd ook een mooie spirituele dans bij gegeven ;). Heel attent dat ze iedereen in het publiek individueel kwamen zegenen met een belletje. Overigens ook voor het eerst dat ik een band met een 12-jarige live heb gezien, en hij stal de show haha!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.713
7.476
Lag dit aan mijn post? Ik zie nu inderdaad dat ik geen spoilers heb gebruikt. Sorry, sorry, sorry. In mijn euforie vond ik het zelf heel leuk om mijn avond te omschrijven. Nu ben ik nog zo bleu en nieuw op dit forum dat ik eigenlijk niet eens weet hoe die spoilers echt werken en dat mensen soms inderdaad willen wachten met de te spelen nummers.

En ik was ook in de emotie vergeten dat er vanavond nog een show is, en ik nu misschien jouw avond een stuk minder leuk heb gemaakt. Mijn excuses, dat is niet mijn bedoeling geweest. Ik had beter even kunnen wachten met het posten van dit bericht tot na vanavond.

Nogmaals mijn excuses... Dit is niet mijn bedoeling geweest. Mocht ik je ooit een keer tegenkomen op een festival of een meet-up ofzo, wil ik op zijn minst goed maken met een biertje...
Dit is exact waar dit topic voor bedoeld is hoor. Je beschrijft je ervaringen van een live concert bijwonen en daar horen soms de gespeelde nummers bij.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.037
1.031
Ik wil het voor niemand verpesten, dus lezen op eigen risico.

Het is soms lastig bij dit soort artiesten, en ik ben het volledig eens met de inleiding van het Patrool. Het zijn sterke liedjes en het is een goede performer + liveband, maar dat zou betekenen dat het a priori dus fantastisch is, en dat was het voor mij gewoon niet. Had je ze nog nooit gezien, snap ik volledig dat dit concert je wél overrompelt.

Dat zit hem vooral in de setlist, die vind ik niks anders te noemen dan lui. Om nou 9 van de nieuwe 10 albumtracks te spelen vind ik veel te veel van het goede, maar nog een soort van begrijpelijk omdat het een tour rond dit album is. Het gaat vooral om de andere setlistkeuzes. Tot de encore kun je gewoon élk nummer goed gokken, er is gewoon geen spannende keuze. Alleen maar de hits, geen albumtracks of deep cuts. Sterker nog ik heb ze 1x eerder gezien, echt niet vaak dus, en ik heb tot de encore op de nieuwe nummers na) gewoon alléén maar dezelfde liedjes gehoord als op TW Classic tijdens de vorige tour. Voor een artiest 'die zichzelf steeds opnieuw uitvindt' vind ik dat gewoon schandalig. De podiumopstelling is ook 1 op 1 hetzelfde als de vorige tour. Als je ze die tour hebt gezien, dan is er (op de nieuwe nummers na) gewoon niks veranderd. De voor mij interessantste keuzes tijdens TW Classic 2022 vielen dan nog weg ook: 'Higgs Boson Blues', 'City of Refuge', 'There She Goes My Beautiful World', 'Get Ready For Love' of 'Vortex' als bijzonderheden, nee die zijn allemaal vervangen voor nieuwe nummers. Dus wéér 'Carnage' en wéér 'White Elephant', toen ook al gespeeld. Qua arrangementen ook niks anders, 'Jubilee Street', 'Tupelo' alles identiek.

Vanaf de encores werd het voor mij eigenlijk pas een meerwaarde ten opzichte van vorige keer. 'Palaces of Montezuma', 'Papa Won't Leave You Henry' en vooral 'Weeping Song' als tweede encore was gewoon wel echt heel erg vet. De hoogtepunten voor mij samen met de nieuwe nummers 'Joy' en 'Wild God'.

Nick Cave zelf vond ik ook gewoon minder dan de vorige keer op TW Classic en dan toen ik hem zag met Warren Ellis in Carré. Minder gevat, minder energiek, een beetje afgeraffeld als het ware tijdens bijvoorbeeld 'Conversion'. Tel daarbij op een apathisch (maar wel stil, dat dan weer wel) publiek en dan was dit voor mij gewoon een 7,5, prima avond maar meer niet.
Quasi perfecte beschrijving. Zo heb ik het in Oberhausen ook gevoeld.
Ik denk gewoon als je de vorige tour hebt gezien, dat je gewoon niet of veel minder verrast kunt worden. En het probleem is dat je hoopt dat de verrassing er gaat komen bij zijn nieuwe liedjes, maar dat viel voor mij wel tegen. Ik had echt goede hoop dat Conversion een nieuw 'Jubilee Street' of 'Higgs boson blues' ging worden, maar het spatte niet uit elkaar. Voor zij die de eerste keer Nick Cave zien is het natuurlijk een festijn. Als je de eerste keer de uitspatting van Jubilee Street mag aanhoren, ben je logischerwijs ondersteboven van. Eigenlijk is deze tournee gewoon het verlengde van twee jaar geleden, maar met een nieuw album.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Grunt149

Randprogramma
14 sep 2022
198
95
Kan me aardig vinden in bovenstaande

Het verschil in 'magic' is wel schrijnend moet ik zeggen tussen Oberhausen en Amsterdam. Dus er zit echt wel rek in...

Hopelijk herpakt hij zich vanavond 🕺
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.857
9.811
Kan me aardig vinden in bovenstaande

Het verschil in 'magic' is wel schrijnend moet ik zeggen tussen Oberhausen en Amsterdam. Dus er zit echt wel rek in...

Hopelijk herpakt hij zich vanavond 🕺
Zie je 'm 3 shows na elkaar? Zag net dat hij in de Ziggo niet langer

Straight To You en The Ship Song

op de setlist had staan.

Mogelijk doet hij die vanavond wel.
 

Grunt149

Randprogramma
14 sep 2022
198
95
Ja, kleine afwijking

Laten we het hopen.

Gisteren stond ik en dit is echt de laatste keer staan voor mij in de Ziggo. Letterlijk continu gelul , helemaal gestoord word je ervan

In Oberhausen was het 2,5 uur muisstil en was ik in trance.

Vanavond vak 102 gangpad dus zal een andere beleving worden 🤞


Die setlist kan je inderdaad wel dromen tegenwoordig.
Cave speelt jammer genoeg zelden iets van mijn favoriete album No More Shall We Part

Allemaal parels stuk voor stuk :
  • As I Sat Sadly By Her Side
  • Love Letter
  • Fifteen Feet Of Pure White Snow
  • God Is In The House
Kippenvel nummers om live te spelen als je het mij vraagt
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.682
665
Gisteren stond ik en dit is echt de laatste keer staan voor mij in de Ziggo. Letterlijk continu gelul , helemaal gestoord word je ervan
Dan had ik geluk, want rondom mij werd er niks gepraat. Er ging zelfs niemand naar de WC of drinken halen. Ook nauwelijks telefoons de lucht in. Zodoende dus ook geen enkele afleiding, heerlijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken