Alcatraz Open Air 2024

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.188
440450071_1007476094069592_550725307162105783_n.jpg


Dit vind ik nou ook zo leuk en slim van Alcatraz, dit soort posters.
Ook al is het programma en de podiumindeling al een tijdje bekend, dit soort 'samenvattingen' per genre geeft je toch weer even een reminder hoe goed het programma is, en een nieuwe boost om nog meer bands te beluisteren en ontdekken.

Zo staan uiteraard Amon Amarth, Cradle Of Filth, Dark Tranquillity, Paradise Lost, Septicflesh en Carach Angren allang heel dik omcirkeld in mijn must-sees, maar bands als Uada, Fen, Rituals Of The Dead Hand, Legion Of The Damned, Whitechapel en Mental Cruelty wil ik zeker nog beter leren kennen.

Columbarium staat inmiddels ook omcirkeld in mijn must-sees, maar ik vrees dat die zullen gaan clashen met Carach Angren, wat echt balen zou zijn (moet dan toch CA de voorkeur geven helaas)..
Sowieso een heel sterk middagje doom in La Morgue op zaterdag, met de reeks Rituals Of The Dead Hand - Columbarium - Thronehammer - Pothamus!
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.439
6.839
Dit vind ik nou ook zo leuk en slim van Alcatraz, dit soort posters.
Ook al is het programma en de podiumindeling al een tijdje bekend, dit soort 'samenvattingen' per genre geeft je toch weer even een reminder hoe goed het programma is, en een nieuwe boost om nog meer bands te beluisteren en ontdekken.
Inderdaad wel cool gedaan dit! Al vind ik het wel enigszins apart dat doombands Paradise Lost en Columbarium en deathcore band Mental Cruelty er tussen staan. Maar goed, ze zullen wel zo breed mogelijk zijn gegaan.

Verder vind ik Fen wel echt een dikke aanrader voor je. Die laatste plaat is echt heel goed. Dat gaat zeer indrukwekkend worden in La Morgue.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.423
6.117
Inderdaad wel cool gedaan dit! Al vind ik het wel enigszins apart dat doombands Paradise Lost en Columbarium en deathcore band Mental Cruelty er tussen staan. Maar goed, ze zullen wel zo breed mogelijk zijn gegaan.

Verder vind ik Fen wel echt een dikke aanrader voor je. Die laatste plaat is echt heel goed. Dat gaat zeer indrukwekkend worden in La Morgue.
Sluit ik me bij aan! Gisteren nog een album van Fen geluisterd, Dustwalker, een wat oudere. Ik was vooral bekend met de recentere albums, en op basis daarvan al fan, maar damn hun niveau ligt echt hoog. Kijk enorm uit naar die show in La Morgue inderdaad!

Edit: ik heb nog even gekeken wanneer deze show dan ook alweer gaat plaatsvinden, in het schema. Prima spot aan het einde van de middag in La Morgue. Ik zou zelf zo'n band liever later zien, maar so be it. La Morgue is wel redelijk donker toch, weer het zonlicht aardig? Fen lijkt in ieder geval de eerste echte must see te gaan zijn die ik tegen ga komen, dus dat is een top vooruitzicht!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.423
6.117
Denkt u dat we de running order snel genoeg zullen hebben of zal het een paar dagen eerder zijn, zoals vorig jaar?
De running order is eigenlijk al bekend, op basis van de poster volgorde. Al kan daar soms in de timetable van afgeweken worden natuurlijk. Maar je bedoelt de timetable natuurlijk ;)
Geen idee wanneer we die krijgen, ik meen me te herinneren dat het vorig jaar rond deze tijd al wel bekend was? Zou niet lang meer moeten duren in ieder geval.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.801
7.671
De running order is eigenlijk al bekend, op basis van de poster volgorde. Al kan daar soms in de timetable van afgeweken worden natuurlijk. Maar je bedoelt de timetable natuurlijk ;)
Geen idee wanneer we die krijgen, ik meen me te herinneren dat het vorig jaar rond deze tijd al wel bekend was? Zou niet lang meer moeten duren in ieder geval.

Komende week is de week! :LOL:
 

CradleOfFrance

Playlistbediener
16 nov 2023
12
33
Voor mensen die CRADLE OF FILTH willen zien. Hier is de mogelijke SETLIST voor dit zomerfestival. Persoonlijk vind ik het perfect (hoewel ik hoop dat ze Dusk and Her Embrace zullen spelen)

 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: duck, Totochon en Jamel

Totochon

Playlistbediener
31 jan 2024
21
29
Voor mensen die CRADLE OF FILTH willen zien. Hier is de mogelijke SETLIST voor dit zomerfestival. Persoonlijk vind ik het perfect (hoewel ik hoop dat ze Dusk and Her Embrace zullen spelen)

Het einde van de set is waanzinnig! 🔥
 

CradleOfFrance

Playlistbediener
16 nov 2023
12
33
Ja absoluut, hele fijne setlist. De opener, Existential Terror vind ik ook een briljant nummer. Uurtje genieten wordt dat in het donker.
Ja, het is een perfecte setlist voor de niet-amateurs van de band en ook voor de fans, Existential Terror is het openingsnummer van het album uitgebracht in 2021, het bepaalt het ritme van het concert, de sequentie met Saffron Curse is een uitstekende start, de concerttijd gaat zo snel voorbij!
 

Oliver85

Playlistbediener
16 okt 2023
5
11
Na Summerbreeze (14 tot 17 augustus) 3 dagen geleden heeft Brutal Assault (7 tot 10 augustus) zojuist de annulering van After The Burial aangekondigd. Mogelijk dat ze ook Alcatraz zullen annuleren.
Such a shame. They were one of the bands I was looking forward to see the most. I think they have hardly toured Europe.

Motionless in White would be a great replacement, but I think they may be much more expensive. They are playing Brutal Assault some days before.
 
  • On fire
Waarderingen: Totochon

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.236
10.674
Na Summerbreeze (14 tot 17 augustus) 3 dagen geleden heeft Brutal Assault (7 tot 10 augustus) zojuist de annulering van After The Burial aangekondigd. Mogelijk dat ze ook Alcatraz zullen annuleren.
He jammer. Vond dat best een ontdekking eigenlijk waar ik meer van wilde leren kennen.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Totochon

Gebruikers die dit onderwerp bekijken