Lowlands 2024

Davidd

Support act
7 jul 2021
932
1.698
Inderdaad grappig om te zien dat ik het vorig jaar helemaal met dit artikel eens was, alleen dit jaar toch wel dat magische samenhorigheid gevoel heb gehad op LL.
Daarnaast was het ook gewoon druk bij de rock acts dit jaar. IDLES, DPS, Fat Dog, maar ook een Spinvis trok behoorlijk wat publiek. Zeker als ik dat vergelijk met sommige bands vorig jaar. Ook de rijen voor WC's etc was voor mijn gevoel dit jaar iets minder.

Qua balans zou ik wel willen dat er misschien overdag iets minder elektronische acts staan, waardoor het dagprogramma nog meer gericht is op live muziek en bandjes, zoals ook vermeld in het artikel.

Dus de balans was wel iets meer terug tov vorig jaar voor mijn gevoel.
 

snackneus

Playlistbediener
22 aug 2023
29
77
Daarnaast was het ook gewoon druk bij de rock acts dit jaar. IDLES, DPS, Fat Dog, maar ook een Spinvis trok behoorlijk wat publiek. Zeker als ik dat vergelijk met sommige bands vorig jaar.
Dit maakte voor mij inderdaad wel het verschil. Vorig jaar bij acts als Dry Cleaning, the Murder Capital en Amber Arcades stond het zo leeg dat ik het gewoon kut vond voor de artiest. Dit jaar eigenlijk niet meegemaakt.

Bij de dansbaardere acts blijft het wel het drukst, maar wat maakt het uit als dat een goede spreiding op het terrein teweeg brengt 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: gesp

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
470
633
Nou ik ben door de streams van npo2 extra heen (ik heb de juiste keuzes gemaakt behalve Jungle by Night). Nu begonnen aan 3voor12…Goldband…ze hebben echt geprobeerd er iets van te maken…met een drankje erbij vind ik dit toch best ok
 
  • Leuk
Waarderingen: micham

lagelander

Playlistbediener
15 jun 2022
16
41
Deze video gaat over jaren nog eens worden laten zien tijdens colleges bij het vak marketing en dan als voorbeeld hoe je als groot merk, met een groot budget en leuke namen (Lowlands, Sticks) zo ontzettend de kans had om echt leuke dingen te doen en vervolgens de plan volledig mis slaan (suffe video’s, platte reclame en camping 1 nog verder de afgrond in werken). Man, man, man.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Zeeuwse

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.869
6.109
Deze video gaat over jaren nog eens worden laten zien tijdens colleges bij het vak marketing en dan als voorbeeld hoe je als groot merk, met een groot budget en leuke namen (Lowlands, Sticks) zo ontzettend de kans had om echt leuke dingen te doen en vervolgens de plan volledig mis slaat. Man, man, man.
Heel pijnlijk dit ja.
 

bksdtrhll

Playlistbediener
8 jun 2022
36
77
Ik vond de editie dit jaar inderdaad ook beter dan vorig jaar, de balans leek beter qua dance/elektronisch en gitaar anderzijds. Bij sommige acts was het nog steeds mega druk (Fred again...) maar dat zal denk ik altijd zo blijven en was opzich goed te doen.

Op vrijdag had ik wel een magische twee uur die me weer helemaal verliefd maakte op Lowlands, eerst Prins S. En de geit in de Heineken, daarna een klein uurtje in de hacienda en daarna The Lathums in de Heineken. Drie compleet verschillende muzieksoorten en ander publiek, dat zich zo makkelijk mengt. Dat kan alleen op Lowlands.

Top voor mij dit jaar waren onder meer:
- voor bestellen van bier en wijn. Was inderdaad niet écht koud, maar zeker de rosé ging er bij ons erg goed in. Volgend jaar bestel ik er daar een stuk meer van.
- de supermarkt, fijn dat je daar toch af en toe iets tegen normale prijzen kan kopen. Ijsblokjes zou een enorme verbetering zijn maar daar zal denk ik wel een enorme run op ontstaan.
- BOL magazijnrave. Echt moeite ingestopt om daar een leuke stage van te maken met goed geluid, licht, een bar en goede programmering.

Verbeterpunten:
- de Bravo was beter dan vorig jaar. Maar als ik het inderdaad vergelijk, zoals Atze in de Machine podcast deed, met andere tenten op festivals is het toch gewoon altijd heel erg druk en dat maakt het minder leuk. Ik zou alleen niet weten wat de oplossing is.
- NNO was weer heel leuk dit jaar maar dreigt wel echt een gimmick te worden als ze er volgend jaar weer staan. De moshpits etc. zijn heel leuk en grappig maar beetje geforceerd als die er elk jaar komen.
- Acts als Peggy gou mogen van mij echt thuis blijven. Dat is eigenlijk de enige boeking die ik gewoon ronduit slecht vond van Lowlands, een wel hele veilige keuze die niks bijzonders brengt. Gewoon een simpele dj set in de alpha zonder bijvoorbeeld zelf te zingen.
- Een idee van mij kant: de Hancienda ben ik dit jaar meermaals geweest, en zeker zondag tijdens Laura Meester werd er heel goed gedraaid. Zou zon tent, alleen dan gericht op Indie(rock) een idee zijn voor Lowlands? Met live muziek en kleine bandjes die een kans krijgen.

Al met al weer een fantastische editie!
 

Dante

Gouden Tip
2 jun 2023
442
710
Zelf voelde deze editie beter (en relaxter) aan dan de vorige en ik vond de line-up echt heel goed. De sfeer vond ik leuker, bijna geen last van anderen gehad en leuke mensen ontmoet :)

Toch weer echt prachtige shows gezien met als absolute toppers Justice, Sampha, Skrillex, Barry Can’t Swim.

Ik vond de balans goed dit jaar, maar hoop dat ze acts als Peggy Gou (en Goldband) niet meer boeken voor die grote spots. Verder echt mooi in de breedte geboekt dus erg blij mee.

Volgend jaar kiezen we weer voor één festival (dit jaar was het DTRH én LL). Welke het wordt zal afhankelijk zijn van de lineup en waar de groep voorkeur aan geeft :)
 

Moi332

Playlistbediener
24 mei 2023
32
45
Ik ging eens nadenken over dingen die ik minder/irritant vond.. en ineens bedacht ik me er eentje die volgens mij nog niet benoemd was hier. De mensen die op de grond gaan zitten vóórdat de show begint en het soms bijna onmogelijk maken om daar doorheen te lopen (ook al ben je netjes ruim op tijd). Dit jaar had ik het bij Air alleen, en vaker meegemaakt bij BKS, maar toch nog het vermelden waard.
 

Athos

Support act
13 jul 2023
984
1.535
Ik ging eens nadenken over dingen die ik minder/irritant vond.. en ineens bedacht ik me er eentje die volgens mij nog niet benoemd was hier. De mensen die op de grond gaan zitten vóórdat de show begint en het soms bijna onmogelijk maken om daar doorheen te lopen (ook al ben je netjes ruim op tijd). Dit jaar had ik het bij Air alleen, en vaker meegemaakt bij BKS, maar toch nog het vermelden waard.
Hahaha zo herkenbaar! Maar ook niet nieuw; dit was tijdens mn eerste LL in 98 ook al zo. Ik ben ook vrij lang dus zie ze vaak niet zitten en dan stap ik per ongeluk op ze. Krijg je ook nog eens een hele boze blik. Ik denk dan alleen maar: "uh ja ga dan niet op de grond zitten in een hele drukke mensenmassa, dikke sukkels".
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
932
1.698
Balans is al een tijdje weg.
Dit jaar niet echt acts gezien die er echt uitsprongen.

Volgend jaar afhankelijk van de line up maar weer kijken waarheen..
Over het algemeen zijn hier juist de reacties erg positief over de line-up en de balans tov vorig jaar.
Ik vraag me dan toch af of jij dat verschil niet gemerkt hebt en wat jij graag zou zien veranderen om de balans terug te krijgen?
 

Athos

Support act
13 jul 2023
984
1.535
Ik vond de balans tussen rock en dance (en andere stijlen) echt wel goed en al veel beter dan vorig jaar. Heb ook genoeg gitaarbands gezien waar het heel druk was en gelukkig ook weer veel mosh- en circlepits. Als QOTSA en The Smile niet hadden afgezegd was de verhouding echt perfect geweest. LL2024 heeft voor mij bewezen dat rock toch geen afterthought wordt op dit festival. Hoop wel dat de nieuwe directeur deze balans kan conserveren en hopelijk nog wat perfectioneren maar begin maar met dat eerste.
 

Spaulding

Randprogramma
6 jul 2024
107
99
Over het algemeen zijn hier juist de reacties erg positief over de line-up en de balans tov vorig jaar.
Ik vraag me dan toch af of jij dat verschil niet gemerkt hebt en wat jij graag zou zien veranderen om de balans terug te krijgen?
Ja misschien lag het aan mij, eigenlijk last minute besloten om naar LL te gaan, dus ook laat ingelezen.

Heus wel wat leuke acts gezien, maar het oude op gitaarmuziek gestoelde festival heeft mijn voorkeur.
T.o.v. vorig jaar kan ik niet oordelen.



Misschien was gevoelsmatig de balans inderdaad een stuk beter als Qotsa en Smile er wel waren geweest, maar nu vond ik het meer Love -land. Ik sprak meer bezoekers die er zo over dachten.
 

Zeeuwse

Playlistbediener
2 aug 2024
18
52
Deze video gaat over jaren nog eens worden laten zien tijdens colleges bij het vak marketing en dan als voorbeeld hoe je als groot merk, met een groot budget en leuke namen (Lowlands, Sticks) zo ontzettend de kans had om echt leuke dingen te doen en vervolgens de plan volledig mis slaan (suffe video’s, platte reclame en camping 1 nog verder de afgrond in werken). Man, man, man.
Oei… oei terwijl ik de auto opzich wel mooi vond !
kia camping was idd ruk.
 

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
313
335
- Een idee van mij kant: de Hancienda ben ik dit jaar meermaals geweest, en zeker zondag tijdens Laura Meester werd er heel goed gedraaid. Zou zon tent, alleen dan gericht op Indie(rock) een idee zijn voor Lowlands? Met live muziek en kleine bandjes die een kans krijgen.
Een beetje zoals de Left of the Dial stage op DTRH? Dat zou wel leuk zijn zo'n geciteerd podium door een kleiner festival/showcase
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
470
633
Misschien hebben anderen dit ook wel. De met zorg samengestelde LL24 playlists doorkijken (en uiteindelijk verwijderen) en enkele nummers toevoegen aan je ‘favorieten’ playlist. Zo krijg je een lijn door alle festivals en andere gebeurtenissen door de jaren heen. Bijv Justice - Genesis stond er al in.

Toegevoegd na LL24:
Big Thief - Not / Masterpiece
Charlot - Cosmic Connections
Young Marco - What you say
The Streets - Take me as I am
Sugababes - About you now (jaja, krijg er nog steeds kippenvel van 🤷🏼‍♂️)
Soulwax - Krack
Skin on Skin - Burn them bridges
BLUAI - Not the one
Barry can’t swim - Kimbara
Brutalismus 3000 - Die liebe kommt nicht aus Berlin / Europatraume
 
  • Leuk
Waarderingen: Steve en Bamischijf

Gebruikers die dit onderwerp bekijken