Graspop Metal Meeting 2024

RobsZombie

Playlistbediener
11 feb 2024
18
35
Marilyn Manson heeft zojuist een Amerikaanse tournee met 5FDP aangekondigd, die in augustus begint.

Het is mijn favoriete band, dus ik hoop heel erg dat ze tot de laatste GMM24-aankondigingen behoren.
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
263
407
Marilyn Manson heeft zojuist een Amerikaanse tournee met 5FDP aangekondigd, die in augustus begint.

Het is mijn favoriete band, dus ik hoop heel erg dat ze tot de laatste GMM24-aankondigingen behoren.
Slaughter to prevail staat er ook bij, dus zou wel kunnen. Denk dat hij dan op de vrijdag erbij zou komen, om dat die dag toch wel lastig uitverkoopt
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.461
Die tour met marilyn manson is vanaf augustus en alleen in de VS. Dat gaat echt niet naar Graspop komen. Vraag me af of europese festivals zich daar überhaupt nog aan willen branden in de toekomst.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en PreFXDesigns

won666

Support act
17 mei 2019
1.179
1.239
Ik zit wat vlogs te kijken van Electric Callboy hun laatste shows in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. Blijkt dat die tegenwoordig een shitload aan pyro gebruiken. Ben een benieuwd of ze dezelfde productie meenemen naar Graspop. Al is het maar de helft dan zal het wreed spectaculair worden. Benieuwd om eens in een geheel te zien. Muziek is minder mijn ding maar toch benieuwd
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Manson is gecancelled, zijn gimmick was controverse en is ondertussen voorbijgestreefd, hij heeft een abominabele live-reputatie, trekt waarschijnlijk niet eens meer zoveel volk, kortom de argumenten om hem er wel te zetten, verdwijnen in het niet vergeleken met de redenen om het niet te doen.
 

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
121
387
Jammer dat die setlist van Avenged Sevenfold zo uit balans is. Ze doen teveel oude nummers. Op een enkel nummer na, zuigen die allemaal. Ze hadden eigenlijk het nieuwste album integraal moeten spelen.
Met 5 songs in de setlist, is het wel het album dat veruit het meest vertegenwoordigd is, 33,33% om exact te zijn. Als je alles voor hun laatste album als oud beschouwd, dan heb je gelijk :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.696
7.490
Met 5 songs in de setlist, is het wel het album dat veruit het meest vertegenwoordigd is, 33,33% om exact te zijn. Als je alles voor hun laatste album als oud beschouwd, dan heb je gelijk :ROFLMAO:

Meer dan de helft zijn nummers ouder dan 10 jaar, wat best oud is voor een band waarvan het oudste nummer pas 23 jaar oud is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

RobsZombie

Playlistbediener
11 feb 2024
18
35
Het is waar dat Marilyn Manson de afgelopen jaren slecht live is geweest. Weinig energie, vaak dronken, en hij werd dik. Zijn muziek was alleen goed op de albums. Maar hij is de laatste 2 jaar weer nuchter en erg mager geworden. Ik heb goede hoop dat hij nu beter is. Zijn concerten voor Holy Wood en Golden Age of the Grotesque behoorden tot de beste die ik heb meegemaakt.

Ik hield echt van al het theater, zoals het verbranden van de bijbel op het podium, lopen met stelten, naar het plafond stijgen, laserhandschoenen, Siamese tweelingen, de boze Mickey Mouse-oren enz., zelfs zijn troon tijdens zijn gebroken beenfase. Zo gaaf. Ik hoop dat hij dat terugbrengt. Hij reduceerde dat aanzienlijk, net zoals de muziek steeds meer overging op langzamere non-concepten.

Een paar jaar na de beruchte "I'm drunk and talking to a cheeseburger" video van David Hasselhoff werd ik uitgenodigd om die man live te zien. En hij leverde groots. Niet de beste zanger natuurlijk, maar echt enthousiast en proberen te entertainen. Als The Hoff dat kan doen, is er hoop voor MM. :ROFLMAO:
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.125
De kans dat MM nog wordt aangekondigd voor GMM is m.i. nihil, dus deze discussie kan ook beter naar de H&M chat verplaatst worden, lijkt me.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.125
De screenshot deed me wel ineens beseffen 'er stond toen gewoon nog helemaal geen tekst bij'. Dat 'Bathory set' was het enige dat er stond... Dus misschien is het niet per se een wijziging in opzet. Hopelijk krijg je snel antwoord!! Ondertussen blijf ik hopen op een mooi eerbetoon met heel wat eigen werk! 🤞
Geen reactie van GMM, wel van Ereb Altor zelf:
1709993561118.png
Mixed set it is! 🤘

Het is dus inderdaad een (specialer) eerbetoon aan Quorthon (Tomas Forsberg), de zanger van Bathory, die op 38-jarige leeftijd overleed op 3 juni 2004 aan een aangeboren hartafwijking.

Verklaart ook wel waarom 'Bathory set' zo snel is verwijderd van de website.
Iemand dacht dus dat ze een volledige Bathory set zouden doen, en is later erop gewezen dat dat niet het geval is.
 
Laatst bewerkt:

won666

Support act
17 mei 2019
1.179
1.239
Geen reactie van GMM, wel van Ereb Altor zelf:
Bekijk bijlage 8330
Mixed set it is! 🤘

Het is dus inderdaad een (specialer) eerbetoon aan Quorthon (Tomas Forsberg), de zanger van Bathory, die op 38-jarige leeftijd overleed op 3 juni 2004 aan een aangeboren hartafwijking.
Wel leuk dan voor de fans. Zelf ken ik de muziek van beide bands niet maar weer wel uiteraard ongeveer wat voor muziek ze spelen. Misschien als ze met niks overlappen dat ik wil zien eens even gaan kijken om mijn horizonten at te verbreden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Valthys en MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken