Staan er artiesten op de line-up die jullie al ooit live gezien hebben? Zo ja, hoe hebben jullie dat toen ervaren?
Arooj Aftab heb ik ook op Le Guess Who? gezien in 2021. Dat was een magisch concert en met haar nieuwe uitstekende plaat onder de arm verwacht ik er opnieuw veel van.
Mabe Fratti heb ik al drie keer gezien. Twee keer met haar hoofdproject en één keer met haar project Amor Muerte. Het waren keer op keer optredens die me ontzettend fascineerden. Ik hou ervan als de cello in zo’n experimentele context wordt gebruikt en haar stem is zalig. Het optreden van Mabe Fratti + Shards ga ik helaas moeten missen, maar gelukkig zie ik haar zondag in Brussel spelen. Ik was onder de indruk van haar nieuwste plaat, dus dat kon ik niet missen. Op LGW ga ik haar wel zien met haar project Titanic. Benieuwd hoe dat gaat zijn.
Party Dozen heb ik een jaar of twee geleden ergens gezien. Dat was wel een energiebom. Zou ik zeker aanraden moest je behoefte hebben aan iets heel stevig op je route.
Nadah El Shazly heb ik lang geleden gezien op Best Kept Secret. Ze durfden toen nog gewaagder boeken dan nu, maar dit was voor daar toch een tikkeltje te abstract. Ik denk dat het op LGW wel tot zijn recht gaat komen.
Kevin Richard Martin & KMRU heb ik vorige maand gezien. Kwam totaal niet binnen bij mij. Misschien was ik niet in de mood.
Bo Ningen heb ik in een heeeeel ver verleden ooit gezien, maar daar kan ik me weinig van herinneren buiten dat het goed was.
Still House Plants tenslotte ben ik al een aantal jaar fan van. Ik was heel blij dat ik hen in april al kon zien. Het optreden was rommelig en afstandelijk, maar ook wel best memorabel. Voor mij persoonlijk is een tweede keer hen zien geen must, maar als je het nieuwe album goed vond, kan het zeker de moeite zijn om eens te bekijken.