Graspop Metal Meeting 2024

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
999
1.050
Nu alleen nog een antwoord op deze vraag: - Ik heb karnivool - we are geluisterd van op de graspop site. Kan je de rest van zijn discografie ook daarmee vergelijken? Doet me een beetje denken aan haken. btw op de site staat invloeden van deftones en tool. Maar ik hoor toch eerder haken. Mss niet terecht om te oordelen na 1 nummer.
btw vanaf volgende week maakt de zon overuren. Geeft hoop voor graspop.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.507
4.685
Jupiler stage heeft vorig jaar zijn upgrade gekregen, het jaar er voor de Dome, denk dat we wel eens wat upgrades aan de marquee kunnen verwachten
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.685
3.405
Mijn favoriete band ooit gaat nog altijd knallen zeker.
Dat gaan ze zeker. James Dorton klonk tijdens de eerste tour die hij meedeed al fantastisch en toen was hij last minute opgeroepen. Ondertussen heeft hij een Europese en Amerikaanse tour meegedaan dus de verwachtingen liggen nog steeds hoog. Al kijk er naar uit om Xen nog eens mee op het podium te zien, kan ik hem alleen gelijk geven dat hij belangrijkere zaken vooropstelt.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.685
3.405
Nu alleen nog een antwoord op deze vraag: - Ik heb karnivool - we are geluisterd van op de graspop site. Kan je de rest van zijn discografie ook daarmee vergelijken? Doet me een beetje denken aan haken. btw op de site staat invloeden van deftones en tool. Maar ik hoor toch eerder haken. Mss niet terecht om te oordelen na 1 nummer.
btw vanaf volgende week maakt de zon overuren. Geeft hoop voor graspop.
Je gaat Karnivool sowieso erg goed vinden! Er zitten zeker wat Haken invloeden in hun nummers, qua zang is dat nummer wel representatief.
Zet zeker ook eens 'Themata', 'Sky machine' en 'All it takes' op. Ik heb een vermoeden dat je dan wel helemaal om gaat zijn.
 

PitfestRules

Campingartiest
15 okt 2023
64
133
Hier het spoorboekje van mij:
Do: Brothers of Metal, Dominum, Alien Weaponry, Asinhell, KerryKing of Textures, Heart, Alice Cooper, Tool

Vr: Brian Downey, Hammerfall, Fear Factory, Bruce Dickinson, Avantasia, Turnstile, Judas Priest, waarschijnlijk nog een stukje FFDP (als ik nog niet afgedraaid ben)

Za: Fleddy Melculy, Steel Panther, mr Bungle, Uriah Heep, stukje Architects, Limp Bizkit, Avenged Sevenfold.

Zo: Atreyu, Extreme, Black Stone Cherry, Malevolence, Bodycount ( geef ik nog een kans, vorige vond ik het een drama met al dat gelul tussendoor), Corey Taylor/of Mice & Men, Deep Purple, Scorpions, Machinehead

Dik gedrukt is een 100% zien.
Gewoon kloten als je een brede smaak hebt.....vind de clash Judas Priest/Biohazard de ergste....
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass en Moniek

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
999
1.050
Hier een deeltje van mijn spoorboekje. Moet nog wat uitvissen en ontdekken.
donderdag amaranthe, babymetal, (stukje) meeting, goeie plek voor hanabie, om dan eerste rij bij ne obliviscaris te staan (wie komt mee?), polyphia uitkijken om hopelijk niks van tool te missen. (tool al op werchter gezien, ppolyphia nog niet)
vrijdag: ..., , ,pod, hammerfall, fear factory, deez nuts? avantasia, electric callboy, thursday (koekdoos methode), pendulum, five finger death punch, coverbandjes?
zaterdag, spoil enginge, fleddy melculy, ice nine kills, frog leap (koekdoos methode), mr bungle (=faith no more?), while she sleeps, brutus, blind guardian, stukje avenged sevenfold? kamelot, coverbandjes
zondag: wargasm, ..., , , crystal lake, body count?, corey taylor, stukje deep purple? of (stukje) karnivool?, slaughter to prevail, igorrr, stukje emperor, machine head
Waar geen ? bij staat zijn de bands die ik wil zien of zeker wil zien. Ik moet nog andere bands luisteren. Aanraders zijn altijd welkom. Vooral in prog, of beter gezegd unieke muziek. Ik ben veel voor opbouw, hard en zacht tegelijk verrassende muziek, emotie, goede show, goede sfeer, ... daarom dat ik ice nine kills, kamelot, electric callboy, ne obliviscaris, igorrr... heel leuk vindt.
 
Laatst bewerkt:

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
999
1.050
Je gaat Karnivool sowieso erg goed vinden! Er zitten zeker wat Haken invloeden in hun nummers, qua zang is dat nummer wel representatief.
Zet zeker ook eens 'Themata', 'Sky machine' en 'All it takes' op. Ik heb een vermoeden dat je dan wel helemaal om gaat zijn.
Bedankt, all it takes is mijn favoriet van wat je doorstuurde. Misschien vind ik we are iets beter. Maar toch vind ik ze persoonlijk weinig verrassend. Zoals in mijn eerder bericht vermeld voldoet het te weinig aan de vereisten van (zie vorig bericht, nl) unieke muziek. Ik ben veel voor opbouw, hard en zacht tegelijk verrassende muziek, emotie, goede show, goede sfeer, ...
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.885
7.882
Hier een deeltje van mijn spoorboekje. Moet nog wat uitvissen en ontdekken.
donderdag amaranthe, babymetal, (stukje) meeting, goeie plek voor hanabie, om dan eerste rij bij ne obliviscaris te staan (wie komt mee?), polyphia uitkijken om hopelijk niks van tool te missen. (tool al op werchter gezien, ppolyphia nog niet)
vrijdag: ..., , ,pod, hammerfall, fear factory, deez nuts? avantasia, electric callboy, thursday (koekdoos methode), pendulum, five finger death punch, coverbandjes?
zaterdag, spoil enginge, fleddy melculy, ice nine kills, frog leap (koekdoos methode), mr bungle (=faith no more?), while she sleeps, brutus, blind guardian, stukje avenged sevenfold? kamelot, coverbandjes
zondag: wargasm, ..., , , crystal lake, body count?, corey taylor, stukje deep purple? of (stukje) karnivool?, slaughter to prevail, igorrr, stukje emperor, machine head
Waar geen ? bij staat zijn de bands die ik wil zien of zeker wil zien. Ik moet nog andere bands luisteren. Aanraders zijn altijd welkom. Vooral in prog, of beter gezegd unieke muziek. Ik ben veel voor opbouw, hard en zacht tegelijk verrassende muziek, emotie, goede show, goede sfeer, ... daarom dat ik ice nine kills, kamelot, electric callboy, ne obliviscaris, igorrr... heel leuk vindt.

Ne Obliviscaris ga je het halve forum tegen komen in ieder geval. Rechtsvoor aanhaken bij @Jamel en co zou ik zeggen
Misschien dat een van hen ook wel nog suggesties voor je hebben met prog / unieke muziek, dat is volgens mij de expertise van Jamel wel.

Uriah Heep gaan ook veel van het forum naar toe van wat je nog niet hebt genoemd, maar die clashen wel met While She Sleeps (waar ook veel van hier wel naar toe gaan overigens)

Edit: Svartsot is een aanrader op de vrijdag als opener, veel van het forum gaan er naartoe en het is een unieke kans qua boeking, aangezien ze de meeste shows alleen in thuisland Denemarken spelen. Anderen kunnen je wel vertellen of het daadwerkelijk de soort muziek is die je zoekt
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.685
3.405
Prog is maar minimaal aanwezig dit jaar.
Met Tool, Vola, Karnivool en Night verses (art rock, post) heb je de 'meest proggy' bands wel gehad (edit: en NeO voor de volledigheid).
Verder Ihsahn, Borknagar, Textures, Blind Guardian en Kamelot met prog invloeden, Uriah Heep als prog rock.
 
Laatst bewerkt:

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
999
1.050
Ne Obliviscaris ga je het halve forum tegen komen in ieder geval. Rechtsvoor aanhaken bij @Jamel en co zou ik zeggen
Misschien dat een van hen ook wel nog suggesties voor je hebben met prog / unieke muziek, dat is volgens mij de expertise van Jamel wel.

Uriah Heep gaan ook veel van het forum naar toe van wat je nog niet hebt genoemd, maar die clashen wel met While She Sleeps (waar ook veel van hier wel naar toe gaan overigens)

Edit: Svartsot is een aanrader op de vrijdag als opener, veel van het forum gaan er naartoe en het is een unieke kans qua boeking, aangezien ze de meeste shows alleen in thuisland Denemarken spelen. Anderen kunnen je wel vertellen of het daadwerkelijk de soort muziek is die je zoekt
Svartsot: Thanks, niet slecht. Amon amarth meets eluveitie? Als de lage grunts nog wat meer diepgang hadden was het in dat genre bijna perfect. Of misschien heeft het met de mix te maken.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.885
7.882
Prog is maar minimaal aanwezig dit jaar.
Met Tool, Vola , Karnivool en Night verses (art rock, post) heb je de 'meest proggy' bands wel gehad.
Verder Ihsahn, Borknagar, Textures, Blind Guardian en Kamelot met prog invloeden, Uriah Heep als prog rock.

Maar Night Verses en Ihsahn passen nog wel mooi in de gaten van @Pauly Robin zie ik zo
 
  • Winning
Waarderingen: Pauly Robin

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
999
1.050
Prog is maar minimaal aanwezig dit jaar.
Met Tool, Vola, Karnivool en Night verses (art rock, post) heb je de 'meest proggy' bands wel gehad.
Verder Ihsahn, Borknagar, Textures, Blind Guardian en Kamelot met prog invloeden, Uriah Heep als prog rock.
Thanks, vola zeker neit slecht. Maar lastige clash met ice nine kills. Verwacht daar een leuke show, goede sfeer, en verrassingen. night versus is wel een leuke unieke ontdekking die ik hoogstwaarschijnlijk ga checken. Ik moet de rest dat clasht nog checken maar kans is groot dat het night versus wordt. Schrijf dynazty ook maar op. Moet nog weten met wat die clashen. En ook nog zien wanneer forummeetings zijn. Tabblad meeting zweeft hier ergens rond.
edit: @Koekdoos ihsan!!!!!!!!!!!!!!!!
 
  • Winning
Waarderingen: Koekdoos

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
999
1.050
Prog is maar minimaal aanwezig dit jaar.
Met Tool, Vola, Karnivool en Night verses (art rock, post) heb je de 'meest proggy' bands wel gehad (edit: en NeO voor de volledigheid).
Verder Ihsahn, Borknagar, Textures, Blind Guardian en Kamelot met prog invloeden, Uriah Heep als prog rock.
Hoe goed zijn textures en borknagar! Dat is prog naar mijn hart! Ik denk dat hierbij pod de vuilbak in gaat. alleen voor textures een twijfel. Dat verkleint de kans op eerst rij in het midden bij ne obliviscaris.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: nikita en duck

Kevinmeteenk

Campingartiest
17 mei 2023
79
154
Maar dat is ook wat ik probeer te zeggen. Ik probeer de headlinestatus van 5FDP niet in twijfel te trekken. Zelfs niet hun positie op de South Stage, dus als dé headliner van de vrijdag. Juist bij de jongere generatie is die band erg populair, inderdaad. Dat is precies wat ik ook zeg. En dat is dus ook mijn punt. 5FDP is voornamelijk populair bij de jongere generatie. En tegelijkertijd is er ook een hele groep die er om verschillende redenen helemaal niets van moet hebben. En mijn gevoel is dat er naar een act als Judas Priest wat neutraler gekeken wordt. Ook al is het je ding niet, denk dat vrijwel iedere metalhead wel respect heeft voor hun legacy, op z'n minst een aantal nummers kent en er daardoor sneller vrede mee zal hebben als er voor hen geen alternatief is. Want daar ging het in dit geval om: niet om headliner of niet, maar geprogrammeerd zonder alternatief.

Overigens heb je wel een punt met betrekking tot de overlap die er dan met Pendulum ontstaat. Het voelt inderdaad logischer om die te laten overlappen met Judas Priest dan met 5FDP. Dus in dat opzicht is het inderdaad goed geprogrammeerd zo.
Ik vind het over het algemeen geen enkel probleem als de laatste headliner van de dag niet in mijn straatje past. Ben dan vaak al moe genoeg om richting de camping te vertrekken
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
300
172
Hierbij mijn spoorboekje:

Donderdag:

Solence 1/2 - Brothers of metal 1/2 - Dominium - Silverstein - Alien Weaponery - Doro - Textures - Heart - Ne Obliviscaris - Megadeth - All them witches 1/2 - Polyphia 1/2 - Max & Igorr 1/2 - Tool volledig

Vrijdag:

Dynazty 1/2 - Svartsot 1/2 - Landsdowne - Brian Downey - P.O.D. - Hammerfall - Bruce Dickinson 1/2 - Kadaver 1/2 - Avantasia 1/2 - Electric Callboy - Tarja 1/2 - Thursday 1/2 - Graveyard 1/2 - Judas Priest 1/2 - Biohazard 1/2

Zaterdag:

Iron Allies - Flotsam and Jetsam 1/2 - Red 1/2 - Vola 1/2 - Ice Nine Kills 1/2 - Frog Leap - Pain - Glenn Hughes 1/3 - Mr. Bungle 1/3 - Rotting Christ 1/3 - While she sleeps 1/2 - Uriah Heep 1/2 - Architects 1/2 - Brutus 1/2 - Blind Guardian - Wolfmother - Kamelot - BMTH volledig

Zondag:

John Coffey - The last internationale - Extreme - Black stone Cherry - Rival Sons - Ereb Altor 1/2 - Body Count 1/2 - Karnivool - 1/2 Deep Purple - Igorr - 1/2 Emperor - Machine Head (zolang ik het nog volhoud)


Zondag voor Extreme is optioneel. Kans zit er aardig in dat ik wat extra slaap nodig ga hebben dan. Machine Head vind ik belangrijker om te zien dan John Coffey en The Last Internationale. Avantasia zou ook nog wel de volledige show kunnen worden. Dat vind ik een erg nare clash. Verder valt er door vermoeidheid soms nog wat weg of kijk/luister ik dingen liggend van een afstandje vanaf het gras. Scorpions is wel mijn muziek maar Klaus kan helaas echt niet meer zingen, dus dat zet ik liever op Spotify op. Alice Cooper ga ik op Bospop zien en Turnstile heb ik vorig jaar op Pukkelpop vanuit de circle een hele vette show van gezien dus die laat ik nu vanwege de clash gaan.

@Koekdoos Succes met de verwerking. Heel tof dat je dit doet :)
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
538
654
mocht je zaterdag begin van de dag nog niks hebben staan:
 
  • Leuk
Waarderingen: wiseguy

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.478
3.064
Hierbij mijn spoorboekje:

Donderdag:

Solence 1/2 - Brothers of metal 1/2 - Dominium - Silverstein - Alien Weaponery - Doro - Textures - Heart - Ne Obliviscaris - Megadeth - All them witches 1/2 - Polyphia 1/2 - Max & Igorr 1/2 - Tool volledig

Vrijdag:

Dynazty 1/2 - Svartsot 1/2 - Landsdowne - Brian Downey - P.O.D. - Hammerfall - Bruce Dickinson 1/2 - Kadaver 1/2 - Avantasia 1/2 - Electric Callboy - Tarja 1/2 - Thursday 1/2 - Graveyard 1/2 - Judas Priest 1/2 - Biohazard 1/2

Zaterdag:

Iron Allies - Flotsam and Jetsam 1/2 - Red 1/2 - Vola 1/2 - Ice Nine Kills 1/2 - Frog Leap - Pain - Glenn Hughes 1/3 - Mr. Bungle 1/3 - Rotting Christ 1/3 - While she sleeps 1/2 - Uriah Heep 1/2 - Architects 1/2 - Brutus 1/2 - Blind Guardian - Wolfmother - Kamelot - BMTH volledig

Zondag:

John Coffey - The last internationale - Extreme - Black stone Cherry - Rival Sons - Ereb Altor 1/2 - Body Count 1/2 - Karnivool - 1/2 Deep Purple - Igorr - 1/2 Emperor - Machine Head (zolang ik het nog volhoud)


Zondag voor Extreme is optioneel. Kans zit er aardig in dat ik wat extra slaap nodig ga hebben dan. Machine Head vind ik belangrijker om te zien dan John Coffey en The Last Internationale. Avantasia zou ook nog wel de volledige show kunnen worden. Dat vind ik een erg nare clash. Verder valt er door vermoeidheid soms nog wat weg of kijk/luister ik dingen liggend van een afstandje vanaf het gras. Scorpions is wel mijn muziek maar Klaus kan helaas echt niet meer zingen, dus dat zet ik liever op Spotify op. Alice Cooper ga ik op Bospop zien en Turnstile heb ik vorig jaar op Pukkelpop vanuit de circle een hele vette show van gezien dus die laat ik nu vanwege de clash gaan.

@Koekdoos Succes met de verwerking. Heel tof dat je dit doet :)
Wat ik zie van Scorpions in Vegas vind ik het zingen nog wel meevallen. Ja hij haalt de hoge tonen niet echt meer en is een rolstoel nodig. Maar als ik het dan vergelijk met een Axl! Dan krijgt Klaus de beker hoor!
Ga nog steeds met veel plezier kijken. The Zoo is gewoon verplichte kost🤗
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.885
7.882
Morgen zal ik "het gemiddelde spoorboekje van het forum" delen, wat fun facts eromheen en verschillende optredens waar veel volk op af komt vermelden, voor wie nog wil afspreken bij specifieke optredens...

Spoorboekjes die vandaag en morgen nog voor een deel verschijnen, zal ik voor dat bericht in ieder geval nog verwerken.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.478
3.064
Morgen zal ik "het gemiddelde spoorboekje van het forum" delen, wat fun facts eromheen en verschillende optredens waar veel volk op af komt vermelden, voor wie nog wil afspreken bij specifieke optredens...

Spoorboekjes die vandaag en morgen nog voor een deel verschijnen, zal ik voor dat bericht in ieder geval nog verwerken.
Geweldig @Koekdoos . Dank voor het vele werk! Top!!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en won666

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
125
170
Maar Graspop is geen festival met een jong publiek. De afkeer voor 5FDP zal verhoudingsgewijs niet zo groot zijn als hier op het forum, maar denk toch dat je het op de wei zal merken.

Zou me niet verbazen als die dag niet uitverkoopt en dat is dan toch te wijten aan 5FDP als dé headliner. Denk dat die band het hier beter zou doen als we in west Europa een hoger percentage aan redneck trailer trash zouden hebben.
Ik vind het een vrij sterke dag, alleen de mainstage lijkt zo'n wirwar.
Redelijk wat heavy/powermetal: Judas Priest, Avantasia, Bruce Dickinson, Hammerfall, Dynasty. Dus daar ben ik wel blij mee.
Dan is het aangevuld met Turnstile (punk), POD (Nu-Metal), alternatieve rock (Lansdowne), een beetje stoffige coverband (Brian Downie), Fear Factory (industrial) en FFDP (Puberale hillbilly teksten met veel te goede artiesten) en Electric Callboy (Happy Metalcore).

Dus in de mix een "Middeleeuwse melodische highpitch moshcowboys, in een powerplant met een vleugje LSD..en Brian Downie was er ook bij"
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken