Ik ben naar … geweest en het was …

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.480
3.636
Mijn eerste keer Moby beviel meer dan goed. Vanaf kleine 15 meter van het podium alles goed mee gekregen en het publiek was hier ook enthousiast. Wel eens met bijzondere uitvoeringen/setlist keuzes van sommige nummers. Geen idee wat ik kon verwachten maar toch een van de betere concerten dit jaar uiteindelijk. 'Go', 'Why Does My Heart Feel So Bad' en 'Extreme Ways' staken er voor mij boven uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: gretz en johanra

fred alweer..

Support act
27 jan 2023
765
580
Gister bij Ploegendienst geweest te Xinix (Nieuwedijk) met mijn vriendin. Punk in de biblebelt dus. Was zelf nog nooit in de venue geweest, het ligt nogal apart in de middle of nowhere naast een afrit langs de A27. Van tevoren vroeg ik me af hoe druk het ging zijn en dat viel inderdaad wat tegen: ik denk dat er misschien net 50 mensen aanwezig waren. Het publiek had er echter zin in, dus dat maakte meer dan goed.

Opener Kleine Crack kende ik al via Burning Fik, maar kon me eerder niet zo bekoren. Live wel gelukkig. Muzikaal in dezelfde lijn als Three 6 Mafia en alle moderne iteraties ervan.

Ploegendienst was ook prima, zoals ze altijd spelen. Er was wat gedoe met het geluid waar Ray Fuego zichtbaar en vocaal geïrriteerd om was.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.263
1.324
Moby, het concert waar ik het hardst naar uitkeek dit jaar maar dat nooit echt helemaal van de grond kwam uiteindelijk. Het was heel goed hè, fantastische muzikanten, maar soms rare keuzes in de set - die bizarre versie van Life Me Up onder andere - en publiek dat stoicijns stil stond/bleef zitten zorgden ervoor dat het toch geen echt magische avond werd. Jammer wel, maar toch heel blij dat ik geweest ben.
Op het middenplein was de sfeer wel uitbundig hoor.
 

JK79

Dagopener
11 sep 2021
558
1.322
Gisteren bij Heilung geweest en ik ben teleurgesteld thuisgekomen van de avond.

Ten eerste het publiek, kunnen we daar alsjeblieft wat aan doen? Iets meer awareness kweken ofzo? Het draait niet om jou, het draait om de band. Als jij de hele show wil filmen koop dan een dvd en ga met je telefoon thuis voor de tv zitten. Als jij de hele avond wil praten, ga lekker naar je vaste stamkroeg. Als jij tussendoor de hele tijd dierengeluiden wil maken (wtf, hoezo respectloos), ga dan lekker naar de dierentuin.

Ten tweede de zaal. Ik vind Afas eigenlijk gewoon niet leuk. Sfeerloos, maar nog belangrijker. Ik heb bijna nooit goed zicht. En dat is best raar, want ik kom boven de 1,90m uit. Anderen (kleinere mensen) hebben gewoon echt niks van de set gezien, terwijl visuals een belangrijk onderdeel van de show zijn. Daarnaast vind ik eruit komen altijd gekut. Veel te smal, toiletten onhandig geplaatst en natuurlijk te weinig voor de dames. Lockers staan ook onhandig, maar die waren deze avond op de onpraktische plek (de smalle gang naar de uitgang, wie heeft dat bedacht) gelukkig dicht.

Ten derde de band zelf. Als je er niet bij in trans komt door bovenstaande punten, is het best wel eentonig. 2u is dan ook veel te lang. De set op LL vorig jaar van 5 kwartier vond ik veel sterker. Het laatste nummer was een van de weinige epische momenten op de avond. Voor de rest vooral drums in een ritme en niet zo mooi gegrunt gehoord.

Gelukkig was de avond niet een geheel fiasco en dat was te danken aan Zeal & Ardor. En 45min durende retegoede mix van metal, gospel,blues en ik weet niet wat meer. Lichten, show, nummers, alles was hoofdact waardig en uiteindelijk waren ze dat ook voor me. Genoten.

(Vorige keer bij een concert in Amsterdam hoorde ik een preek aan van hoe goed Jezus en God waren. Nu begon een nummer met de tekst "the only good God is a dead one". Contrastje. Vraag me af hoeveel mensen zowel Needtobreath en Zeal & Ardor hebben gezien in die anderhalve week tijd. Gok vrij weinig.)
Gelukkig geen ticket meer gekocht via TS. Ik ben Heilung fan maar in zalen als de Afas hoef ik ze echt liever niet te zien. De zaal heeft inderdaad amper sfeer en ik heb vaak het idee dat een deel van het publiek in de Afas niet voor de muziek komt maar vooral voor zichzelf. Vorig jaar in de 013 was het denk ik een stuk beter maar nadeel van het succes van ze is dat ze in grotere zalen gaan spelen en daardoor ook een meer mainstream publiek trekken.

En het klopt helemaal wat je zeg. Als je in de trance komt dan is het een geweldige beleving maar zonder dat valt het wat meer tegen.

Maar vooral zonde dat het voor je verpest wordt door een deel van het publiek. Wordt echt tijd dat daar een kentering in gaat komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.687
6.865
Gisteren bij Heilung geweest en ik ben teleurgesteld thuisgekomen van de avond.

Ten eerste het publiek, kunnen we daar alsjeblieft wat aan doen? Iets meer awareness kweken ofzo? Het draait niet om jou, het draait om de band. Als jij de hele show wil filmen koop dan een dvd en ga met je telefoon thuis voor de tv zitten. Als jij de hele avond wil praten, ga lekker naar je vaste stamkroeg. Als jij tussendoor de hele tijd dierengeluiden wil maken (wtf, hoezo respectloos), ga dan lekker naar de dierentuin.

Ten tweede de zaal. Ik vind Afas eigenlijk gewoon niet leuk. Sfeerloos, maar nog belangrijker. Ik heb bijna nooit goed zicht. En dat is best raar, want ik kom boven de 1,90m uit. Anderen (kleinere mensen) hebben gewoon echt niks van de set gezien, terwijl visuals een belangrijk onderdeel van de show zijn. Daarnaast vind ik eruit komen altijd gekut. Veel te smal, toiletten onhandig geplaatst en natuurlijk te weinig voor de dames. Lockers staan ook onhandig, maar die waren deze avond op de onpraktische plek (de smalle gang naar de uitgang, wie heeft dat bedacht) gelukkig dicht.

Ten derde de band zelf. Als je er niet bij in trans komt door bovenstaande punten, is het best wel eentonig. 2u is dan ook veel te lang. De set op LL vorig jaar van 5 kwartier vond ik veel sterker. Het laatste nummer was een van de weinige epische momenten op de avond. Voor de rest vooral drums in een ritme en niet zo mooi gegrunt gehoord.

Gelukkig was de avond niet een geheel fiasco en dat was te danken aan Zeal & Ardor. En 45min durende retegoede mix van metal, gospel,blues en ik weet niet wat meer. Lichten, show, nummers, alles was hoofdact waardig en uiteindelijk waren ze dat ook voor me. Genoten.

(Vorige keer bij een concert in Amsterdam hoorde ik een preek aan van hoe goed Jezus en God waren. Nu begon een nummer met de tekst "the only good God is a dead one". Contrastje. Vraag me af hoeveel mensen zowel Needtobreath en Zeal & Ardor hebben gezien in die anderhalve week tijd. Gok vrij weinig.)
Balen zeg! Ik stond er goed recht voor, metertje of 10 de zaal in, daar was het echt top. Publiek soms storend maar daar niet té vervelend, goed zicht op het podium wat idd echt een toevoeging was met al het decor, de personages, en de rituelen die ze daar uitvoeren, geeft elk nummer nog wat meer eigenheid. Ik heb dus wel echt de volle twee uur in trance staan genieten! Z&A was echt top maar Heilung ging er voor mij persoonlijk nog wel overheen. Hele vette beleving.
 
  • Leuk
Waarderingen: JK79

Gebruikers die dit onderwerp bekijken