Graspop Metal Meeting 2024

Projunk

Playlistbediener
15 nov 2023
49
52
Zon of regen daar kunnen we allemaal wel een mouw aanpassen.
Zolang het onweer maar wegblijft dat is geen goeie combi met festivals.(tenzij ac/dc langskomt, zijn overigens wel te vroeg op de stenehei)
 

Halveliter

Playlistbediener
13 mrt 2024
25
20
Zon of regen daar kunnen we allemaal wel een mouw aanpassen.
Zolang het onweer maar wegblijft dat is geen goeie combi met festivals.(tenzij ac/dc langskomt, zijn overigens wel te vroeg op de stenehei)
Nu, ik snap wel dat een beetje regen geen kwaad kan maar ik heb net 3 weken met een dubbele longontsteking gezeten en ‘herval’ is nogal makkelijk als ik daar 4 dagen in het slechte weer moet gaan staan 😖
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.079
1.357
Nu, ik snap wel dat een beetje regen geen kwaad kan maar ik heb net 3 weken met een dubbele longontsteking gezeten en ‘herval’ is nogal makkelijk als ik daar 4 dagen in het slechte weer moet gaan staan 😖
Veel beterschap. Ik zou zeggen veel denken aan handhygiëne in zo'n gevallen en bij wisselende temperaturen zien dat je makkelijk met laagjes en of poncho kan werken. En ahja jij bent degene die het eens wil inwisselen voor zon. Veel succes. Dat zal dan een veerre reis worden misschien?
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.534
3.203
Nou, als ik het weer op bijvoorbeeld Accuweather bekijk. En dan ook nog per dag dan vind ik het nog wel meevallen. Wat is nou 3-4 millimeter op een dag. 1 of 2 buien?
En met 20-23 graden mogen we ook niet klagen. Maar wel 2 nieuwtjes gelezen hier. Weer voorspellen met een drone en een onweerkanon? Dat kennen we in NL niet🤣
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.079
1.357
Nou, als ik het weer op bijvoorbeeld Accuweather bekijk. En dan ook nog per dag dan vind ik het nog wel meevallen. Wat is nou 3-4 millimeter op een dag. 1 of 2 buien?
En met 20-23 graden mogen we ook niet klagen. Maar wel 2 nieuwtjes gelezen hier. Weer voorspellen met een drone en een onweerkanon? Dat kennen we in NL niet🤣
Die laatste zin: Ik kon niet meer van het lachen. haha
Trouwens hoe kunt ge daarmee weer voorspellen? Is die drone niet al lang afgeschoten door dat onweerkanon? haha :D
 
  • Haha
Waarderingen: duck, Loek123 en Piebe71

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.705
3.485
Nou, als ik het weer op bijvoorbeeld Accuweather bekijk. En dan ook nog per dag dan vind ik het nog wel meevallen. Wat is nou 3-4 millimeter op een dag. 1 of 2 buien?
En met 20-23 graden mogen we ook niet klagen. Maar wel 2 nieuwtjes gelezen hier. Weer voorspellen met een drone en een onweerkanon? Dat kennen we in NL niet🤣
Tomorrowland heeft die hagelkanonnen ooit eens achter de hand gehouden om bij zwaar onweer in te kunnen zetten (de werking ervan is trouwens nogal omstreden maar veel fruitboeren hebben - gebruiken dat toch).
Zelfs Kate Bush maakte al een prachtig nummer over regenkanonnen met "cloudbusting", gebaseerd op het boek van Peter Reich en de uitvinding van zijn vader. Maar we wijken af. Ik stem alvast voor de krachten van onze eigen weerman Robin en zijn geduw in de goede richting!
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.079
1.357
Tomorrowland heeft die hagelkanonnen ooit eens achter de hand gehouden om bij zwaar onweer in te kunnen zetten (de werking ervan is trouwens nogal omstreden maar veel fruitboeren hebben - gebruiken dat toch).
Zelfs Kate Bush maakte al een prachtig nummer over regenkanonnen met "cloudbusting", gebaseerd op het boek van Peter Reich en de uitvinding van zijn vader. Maar we wijken af. Ik stem alvast voor de krachten van onze eigen weerman Robin en zijn geduw in de goede richting!
Bedankt voor de steun. Op deze site zie je inderdaad dat hagelkanonnen geen zin hebben. Dezelfde optimistische site dan wat ik gebruik. Dat festivals meer last hebben van onweders is mss ook omdat (zie tomorrowland, pukkelpop, rock am ring, enz... daar meer metaal is en metaal trekt electriciteit aan. Vooral op graspop metaal meeting.
 

Paul!

Randprogramma
4 dec 2022
102
210
Nou, als ik het weer op bijvoorbeeld Accuweather bekijk. En dan ook nog per dag dan vind ik het nog wel meevallen. Wat is nou 3-4 millimeter op een dag. 1 of 2 buien?
En met 20-23 graden mogen we ook niet klagen. Maar wel 2 nieuwtjes gelezen hier. Weer voorspellen met een drone en een onweerkanon? Dat kennen we in NL niet🤣
Daar hadden we Jan Pelleboer en Piet Paulusma voor😉.
 

Halveliter

Playlistbediener
13 mrt 2024
25
20
Nou, als ik het weer op bijvoorbeeld Accuweather bekijk. En dan ook nog per dag dan vind ik het nog wel meevallen. Wat is nou 3-4 millimeter op een dag. 1 of 2 buien?
En met 20-23 graden mogen we ook niet klagen. Maar wel 2 nieuwtjes gelezen hier. Weer voorspellen met een drone en een onweerkanon? Dat kennen we in NL niet🤣
Je moet nu niet veralgemenen om je eigen bekrompen inzichten te kunnen goedpraten. Drones worden al sinds 2020 gebruikt om weerdata nauwkeuriger te meten, sinds 2023 werkt de universiteit van Okhlahoma samen met een bedrijf uit West-Vlaanderen om dat in Europa ook te gaan gebruiken (voornamelijk voor de noordzee te kunnen voorspellen).




Hier wat leerstof om je wat bij te scholen over beide onderwerpen.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.079
1.357
Je moet nu niet veralgemenen om je eigen bekrompen inzichten te kunnen goedpraten. Drones worden al sinds 2020 gebruikt om weerdata nauwkeuriger te meten, sinds 2023 werkt de universiteit van Okhlahoma samen met een bedrijf uit West-Vlaanderen om dat in Europa ook te gaan gebruiken (voornamelijk voor de noordzee te kunnen voorspellen).




Hier wat leerstof om je wat bij te scholen over beide onderwerpen.
Zal ik bekijken als ik tijd heb. Alvast bedankt.
Maar een beetje humor tussen die drupjes mag toch wel eens?
 
  • Leuk
Waarderingen: Valthys en Bokirules

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.534
3.203
Je moet nu niet veralgemenen om je eigen bekrompen inzichten te kunnen goedpraten. Drones worden al sinds 2020 gebruikt om weerdata nauwkeuriger te meten, sinds 2023 werkt de universiteit van Okhlahoma samen met een bedrijf uit West-Vlaanderen om dat in Europa ook te gaan gebruiken (voornamelijk voor de noordzee te kunnen voorspellen).




Hier wat leerstof om je wat bij te scholen over beide onderwerpen.
Nu ben ik ineens bekrompen? Vriendelijk van je. Maar ik doe normaal al niet aan dat soort onzinnige discussies, dus voor deze bedank ik ook. Ik hoop op mooi weer voor je, maar er zijn zat mensen die je combi's over willen nemen. Veel plezier in elk geval😉
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.517
7.198
Je moet nu niet veralgemenen om je eigen bekrompen inzichten te kunnen goedpraten. Drones worden al sinds 2020 gebruikt om weerdata nauwkeuriger te meten, sinds 2023 werkt de universiteit van Okhlahoma samen met een bedrijf uit West-Vlaanderen om dat in Europa ook te gaan gebruiken (voornamelijk voor de noordzee te kunnen voorspellen).




Hier wat leerstof om je wat bij te scholen over beide onderwerpen.
Het humoristische gedeelte mis ik hier even. Maar goed, Humor kennen ze in NL niet natuurlijk. Kan het Mr Piebe niet kwalijk nemen.
Waar slaat het op om ineens zo fel van leer te trekken? Echt ontzettend ongepast, want het kan er haast niet dikker bovenop liggen dan dat Piebe een grapje maakte.
 

Halveliter

Playlistbediener
13 mrt 2024
25
20
Tomorrowland heeft die hagelkanonnen ooit eens achter de hand gehouden om bij zwaar onweer in te kunnen zetten (de werking ervan is trouwens nogal omstreden maar veel fruitboeren hebben - gebruiken dat toch).
Zelfs Kate Bush maakte al een prachtig nummer over regenkanonnen met "cloudbusting", gebaseerd op het boek van Peter Reich en de uitvinding van zijn vader. Maar we wijken af. Ik stem alvast voor de krachten van onze eigen weerman Robin en zijn gedu

Waar slaat het op om ineens zo fel van leer te trekken? Echt ontzettend ongepast, want het kan er haast niet dikker bovenop liggen dan dat Piebe een grapje maakte.
Ik ga helemaal niet fel van leer. Hij zegt iets om te lachen en ik lach met hem. 1 gezellige lachende bende bij elkaar.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.705
3.485
Ja kijk, als je dan toch overtuigd bent van de drone-technologie staat het zwart-op-wit vast. Het wordt regen het ganse weekend! Zullen wij alvast, tegen beter weten in, een zonnedans gaan doen om de weergoden gunstig te proberen stemmen!
Ik hoop voor je dat die drones ook melden waar je de zon wél kan vinden, ik wens je daar alvast veel plezier.
Het is namelijk erg duidelijk dat je wel wat zonnestraaltjes kan gebruiken :giggle:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken