Ik vond de editie dit jaar inderdaad ook beter dan vorig jaar, de balans leek beter qua dance/elektronisch en gitaar anderzijds. Bij sommige acts was het nog steeds mega druk (Fred again...) maar dat zal denk ik altijd zo blijven en was opzich goed te doen.
Op vrijdag had ik wel een magische twee uur die me weer helemaal verliefd maakte op Lowlands, eerst Prins S. En de geit in de Heineken, daarna een klein uurtje in de hacienda en daarna The Lathums in de Heineken. Drie compleet verschillende muzieksoorten en ander publiek, dat zich zo makkelijk mengt. Dat kan alleen op Lowlands.
Top voor mij dit jaar waren onder meer:
- voor bestellen van bier en wijn. Was inderdaad niet écht koud, maar zeker de rosé ging er bij ons erg goed in. Volgend jaar bestel ik er daar een stuk meer van.
- de supermarkt, fijn dat je daar toch af en toe iets tegen normale prijzen kan kopen. Ijsblokjes zou een enorme verbetering zijn maar daar zal denk ik wel een enorme run op ontstaan.
- BOL magazijnrave. Echt moeite ingestopt om daar een leuke stage van te maken met goed geluid, licht, een bar en goede programmering.
Verbeterpunten:
- de Bravo was beter dan vorig jaar. Maar als ik het inderdaad vergelijk, zoals Atze in de Machine podcast deed, met andere tenten op festivals is het toch gewoon altijd heel erg druk en dat maakt het minder leuk. Ik zou alleen niet weten wat de oplossing is.
- NNO was weer heel leuk dit jaar maar dreigt wel echt een gimmick te worden als ze er volgend jaar weer staan. De moshpits etc. zijn heel leuk en grappig maar beetje geforceerd als die er elk jaar komen.
- Acts als Peggy gou mogen van mij echt thuis blijven. Dat is eigenlijk de enige boeking die ik gewoon ronduit slecht vond van Lowlands, een wel hele veilige keuze die niks bijzonders brengt. Gewoon een simpele dj set in de alpha zonder bijvoorbeeld zelf te zingen.
- Een idee van mij kant: de Hancienda ben ik dit jaar meermaals geweest, en zeker zondag tijdens Laura Meester werd er heel goed gedraaid. Zou zon tent, alleen dan gericht op Indie(rock) een idee zijn voor Lowlands? Met live muziek en kleine bandjes die een kans krijgen.
Al met al weer een fantastische editie!