Graspop Metal Meeting 2024

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.891
4.037
Volgens mij is er niks aan veranderd, ik vroeg me toen nl. al hetzelfde af.
Natuurlijk mag jij mijn geheugen in vraag stellen, maar er heeft indertijd - op een wat vreemde plaats - toch zoiets gestaan.
Hoe lang geleden dat aangepast is, en of jij pas gekeken hebt nadat het al aangepast was, kan ik eveneens allemaal niet beantwoorden, alleen dat ik het me herinner dat er op die pagina 'Bathory set' heeft gestaan.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
492
1.564
Volgens mij is dat nooit bevestigd, of heb jij een bron?
@won666 baseerde dat op het stukje op de GMM-website, maar voor mij is dat allesbehalve bevestiging dat ze daadwerkelijk een Bathory-set doen (een of enkele nummers zou natuurlijk wel kunnen).

Hier staat dus dat hun laatste album een eerbetoon is aan Bathory, niet dat ze een tribute-set op GMM gaan doen.
De Nederlandse pagina verwijst niet naar het laatste album. Volgens die zin:
Na jaren die invloed in wisselende hoedanigheid te hebben opgepikt, in de vorm van de knalharde oude Bathory of net de latere, epische ‘Hammerheart’-dagen, heeft Ereb Altor een onvervalst eerbetoon aan de godfathers van de viking- en blackmetal klaargestoomd.
Interpreteer ik dat als een tribute setlist. Eerder stond expliciet op de website dat het een Bathory setlist zou betreffen. Misschien wordt het een mix tussen eigen materiaal en covers, ze kunnen zich nog bedacht hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.983
8.944
Net als Nikita en Querulante Partij weet ik ook zeker ergens expliciet te hebben gelezen dat ze een Bathory set gaan doen. Ben alle aankondigingen langs geweest, maar kan het niet meer vinden. Denk inderdaad dat ze de tekst op de website iets hebben aangepast. Desondanks lees ik nog steeds dat ze een tribute aan Bathory gaan doen, als ik het Nederlandse stukje lees.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Natuurlijk mag jij mijn geheugen in vraag stellen, maar er heeft indertijd - op een wat vreemde plaats - toch zoiets gestaan.
Hoe lang geleden dat aangepast is, en of jij pas gekeken hebt nadat het al aangepast was, kan ik eveneens allemaal niet beantwoorden, alleen dat ik het me herinner dat er op die pagina 'Bathory set' heeft gestaan.
De Nederlandse pagina verwijst niet naar het laatste album. Volgens die zin:

Interpreteer ik dat als een tribute setlist. Eerder stond expliciet op de website dat het een Bathory setlist zou betreffen. Misschien wordt het een mix tussen eigen materiaal en covers, ze kunnen zich nog bedacht hebben.
Net als Nikita en Querulante Partij weet ik ook zeker ergens expliciet te hebben gelezen dat ze een Bathory set gaan doen. Ben alle aankondigingen langs geweest, maar kan het niet meer vinden. Denk inderdaad dat ze de tekst op de website iets hebben aangepast. Desondanks lees ik nog steeds dat ze een tribute aan Bathory gaan doen, als ik het Nederlandse stukje lees.
Dan zal ik inderdaad wel de enige zijn die dat heeft gemist. ;)
Kan dus beide kanten op, lijkt me.
Geen probleem met beide opties overigens.

Toch doet de toevoeging van het album in de Engelse versie me juist eerder denken dat het geen Bathory-set wordt.
Het stukje over eerbetoon slaat in mijn ogen op dat album en op de band zelf in het algemeen.
Het hele bestaan van Ereb Altor is nl. een groot eerbetoon aan Bathory.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.891
4.037
Ze hebben in het verleden al wel Bathory sets gedaan, dus ze durven het zeker.
Maar aangezien die specifieke melding is weg gehaald vermoed & hoop ik ook dat het een mix gaat zijn van beide.
Ik vind het werk van Ereb Altor ontzettend sterk, dus best of both worlds lijkt me dan ideaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ze hebben in het verleden al wel Bathory sets gedaan, dus ze durven het zeker.
Maar aangezien die specifieke melding is weg gehaald vermoed & hoop ik ook dat het een mix gaat zijn van beide.
Ik vind het werk van Ereb Altor ontzettend sterk, dus best of both worlds lijkt me dan ideaal.
Ja, een mix zou mij ook best ideaal lijken.
Bathory bestaat natuurlijk al een hele tijd niet meer, dus zou een mooie kans kunnen zijn om twee vliegen in één klap te slaan. ;)
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
492
1.564
Het stukje over eerbetoon slaat in mijn ogen op dat album en op de band zelf in het algemeen.
Het hele bestaan van Ereb Altor is nl. een groot eerbetoon aan Bathory.
Dat laatste vind ik wel overdreven, en om vervolgens door die bril het Nederlandse stukje tekst te interpreteren lijkt mij niet logisch. Zonder die bias haal ik dat namelijk niet uit de tekst. Volgens mij geeft Ereb Altor voldoende een eigen draai aan het geheel om hun eigen materiaal niet af te doen als 'een groot eerbetoon aan Bathory'.

Ik heb destijds een screenshot doorgestuurd via Whatsapp, maar garanties kan ik niet geven:

Untitled.png
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.373
1.450
Er stond effectief vroeger bij "Bathory set"
Nu hebben ze er een tekstje bij geschreven in de plaats en daar schrijven ze dit: "Na jaren die invloed in wisselende hoedanigheid te hebben opgepikt, in de vorm van de knalharde oude Bathory of net de latere, epische ‘Hammerheart’-dagen, heeft Ereb Altor een onvervalst eerbetoon aan de godfathers van de viking- en blackmetal klaargestoomd. Wij tellen alvast af, jij ook? (#GMM24)"

Dus lijkt me wel degelijk dat die een Bathory set gaan doen
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Dat laatste vind ik wel overdreven,
Hoezo is dat overdreven, die associatie leggen ze toch ook volledig zelf?
Alle media en het hele internet leggen die link ook.
en om vervolgens door die bril het Nederlandse stukje tekst te interpreteren lijkt mij niet logisch. Zonder die bias haal ik dat namelijk niet uit de tekst.
Niks bril of bias, ik lees toch gewoon letterlijk wat er staat op de site (beide versies)?
Volgens mij geeft Ereb Altor voldoende een eigen draai aan het geheel om hun eigen materiaal niet af te doen als 'een groot eerbetoon aan Bathory'.
Dat bedoel ik toch ook helemaal niet?
Natuurlijk hebben ze hun eigen muziek en draai, waarom zou ik anders graag een mixed set willen horen?
Maar ze zijn onmiskenbaar diep geïnspireerd door Bathory, dat zal geen mens ontkennen, toch?
Die inspiratie is volgens mij zelfs de directe aanleiding voor het oprichten van de band geweest, vandaar dus een groot eerbetoon, ook al spelen ze prima eigen muziek.
Verder niks mis mee, toch?
Ik heb destijds een screenshot doorgestuurd via Whatsapp, maar garanties kan ik niet geven:
Ik geloofde jullie al, hoor. ;)
Maar zoals @nikita al aangaf lijkt het weghalen daarvan wel op een foutje/misverstand te duiden.
 
Laatst bewerkt:

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.891
4.037
De screenshot deed me wel ineens beseffen 'er stond toen gewoon nog helemaal geen tekst bij'. Dat 'Bathory set' was het enige dat er stond... Dus misschien is het niet per se een wijziging in opzet. Hopelijk krijg je snel antwoord!! Ondertussen blijf ik hopen op een mooi eerbetoon met heel wat eigen werk! 🤞
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.464
Malevolence begint me ook steeds beter te liggen des te vaker het voorbij komt in de playlist. Hebben een stuk meer diverse sound dan de meeste hard/metalcore bands. Soms beetje hard rock, soms wat sludge achtig stukken. De band begint aan me te groeien
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
378
690
Denk dat we nog ff moeten wachten op de skullie verkoop en de drop van de laatste namen.

En ja wat gebeurt er met de ducks of trash E.d. als we recycle cups krijgen
 

Zombie

Nieuw lid
8 mrt 2024
2
0
Omdat ik een vraag heb ben ik na jaren het forum volgen ook maar is lid geworden. Ticketmaster en graspop reageren namelijk niet dus hopelijk weet iemand hier het antwoord. Je ziet bij alle soorten tickets en huisjes dat er een wachtlijst is. Nou wil ik niet iets kopen, maar juist iets bij 1 van de mensen die op de wachtlijst staat krijgen. Weet iemand hoe je dat voor elkaar kan krijgen? Het gaat alweer richting m'n 15e graspop, maar dit kan ik niet voor elkaar krijgen.

Het gaat om een huisje btw en die accepteert ticketswap helaas niet.
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.373
1.450
Omdat ik een vraag heb ben ik na jaren het forum volgen ook maar is lid geworden. Ticketmaster en graspop reageren namelijk niet dus hopelijk weet iemand hier het antwoord. Je ziet bij alle soorten tickets en huisjes dat er een wachtlijst is. Nou wil ik niet iets kopen, maar juist iets bij 1 van de mensen die op de wachtlijst staat krijgen. Weet iemand hoe je dat voor elkaar kan krijgen? Het gaat alweer richting m'n 15e graspop, maar dit kan ik niet voor elkaar krijgen.

Het gaat om een huisje btw en die accepteert ticketswap helaas niet.
Ik begrijp uw vraag niet. Combitickets bv lijken nog gewoon beschikbaar.
U probeert op de wachtlijst te geraken voor een huisje in Lommel of Mol misschien als ik het goed begrijp?
 

MarcoReusel

Dagopener
29 okt 2022
507
907
Voor m'n gevoel begint vandaag een beetje het metal seizoen.
Vanacht album reviews van Judas priest zitten kijken en alle nummers geluisterd.
Al met al prima album maar het raakt me nergens.
Veel nieuwe releases vandaag en bands die op tour gaan.
Graspop zal ook wel vlot gaan komen met laatste namen.
Ik heb er zin in en als alles meezit volgende week naar wayfarer in Helmond.
Gruwelijk 😝
#metalgods
#vandaag
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Gebruikers die dit onderwerp bekijken