Graspop Metal Meeting 2025

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.608
8.939
De Ghost film sloot af met een teaser naar een nieuwe Papa, dat was al de verwachting.

Het lijkt mij logisch dan dat Ghost relatief snel met de nieuwe en een album komt om momentum te houden en dan uiteraard met een bijbehorende tour.

Ik zie er wel een kanshebber in voor 2025, al is dat relatief snel weer na 2023, maar dit jaar ook een aantal headliners die zo snel (of sneller) terugkeerden.

Een eerste voorspelling voor 8 headliners:
Slipknot
Iron Maiden
Sabaton
Within Temptation
Ghost
Slayer
Volbeat
Disturbed

Een standaard rijtje, en mis nog iets heftigs, dus zal niet helemaal kloppen, maar de voorspelbare basis zal ongetwijfeld hieruit bestaan :LOL:
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.817
2.569
De Ghost film sloot af met een teaser naar een nieuwe Papa, dat was al de verwachting.

Het lijkt mij logisch dan dat Ghost relatief snel met de nieuwe en een album komt om momentum te houden en dan uiteraard met een bijbehorende tour.

Ik zie er wel een kanshebber in voor 2025, al is dat relatief snel weer na 2023, maar dit jaar ook een aantal headliners die zo snel (of sneller) terugkeerden.

Een eerste voorspelling voor 8 headliners:
Slipknot
Iron Maiden
Sabaton
Within Temptation
Ghost
Slayer
Volbeat
Disturbed

Een standaard rijtje, en mis nog iets heftigs, dus zal niet helemaal kloppen, maar de voorspelbare basis zal ongetwijfeld hieruit bestaan :LOL:
Ik blijf toch ook nog hopen op Aerosmith.

Slipknot is denk ik al een zekerheidje, tenzij ze opnieuw even andere oorden opzoeken (lees: Werchter)
Volbeat denk ik ook, die zullen in het najaar ook wel hun nieuw album lossen vermoed ik.
Sabaton en Iron Maiden kunnen inderdaad ook wel opnieuw op de line up verschijnen.

Voor Disturbed, Slayer en Within Temptation denk ik 't niet eerlijk gezegd.

Misschien de terugkeer van Pantera die op de schermen werd geteased? Powerwolf die met hun nieuw album een treedje hoger mogen en (co- of sub-)headliner worden?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.817
2.569
Even nog meedelen:

Op stubru kwam organisator Peter gisteren even over de vloer. Jeroen (van Fleddy Melculy) zou blijkbaar eerder dit weekend laten vallen hebben om een dag een stage te vullen met enkel Belgische bands.

Peter antwoorde dat ze daar inderdaad al over nagedacht hebben, om op een dag een Marquee (of eerder Metal Dome) te vullen met enkel Belgische bands en "dat ze steeds open staan voor nieuwe inzichten", waarmee hij de deur toch in ieder geval op een kiertje zet.

Who knows, een primeur in '25?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Zal dan ook maar een gokje maken

Thursday: main1 Slipknot main 2: breaking Benjamin
Friday main1: iron maiden main2: tenacious d
Saturday main 1: sabaton main 2: volbeat
Sunday main1: Journey/toto main2: disturbed
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: Koekdoos en jonasvh

BamischijfMetMayo

Campingartiest
4 jan 2024
52
73
Zal vast niet heel realitisch zijn gezien Korn dit jaar al in de EU is, en ik gok Mastadon is te klein, en EC op herhaling is te veel van het goede waarschijnlijk. Voor mij zou dit een toffe GMM zijn, zondag is niet mijn ding, maar ik snap dat andere dat wel leuk vinden.

Donderdag: Slipknot en Korn
Vrijdag: Electric Callboy en The Prodigy
Zaterdag: Lamb of God en Mastadon
Zondag: Iron Maiden en Volbeat
 

kevinr

Randprogramma
16 dec 2019
149
197
Thursday: main1 Metallica main 2: sabaton
Friday main1: Slipknot main2: tenacious d
Saturday main 1: Slayer main 2: Gojira
Sunday main1: iron maiden main 2: Aerosmith

Ik weet dat donderdag niet kan, maar zoals Will Tura altijd zegt hoop doet leven
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.711
Thursday: main1 Metallica main 2: sabaton
Friday main1: Slipknot main2: tenacious d
Saturday main 1: Slayer main 2: Gojira
Sunday main1: iron maiden main 2: Aerosmith

Ik weet dat donderdag niet kan, maar zoals Will Tura altijd zegt hoop doet leven
Ik vrees dat dag 3 en 4, ook niet kunnen
 
  • Thinking
  • Leuk
Waarderingen: kevinr en jonasvh

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.390
1.468
Even nog meedelen:

Op stubru kwam organisator Peter gisteren even over de vloer. Jeroen (van Fleddy Melculy) zou blijkbaar eerder dit weekend laten vallen hebben om een dag een stage te vullen met enkel Belgische bands.

Peter antwoorde dat ze daar inderdaad al over nagedacht hebben, om op een dag een Marquee (of eerder Metal Dome) te vullen met enkel Belgische bands en "dat ze steeds open staan voor nieuwe inzichten", waarmee hij de deur toch in ieder geval op een kiertje zet.

Who knows, een primeur in '25?
Hellfest deed het reeds met enkele Franse bands
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
368
752
Even nog meedelen:

Op stubru kwam organisator Peter gisteren even over de vloer. Jeroen (van Fleddy Melculy) zou blijkbaar eerder dit weekend laten vallen hebben om een dag een stage te vullen met enkel Belgische bands.

Peter antwoorde dat ze daar inderdaad al over nagedacht hebben, om op een dag een Marquee (of eerder Metal Dome) te vullen met enkel Belgische bands en "dat ze steeds open staan voor nieuwe inzichten", waarmee hij de deur toch in ieder geval op een kiertje zet.

Who knows, een primeur in '25?

Zou het wel lastig vinden om een geschikt podium te vinden, want qua populariteit en qua type sound horen die bands eigenlijk niet bij elkaar .Hierdoor kan je bands op een te klein of te groot podium dwingen of in de een tent/buitenlucht terwijl ze op de andere plek horen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
Zou het wel lastig vinden om een geschikt podium te vinden, want qua populariteit en qua type sound horen die bands eigenlijk niet bij elkaar .Hierdoor kan je bands op een te klein of te groot podium dwingen of in de een tent/buitenlucht terwijl ze op de andere plek horen.
Je kan prima een hele passende Dome dag met enkel Belgische bands programmeren lijkt me toch. Hemelbestormer, Psychonaut/Hippotraktor, Pothamus, Brutus, Amenra…
 

El_Leipo

Playlistbediener
19 nov 2023
36
74
Ghost begint, zoals eerder genoemd, aan een nieuwe era met een album release begin 2025. Gezien hun grote succes tegenwoordig zullen ze groots uitpakken met de tour, nu is het gewoon hopen dat ze niet op Rock Werchter komen. Slipknot is ook een zekerheid lijkt mij. Sabaton en Iron Maiden zijn inderdaad ook wel te verwachten.

Met Volbeat en Within Temptation gaat het dan lijken op een heel voorspelbare editie, waar niks mis mee is.

Anders hoop ik nog op Alestorm, Wind Rose, Psychonaut, Powerwolf, Sleep Token en vast nog wel meer
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
204
400
Denk dat Ghost ook zeer hoog op het lijstje van Werchter staat volgend jaar.
Misschien ruilen voor Metallica?
 

Halveliter

Playlistbediener
13 mrt 2024
38
40
HEADLINER:
Iron Maiden
Parkway Drive
Aerosmith
Slipknot
Disturbed
Marilyn Manson
Korn?
Ghost


SUB:
A Day To Remember
Bullet For My Valentine
In Flames
The Ghost Inside
Silverstein (25 jarig bestaan en zanger liet verstaan er volgend jaar zeker opnieuw bij te zijn)
Whitesnake
Bloody Beetroots
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Gebruikers die dit onderwerp bekijken