Rock Werchter 2024

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
257
97
Ben nu bezig met het plannen van mijn zaterdagtrip naar Werchter vnl dua lipa en de vele acts in de Barn.
heen met de trein vanuit Antwerpen, aankomst station Leuven
Daar zou een gratis shuttle bus klaar staan om je naar het festivalterrein van Werchter te brengen en de ervaren festivalgangers met het openbaar vervoer kunnen zeker onderstaande vragen beantwoorden. Voor mij is het de eerste keer nu met trein en bus naar Werchter.
- hoeveel keren per uur rijdt die gratis bus vanuit Leuven naar Werchter?
- hoelang duurt de busreis naar Werchter in totaal vanuit LEUVEN met deze shuttle bus
- eenmaal uitgestapt dichtbij het festivalterrein in Werchter : hoelang duurt de voettocht tot de main stage of de Barn inclusief controle tickets en security check.
Alvast bedankt voor deze praktische info die me toelaat om te kijken wanneer ik best de trein neem vanuit AntwerpenCentraal teneinde om 13h de eerste optredens mee te maken.
Wanneer zou je vanuit Werchter met een shuttle bus moeten vertrekken om op tijd je nachttrein naar Antwerpen te nemen?
 

Bert

Support act
14 nov 2014
879
816
hoeveel keren per uur rijdt die gratis bus vanuit Leuven naar Werchter?
- hoelang duurt de busreis naar Werchter in totaal vanuit LEUVEN met deze shuttle bus
- eenmaal uitgestapt dichtbij het festivalterrein in Werchter : hoelang duurt de voettocht tot de main stage of de Barn inclusief controle tickets en security check.
Bussen rijden af en aan. Bus vol en deze vertrekt. Staan vaak meerdere bussen in een rij.

Busreis is ongeveer 15 tot 25 minuten

Dan is het nog 15 tot 20 minuten lopen tot de ingang
Als het nog erg druk is kan het ook nog 15 tot 30 minuten duren tot je binnen bent. Eenmaal binnen hooguit 5 minuten tot main of Barn.

Tijden zijn niet gemeten. Kan dus iets schelen
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.682
913
Wanneer zou je vanuit Werchter met een shuttle bus moeten vertrekken om op tijd je nachttrein naar Antwerpen te nemen?
Op Rock Werchter heb ik nog nooit een nachttrein genomen, maar wel vroeger nog gedaan bij losse concerten en TW Classic.

Mijn ervaring is dat je na afloop van het laatste concert gewoon best onmiddellijk richting bussen stapt en dus niet nog een halfuur op het terrein blijft rondhangen.
De weg naar de bussen is wel druk na het laatste concert (daar heb ik wel ervaring mee op Rock Werchter), maar laat je dat niet afschrikken.
Men weet bij de nachttreinen ook wel dat mensen staan aan te schuiven en wat de filedrukte is, dus ze gaan ook geen lege treinen laten vertrekken.
Maar dus niet treuzelen in elk geval!

Wij hebben destijds in elk geval nooit een nachttrein richting Gent gemist 😉.
 

Bwoite

Randprogramma
8 jun 2022
141
111
Volgende week paar echt warme dagen, zullen ook wel goed doen voor terrein. Parkings zullen denk ik grootste probleem zijn, maar Werchter kennende zullen ze daar ook wel op anticiperen.
 

Islaaa

Randprogramma
20 jan 2015
248
134
Festivalterrein? Zelfs in 2016 hebben ze dat keurig gedaan nog. Hive en festivalterrein gaan issue niet zijn als er een issue is.
Ik ben wel bang dat het parkeren lastig gaat worden, op de camping en festivalterrein zal het wel loslopen…
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
661
745
Festivalterrein? Zelfs in 2016 hebben ze dat keurig gedaan nog. Hive en festivalterrein gaan issue niet zijn als er een issue is.
Oneens. 2016 was een drama en het terrein was niks fatsoenlijks van over.

Maar .. het was mijn eerste kennismaking met Werchter en mij viel direct op hoe onwijs professioneel dit festival georganiseerd is. Ondanks alle ellende hebben ze er echt alles aan gedaan om de campings en het terrein zo goed als mogelijk te houden! Wat dat betreft niets dan lof voor de organisatie.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.608
Ik ben wel bang dat het parkeren lastig gaat worden, op de camping en festivalterrein zal het wel loslopen…
Ik denk dat Werchter echt wel veel goede opties zal aanbieden. Die zijn er nu al. Constante pendelbussen vanaf stations Aarschot en Leuven.
Ik hoor ook veel mensen die gaan opteren voor park en bike.

In 2016 was er echt nog wel koning auto. Ik voel toch aan dit jaar dat er precies echt wel een kentering in mentaliteit is ingezet.
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.608
Oneens. 2016 was een drama en het terrein was niks fatsoenlijks van over.

Maar .. het was mijn eerste kennismaking met Werchter en mij viel direct op hoe onwijs professioneel dit festival georganiseerd is. Ondanks alle ellende hebben ze er echt alles aan gedaan om de campings en het terrein zo goed als mogelijk te houden! Wat dat betreft niets dan lof voor de organisatie.
Ik heb in elk geval wel nog een aantal nachtmerries over gehouden aan 2016. Maar het terrein zelf vond ik nog goed gedaan. Veel zeezand. Natuurlijk waren er wel wat zwakke punten.

Denk ook dat ze er nu goed vroeg genoeg bij waren.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
871
783
Ik denk dat Werchter echt wel veel goede opties zal aanbieden. Die zijn er nu al. Constante pendelbussen vanaf stations Aarschot en Leuven.
Ik hoor ook veel mensen die gaan opteren voor park en bike.

In 2016 was er echt nog wel koning auto. Ik voel toch aan dit jaar dat er precies echt wel een kentering in mentaliteit is ingezet.
Hopelijk gaan ze ulder park and bikes dan toch vergroten, want ze hadden de voorbije jaren niets op overschot.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.286
4.455
Ik heb in elk geval wel nog een aantal nachtmerries over gehouden aan 2016. Maar het terrein zelf vond ik nog goed gedaan. Veel zeezand. Natuurlijk waren er wel wat zwakke punten.

Denk ook dat ze er nu goed vroeg genoeg bij waren.
Werchterbeach was mooie actie. Op de camping zelf viel het toen ook wel mee. Parking maak ik me wel wat zorgen over.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
661
745
Ik heb in elk geval wel nog een aantal nachtmerries over gehouden aan 2016. Maar het terrein zelf vond ik nog goed gedaan. Veel zeezand. Natuurlijk waren er wel wat zwakke punten.

Denk ook dat ze er nu goed vroeg genoeg bij waren.
Haha ik vond het een schitterende editie hoor. Maar ik weet ook hoe verschrikkelijk moe ik was. Continu door de modder banjeren is wel heftig.

Maar inderdaad, ik verwacht dit jaar minder ellende.
 

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
198
154
Vanaf 23 juni zie ik vooralsnog flink wat droge en warme dagen op de voorspelling staan. Niet te vroeg juichen maar dit zou in ieder geval moeten helpen…
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
724
651
Ik denk dat Werchter echt wel veel goede opties zal aanbieden. Die zijn er nu al. Constante pendelbussen vanaf stations Aarschot en Leuven.
Ik hoor ook veel mensen die gaan opteren voor park en bike.

In 2016 was er echt nog wel koning auto. Ik voel toch aan dit jaar dat er precies echt wel een kentering in mentaliteit is ingezet.
De fietsenstalling was vorig jaar wel nog niet open op woensdag, dus je bent er niet heel veel mee met een park & bike. Hebben we mooi onze fiets in de auto kunnen proppen
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.485
1.989
Huh, wat? Is het EK al begonnen dan?

Ik heb het gevoel dat het rondom mij veel minder leeft dan normaal bij zo'n groot toernooi.
Hoe kan het ook anders als Fifa en Uefa de kalender maar blijven volpleuren met nieuwe toernooien.
Net zoals in de competitie met de play offs is het cachet van toernooien of topmatchen helemaal weg.
En dat voor het grote geld, wat ons weer naadloos on topic brengt.

Dat het maar snel 2 juli is.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken