Pinkpop 2024

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Misschien dat ik er overheen heb gelezen hoor maar. Hoe zit het nu als je meerdere kaarten op jouw account van Ticketmaster hebt nu ze met de app werken. Kun je nog gewoon 2 of meer kaarten van een toestel laten scannen of beter doorsturen naar de ander (als dat nog kan) want via de app ging dat volgens mij niet meer toch, doorsturen?
bij Ticketmaster staat dat als 1 persoon de tickets kan tonen, de andere personen tegelijk mee naar binnen moeten en dan vanaf dat mobieltje de qr codes gescand kunnen worden.

ga je niet gelijktijdig naar binnen, dan is doorsturen van de tickets aan te raden

blog.ticketmaster.nl/ticketmaster/voorbereid-naar-een-event-met-mobiele-tickets-8133
 

stanleyy

Playlistbediener
27 okt 2023
5
12
Leuk om te zien die top 10's!

Van mij is:
1. Maneskin
2. Limp bizkit
3. Greta van fleet
4. Nothing but thieves
5. Royal blood
6. Corey taylor
7. Babymetal
8. Sam smith
9. Hozier
10. Anouk
 

BetterDays

Randprogramma
17 jan 2018
170
172
Mijn top 10, erg veel zin in!

1. Keane
2. Limp Bizkit
3. Corey Taylor
4. Nothing But Thieves
5. Royal Blood
6. Maneskin
7. DOOL
8. Sam Smith
9. Acda En De Munnik
10 De Jeugd Van Tegenwoordig
 

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
207
492
Kunnen ze niet even met vrijkaartjes gaan strooien? Zij toch nog een beetje drankomzet op zaterdag, ik Pendulum en NBT. Win / win!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Bizar, de zondag dus op randje uitverkocht met tegen 70.000????

Maar die 40.000 is wel de weerspiegeling van de hier voorbijgekomen reacties...
Maar wel afschuwelijk laag voor de organisatie, echter voor bezoekers twee rustige dagen

edit, als er zondag 70.000 bezoekers zijn dan moeten de dagkaarten voor zondag en de weekendtickets dus uitverkocht aantikken. Want max capaciteit is 70.000 he
 
Laatst bewerkt:

neus

Dagopener
16 mrt 2019
648
368
Ik vind dat verschil wel bizar, want dat betekend volgens mij dat er nauwelijks dagkaarten verkocht zijn op vrijdag en zaterdag? Want om op zondag op 70.000 te komen moet je bijna al je weekend kaarten verkocht hebben, en dan zit je al bijna op die 40000 lijkt me?

Maar goed nieuws want weer een uitverkochte editie:

“het Pinkpop festival is uitverkocht als er minstens op één van de festivaldagen meer dan 60.000 bezoekers zijn”
Edit: dit was een tijdje terug in elk geval de verhouding:



"De kaartverkoop is nog nooit zo snel gegaan", vertelt organisator Jan Smeets zaterdag.





Dagkaarten zijn nog wel beschikbaar. Daarbij is vooral veel vraag naar kaarten voor de zondag, wanneer Paul McCartney optreedt. Voor elke dag zijn 67.000 kaarten te koop, waarvan 40.000 weekendkaarten
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik vind dat verschil wel bizar, want dat betekend volgens mij dat er nauwelijks dagkaarten verkocht zijn op vrijdag en zaterdag? Want om op zondag op 70.000 te komen moet je bijna al je weekend kaarten verkocht hebben, en dan zit je al bijna op die 40000 lijkt me?
dat is uiteraard afhankelijk van de verdeling dag- tegen weekendtickets.

dat zegt natuurlijk wel dat er voor de vrijdag en de zaterdag bijzonder weinig dagkaarten zijn verkocht. Zelfa als de capaciteit weekendtickets op 25.000 a 30.000 zou staan. Dan zijn er dus voor de zondag 40.000 a 45.000 dagkaarten verkocht? Iets in die trend, maar voor zaterdag en zondag slechts 5.000 a 10.000 dagkaarten dan.

Dan kom je wel ongeveer op deze bezoekers aantallen. Niet dat het die aantallen zijn, maar zo iets zou de verklaring kunnen zijn op jouw stelling?
 

jeff250381

Playlistbediener
21 okt 2023
17
8
Ja, het is ook lekker rustig op Megaland als ze failliet zijn. Gun je favoriete festival gewoon goede verkoopcijfers, met je "lekker rustig".
Ik gun ze de wereld! Feit blijft dat het vrijdag en zaterdag lekker rustig is. Alleen zijn er blijkbaar een hoop mensen die pinkpop dit jaar het wat minder gunnen!
 

DonStroli

Campingartiest
20 jun 2022
73
56
Gaat niet lekker met de verkoop van de tickets. Pinkpop heeft het terrein kleiner gemaakt, WML heeft minder waterpunten hoeven aan te leggen en de bestellingen bij groothandel Sligro zijn voor 1/3 geannuleerd aldus ingewijden. Wordt het dan een evenaring van de slechtst verkochte PP ooit in 2005?
Was er toch iets van mijn post op pagina 637 waar... Ik denk overigens dat wanneer het weer meezit er nog wel wat dagkaarten verkocht worden. Dat zullen er geen 30000 denk ik 🤔
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.125
505
Bizar, de zondag dus op randje uitverkocht met tegen 70.000????

Maar die 40.000 is wel de weerspiegeling van de hier voorbijgekomen reacties...
Maar wel afschuwelijk laag voor de organisatie, echter voor bezoekers twee rustige dagen

edit, als er zondag 70.000 bezoekers zijn dan moeten de dagkaarten voor zondag en de weekendtickets dus uitverkocht aantikken. Want max capaciteit is 70.000 he
Inderdaad, trek daar de weekend tickets vanaf dan kun je niet anders concluderen dat de verkoop voor de vrijdag/zaterdag behoorlijk zijn tegengevallen.Aan de andere kant dit was toch ergens te verwachten gezien de reacties over de line up toen de vvk begon.Wel benieuwd of dit nog gevolgen gaat krijgen voor editie 2025.
 

D02

Dagopener
2 jan 2019
557
258
Was er toch iets van mijn post op pagina 637 waar... Ik denk overigens dat wanneer het weer meezit er nog wel wat dagkaarten verkocht worden. Dat zullen er geen 30000 denk ik 🤔
ik denk dat de last minute beslissers azen op een ticketswap die gaan niet nu nog een ticket voor €145 kopen.
De mensen die echt willen gaan hebben hun tickets, de twijfelaars kunnen alleen nog over de streep getrokken worden door een mooie ‘swap’prijs
 
  • Leuk
Waarderingen: Vusjke88

jeff250381

Playlistbediener
21 okt 2023
17
8
Was er toch iets van mijn post op pagina 637 waar... Ik denk overigens dat wanneer het weer meezit er nog wel wat dagkaarten verkocht worden. Dat zullen er geen 30000 denk ik 🤔
Ik was er in 2005 ook! Ja, nu is het niet best maar toen
Inderdaad, trek daar de weekend tickets vanaf dan kun je niet anders concluderen dat de verkoop voor de vrijdag/zaterdag behoorlijk zijn tegengevallen.Aan de andere kant dit was toch ergens te verwachten gezien de reacties over de line up toen de vvk begon.Wel benieuwd of dit nog gevolgen gaat krijgen voor editie 2025.
Ja, Dit heeft zeker gevolgen! Het zal een stuk beter worden en moeten!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Inderdaad, trek daar de weekend tickets vanaf dan kun je niet anders concluderen dat de verkoop voor de vrijdag/zaterdag behoorlijk zijn tegengevallen.Aan de andere kant dit was toch ergens te verwachten gezien de reacties over de line up toen de vvk begon.Wel benieuwd of dit nog gevolgen gaat krijgen voor editie 2025.
het valt en staat bij de headliners...
vrijdag en zaterdag is nu een soort Paaspop 🙈
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken