Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
The Dandy Warhols + The Black Angels in La Madeleine.

Voor wie vanavond in Den Haag of morgen in TivoliVredenburg gaat om The Dandy Warhols te zien, twee dingen :
1) Ze hebben er niet veel zin in, op Zia na.
2) Ze houden de hits op zak en gaan volop voor een shoegaze/psychedelica setlist.

Verder wel erg fijne double bill.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ja, ik twijfel om deze mee te pakken morgen.

Ga last minute beslissen aangezien ik het erg druk heb. Psychedelica en met name shoegaze klinkt dan wel aanlokkelijk.

Ja, ik twijfel om deze mee te pakken morgen.

Ga last minute beslissen aangezien ik het erg druk heb. Psychedelica en met name shoegaze klinkt dan wel aanlokkelijk.
Ik heb genoten van beide concerten hoor. Zeker gaan spijt dat ik geweest ben.

Maar ik had wel gehoopt om op een bepaald moment "Heroin is so passé" of "A long time ago, we used to be friends" te kunnen meeblèren...

Voor wie vanavond in Den Haag of morgen in TivoliVredenburg gaat om The Dandy Warhols te zien, twee dingen :
2) Ze houden de hits op zak en gaan volop voor een shoegaze/psychedelica setlist.

Thnx voor de heads-up.

Ik ken zelf eigenlijk alleen Bohemian Like You en die speelden ze wel. Eerste kwartier was tergend, maar daarna toch best lekker.

Black Angels was wel echt lekker. Kende ze nog niet, dus heb me vermaakt.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik ken zelf eigenlijk alleen Bohemian Like You en die speelden ze wel. Eerste kwartier was tergend, maar daarna toch best lekker.

Black Angels was wel echt lekker. Kende ze nog niet, dus heb me vermaakt.
Ja, Bohemian Like You gelukkig wel.
Maar Not If You Were the Last Junkie On Earth, Everyday Should Be a Holiday, The Last High en We Used to Be Friends hier toch ook veel op Studio Brussel gedraaid indertijd en echt allemaal oorwurmen uit mijn jeugd die ik graag eens live had gehoord. Maar helaas.

Weer thuis na Nick Cave. Ooit een keer live gezien, op rock Werchter. Toen was ik echt nog niet zon muziekliefhebber als nu. Toen was ik er voor de hype van festivals bezoeken. Ik kon er toen niks mee (ik was een jonge sukkel, wat een show was dit zie ik later pas).

Spoel door naar een paar jaar later. Wauw. Ik ben volwassen geworden ofzo, maar ik heb tranen gelaten. Nick Cave zelf is zon bizar sterk persoon: met zijn verhaal zo ongelooflijk mooi verhalend zingen. Maar alles klopte, de Bad Seeds, de lichtshow, de emotie. Warren Ellis, ook een baas. Ik heb de hele show als een geniale trance beleefd. Ik ken het oudere werk eigenlijk niet zo goed, maar ik werd helemaal meegezogen in de show.

Wild god, o Children, tupelo, white elephant en into my arms.
Die nummers grepen mij enorm aan. Machtig hoe Nick Cave daar performde. Betoverend.

Afsluiten met nog een keer terugkomen en dan the ship song (ik kende dat klap gedeelte met het publiek helemaal niet, oeps), ja fantastisch!!

PS. Als Peaky blinders fan blijft red right hand gewoon vet!

Hele mooie avond beleefd. Deze onthoud ik nog wel eventjes ja.

Laatst bewerkt:
Ik zal er geen spoilers ingooien, alleen dat Nick Cave weergaloos was. Heb hier door de jaren heen wel vaker gelezen dat Nick een rasperformer is enzo, maar nu ik het in het echt heb gezien kan ik niks anders dan dit volledig te beamen. Nr 1. t/m 9 was echt een super begin.
Laatste twee nummers helaas laten schieten om toch nog op een enigzins schappelijke tijd thuis te komen.
Dit concert staat nu sowieso met stip op 1 voor dit jaar.

Krijg nu (nog meer) zin in vanavond. Gaat ondanks dat het nieuwe album me niet ligt vast een topavond worden.

Na de reacties hier (en van vrienden die er waren) nog meer zin in Antwerpen volgende maand, voor zover dat al mogelijk was. Heel, heel benieuwd naar hoe Wild God zich vertaalt op een podium.

Leuk dat hij er nog die tweede encore aan breidde, altijd een fijn nummer om live te horen.

Laatst bewerkt:
Ik vond het gisteren een fijn concert. Nieuwe album een keer geluisterd. Kon me niet pakken. Live echter wel genoten van deze nummers.
Viel me op dat veel mensen direct voortaan heel enthousiast deden, maar geen enkele tekst mee konden zingen. Rare gewaarwording. Ga natuurlijk af op de beelden die af en toe op de schermen te zien waren.

Overigens heeft Dry cleaning er een bandmember bij?

Vanavond Joe Jackson in Antwerpen. Was toch in de buurt.

• Leuk
Waarderingen: Brian
Gisteren in de Nijdrop naar een try-out geweest van Admiral Freebee voor de aankomende "Back To The Ever Present"-tour. Deze staat in het teken van het self titled debuut album uit 2003, een Belpop klassieker die integraal gespeeld wordt.
Aan de show zelf was eigenlijk maar heel weinig try-out. De band maakte zijn uitstekende live reputatie waar en speelde heel strak, de stem van Tom is er zelfs nog op vooruit gegaan vind ik. Na het debuut album werden nog wat andere hits gespeeld. Vond het een zeer goede show en kan alleen maar aanraden om nog ergens een ticket te scoren op Ticketswap want alle Belgische shows lijken uitverkocht op dit moment.

• Leuk
Waarderingen: slyke
En weg sfeer. Verdorie, je bent ook nergens meer veilig.
Lag dit aan mijn post? Ik zie nu inderdaad dat ik geen spoilers heb gebruikt. Sorry, sorry, sorry. In mijn euforie vond ik het zelf heel leuk om mijn avond te omschrijven. Nu ben ik nog zo bleu en nieuw op dit forum dat ik eigenlijk niet eens weet hoe die spoilers echt werken en dat mensen soms inderdaad willen wachten met de te spelen nummers.

En ik was ook in de emotie vergeten dat er vanavond nog een show is, en ik nu misschien jouw avond een stuk minder leuk heb gemaakt. Mijn excuses, dat is niet mijn bedoeling geweest. Ik had beter even kunnen wachten met het posten van dit bericht tot na vanavond.

Nogmaals mijn excuses... Dit is niet mijn bedoeling geweest. Mocht ik je ooit een keer tegenkomen op een festival of een meet-up ofzo, wil ik op zijn minst goed maken met een biertje...

Ik wil het voor niemand verpesten, dus lezen op eigen risico.

Het is soms lastig bij dit soort artiesten, en ik ben het volledig eens met de inleiding van het Patrool. Het zijn sterke liedjes en het is een goede performer + liveband, maar dat zou betekenen dat het a priori dus fantastisch is, en dat was het voor mij gewoon niet. Had je ze nog nooit gezien, snap ik volledig dat dit concert je wél overrompelt.

Dat zit hem vooral in de setlist, die vind ik niks anders te noemen dan lui. Om nou 9 van de nieuwe 10 albumtracks te spelen vind ik veel te veel van het goede, maar nog een soort van begrijpelijk omdat het een tour rond dit album is. Het gaat vooral om de andere setlistkeuzes. Tot de encore kun je gewoon élk nummer goed gokken, er is gewoon geen spannende keuze. Alleen maar de hits, geen albumtracks of deep cuts. Sterker nog ik heb ze 1x eerder gezien, echt niet vaak dus, en ik heb tot de encore op de nieuwe nummers na) gewoon alléén maar dezelfde liedjes gehoord als op TW Classic tijdens de vorige tour. Voor een artiest 'die zichzelf steeds opnieuw uitvindt' vind ik dat gewoon schandalig. De podiumopstelling is ook 1 op 1 hetzelfde als de vorige tour. Als je ze die tour hebt gezien, dan is er (op de nieuwe nummers na) gewoon niks veranderd. De voor mij interessantste keuzes tijdens TW Classic 2022 vielen dan nog weg ook: 'Higgs Boson Blues', 'City of Refuge', 'There She Goes My Beautiful World', 'Get Ready For Love' of 'Vortex' als bijzonderheden, nee die zijn allemaal vervangen voor nieuwe nummers. Dus wéér 'Carnage' en wéér 'White Elephant', toen ook al gespeeld. Qua arrangementen ook niks anders, 'Jubilee Street', 'Tupelo' alles identiek.

Vanaf de encores werd het voor mij eigenlijk pas een meerwaarde ten opzichte van vorige keer. 'Palaces of Montezuma', 'Papa Won't Leave You Henry' en vooral 'Weeping Song' als tweede encore was gewoon wel echt heel erg vet. De hoogtepunten voor mij samen met de nieuwe nummers 'Joy' en 'Wild God'.

Nick Cave zelf vond ik ook gewoon minder dan de vorige keer op TW Classic en dan toen ik hem zag met Warren Ellis in Carré. Minder gevat, minder energiek, een beetje afgeraffeld als het ware tijdens bijvoorbeeld 'Conversion'. Tel daarbij op een apathisch (maar wel stil, dat dan weer wel) publiek en dan was dit voor mij gewoon een 7,5, prima avond maar meer niet.

Users who are viewing this thread