Graspop Metal Meeting 2024

prins

Dagopener
9 nov 2019
519
625
verwacht eigelijk deze week ook geen nieuwe namen, morgen een postje van: nog 100 dagen tot graspop.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
Heeft iemand Future Palace bekeken? Het is een jonge band uit Duitsland en ik vond ze geweldig, vooral de zanger. Kijk eens naar Malphas en Defeating Gravity.
Future Palace is live zeker goed. Stonden in het voorprogramma van Electric Callboy vorig jaar in 013. Tevens heb ik ze op hun eigen headline tour gezien in Heerlen richting eind van 2023. Zit live strak in elkaar, en zeker een aanrader om te kijken als je houd van hun stijl!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.010
Ik raad iedereen dringend aan om "Phoenix Rising" te kijken (staat op HBO Max). Reken maar dat jouw mening over dat 'ie nog niet zo nodig gecancelled hoeft te worden 180° draait.
Die documentaire is echt aangrijpend, dat klopt. Maar. Het is eigenlijk net zo manipulatief als de Michael Jackson-documentaire Leaving Neverland. Het vermeldt niet dat...

- zowel ex-vrouw Dita van Teese als feministisch icoon Rose McGowan zeiden dat hij hen nooit heeft misbruikt
- SWAT deed een inval in het huis van Manson en vond niets
- de meeste van de vijf vrouwen die hem beschuldigden, eisten eerst geld van hem en pas nadat hij weigerde, klaagden ze aan
- een van de vrouwen heeft later haar beschuldiging geredigeerd en onthuld dat Evan Rachel Wood en Ilma Gore haar en anderen roem en geld beloofden als zij bij elkaar blijven en dit beeld van hem als misbruiker schilderen
- Wood zegt dat Manson haar isoleerde van haar familie, maar er zijn foto's van hen die met haar ouders naar Disneyland gaan, en iedereen lijkt gelukkig
- Wood zei dat ze was verkracht tijdens een opname van een muziekvideo, maar de aanwezige technici zeiden dat zoiets niet was gebeurd
- ze noemden videobewijs van hem die een vrouw vermoordde... Maar dat was slechts een videoclip
- Evan Rachel Wood verloor haar voogdij nadat ze haar zoon uit de buurt van ex Jamie Bell had gehouden. Haar redenering: MM dreigde haar zoon te verkrachten, wat volgens Bell belachelijk is
Velen weten dit waarschijnlijk niet en lezen alleen de koppen van "MM beschuldigd". :unsure:

Ik heb de neiging om overlevenden te geloven en ik zeg f elk stuk stront dat anderen misbruikt. Maar in dit geval is de kant van de aanklager gewoon heel twijfelachtig. Het is gemakkelijk om te beschuldigen, maar het is misschien niet altijd waar.
Een docu geeft maar een kant van het verhaal. Nu geloof ik best dat een rockartiest onder het mom van "sex, drugs en rock n roll" veel kunnen weerleggen, maar er zullen vast wel dingen zijn gebeurd die het daglicht niet kunnen verdragen.
Het zal niet de eerste keer geweest zijn dat "MM en co" de beveiliging vraagt een jonge meid te vragen backstage te komen.
Bij een vage kennis van mij (een vriendin van een maat) is dat ook gebeurd.
Ze was toen wel meerderjarig en vond het juist gaaf, maar toen hadden we ook al vraagtekens er bij. We hebben haar die avond niet meer gezien.
Nooit meer wat van gehoord hoe dat is afgelopen.
Maar het imago van MM werkt al niet mee, een shockrocker die veel erotisch getinte en shockerende beelden laat zien.
Als je dan als jonge meid denk, daar ga ik graag zonder begeleiding mee baar achteren...
Egomanische rocksterren aan de drugs + groupies die tot alles bereid zijn, is altijd een slechte mix, en dat is al heel lang zo. Vraag Motley Crue, GNR, The Doors, Kiss etc. niet wat ze hebben gedaan met mooie vijftienjarigen die alleen maar hallo wilden zeggen. Helaas is niet iedereen zo onschuldig als Dave Grohl.
Interessante discussie (voor de H&M chat ;) )!
 

Valthys

Playlistbediener
19 jan 2024
14
20
Hoe werkt dat eigenlijk? Hebben ze alle namen al min of meer paraat vanaf de eerste drop (behoudens onverwachte wijzigingen) en delen ze het in etappes om marketing redenen? Of zouden ze nu nog aan het sleutelen zijn aan de line up en bands aan het bellen zijn e.d. voor de laatste reeks namen?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Hoe werkt dat eigenlijk? Hebben ze alle namen al min of meer paraat vanaf de eerste drop (behoudens onverwachte wijzigingen) en delen ze het in etappes om marketing redenen? Of zouden ze nu nog aan het sleutelen zijn aan de line up en bands aan het bellen zijn e.d. voor de laatste reeks namen?
Ik denk een combinatie van beiden, er zullen veel bands zijn die in de beginfase al geboekt zijn en pas laat bekend worden gemaakt om marketingredenen, maar er zullen ook wat bands zijn die bijvoorbeeld pas in Feb/Maart hun tour aankondigen en dat de organisatie hierop moet wachten. Kerry King is hier een goed voorbeeld van dit jaar, pas rond februari werd die overal in europa aangekondigd. overal het algemeen geld denk ik dat grotere bands meer invloed hebben op de aankondigingen dan kleine bands, de meeste bands in de undercard zal de organisatie wel beslissen wanneer die bekend gemaakt worden lijkt me, terwijl grote headliners grotendeels zelf de macht hebben om deze dingen te beslissen.
Blijft natuurlijk een samenloop van geruchten, maar dit is hoe ik het verwacht.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.341
Do we have any other bands to expect for next announcement than kerry?

Misschien nog een deel van de ontbrekende bands uit de Kamelot posterleak, vooral John Coffey lijkt een zekerheidje?:

  • A Day To Remember
  • Animals As Leaders
  • Breaking Benjamin
  • Bullet For My Valentine
  • Casey
  • Fit for an Autopsy
  • Frog Leap
  • John Coffey
  • Max & Igor Cavalera
  • Mudvayne
  • Night Ranger
  • Static Dress
  • Stone Temple Pilots
  • Suicide Silence
  • The Dead Daisies
  • Theory of a Deadman
  • The Pretty Reckless
  • Tremonti
  • We Came As Romans
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Misschien nog een deel van de ontbrekende bands uit de Kamelot posterleak, vooral John Coffey lijkt een zekerheidje?:

  • A Day To Remember
  • Animals As Leaders
  • Breaking Benjamin
  • Bullet For My Valentine
  • Casey
  • Fit for an Autopsy
  • Frog Leap
  • John Coffey
  • Max & Igor Cavalera
  • Mudvayne
  • Night Ranger
  • Static Dress
  • Stone Temple Pilots
  • Suicide Silence
  • The Dead Daisies
  • Theory of a Deadman
  • The Pretty Reckless
  • Tremonti
  • We Came As Romans
Een groot deel van dit lijstje lijkt te bestaan uit bands die wellicht zouden gaan touren maar uiteindelijk hebben beslist toch maar niet op tour te gaan, vooral voor de grootste namen uit dit lijstje is dit van toepassing. BFMV, ADTR, Breaking Benjamin, bijvoorbeeld verwacht ik allemaal niet meer in ieder geval. Mudvayne kan ook afgeschreven worden.

De namen in dit lijstje waarvan we weten dat ze wel op tour zijn tijdens Graspop maken nog wel een grote kans lijkt mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Gebruikers die dit onderwerp bekijken