Graspop Metal Meeting 2024

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Merci voor de tips! Metalcore kan me idd ook wel wat bekoren ja, zal ze sowieso al eens checken op Spotify!
Naast Bleed From Within en Erra dan toch ook zeker Bury Tomorrow luisteren!
Ik wil mijzelf niet per se een metalcore-liefhebber noemen, maar die band vind ik wel een van de betere (krijg er zelfs lichte Parkway Drive vibes bij).

Verder wellicht nog op de momenten dat je nog niks hebt gepland:
  • Solence
  • Alien Weaponry / Amaranthe
  • Health (electronic rock, dus iets heel anders, maar wie weet kan jou dat ook smaken?)
  • Hanabie. (Japanse electronicore/metalcore)
  • Ne Obliviscaris (ook iets compleet anders, maar het halve forum gaat erheen, dus waarom niet eens een kijkje nemen? ;) )
  • Tool (mag uiteraard ook niet ontbreken, praktisch verplichte kost voor Festileakers)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.696
6.881
Heb er ook nog een paar gemaakt:

1. BRAND!
2. Voorouder van Rome
3. Deze rol wordt gespeeld door
4. Vuurwerk
5. Zo. Wacht, waar is de i?
6. Alternatief voor de horns

Edit:

7. Deze band staat niet op de Boneyard, maar op Metaltown.
1. Glenn Hughes performs classic Deep Purple live (want Burn)
2. Wolfmother @MetalLimbo
3. Casey (Affleck)
4. Hier dan High on Fire? Anders weet ik het ook niet
5. Vola @Jamel
6. Babymetal @MetalLimbo
7. Kampfar @JB.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.175
1.473
Dag beste kijkers,
ok, 't Is ingewikkeld...
Voor zover ik het begrijp komen we vanaf vandaag tot dinsdag in een natte 4daagse. Vooral maandag en dinsdag. Woensdag en donderdag lijken overgangsdagen met eventueel nog een los buitje. Maar die regen vanaf vrijdag waar ik het al de hele tijd niet zeker van was blijkt dat vrijdag in het zuiden van het land vooral veel gaat regenen. In dessel zou het meevallen. Zondag en maandag droog.
Dat gaat een beetje ten koste van de temperaturen.
woensdag tot maandag:
21, 22, 22, 21, 21, 22
Hopelijk vinden we de juiste tent bij de volgende temperaturen
12, 14, 13, 13, 14
Wind: 15 per uur
morgen zijn we er weer met meer weer.
bron: meteo.be streek dessel aanduiden en oa de grafiek en uitgebreid weer ontleden.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Nou, omdat jullie het zo leuk vinden, heb ik er ook nog een paar bedacht, in wisselende gradaties van moeilijkheid:
  1. Mowgli’s thuissituatie
  2. Hindenburg-ramp
  3. Wurggreep
  4. Clowns
  5. Hondenbaan
  6. Stravinsky
  7. Blijft in drievoud
  8. Zingen niet als nachtegaaltjes
En een duo vraag voor bands 9 en 10:
De ene band is de straf voor de ander​
Deze zijn wel vrij pittig inderdaad.. 😅
Dus ik roep nu ook maar de hulptroepen in!

  1. Wolfmother
  2. High On Fire
  3. Suffocation
  4. ???
  5. Drug Church (klinkt als search)
  6. Igorrr
  7. ???
  8. Night Verses ?
  9. ???
  10. Avenged Sevenfold ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.175
1.473
Verder mijn lijstje aan het maken. Zie ik spoil engine staan. Ik dacht: De Belgische arch enemy goeie melodic death metal. Zie ik op de site van graspop ineens een zanger staan ipv de zangeres en metalcore. Is dat dezelfde band? Zijn ze van genre verandert? Spelen ze de melodic death nog?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.002
9.004
Verder mijn lijstje aan het maken. Zie ik spoil engine staan. Ik dacht: De Belgische arch enemy goeie melodic death metal. Zie ik op de site van graspop ineens een zanger staan ipv de zangeres en metalcore. Is dat dezelfde band? Zijn ze van genre verandert? Spelen ze de melodic death nog?
Het is nog steeds dezelfde band. Sterker nog: vanwege hun 20-jarig jubileum zijn ze terug in zee gegaan met de originele zanger. En op Graspop zullen ze dit jaar enkel nummers van hun eerste twee albums brengen.

Of dat goed of slecht nieuws is, laat ik aan u. :)
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.175
1.473
Het is nog steeds dezelfde band. Sterker nog: vanwege hun 20-jarig jubileum zijn ze terug in zee gegaan met de originele zanger. En op Graspop zullen ze dit jaar enkel nummers van hun eerste twee albums brengen.

Of dat goed of slecht nieuws is, laat ik aan u. :)
Heb het juist gevonden. Maar wordt het metalcore ipv melodic death?
 

Halveliter

Playlistbediener
13 mrt 2024
38
40
Dag beste kijkers,
ok, 't Is ingewikkeld...
Voor zover ik het begrijp komen we vanaf vandaag tot dinsdag in een natte 4daagse. Vooral maandag en dinsdag. Woensdag en donderdag lijken overgangsdagen met eventueel nog een los buitje. Maar die regen vanaf vrijdag waar ik het al de hele tijd niet zeker van was blijkt dat vrijdag in het zuiden van het land vooral veel gaat regenen. In dessel zou het meevallen. Zondag en maandag droog.
Dat gaat een beetje ten koste van de temperaturen.
woensdag tot maandag:
21, 22, 22, 21, 21, 22
Hopelijk vinden we de juiste tent bij de volgende temperaturen
12, 14, 13, 13, 14
Wind: 15 per uur
morgen zijn we er weer met meer weer.
bron: meteo.be streek dessel aanduiden en oa de grafiek en uitgebreid weer ontleden.
Er is een firma uit West-Vlaanderen die weersvoorspellingen tot op 2,5u nauwkeurig kan berekenen met een speciale drone en die zouden in Dessel geweest zijn (niet de stenehei, wel het centrum) en die voorspelden 4 dagen regen waaronder Donderdag en Vrijdag minstens 3-4mm. Zaterdag vooral ‘s avonds regen en Zondag voornamelijk droog met hier en daar een miezer bui.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.175
1.473
De weersvoorspellingen zien er echt rampzalig uit voor Graspop wtfffff 😭
Je bedoelt dus dat ik de regen richting jouw tent mag duwen en dan zal het op de rest van het festival wel meevallen zeker.
Oftewel: de magische woorden plaatselijk, kans, en vooral in Wallonië
 

Halveliter

Playlistbediener
13 mrt 2024
38
40
Je bedoelt dus dat ik de regen richting jouw tent mag duwen en dan zal het op de rest van het festival wel meevallen zeker.
Oftewel: de magische woorden plaatselijk, kans, en vooral in Wallonië
Dessel staat er wel om bekend om telkens hard getroffen te worden door de regen. Er zijn hier in de buurt (ik ben van Dessel) boeren die een soort van onweerskanon hebben om hun oogst te beschermen waardoor die dus de wolken uit elkaar duwt. Nu, allemaal mooi voor die boeren hun oogst maar omliggende omgeving (waaronder Dessel) krijgt hierdoor telkens de volle laag.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.175
1.473
Er is een firma uit West-Vlaanderen die weersvoorspellingen tot op 2,5u nauwkeurig kan berekenen met een speciale drone en die zouden in Dessel geweest zijn (niet de stenehei, wel het centrum) en die voorspelden 4 dagen regen waaronder Donderdag en Vrijdag minstens 3-4mm. Zaterdag vooral ‘s avonds regen en Zondag voornamelijk droog met hier en daar een miezer bui.
Dat ziet er een beetje in de buurt uit van mijn bron. Denk dat als ze veel regen voorspellen dan is dat 10 tot 15 mm. Code geel is vanaf 25 mm. En toen het dit jaar rampzalig was in de ardennen was het 100 mm. Dan valt 3 of 4 toch mee? Liever een buitje en voor de rest zon dan de hele dag gemiezer en bewolkt zeker?
Waarschuwing: Ik heb geen diploma weerman. haha
 
  • Leuk
Waarderingen: Elisa Day

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.175
1.473
Dessel staat er wel om bekend om telkens hard getroffen te worden door de regen. Er zijn hier in de buurt (ik ben van Dessel) boeren die een soort van onweerskanon hebben om hun oogst te beschermen waardoor die dus de wolken uit elkaar duwt. Nu, allemaal mooi voor die boeren hun oogst maar omliggende omgeving (waaronder Dessel) krijgt hierdoor telkens de volle laag.
Onweerskansen zijn tot en met dinsdag...
 

Halveliter

Playlistbediener
13 mrt 2024
38
40
Dat ziet er een beetje in de buurt uit van mijn bron. Denk dat als ze veel regen voorspellen dan is dat 10 tot 15 mm. Code geel is vanaf 25 mm. En toen het dit jaar rampzalig was in de ardennen was het 100 mm. Dan valt 3 of 4 toch mee? Liever een buitje en voor de rest zon dan de hele dag gemiezer en bewolkt zeker?
Waarschuwing: Ik heb geen diploma weerman. haha
Het is wel 3-4mm per uur, elk uur dat er regen voorspelt wordt. Volgens de weersvoorspellingen nu is dat 8u op Donderdag alleen al dus is het 3-4 maal 8 en dan kom je wel al op een hoop regen uit…
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.175
1.473
Het is wel 3-4mm per uur, elk uur dat er regen voorspelt wordt. Volgens de weersvoorspellingen nu is dat 8u op Donderdag alleen al dus is het 3-4 maal 8 en dan kom je wel al op een hoop regen uit…
Daar twijfel ik aan. Maarja, je mag de bron altijd doorsturen. Ik neem de meest optimistische bron. Regen of niet, het headbangen zal er neit moeilijker op worden. Ik zal binnen een paar dagen wel zien wat ik meeneem van kledij.
Edit: Daar komt ook nog bij dat ik nipt nog in droog haspengouw woon. Waardoor ik automatisch wat optimistischer ben. Is er een onweer op komst hier in Tongeren gaat een deel naar Luik en een deel naar Maastricht.
 

Halveliter

Playlistbediener
13 mrt 2024
38
40
Daar twijfel ik aan. Maarja, je mag de bron altijd doorsturen. Ik neem de meest optimistische bron. Regen of niet, het headbangen zal er neit moeilijker op worden. Ik zal binnen een paar dagen wel zien wat ik meeneem van kledij.
Edit: Daar komt ook nog bij dat ik nipt nog in droog haspengouw woon. Waardoor ik automatisch wat optimistischer ben. Is er een onweer op komst hier in Tongeren gaat een deel naar Luik en een deel naar Maastricht.
Ik hoop dat het tegen Maandag nog beter wordt want anders doe ik mijn combi’s nog van de hand voor een citytripje naar de zon. Het kost me wat teveel om 4 dagen in de regen te gaan staan (en mijn vriendin en ik kunnen sowieso wel wat zon gebruiken haha).
 
  • Thinking
  • Wow
Waarderingen: Simoni en MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken