Primavera Sound Festivals 2024

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
875
788
De regen is nu wel een serieuze domper. We zaten in een container aan de mainstage en werden nu weggejaagd door security🥲
 

clairo

Playlistbediener
11 mrt 2019
5
8
Is de datum van 2025 al gekend?

Altijd rond de laatste week van mei, dus verwacht 29 t/m 31 mei. Het valt dan tegelijkertijd met F1 en hemelvaart, dus houdt er rekening mee om optijd te zijn met vluchten en hotels.

Boek Newjeans en ben ik weer bij.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.863
3.851
Altijd rond de laatste week van mei, dus verwacht 29 t/m 31 mei. Het valt dan tegelijkertijd met F1 en hemelvaart, dus houdt er rekening mee om optijd te zijn met vluchten en hotels.

Boek Newjeans en ben ik weer bij.
Zou wel heerlijk zijn, bucketlist dingetje! Als leraar moet het net even goed vallen... 2022 kaarten want toen paste het, knie aan stront en niet kunnen gaan 😅 berichten van Yannick wakkeren het vuurtje nog wat verder aan
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
875
788
Volgens efestivals zou het van 5-7 juni zijn. Gisteren heb ik het nergens zien staan, mss weet Yannick meer?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.684
921
Primavera Sound Barcelona 2025 se celebrará del 5 al 7 de junio de 2025, tal y como ha informado su organización en una nota de prensa que celebra la buena forma del evento.

 
  • Leuk
Waarderingen: davadude

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.684
921
Als iemand tips heeft voor 'goedkopere' hotels, dan zeker geïnteresseerd (mag ook via PM). De prijzen op booking.com voor deze periode in 2025 zijn nu al hoog... 🥺
(en dit jaar, ook al ben ik uiteindelijk niet op het terrein beland, ook al veel te veel betaald eigenlijk voor het hotel).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Je moet periode december / januari boeken. Prijzen variëren zeer sterk obv vraag/aanbod. Als veel mensen tegelijkertijd rond een zelfde datum boeken, dan wordt de prijs opgedreven.

Tip: zoek een hotel dichtbij een stop op de L4-lijn à la Poblenou, Bogatell, Barceloneta, Urquinaona etc. Dan kom je er wel. We hebben dit jaar gekozen voor een twee sterren hotelletje, en eigenlijk hoeft het qua comfort ook niet meer te zijn dan dat ofzo. Scheelt ook enorm in prijs.
 
  • Geweldig
Waarderingen: slyke

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Gisteren bijzonder straffe shows gezien van PJ Harvey, Charli XCX, ATARASHII GAKKO!!! en Eartheater nog verder. Jammer van de regen die wat roet in het eten gooide en zo Boiler Room tijdelijk stil legde en nogmaals aantoonde dat Spanjaarden geen hol hebben begrepen van logistieke problemen (was een clusterfuck aan Warehouse bv). Maar bovenal weer een fantastische dag.

SZA, Troye Sivan, Channel One, Crumb waren verder ook gewoon prima. Kwaliteit ligt gewoon zo hoog dat goed/prima bijna slecht wordt haha
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
875
788
Als iemand tips heeft voor 'goedkopere' hotels, dan zeker geïnteresseerd (mag ook via PM). De prijzen op booking.com voor deze periode in 2025 zijn nu al hoog... 🥺
(en dit jaar, ook al ben ik uiteindelijk niet op het terrein beland, ook al veel te veel betaald eigenlijk voor het hotel).
Airbnb, doen wij nu al drie jaar. Volgende week boek ik alles al, vlucht en verblijf.
 

Davidd

Dagopener
7 jul 2021
602
1.032
Gewoon even uit interesse, wat maakt het dat jullie de muzikale kwaliteit bij Primavera zo goed vinden? Heeft dat puur te maken met de line-up en staan er artiesten die live uitstekend zijn? Of is het het festival zelf wat daar een extra bijdrage aan levert? Goed geluid, artiesten die iets extra's geven op Primavera?
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.251
3.172
In de eerste plaats telt natuurlijk de line-up die ik dit jaar al briljant vond. Het is heel makkelijk om een route vast te leggen waarvan je quasi zeker bent dat er live niets echt slecht gaat worden. Ik hou ook van het eclecticisme waarbij je het ene moment naar j-pop staat te kijken en het andere moment om 4u 's nachts bij Wiegedood staat. Ik heb bovendien ook het gevoel dat veel artiesten op Primavera echt boven zichzelf uitstijgen.
Daarnaast is het een combinatie van heel veel verschillende factoren: het terrein dat heel goed werkt + zicht op zee, niet te druk, (bijna altijd) geweldig publiek zowel qua energie als aandacht, het feit dat je bijna alles in het donker kan zien, het Auditori met het meest gruwelijke geluid dat je kan bedenken,...

Zeker een combinatie van beide dus! Ik schrijf binnenkort wel weer een verslagje waarin ik nog wat dieper zal ingaan op deze aspecten.
 

snoeperd

Randprogramma
6 jun 2019
127
127
Ja, en er is bijna geen festival dat zo avontuurlijk programmeert als Primavera (op LGW na dan).

Ze zijn ook behoorlijk invloedrijk, door in 2019 als eerste festival gendergebalanceerd te programmmeren, iets wat ook zeer erg het geval was in 2024.

Dat laat zien dat ze meerdere stappen voorlopen, ook bijvoorbeeld wat betreft het introduceren van hyperpop, of j-pop op de Europese festivals. En Atarashii Gakko laat zien dat zulke durf zich uitbetaald. Iedere respectable festivaldirecteur zou die nu al moeten boeken voor volgend festivalseizoen.

Dit jaar als kritiekpunt dat er weinig Afrikaanse muziek was, de focus lag dit jaar op Azië en Zuid-Amerika. Wellicht volgend jaar weer.

Tenslotte is het ook gewoon erg leuk dat het gros van de mensen de hele line up van buiten kent en je er vele mede-muzieknerds kan ontmoeten.
 

snoeperd

Randprogramma
6 jun 2019
127
127
Ik ben het niet helemaal eens met de recensie van Primavera van Festileaks, wat betreft het nachtprogamma. Ja, op de donderdag en vrijdag stond er jammerlijk genoeg veel op een hoopje, dat had ik graag anders gezien (want ja Beth Gibbons en Clipse enz. graag gezien, maar dat is ook wel een beetje Primavera). Ik vond in de nacht echter nog genoeg vertier na twaalven, al moet je elektronische (of de hardere) muziek wel leuk vinden.

Op donderdag bijv. Justice, Peggy Gou en AG Cook of anders het hardere werk.
Vrijdag was met Barry, Disclosure, Mount Kimbie en Arca (die qua opkomst ook wel headliner genoemd had kunnen worden.
En op de zaterdag nog eindigen met de energie van Charli XCX.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.251
3.172
Ja dat is wel een vreemd puntje van kritiek. Ik zou juist het tegenovergestelde zeggen als je het nachtprogramma vergelijkt met andere festivals. Op de meeste is dat toch wel erg gefocust op elektronische muziek maar op Primavera spelen de headliners tot 3u 's nachts en kan je op dat tijdstip nog dingen zien als Mount Kimbie, Charli XCX, Model/Actriz en Brutus. Ik ben zelf totaal niet de grootste nachtbraker en DJ fan maar ben elke dag zonder problemen kunnen doorgaan tot 5u. Enkel vrijdagavond had ik even een gat, maar dat was ook enkel omdat Clipse naar een vroeger slot was verhuisd.
 

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
612
700
Overweeg voor volgend jaar ook een tripje PS, maar dat wordt dan wel alleen… Mensen die wel eens alleen zijn gegaan (dit jaar of andere jaren) en hun ervaring ff willen delen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken