WK 2022 Qatar

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Geen Bijlow? Is aan een sterk seizoen bezig bij Feyenoord en leek een jaar geleden toch de nieuwe nummer 1 te worden bij jullie. Sindsdien wat minder gevolgd, maar lijkt me toch de beste keuze?
Bijlow begon niet al te best aan het seizoen. Maar is op dit moment samen met Flekken het beste in vorm (tegen Lazio was hij geweldig). Wel moet ik nageven dat ik Pasveer erg veel rust vond uitstralen zijn 2 interlands bij Oranje. Maar die is daarna bij Ajax ook wel een beetje mee gegaan in de malaise.
Flekken vond ik in zijn Oranje interlands weer onzeker overkomen.

Voor mij zou het denk ik toch tussen Bijlow en Pasveer gaan. En dan zou ik kijken wie het beste aansluit op de verdediging als persoon zijnde.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.301
6.500
Een andere (irrelevante) discussie die ik door mijn Twente bril bekijk. Waarom geen Smal als linker wing back? Speelt al heel lang goed bij FC Twente en zou in het 5-3-2 systeem heel goed passen. Heeft de snelheid om verdedigend werk op te knappen en is zeer comfortabel aan de bal en in passing. Lijkt mij op dit moment niet minder dan een Blind of een Malacia.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.301
6.500
Bijlow begon niet al te best aan het seizoen. Maar is op dit moment samen met Flekken het beste in vorm (tegen Lazio was hij geweldig). Wel moet ik nageven dat ik Pasveer erg veel rust vond uitstralen zijn 2 interlands bij Oranje. Maar die is daarna bij Ajax ook wel een beetje mee gegaan in de malaise.
Flekken vond ik in zijn Oranje interlands weer onzeker overkomen.

Voor mij zou het denk ik toch tussen Bijlow en Pasveer gaan. En dan zou ik kijken wie het beste aansluit op de verdediging als persoon zijnde.
Flekken mee als nr 1, Bijlow als toekomstige nr 1 en Pasveer om een ervaren iemand met rust mee te hebben. Geen plek vergeven aan een 4de keeper voor de penalty's. De kans dat je het in 90 (of 120) minuten beslist is groter dan in een pingelserie.

Maar ja, er staan 17 miljoen bondcoaches langs de kant in NL he ;)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.301
6.500
Dit is de 26-koppige selectie van het Nederlands elftal voor het WK voetbal in Qatar.

Doel: Justin Bijlow (Feyenoord), Remko Pasveer (Ajax), Andries Noppert (sc Heerenveen)

Verdediging: Nathan Aké (Manchester City), Virgil van Dijk (Liverpool), Matthijs de Ligt (Bayern München), Jurriën Timber (Ajax), Stefan de Vrij (Internazionale), Daley Blind (Ajax), Denzel Dumfries (Internazionale), Tyrell Malacia (Manchester United), Jeremie Frimpong (Bayer Leverkusen)

Middenveld: Steven Berghuis (Ajax), Frenkie de Jong (Barcelona), Teun Koopmeiners (Atalanta), Davy Klaassen (Ajax), Marten de Roon (Atalanta), Xavi Simons (PSV), Kenneth Taylor (Ajax).

Aanval: Steven Bergwijn (Ajax), Memphis Depay (FC Barcelona), Cody Gakpo (PSV), Vincent Janssen (Antwerp), Luuk de Jong (PSV), Wout Weghorst (Besiktas), Noa Lang (Club Brugge)


Geen Flekken, Danjuma en Botman. Die had ik allen toch verwacht. Vooral Danjuma had ik meegenomen. En waarom Taylor? Wisselspeler van Ajax.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.504
Taylor is op zich wel basisspeler. Is kort even geblesseerd geweest en nu weer grotendeels terug. Heeft ook eigenlijk wel vrij geruisloos de plek van Gravenberch overgenomen. Zal denk ik de minste minuten maken van de middenvelders, maar begrijp toch dat hij na deze seizoens"helft" meegaat en Gravenberch niet.

Vind zelf vooral opvallend dat Luuk de Jong, Vincent Janssen én Wout Weghorst meegaan (en Danjuma of Brobbey dan niet). En Flekken niet mee vind ik ook verrassend. Bijlow heeft de toekomst, Pasveer ervaring en rust, Noppert dan puur voor de strafschoppen?

Botman heeft de pech dat achterin onze sterkste linie is.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Heel opvallend dat Danjuma niet mee gaat inderdaad. Met Weghorst en Janssen heb je toch 2 dezelfde soort spelers? Opvallend, maar het zal wel met een goede reden zijn
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Taylor is op zich wel basisspeler. Is kort even geblesseerd geweest en nu weer grotendeels terug. Heeft ook eigenlijk wel vrij geruisloos de plek van Gravenberch overgenomen. Zal denk ik de minste minuten maken van de middenvelders, maar begrijp toch dat hij na deze seizoens"helft" meegaat en Gravenberch niet.

Vind zelf vooral opvallend dat Luuk de Jong, Vincent Janssen én Wout Weghorst meegaan (en Danjuma of Brobbey dan niet). En Flekken niet mee vind ik ook verrassend. Bijlow heeft de toekomst, Pasveer ervaring en rust, Noppert dan puur voor de strafschoppen?

Botman heeft de pech dat achterin onze sterkste linie is.
Ik zie toch liever Gravenberch dan Taylor. Vind ik fysiek ook iets inhoudelijker. Ik had persoonlijk Danjuma geruild voor Lang. Persoonlijk vind ik Brobbey echt nog niet ver genoeg om mee te gaan voor Oranje. Maar het wel een andere type geweest dan een Weghorst/Luuk de Jong. Waar van ik de laatste toch echt wel had meegenomen als bondscoach zijnde.

De meeste opties zijn wel goed te verantwoorden. Ik denk dat Noppert onze penalty keeper gaat worden met zijn 2,03m.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.301
6.500
Ik zie toch liever Gravenberch dan Taylor. Vind ik fysiek ook iets inhoudelijker. Ik had persoonlijk Danjuma geruild voor Lang. Persoonlijk vind ik Brobbey echt nog niet ver genoeg om mee te gaan voor Oranje. Maar het wel een andere type geweest dan een Weghorst/Luuk de Jong. Waar van ik de laatste toch echt wel had meegenomen als bondscoach zijnde.

De meeste opties zijn wel goed te verantwoorden. Ik denk dat Noppert onze penalty keeper gaat worden met zijn 2,03m.
Ik sluit me hierbij aan. Nu gaat Jansen tegen Senegal zelfs in de basis staan als vervanger van Depay, terwijl Danjuma qua speelstijl veel meer in de buurt komt en meer kwaliteit heeft. Botman heeft idd de pech dat de verdediging de sterkste linie is. Het niet selecteren van Flekken snap ik nog steeds niet.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.504
Ik zie toch liever Gravenberch dan Taylor. Vind ik fysiek ook iets inhoudelijker. Ik had persoonlijk Danjuma geruild voor Lang. Persoonlijk vind ik Brobbey echt nog niet ver genoeg om mee te gaan voor Oranje. Maar het wel een andere type geweest dan een Weghorst/Luuk de Jong. Waar van ik de laatste toch echt wel had meegenomen als bondscoach zijnde.

De meeste opties zijn wel goed te verantwoorden. Ik denk dat Noppert onze penalty keeper gaat worden met zijn 2,03m.

Ja, Taylor/Gravenberch was wat mij betreft redelijk om het even. Denk dat beiden nauwelijks minuten gaan maken.

In de spits vind ik idd Weghorst en LdJ heel vergelijkbaar, waar de LdJ één van de beste koppers op het toernooi is en om die reden goud waard kan zijn. Maar zeker met een Depay die iig tegen Senegal nog geen volledige pot kan spelen, was Danjuma logisch geweest

Ik denk dat Flekken niet mee er wel eens op zou kunnen wijzen dat Pasveer nummer 1 gaat zijn.

Overigens, heerlijke persco weer met Louis, beter vermaak dan wat er op Netflix te vinden is!
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
698
636
Het leeft heel weinig bij mij persoonlijk.
Ten eerste omdat het in Qatar is, zo'n land waar voetbal 0,0 leeft en uiteraard ook omwille van het onmenselijke regime daar.

Ten tweede, welke gek haalt het in zijn hoofd om dit in de winter te doen? Alsof we straks allemaal tijdens de kerstmarkt naar zo'n scherm zullen kijken.
Er zijn ook geen initiatieven om voor een groter publiek wedstrijden uit te zenden (of ja, ik kreeg een uitnodiging van een zaal in Vilvoorde die 10 euro vroeg per wedstrijd en je kan er een uur voor de wedstrijd terecht, gaan we niet doen dus.)

Ik kijk er (nog) helemaal niet naar uit en ga ook geen verlof nemen wanneer onze Duivels spelen.
Dat is net het enige positieve eraan. (Al heb ik liever vliegend bier, dan vliegend jenever bij een goal).

Dat WK ding is op Asiat, waar ook Horst Arts & Music is. Ik heb geen idee wat ik moet begrijpen van de omschrijving, maar gezien ze met de VIP-tickets aan het gooien zijn, zal de verkoop tegenvallen.

“Waterpartijen, zand, exotische planten en bomen. ‘The Desert’ is een woestijndorp in de sfeer van een Arabische soek. Buiten komt een indrukwekkende koepeltent ‘The Plains’, samen met ‘The Dune’, een volledig aangeklede indoorhal, kunnen al meer dan 5.000 supporters tegelijk juichen. In ‘The Oasis’, een aparte VIP-hal, met uiteraard een water- en zandpartij, biedt plek voor 600 VIP-gasten”
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.651
7.403
Wie zou er topscorer worden van het gehele toernooi? Moet iets invullen voor onze familie poule.

Gnabry, Gakpo (als je een gokje wil wagen?), Martinez van Argentinië?
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Wie zou er topscorer worden van het gehele toernooi? Moet iets invullen voor onze familie poule.

Gnabry, Gakpo (als je een gokje wil wagen?), Martinez van Argentinië?
Kane, mbappe of Neymar? Hebben alle drie een zeer sterk team om zich heen en zullen ver komen.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.500
762
Volgens mij zijn er al een aantal aangesloten in de poule.
Super leuk!

Laat hier even weten dat je mee doet en wie je bent. Helpt ons ook wie wie is :)
 

Lion

Support act
7 mrt 2017
767
1.593
Ik doe ook mee al eindig ik meestal laatste met dit soort dingen.

Lion
 
  • Leuk
Waarderingen: JB.

Gebruikers die dit onderwerp bekijken