Gisteren naar Agriculture geweest in een uitverkocht Stroomhuis.
Allereerst de opener
Ontaard. Een naam die ik de laatste tijd regelmatig voorbij heb zien komen, maar nog nooit had gezien of geluisterd. Prima opener wat mij betreft. Zangeres deed een soort spoken word vocalen die klonken alsof ze een dialoog van een boek of film aan het vertellen was, wat dan steeds manischer en manischer werd tot het gewoon schreeuwen werd. Best tof!
En dan
Agriculture. Het was mij op Roadburn niet meer gelukt om nog binnen te komen bij hun set door de grote animo (en misplaatsing qua stage). Vervolgens wordt het tot een van de hoogtepunten van heel het festival benoemd. Ja, dan baal je. Maar gelukkig zijn ze op relatief korte termijn opnieuw naar Europa gekomen, waarna ik meteen had besloten om te gaan. Maar ik had nog geen kaartje! En toen was daar plots een forumgebruiker (
@fred alweer..) dat aanbood om zijn kaartje gratis weg te geven! Komt dat even goed uit. Nogmaals heel erg bedankt.
En nu kan ik het zelf ook beamen: wat een fantastische live band is dit zeg. Hoewel ik ze op plaat ook zeker kan waarderen, zet ik het thuis toch niet zo snel op. En zoals ik al had verwacht na de verhalen van Roadburn, komt het live echt nog veel beter tot zijn recht. Super intens, boos, maar ook weer heel hoopgevend. Voor zover ik zag hadden ze heel het publiek ook mee. Al met al een zeer geslaagde avond.