Pinkpop 2024

saurus

Dagopener
4 feb 2019
590
709
1. Avril lavigne
2. Corey taylor
3. Yungblud
4. Pendulum
5. Meute
6. Fleddy melculy
7. pommelien thijs
8. limp bizkit
9. Jane's addiction
10. Ploegendienst

Moest ik gaan dit was m'n top 10.
 

Mikel

Playlistbediener
28 sep 2022
21
12
Heb enorm zin in mijn 10e Pinkpop!

1. Limp Bizkit
2. Corey Taylor
3. Calvin Harris
4. Pendulum
5. Skindred
6. Avril Lavigne
7. Tinlicker
8. Ed Sheeran
9. Babymetal
10. Joost
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
198
98
Steeds meer grote artiesten (en daar valt b.v. ook een Pearl Jam of Muse onder) kiezen bewust voor losse concertshows i.p.v. festivals. Puur en alleen vanwege risicomanagement. Bij open air festivals zijn nu eenmaal meer risicofactoren. Festivals moeten echt overstappen op nieuwe headliners en hopen dat ze één grote 'oude' headliner kunnen strikken. Uit pure noodzaak.
Dit is beetje wat dit jaar is gebeurd, toch?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.616
679
Grappig dat nog altijd mensen (hier) denken dat het een keuze is. Als Pinkpop de kans had, hadden ze heus wel Eilish, Swift of Lipa geboekt.
De gemiddelde Nederlander denkt inderdaad dat Pinkpop (Mojo) veel in de melk te brokkelen hebben terwijl het gewoon bij de artiest en management ligt.
 
  • Leuk
Waarderingen: colette283

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.036
1.854
Los van alle grapjes: klote voor de organisatie. Ik hoop dat ze het voor een jaartje kunnen opvangen, EN dat ze er lering uit trekken. Op een aantal dingen heb je geen invloed, maar daar waar ze dat wel hebben: fixen. Als ze er in 2025 een fatsoenlijk programma neerzetten zit ik waarschijnlijk gewoon weer naar de donut te loeren zodra de verkoop start!
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
460
154
tja, we zouden inmiddels ook kunnen concluderen:
- die "grote stadion acts" / "gevestigde grote namen" alleen eigen stadion shows spelen of vragen te veel gage. Dan blijven de kleinere en nieuwe headliners over voor Pinkpop.
- blijkbaar wil het Pinkpop publiek de "grote stadion acts" / "gevestigde grote namen" als headliners en wordt minder enthousiast van de kleinere en nieuwe headliners.
Kleinere en nieuwe headliners zijn natuurlijk niet de beoordelen met Calvin Harris en Maneskin!
Veel vaste pinkpop bezoekers ben je waarschijnlijk al kwijt tenzij je volgend jaar afscheid neemt van het tuinterras, vaste-gast gebeuren, groepsplekken etc.
Dat vipdeck kun je niet meer keren en brengt geld in het laatje!
Volgend jaar weer een alternatief/rock gerelateerde line-up neerzetten en je hebt kans dat ze het nog eens gaan proberen,
jeugd/jongeren blijven echt wel komen, ook die houden nier allemaal van Taylor Swift of Harry Styles.
 

pinkpopmaastricht

Playlistbediener
19 feb 2018
24
16
Kleinere en nieuwe headliners zijn natuurlijk niet de beoordelen met Calvin Harris en Maneskin!
Veel vaste pinkpop bezoekers ben je waarschijnlijk al kwijt tenzij je volgend jaar afscheid neemt van het tuinterras, vaste-gast gebeuren, groepsplekken etc.
Dat vipdeck kun je niet meer keren en brengt geld in het laatje!
Volgend jaar weer een alternatief/rock gerelateerde line-up neerzetten en je hebt kans dat ze het nog eens gaan proberen,
jeugd/jongeren blijven echt wel komen, ook die houden nier allemaal van Taylor Swift of Harry Styles.
Ja Maneskin en Calvin harris zíjn toch ook gewoon kut..
Voordeel is wat meer plek op de wei en niet te laat thuis. Ik ga vroeg dus tegen de tijd dat deze toppers op t podium staan heb ik t toch wel gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

elo

Headliner
3 dec 2013
5.291
4.180
Volgend jaar weer een alternatief/rock gerelateerde line-up neerzetten en je hebt kans dat ze het nog eens gaan proberen,
jeugd/jongeren blijven echt wel komen, ook die houden nier allemaal van Taylor Swift of Harry Styles.
Alternatief is Pinkpop al meer dan 10 jaar niet meer hoor. En grappig: ze verkopen ook prima met popnamen, dus daar zit het probleem niet hoor.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
852
774
Welke zot betaalt er ook 145 euro voor zo een dag als vrijdag of zaterdag😅 Als je daar deftig naar kijkt, begin je gewoon te lachen uit miserie.
Als je als pinkpop-organisator dat niet op voorhand beseft, ben je echt de feeling kwijt met uw bezoekers. + Als je zo een programma in elkaar knutselt, is het zeer triestig gesteld met ofwel hun onderhandelingskills of hun muzieksmaak.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.300
4.598
Ik ben hier natuurlijk ook vaak bijzonder kritisch op Pinkpop, maar ik vraag me af welk dagprogramma dit jaar die vrijdag en zaterdag wel voor deze prijzen had doen verkopen. Tuurlijk, met Dua Lipa en FF hadden die dag misschien wel 20k meer bezoekers, maar stel dus dat die acts niet haalbaar zijn, om welke reden dan ook.

Pinkpop is een vrij conservatieve boel, met rond 13u start en eind middernacht met 4 podia en weinig opsmuk. Dan zijn er nog twee andere grote festivals een paar weken rondom Pinkpop waarvan terecht wordt gezegd dat een hoop acts er beter passen. Concreet; welk dagprogramma had die vrijdag met Manskin als headliner een beetje doen verkopen?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.291
4.180
Ik ben hier natuurlijk ook vaak bijzonder kritisch op Pinkpop, maar ik vraag me af welk dagprogramma dit jaar die vrijdag en zaterdag wel voor deze prijzen had doen verkopen. Tuurlijk, met Dua Lipa en FF hadden die dag misschien wel 20k meer bezoekers, maar stel dus dat die acts niet haalbaar zijn, om welke reden dan ook.

Pinkpop is een vrij conservatieve boel, met rond 13u start en eind middernacht met 4 podia en weinig opsmuk. Dan zijn er nog twee andere grote festivals een paar weken rondom Pinkpop waarvan terecht wordt gezegd dat een hoop acts er beter passen. Concreet; welk dagprogramma had die vrijdag met Manskin als headliner een beetje doen verkopen?
Vinger op deze plek denk ik. Festival is puur qua beleving niet interessant genoeg om sowieso een dagje af te dalen, zoals dat bij een Pukkelpop/BKS bijv wel gebeurt. Die vrijdag vind ik met YUNGBLUD, Avril Lavigne, Keane, Royal Blood en Babymetal echt zo zwak nog niet. Had je daar Green Day of Olivia Rodrigo boven gezet, zat het alweer anders in elkaar zeker? En toch is Maneskin toch ook geen kleine speler. Enfin, dat er wat misgaat is evident, maar 33.000 is echt eronder hoor, ook qua verwachtingen.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.203
2.483
De headliners van vrijdag en zaterdag zijn gewoon geen headliners die 70.000 bezoekers trekken. Maneskin is geen headliner en profiteert van het gebrek aan rock headliners dit jaar ook bij festivals zoals Werchter en Rock Am Ring.
 
  • Leuk
Waarderingen: jeff250381

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
852
774
Vinger op deze plek denk ik. Festival is puur qua beleving niet interessant genoeg om sowieso een dagje af te dalen, zoals dat bij een Pukkelpop/BKS bijv wel gebeurt. Die vrijdag vind ik met YUNGBLUD, Avril Lavigne, Keane, Royal Blood en Babymetal echt zo zwak nog niet. Had je daar Green Day of Olivia Rodrigo boven gezet, zat het alweer anders in elkaar zeker? En toch is Maneskin toch ook geen kleine speler. Enfin, dat er wat misgaat is evident, maar 33.000 is echt eronder hoor, ook qua verwachtingen.
Van die 5 namen heb je er al 2 waarbij je echt al moeite moet gedaan hebben om ze te ontwijken op een festival. Namen die dus gewoon geen meerwaarde zijn op een affiche.
 
  • Leuk
Waarderingen: jeff250381

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.255
4.410
Als ik naar Pinkpop zou gaan, dan zou dit mijn top 10 zijn:


1. John Coffey
2. Fleddy Melculy
3. The analogues
4. Limp bizkit
5. Baby metal
6. Greta van Fleet
7. Corey Taylor
8. Nathaniel Rateliff
9. Palaye Royale
10. Skindred
 

luluasas

Campingartiest
9 mei 2023
92
56
Van die 5 namen heb je er al 2 waarbij je echt al moeite moet gedaan hebben om ze te ontwijken op een festival. Namen die dus gewoon geen meerwaarde zijn op een affiche.
Maar het zijn wel namen die mensen willen zien. Het maken van een line-up die uniek is iedereen wil zien is totaal niet realistisch.

Het is trouwens ook nooit zo onvoorspelbaar geweest wat aanslaat. Een mooi voorbeeld is big time rush. Geboekt voor 013 verplaatst naar Afas en verkoopt daarnaast nog Ziggo uit met nog 50.000 mensen over in de wachtrij. Dat lukt een Pearl Jam nog niet. Toch zal big time rush niet eens goed genoeg zijn voor het hoofdpodium van Pinkpop
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.291
4.180
De headliners van vrijdag en zaterdag zijn gewoon geen headliners die 70.000 bezoekers trekken. Maneskin is geen headliner en profiteert van het gebrek aan rock headliners dit jaar ook bij festivals zoals Werchter en Rock Am Ring.
Het begint een herhaling van zetten te worden maar het probleem is juist: die acts zijn er amper, en als ze er al zijn komen ze niet (graag) naar Pinkpop.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken