Dauwpop 2024

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
393
479
Morgen nog een half dagje (thuis)werken en dan op tijd die kant op.

Ik ben nogal georganiseerd, door drukte op het werk, mijn tas nog niet klaar, moet nog naar de supermarkt, pfff normaal is dat een week van te voren al ✅

Achja bij het eerste drankje voor de tent is alles weer ok! Zin in 🥳
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
393
479
Nou parkeerterrein mwoh. De rest perfect. Camping ingang aan de andere kant, scheelt een stuk lopen
 

SanderFMC

Randprogramma
1 jul 2022
110
137
Als ik op Dauwpop was geweest had Master Peace wel hoog op mijn must-seelijstje gestaan. Mooi om te lezen dat het Dauwpop-publiek hem ook zo goed ontvangen heeft
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
802
1.681
Kort verslagje vanuit een warme tent.

Droom Dit
Klonk prima al kwam het niet echt binnen in een halfvolle barn vol pratende mensen. In een andere setting zal dit vast genieten zijn.

Quiet Hollers
De band was klaar om te beginnen maar er waren geen geluidsmensen aanwezig. Dat was wel amateuristisch. Na tien minuten kwamen ze aangelopen en konden ze beginnen. Het concert was wel aardig, maar maakte ook niet veel indruk.

Toen even een Rotdog op dus helaas Master Peace gemist.

Gallus
Dat was echt heel goed. Wat een lekkere energieke band.

Peter Pan Speedrock
Ik vond het genieten als Dikke Dennis op het podium kwam, verder deed het me weinig.

Lambrini Girls
Dit was erg goed en een lekker beetje lopen moshen.

Dinosaur Jr
Enorm genoten vooraan. Vroeg me van tevoren af of deze band wel op Dauwpop past, maar de barn was volgens mij propvol met een erg energiek publiek. Dus daar wel blij mee. De band zelf was fenomenaal.

Bokkers
Ik wilde eigenlijk naar de Reytons, maar een maat wilde dolgraag naar Bokkers, prima. Op zich is de band sinds hun line-up verandering met die Jimmy Diamond erbij een aantal jaar terug echt wel strak. Een goed feestje.

Southern River Band
Wel leuk.

Korte ranking:
Dinosaur Jr.
Gallus
Lambrini Girls
Droom Dit
Bokkers
Quiet Hollers
Southern River Band
Peter Pan Speedrock
 
Laatst bewerkt:

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.435
6.815
Erg goed: Droom Dit (jammer dat mensen niet hun bek houden) & The Vices.
Goed: Dinosaur Jr. Barn was vol, liep wel geleidelijk leger.
Prima: Son Mieux & The Reytons
Matig: Oscar and the Wolf (ligt aan mij, vind de muziek gewoon niet wat)
Meh: Sera, the Crystal Fighters, Girl Band! & Southern River Band
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel, piep en Lion

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
393
479
Ik ben vast de enige hier die probeert de 2uur Dikke Baap vol te maken…in de BEUK, niks te veel gezegd
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
393
479
Het was weer een goede editie van Dauwpop. Iets eerder vertrokken dan gepland om voor de regenbui te zijn dus om 11:45 aanwezig. Helaas dus van 14:00 tot 15:30 flinke hoosbuien. Denk dat dit 1 van de redenen was dat er zoveel gepraat werd bij Droom dit, review exact wat Lion schrijft.

Quiet Hollers
Vond het begin al zo vreemd, maar ik zag idd de geluidsmensen langslopen (te laat). Verder prima songs, wel wat saai.

Master Peace
Hoogtepunt van het weekend. Benieuwd of ze kunnen doorgroeien. Bijv: Yungblud ook in The Barn gezien

Crystal Fighters (laatste deel)
Tja, vrolijk is het en vals, heel vals

Gallus + Peter Pan Speedrock
Weer helemaal eens met Lion (hierboven)

Lambrini Girls
Muziek helemaal top. Ik begon me te irriteren aan de praatjes tussen de nummers. Dus eerder weggegaan.

Oscar & The Wolf
Een groot deel kunnen zien. Ik vond het heel gaaf. Show leek wel erg op (ik denk) 4 jaar geleden toen ik ze voor het laatst zag.

Nova Twins
Tegen mijn verwachting in was dit gewoon goed. Straks gespeeld en gezongen. Geluid stond wel echt heel hard.

Daarna afgezakt richting de BEUK voor de combi Tjade & Benwal. Beiden lekker, mijn voorkeur gaat toch naar de set van Tjade. Wel een plus dat Benwal zich niet liet verleiden tot extra hard/snel

The Reytons
Uiteraard tussendoor The Reytons nog meepakt. Catchy songs, gaan we nog meer van horen

Vanavond de zaterdag en algemeen 😅
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
393
479
De zaterdag. De groep was iets groter dus af en toe een sociale keuze gemaakt (anders zien ze me de hele dag niet).

The Indien
Gek genoeg nooit eerder gezien. Perfecte opener en live meer aangezet dan op plaat. Ga ik zeker nog een keer bekijken

Douwe Bob
Niet slecht, goede achtergrond muziek voor een lunch.

FIEP
De groep even verlaten. Leuke band, kom ik vast nogeens tegen.

Donnie
Genoten van alle gekheid en nummers die ik stiekem toch ken. Ik zing al 2 dagen: koffie of thee 😳

Kraantje Pappie
Die kom je af en toe tegen en elke keer toch weer verbaasd dat het best prima is. Waar is Kraan staat ook gewoon in mijn playlist

Bombino
Van genoten. Voor mij wel te lange gitaarsolo’s, maar dat maakt het natuurlijk ook goed

Froukje
Die is wel gegroeid zeg. Zang lijkt stabieler, goede live versies (Nooit meer spijt 👌🏻). Ging een nummer fout, kan gebeuren. Voor mij het beste van de dag.

Dool
Keuzestress. Gekozen voor 2 dingen half.
Dool fantastisch, volle bak in de Barn. Zie dit genre niet vaak, maar kan toch niet veel beter?

Meltheads
Denk de meeste interessante van de ‘opkomende bands’. Eigen stijl, goede frontman.

The Kooks
Onderhoudend.

Goldkimono
Vind het leuke muziek, maar miste het enthousiasme.
En had was fris dus een stuk Ve/Ra meegepakt in de Beuk. Dat was wel goed.

The Clockworks
Bij het inluisteren voor mij de ontdekking. Live was het, het net niet. Laatste 15min werden ze wat losser, misschien zenuwen, geen idee of ze al langer touren.

De Jeugd van Tegenwoordig
Vlagen van opgevangen…ik hoop dat op Pinkpop de autotune het (beter) doet. Volgens mij vond de rest van het publiek het wel ok

Dikke Baap
Als antwoord op een eerdere post: ik heb het 2 uur volgehouden. Elke half uur een x-aantal BPMs erbij, eindigend met terrorcore. Ofwel te makkelijk

Dauwpop
+ ondanks weersomstandigheden alles ok geregeld (waren parkeerproblemen?). Amper hoeven wachten
+ camping (supermarkt, kampvuur, Waudje = Mascotte)
+ wat een leuke mensen op de camping. De meeste buren ook tijdens een concert gezien
+ publiek ook ok. Op zaterdag wat lompe jeugd, maar die waren snel bij de party pit (niet geweest dit jaar)
+ geluid ok (King King misschien wat hard)
o eten was mwoh of ik heb niet goed gezocht
- sanitair was wel echt smerig. Ik heb niemand gezien voor tussentijdse schoonmaak. Ik had ook koud water bij douches
- waarom iedereen zo vroeg al toeterend wakker maken?

Op naar Dauwpop 2025!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.435
6.815
Vrijdag in de regen naar het terrein gefietst. Aangekomen was het al minder aan het plenzen, dus regenbroek en jas in de fietstas en er voor de rest niet zoveel last van gehad. Op het terrein een paar kleine veranderingen. De ingang naar Hotel Las Vegas was geen lange gang meer waardoor het vaak direct bij de opening stokte. Sowieso was het daar erg vaak druk. De King King stond net iets verder naar voren (?) zodat er door de bomen minder soundbleed met de main was. Voor de rest was het terrein vanouds mooi ingericht in het Hellendoornse bos. De vrijdag was vrij rustig, de zaterdag vond ik het wel druk. Druk betekent trouwens niet lang wachten. WC bij de main na The Kooks 2 minuutjes, eten 5 minuutjes, bier nooit en voldoende plek bij de bands (behalve bij Las Vegas en af en toe The Barn. Grootste nadeel aan het festival blijft toch wel dat het Bud bier schenkt en geen echt alternatief heeft aan de gewone bar. Ik kan met veel pils prima leven, Heineken valt nog weg te drinken, maar dat Bud vind ik echt 10x niks. Eten wel lekker. Satheo (persoonlijke favo!) en een pokébowl als avondeten gehad. Laatste muntjes opmaken met bitterballen en Leffe Blond in de speciaalbierbar was ook meer dan lekker! Dan de muziek.

Droom Dit was heel leuk. Spannende muziek, rake teksten die van diep komen en een goede performance. Bij een nummer wisselden ze van zanger, dat hoefde niet wat mij betreft. Het ging veel mensen voorbij want veel gepraat. Het lukte me om me daar redelijk goed van af te sluiten. Het is ook niet de meest toegankelijke muziek, maar dit gaat heel goed op BKS vallen. Goede band in spe, gaan we nog veel van horen denk/hoop ik.

Stukje Sera gezien, inwisselbare muziek voor mij. Crystal Fighters vond ik echt verschrikkelijk. Een soort Sofie Tukker vibe en een partij vals. Lekker wat gaan eten en terug voor het hitje, maar eigenlijk waren ze dat ook niet waard. Hoogtepunt dag 1 waren The Vices. Energiek, plezier, goede jams, genoten. Inmiddels hebben ze ook echt wel meer dan een handvol goede songs. Stukje Oscar and the Wolf gezien. Het is glad, het is poppy, het is goed gezongen en er draait veel om de sex appeal van Max. Als je het geweldige muziek vindt, is het een goede show. Ik was er vrij snel klaar mee.

Dan Dinosaur Jr. Heel eerlijk gezegd ken ik de band niet goed, maar ik keek hier door verhalen van het forum erg naar uit. Ik heb mij kapot gelachen om de drummer. Soundchecken met van die grote bouw oordoppen op, steeds harder slaan en dan de show spelen met die oranje schuimrubber doppen in. Dan weet je ook wel wat voor soort show het is. Rammen. En dat deden de ze goed en strak. Met een geinige Just Like Heaven cover ertussen in. Ja, stelde niet teleur.

The Reytons waren opzich wel geinig. Ik vond het niet heel vernieuwend, veelal oude Arctic Monkeys vibe. Ze hadden wel een band met veel mensen uit het publiek, dat maakt het aandoenlijk. Southern River Band speelde continu hetzelfde nummer maar moesten wel om de tijd de instrumenten een minuut stemmen wat de schwung uit het optreden haalde. Onnodig.

De zaterdag begonnen met een rustige en prima set van Albin Lee Meldau, al was die Elvis impressie wel wat cringe. Stukje Fiep, sympathieke band maar niet bijzonder. The Horse Company echter vond ik heel leuk. Lang uit elkaar geweest, nu weer terug en hier hun tweede show sindsdien gespeeld. Dat was te merken qua knulligheid, gitaren stemmen, hier en daar wat door elkaar halen. Dat maakte de show met een hoog aaibaarheidsgehalte. 95% werd gelukkig gewoon goed gespeeld met veel plezier. Ik wist niet dat ze bestonden, ik wist niet dat ze weg waren, ik ben blij dat ze terug zijn!

Bombino was leuk en dansen, maar wel net teveel hetzelfde waardoor ik na driekwart toch afhaakte. Met een lekkere Pokébowl gezien dat de festivalshow van Froukje ook spot on is. Johan had ik het meest zin in van tevoren en dat werd niet teleurgesteld. Er waren wel redelijk wat technische problemen, want de zanger keek continu naar de zijkant en liet zijn ongenoegen in woord en gebaar merken. Dat was wat jammer, want het haalt je er een beetje uit. Het enige minpuntje aan een verder mooie set.

The Kooks zoals altijd prima. Leuk wat hitjes en gelikte show. The Clockworks in Las Vegas maar optijd naar toe gegaan. Goed, want het was goed druk. De energie zat in het publiek en de band speelde naar behoren. Fanatieke zanger, die minder ingetogen is dan een Grain Chatten, maar wel wat van die ongemakkelijkheid heeft. Het was rammen met opbouw. Afgedanst bij Altin Gün. Ik dacht dat er zangeressen in de band zaten, maar daar was geen spoor van te bekennen. Eentje zou er stoppen toch? In mijn herinnering waren er 2. Verder lekker de editie naar een einde gedanst, prima.

Lijstje? Altijd een lijstje!
1. The Vices
2. The Horse Company
3. Droom Dit
4. Johan
5. Dinosaur Jr.
6. The Clockworks
7. The Reytons
8. Altin Gün
9. The Kooks
10. Albin Lee Meldau

Tickets voor 2025 zijn alweer in de pocket, wat blijft dit een leuk festival :)
 

RocknRolla

Nieuw lid
22 aug 2023
2
5
Wat een mooi festival! Echt twee super mooie dagen gehad op dit prachtige terrein.
Alles was lekker compact, podiums mooi aangekleed en nooit ergens lang hoeven te wachten voor iets. Vrijdag was het niet super druk, maar dit was wel lekker. Zaterdag was het drukker, maar niet te druk. Ook kon je overal mooi vooraan komen mocht je dat willen, iets wat bij andere grotere festivals vaak lastiger is.

Qua muziek echt leuk gevarieerde line-up en ook leuke nieuwe dingen gezien. Wel het idee dat sommige wat grotere artiesten Dauwpop misschien (nog) niet zo serieus nemen. De Jeugd viel mij bijvoorbeeld wat tegen, terwijl op Lowlands vorig jaar was het een van mijn hoogtepunten. Dit optreden was een schim van dat.

Muziek die ik gezien heb:
Echt genoten van: Oscar & the Wolf, Dool, Benwal, Peter Pan Speedrock
Ook erg leuk: Money & The Man, Tjade, Kraantje Pappie, Rooie Jager
Prima: Eva Vrijdag, De jeugd van tegenwoordig, Altin Gun, Donnie, Pace Shifters, RSCL, The Kooks
Tegenvaller: Ghostwoman, Crystal Fighters,

Enig verbeterpuntje voor volgend jaar is voor op de camping, het douche water was ijskoud, er stond een hele lange rij voor het ontbijt 's ochtends en de afterparty was wat een dooddoener (misschien ook wel zo verstandig;)).
Verder wel echt super leuk en er hing een leuke sfeer. Volgend jaar sws weer van de partij!
 
  • Leuk
Waarderingen: piep en Brian

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
168
105
Helaas dit jaar wegens omstandigheden slechts 1 dag Dauwpop, maar het was het zeker waard. Op de zaterdag rond de middag op de camping gearriveerd en snel de tent opgezet, een kalibratiebiertje en in het feestgedruis gedoken. Het was weer een feest van herkenning, met hier en daar kleine, maar positieve aanpassingen aan het terrein. Zo vond ik het top dat de entree van de Las Vegas aangepast was, nadeel was dat de ondergrond nog overal afloopt en je achterin gewoon niks ziet van het podium. Ook positief was de opzet van de bar naast de KingKing en de aangepaste indeling van de speciaal bierbar.
Een groot nadeel vond ik de staat van het sanitair dit jaar. Iedere keer dat ik ging was het gewoon smerig. Verbeterpuntje voor volgend jaar.

Qua muziek erg leuke bandjes gezien:
- The Horse Company: leuk bandje om de dag mee af te trappen
- Kraantje Pappie: overal waar Kraan komt, maar hij er een feestje van, zo ook hier
- Bombino: leuke muziek om op de achtergrond een paar biertjes te doen in de speciaal bierbar, maar wel een beetje veel van hetzelfde
- Johan: stond hoog op de lijst om te zien en stelde zeker niet teleur.
- The Kooks; feest van herkenning; lekker meeblèren op enkele klassiekers.
- Big Special; helaas maar een deel van meegepakt na The Kooks en omdat de rest naar Paceshifters wilde gaan.
- De Jeugd: vanwege de LL hype toch even gaan kijken en viel me tegen.
- The Grand East; gasten maken er een leuk feestje van met een flinke dosis energie
- De Rooie jager: Oké dj, maar vraag me werkelijk af wat de MC die mee was daar deed. Alsof mensen op commando een circle pit beginnen.

Wakker worden met tutterende gekken om je heen is wel een stuk minder. Dat had voor mij niet gehoeven.

Al met al een geslaagde dag! Op naar 2025, de tickets zijn alweer in de pocket.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken