Pinkpop 2024

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.060
483
PP en alle andere festivals / concerten worden duurder door de verhoging van de btw van 9 naar 21%.Dus nu nog maar genieten van de "goedkope"tickets.
Dank aan de heren en dames in Den Haag.........
 
  • Wow
Waarderingen: TNFke

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.060
483
PP en alle andere festivals / concerten worden duurder door de verhoging van de btw van 9 naar 21%.Dus nu nog maar genieten van de "goedkope"tickets.
Dank aan de heren en dames in Den Haag.........
Ook de hotelovernachtingen gaan naar 21%. Enig idee hoeveel tickets er jaarlijks worden verkocht in NL ?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.426
7.971
Pinkpop gaat toch niet meer kunnen concurreren met Werchter als de stijging in BTW er door komt?
3 dagen pinkpop is straks nog even duur als 4 dagen werchter, wie gaat er dan nog naar Pinkpop?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.434
6.813
Inderdaad. Je hangt toch niet een heel weekend aan elkaar vast gebonden?
Hoewel ik altijd mijn eigen plan trek en ook niet altijd bij mijn groep blijf, snap ik ook wel weer dat je een gezamenlijke beleving wil hebben. Ik zocht mijn vrienden op na de PJ Harvey - Tame Impala combi op Werchter 2016 en was laaiend enthousiast en wou graag mijn ei kwijt. Zij konden het enkel over de Peppers hebben die ze hadden gezien. Gelukkig hadden onze buren op de camping een betere muzieksmaak ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
736
672
PP en alle andere festivals / concerten worden duurder door de verhoging van de btw van 9 naar 21%.Dus nu nog maar genieten van de "goedkope"tickets.
Dank aan de heren en dames in Den Haag.........
Dan gaat zelfs een festival als Paaspop boven de 250euro tikken, dat gecombineerd met de Nederlandse muntprijzen ga ik waarschijnlijk ook afhaken.
Tenzij Paaspop naar ons land komt.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.434
6.813
Ik snap dat het een hot topic is, die nieuwe kabinetsplannen en dat je erover wil praten. Tip, misschien handig om dat in dit topic te doen, dan weet iedereen dat die daar terecht kan hierover en zit het ook niet in alle andere topics verspreid.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.314
6.487
Als je een Vodafone- / een Ziggo-abonnement hebt, kun je via Priority meedoen aan de winactie voor Pinkpop!

Wil jij er ook bij zijn? Klanten van Vodafone en Ziggo maken via Priority kans om tickets te winnen voor dit top of the pops onder de festivals!
Log in via de My Vodafone of Mijn Ziggo app en wie leef jij je uit op de muziek van de beste artiesten tijdens het zomerweekend van je leven!

priority.nl/rewards/1c3951c6-113a-4bdb-8401-cf4548cabe56_Win-Pinkpop-tickets-Priority
 

LifeCanBeBeautiful

Campingartiest
16 feb 2022
57
38
Pinkpop gaat toch niet meer kunnen concurreren met Werchter als de stijging in BTW er door komt?
3 dagen pinkpop is straks nog even duur als 4 dagen werchter, wie gaat er dan nog naar Pinkpop?
Voordeel is dat camping Pinkpop gratis is en Werchter betalend. Voor sommigen is 3 dagen ook voldoende :) zoals voor mij. 3 dagen verteer ipv 4 dzgen kan ook makkelijk een verschil maken van 100 euro. En het kan ook zijn dat de data van Pinkpop beter uitkomen dan de data van Werchter. Maar ik begrijp je opmerking wel.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.314
6.487
Pinkpop gaat toch niet meer kunnen concurreren met Werchter als de stijging in BTW er door komt?
3 dagen pinkpop is straks nog even duur als 4 dagen werchter, wie gaat er dan nog naar Pinkpop?
de Nederlanders die niet over de grens kijken naar concerten/festivals?
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.060
483
Als je een Vodafone- / een Ziggo-abonnement hebt, kun je via Priority meedoen aan de winactie voor Pinkpop!

Wil jij er ook bij zijn? Klanten van Vodafone en Ziggo maken via Priority kans om tickets te winnen voor dit top of the pops onder de festivals!
Log in via de My Vodafone of Mijn Ziggo app en wie leef jij je uit op de muziek van de beste artiesten tijdens het zomerweekend van je leven!

priority.nl/rewards/1c3951c6-113a-4bdb-8401-cf4548cabe56_Win-Pinkpop-tickets-Priority
Enig hoeveel tickets zo worden versleten met al die acties, denk aan Oor / Coca Cola ??
En nog steeds geen nieuws hoe het nu echt gaat met de verkoop...
Maar ja over 5 weken zien we wel met onze eigen ogen wel hoe goed of slecht Megaland is gevuld.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.314
6.487
Pinkpop gaat toch niet meer kunnen concurreren met Werchter als de stijging in BTW er door komt?
3 dagen pinkpop is straks nog even duur als 4 dagen werchter, wie gaat er dan nog naar Pinkpop?
toevallig deelt Pinkpop zelf die angst blijkbaar wel

l1nieuws.nl/nieuws/2655758/pinkpop-mogelijk-30-euro-duurder-door-verhoging-btw
zie deze quote:
Ook Lotte Smits van Pinkpop voorziet dat minder mensen een kaartje kopen voor het festival. Maar dat is nog niet alles. Ze is bang dat dat de concurrentiepositie van Pinkpop verzwakt. "Als er minder publiek komt, worden de Nederlandse evenementen ook minder interessant. Artiesten kiezen dan misschien liever voor een festival over de grens."
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.426
7.971
toevallig deelt Pinkpop zelf die angst blijkbaar wel

l1nieuws.nl/nieuws/2655758/pinkpop-mogelijk-30-euro-duurder-door-verhoging-btw
zie deze quote:
Uiteraard, als je de btw stijging doorvoert op de huidige ticketprijs dan kom je al uit op 322 euro voor 3 dagen pinkpop
Voor Werchter betaal je 309 euro, en 39 euro voor de camping dus 348 incl. camping. Je ziet al snel dat ze zo helemaal uit de markt geprijsd worden.
Als je daar dan nog bij op telt dat Werchter vier dagen is ipv 3 dagen, dan zijn de verschillen helemaal schikbarend.
Als je niet op de camping staat ben je dan dus goedkoper uit voor 4 dagen Werchter dan 3 dagen pinkpop.
Als je wel op de camping staat betaal je 26 euro extra voor een volledige festival dag extra.
Ik zou het wel weten als consument.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.543
4.269
Ze kunnen zich natuurlijk ook meer gaan richten op rijke boeren. Alleen zou ik er dan Stinkpop van maken 😂.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken