WK 2022 Qatar

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.395
1.900
België-Brazilië blijft wel een van de hoogtepunten ooit op Rock Werchter. Die samenhorigheid, die spanning en een geweldig feest zowel tijdens als na de wedstrijd. Ik zoek nog steeds soms beelden op van die wedstrijd in Werchter.
Zoiets ga je in de winter niet meemaken.
Al had Werchter er toen precies wel rekening mee gehouden qua programmatie want een leuke band stond er niet tegenover als ik me dat nog goed herinner. Er is toen wel een legendarisch lege mainstage foto gemaakt.
Een startende leegloop bij Snow Patrol, een semi leeg veld voor London Grammar. In de tenten Ben Howard en Franz Ferdinand. Al bij al toch nog wel leuke bands toen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.137
7.324
Geen voetbal tijdens festivals is dan toch wel weer een groot voordeel van dit vreemde winter WK
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.883
6.090
Nja. Qatar is natuurlijk wel next level als het gaat over mensenrechten. Allez ja, natuurlijk doet Putin er momenteel alles aan om van Rusland het meest gehate land te maken.
Brazilië, daar stond echt niemand stil of stom van dat daar ooit nog eens een WK moest georganiseerd worden, al zorgden de Duitsers daar wel voor kater van jewelste voor de Brazilianen.
Je gaat nu toch niet zeggen dat bij de beslissing om het WK daar te laten doorgaan en het feit dat de Krim daar in 2014 geannexeerd werd een nietigheid is. Bovendien wordt daar al sinds jaar en dag mensen monddood gemaakt en zijn lgbqt+-rechten daar nauwelijks wat waard. Rusland is even goed een regime als Qatar. Brazilië wordt (of liever) werd geleid door een fascistoïde politicus, maar democratie heeft daar ergens toch nog een beetje waarde. In Brazilië moesten verscheidene hectaren woonwijken wijken voor nieuwe stadia die dan gebouwd werden door goedkope arbeidskrachten.. klinkt een beetje als Qatar waar men even exploitief met mensen omgaat voor dit event.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.520
4.387
Ik ga kijken, vind het ook niet erg dat het nu in de winter doorgaat, aangezien ik dan eens geen rekening moet houden met examens enzo. Ik heb het gevoel dat het minder leeft omdat het in de winter is, maar ook omdat er niet echt uitschietende favorieten zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.883
6.090
Itt met dit had ik met Brazilië ook zo'n Mexico '86-gevoel. De Belgen gaan naar het verre Zuid-Amerika om hopelijk, misschien met een medaille of een beker terug te komen. Iedereen hing z'n vlaggen buiten, die campagne daarvoor was uitzonderlijk etc. Nu heb je die al die toernooien, de Nations League?, er nog eens bij die voor geen enkele andere reden dan more money bestaan, heb je die wisselvallige oefenmatchen en again.. het is Qatar? Wat voor een voetballand is Qatar nu?
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.207
4.445
Grootste grap las ik gisteren; dat Iran mogelijk wordt uitgesloten vanwege een dubieus politiek regime.

Los daarvan, enorme schande natuurlijk dat het WK in Qatar gaat plaatsvinden. Enorme schande dat er ook nog ministers en wellicht zelfs de koning die kant op gaan.

Weer los daarvan, ik ben zo groot voetballiefhebber dat ik wel ga kijken. Ik ben het ook wel met mensenrechterorganisaties eens dat het WK helemaal boycotten nu een gepasseerd station. Niet eens ben ik het met de 'politiek' en voetbalbonden die dit als excuus gebruiken. De kennis van nu is niet veel anders dan de kennis van 10 jaar geleden.

Anyway, toch ook wel zin in een maandje overload aan voetbal. Grootste kanshebbers m.i. Frankrijk en Brazilië, waarbij ik een laatste kunstje van Messi ook wel heel tof zou vinden.

Wat Nederland betreft, we hebben natuurlijk Louis, en een aantal topverdedigers. Denk dat het afhankelijk is hoe hun vorm is, die van Frenkie en of Memphis op de juiste momenten er zin in heeft.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.028
2.643
Enkel illegaal kijken, geen cent mag gaan naar dat WK.

Ik kijk wel uit naar groep B met VS, Wales, Engeland, Iran:
- VS en Iran: politieke spanningen
- VS en Engeland: voormalige kolonie tegen het moederland, bakermat van het voetbal tegen een land waar voetbal niet serieus genomen wordt maar waar het volk wel denkt overal de beste in te zijn.
- Engeland en Wales: beetje zoals Nederland tegen België, maar dan met schapenneukers.

Voetballend denk ik dat groep H (Portugal/Ghana/Uruguay/Zuid-Korea) en groep H (Brazilië/Servië/Zwitserland/Kameroen) interessant zijn.

Na de groepsfase verslapt mijn aandacht. De finale bekijk ik enkel als ik niks anders te doen heb.

Ik vrees een beetje voor België. Kroatië is een te duchten tegenstander en Canada heeft met Buchanan/Alphonso Davies/David snelle spelers die de trage verdediging van de Belgen veel pijn gaan doen. De kans is bestaande dat België de groepsfase niet overleeft. Courtois en KDB zijn de enige topspelers, Lukaku bestaat precies niet meer, Hazard is ondertussen een vergeten voetballer, Witsel is serieus op retour. Daarnaast heb je een hoop middelmaat met De Ketelaere die een zwak begin bij Milan kent, Tielemans die een doorsnee voetballer is bij Leicester, Vertonghen en Alderweireld die niet kunnen uitblinken in de Jupiler Pro League. De enige lichtpunten zijn Wout Faes en Theate die tegen de voorspellingen in het goed doen, Trossard die uitblinkt bij Brighton maar dit zelden doet bij de Rode Duivels en de jonkies Onana (Everton) en Lavia (Southampton), al is Lavia geblesseerd denk ik. Doku is ook al een jaar aan het sukkelen met blessures, dat was onze grootste hoop :(
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.975
2.021
Enkel illegaal kijken, geen cent mag gaan naar dat WK.

Ik kijk wel uit naar groep B met VS, Wales, Engeland, Iran:
- VS en Iran: politieke spanningen
- VS en Engeland: voormalige kolonie tegen het moederland, bakermat van het voetbal tegen een land waar voetbal niet serieus genomen wordt maar waar het volk wel denkt overal de beste in te zijn.
- Engeland en Wales: beetje zoals Nederland tegen België, maar dan met schapenneukers.

Voetballend denk ik dat groep H (Portugal/Ghana/Uruguay/Zuid-Korea) en groep H (Brazilië/Servië/Zwitserland/Kameroen) interessant zijn.

Na de groepsfase verslapt mijn aandacht. De finale bekijk ik enkel als ik niks anders te doen heb.

Ik vrees een beetje voor België. Kroatië is een te duchten tegenstander en Canada heeft met Buchanan/Alphonso Davies/David snelle spelers die de trage verdediging van de Belgen veel pijn gaan doen. De kans is bestaande dat België de groepsfase niet overleeft. Courtois en KDB zijn de enige topspelers, Lukaku bestaat precies niet meer, Hazard is ondertussen een vergeten voetballer, Witsel is serieus op retour. Daarnaast heb je een hoop middelmaat met De Ketelaere die een zwak begin bij Milan kent, Tielemans die een doorsnee voetballer is bij Leicester, Vertonghen en Alderweireld die niet kunnen uitblinken in de Jupiler Pro League. De enige lichtpunten zijn Wout Faes en Theate die tegen de voorspellingen in het goed doen, Trossard die uitblinkt bij Brighton maar dit zelden doet bij de Rode Duivels en de jonkies Onana (Everton) en Lavia (Southampton), al is Lavia geblesseerd denk ik. Doku is ook al een jaar aan het sukkelen met blessures, dat was onze grootste hoop :(
En de Racing...

Opweg naar de titel?
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.028
2.643
En de Racing...

Opweg naar de titel?
Zijn op dit moment aan het overpresteren imo. Het goede voetbal van het seizoensbegin zie je nu maar bij vlagen, de kern is eigenlijk flinterdun (Paintsil als enige winger lmao) en we hebben de laatste tijd veel geluk (goals laatste minuten, bepaalde scheidsrechterlijke beslissingen). Maar ja, geluk, misschien is het wel kampioenengeluk 😎 Normaal hebben we in november en december een traditionele dip, maar nu is het WK daar...Met 1 of 2 gerichte transfers doen we echt mee voor de titel. Dan kijk ik vooral naar wingers. Ik moet ook wel zeggen dat we ook een speler met een touch of class missen zoals we in het laatste kampioenenjaar er hadden (Berge, Malinovsky,...). Maar die koop je natuurlijk niet zomaar in de winter. We hebben wel Onuachu, maar dat is een fenomeen, en dat bedoel ik niet positief of negatief. Kerel is gewoon speciaal. Komende 3 matchen zijn tegen ploegen die aan een trainerswissel bezig zijn (KVM/Charleroi/Anderlecht), kan zeer tricky worden.

Ik wou aan u vragen hoe het met Anderlecht gaat, maar dat doe ik misschien beter een andere keer.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.665
2.281
Zijn op dit moment aan het overpresteren imo. Het goede voetbal van het seizoensbegin zie je nu maar bij vlagen, de kern is eigenlijk flinterdun (Paintsil als enige winger lmao) en we hebben de laatste tijd veel geluk (goals laatste minuten, bepaalde scheidsrechterlijke beslissingen). Maar ja, geluk, misschien is het wel kampioenengeluk 😎 Normaal hebben we in november en december een traditionele dip, maar nu is het WK daar...Met 1 of 2 gerichte transfers doen we echt mee voor de titel. Dan kijk ik vooral naar wingers. Ik moet ook wel zeggen dat we ook een speler met een touch of class missen zoals we in het laatste kampioenenjaar er hadden (Berge, Malinovsky,...). Maar die koop je natuurlijk niet zomaar in de winter. We hebben wel Onuachu, maar dat is een fenomeen, en dat bedoel ik niet positief of negatief. Kerel is gewoon speciaal. Komende 3 matchen zijn tegen ploegen die aan een trainerswissel bezig zijn (KVM/Charleroi/Anderlecht), kan zeer tricky worden.

Ik wou aan u vragen hoe het met Anderlecht gaat, maar dat doe ik misschien beter een andere keer.
Vind ik altijd zo vreemd als er over een titel wordt gesproken terwijl er nog 75% van de competitie moet afgewerkt worden. Zeker met de Play-Offs in België, waar uiteindelijk toch altijd alles beslist wordt. P-O1 daarentegen zou niet meer fout mogen lopen. Laat ze dus maar in de schaduw blijven van topfavorieten Brugge en Antwerp, daar gedijen we nu eenmaal het best. :)
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.975
2.021
Zijn op dit moment aan het overpresteren imo. Het goede voetbal van het seizoensbegin zie je nu maar bij vlagen, de kern is eigenlijk flinterdun (Paintsil als enige winger lmao) en we hebben de laatste tijd veel geluk (goals laatste minuten, bepaalde scheidsrechterlijke beslissingen). Maar ja, geluk, misschien is het wel kampioenengeluk 😎 Normaal hebben we in november en december een traditionele dip, maar nu is het WK daar...Met 1 of 2 gerichte transfers doen we echt mee voor de titel. Dan kijk ik vooral naar wingers. Ik moet ook wel zeggen dat we ook een speler met een touch of class missen zoals we in het laatste kampioenenjaar er hadden (Berge, Malinovsky,...). Maar die koop je natuurlijk niet zomaar in de winter. We hebben wel Onuachu, maar dat is een fenomeen, en dat bedoel ik niet positief of negatief. Kerel is gewoon speciaal. Komende 3 matchen zijn tegen ploegen die aan een trainerswissel bezig zijn (KVM/Charleroi/Anderlecht), kan zeer tricky worden.

Ik wou aan u vragen hoe het met Anderlecht gaat, maar dat doe ik misschien beter een andere keer.
Prima met Anderlecht.
We zijn de strijd om de titel van meest marginale supporters grandioos aan het winnen, dat is toch een mooie prestatie met concurrentie die bestaat uit Club Brugge, Antwerp en Standard.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Special Monkey

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Dit vooral.

Na Brazilië en Rusland nu pas plots mensen zien nadenken of ze een WK in een bepaald land zouden moeten boycotten of niet, is wel interessant.

Brazilie is wellicht wel het grootste voetballand ter wereld. En toendertijd was Rusland ook helemaal niet zo'n gek idee. Nog nooit een wk geweest, infrastructuur met stadions goed gereld. Dus daar waren allemaal wel logische redenen voor om die landen te kiezen voor organisatie, ondanks de negatieve kanten van deze landen.

Qatar had dat 0,0%. Geen voetbalklimaat, geen infrastructuur, te warm voor een normaal moment om het te organiseren. Qatar had zich zelf nog nooit geplaatst voor een wk. Daarnaast zijn er ook nog allemaal problemen bovenop gekomen met de bouw van de stadions en mensenrechten. En dat onder het motto om voetbal daar te promoten.

Wat een logische beslissing was geweest, als je hier voetbal wilt promoten in de regio, is om het te laten organiseren door UAE, Qatar, Bahrain, wellicht Saudi-Arabie erbij. Dat was een best heel erg verdedigbaar geweest om een toernooi daar te houden.

Achja, het probleem ligt hem natuurlijk in de kern van de Fifa en dat het stemmen natuurlijk zo corrupt is als wat met alle landen die een stem hebben, waarvan het meerendeel het eigenlijk geen reet uitmaakt hoe en waar het zich afspeelt. Wat er ook gaat gebeuren straks. Ifantino gaat weer zeggen dat dit het best georganiseeerde toernooi ever is en het grootste succes wat de Fifa ooit heeft meegemaakt. Kan je de klok op gelijk zetten.

Verder ga ik gewoon kijken. Ben compleet voetbalgek! Misschien maar weer een Festileaks poultje opstarten straks :)
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.313
1.318
Scheelt trouwens enorm dat alle poule-wedstrijden van NL in de avond plaatsvinden. Ik verwacht ook echt dat NL het wel kan schoppen tot minimaal kwartfinale: Nederland gaat eerste worden in poule A. Dan spelen ze tegen de #2 van Poule B met Engeland, Wales, Iran en VS. Ik denk dat VS de volgende tegenstander van NL in de achtste finale. Daarna spelen ze tegen de winaar van poule C tegen nummer twee van poule D: Argentinie - Denemarken denk ik.

Nederland - Argentinië in de kwartfinale. Dat gaat een leuke worden op vrijdag 9 december 20:00 uur. Daar staat nog een rekening open van 2014...

Ja... een Festileaks poultje is misschien wel leuk. Dit is eerder gedaan, toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.259

Dit zegt ook wel weer genoeg eigenlijk he?
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.072
910
Prima met Anderlecht.
We zijn de strijd om de titel van meest marginale supporters grandioos aan het winnen, dat is toch een mooie prestatie met concurrentie die bestaat uit Club Brugge, Antwerp en Standard.
ik gun je die titel van harte als antwerp fan
het moeten niet altijd dezelfde zijn ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe

Gebruikers die dit onderwerp bekijken