Zouden die zelf ook niet veel liever in de barn spelen?Ook tof! Maar goed, die stond er wel al meermaals. Wordt echt eens tijd dat ze Bon Iver strikken, al zal dat dan wel op de main moeten. Is toch alweer een stuk groter dan Rice.
Zouden die zelf ook niet veel liever in de barn spelen?Ook tof! Maar goed, die stond er wel al meermaals. Wordt echt eens tijd dat ze Bon Iver strikken, al zal dat dan wel op de main moeten. Is toch alweer een stuk groter dan Rice.
Redelijk onberekenbaar figuur eigenlijkZouden die zelf ook niet veel liever in de barn spelen?
Maar ook pas nadat ze in de Ziggo stonden niet? Ik denk dat dit een 1-na-laatste op de main zal moeten worden….of niets.Speelden in NL ook intiem in 013
Yup. Gevalltje 'we doen Nederland niet aan met onze festivaltour, kunnen we nog ergens terecht'.Maar ook pas nadat ze in de Ziggo stonden niet? Ik denk dat dit een 1-na-laatste op de main zal moeten worden….of niets.
Ik herinner me dat hij in Vorst stond een jaar of 5 geleden en zei, dat zo'n "grote" zalen hem eigenlijk niet echt liggen. En als hij zelf mocht kiezen hij liefst wat intiemer bij het publiek staat.Zouden die zelf ook niet veel liever in de barn spelen?
Bon Iver in het Sportpaleis / Ziggo Dome was anders wel een zegetochtjes hoor. Die shows werd erg goed onthaald, door zowat iedereen.Ik herinner me dat hij in Vorst stond een jaar of 5 geleden en zei, dat zo'n "grote" zalen hem eigenlijk niet echt liggen. En als hij zelf mocht kiezen hij liefst wat intiemer bij het publiek staat.
Dus zou denken van wel ja. Al denk ik dat zijn muziek en liveshow ook wel een Main Stage aan kan hoor.
Geloof ik zeker. De Best Kept Secret Main Stage palmde hij ook zonder probleem in.Bon Iver in het Sportpaleis / Ziggo Dome was anders wel een zegetochtjes hoor. Die shows werd erg goed onthaald, door zowat iedereen.
Ja, eens hoor. Vrees een beetje dat dit een naam is die wil headlinen, is er ook wel populair genoeg voor. Die tour in 2019 waren ook alleen maar headlineshows (BKS, Mad Cool, Melt, Way Out West, Oya, Nothside...).Geloof ik zeker. De Best Kept Secret Main Stage palmde hij ook zonder probleem in.
Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat hij grote zalen/Main Stages met gemak aan kan. Maar zou hij zelf gewoon niet liever de Barn headlinen met een volledige show, waar aandachtige fans zijn. Dan voor een volle wei Foo Fighters fans (bijvoorbeeld) te staan? Lijkt me niet echt de figuur die nog veel groter wil worden en festivals wil spelen om nieuwe fans te overhalen.
Ik zou het wel mooi vinden eigenlijk. Zou tof zijn als dat in een paar jaar straks een serieuze speler wordt. Beetje concurrentie voor Livenation is nooit verkeerd.Ik zie een Live Is Live nog geen slagkracht genoeg hebben voor zo'n naam. Hoop ook niet dat dit een serieuze speler wordt die grote indiehelden van RW wegtrekt. (The National is vooralsnog echt een uitzondering.)
Nah. Vind sowieso al dat er veeeel te veel segmentatie is. Het is belachelijk he versnipperd de Belgische festivalmarkt al is.Ik zou het wel mooi vinden eigenlijk. Zou tof zijn als dat in een paar jaar straks een serieuze speler wordt. Beetje concurrentie voor Livenation is nooit verkeerd.
Hij heeft er nochtans al wel gestaan... En zou wat mij betreft toch niet zo misstaan tussen pakweg een James Blake, Jon Hopkins, Phoenix, Mogwai e.d.Dour en Bon Iver is natuurlijk een mismatch van jewelste. Heeeeel misschien Pukkelpop, aangezien Bon Iver ook wel een jongere garde aanspreekt denk ik. Denk vooral dat deze naam nog hoog op de bucketlist staat van RW.
Als groot White Lies fan ben ik niet akkoordZo weer eens bij lezen na alle vakantie perikelen
Erg benieuwd of het meer dan 4 dagen RW gaat worden (oppas stress thuisfront neemt alweer toe haha)
Hoe groot is die kans? Moeten we daar echt rekening mee houden? Ik ben al gaar na 4 dagen.
Over saaie bands gesproken met 0 interactie “white lies” gaaaap. Hoewel ik hun muziek erg kan waarderen vind ik hun shows erg saai
Als groot White Lies fan ben ik niet akkoordNiet elke frontman hoeft een volksmenner te zijn (zie maar naar Adam G van The War on Drugs). Je kan wel zien dat hij zelf steeds opgaat in zijn muziek.
Die berichten over meerdere evenementen op de wei van Werchter lees ik niet zo graag. Wilt zeggen dat er grotere artiesten apart geboekt kunnen worden.
Nu hadden we de "luxe" om de Foo's op RW zelf te hebben. Mogelijks gaat Pearl Jam dan een aparte dag krijgen. Ik zie ze liever op RW zelf (financieel gewijs).
Ik zie het net positief in. Door bks en dtrh hebben we twee mooie festivals erbij ipv een pinkpop dat met moeite iets van verandering brengt. Laat liveislive maar groeien!Nah. Vind sowieso al dat er veeeel te veel segmentatie is. Het is belachelijk he versnipperd de Belgische festivalmarkt al is.
Ik denk dat dat de lineups van RW niet ten goede zou komen. Kijk maar wat er met Pinkpop gebeurd is sinds BKS en DTRH bestaan. En net die combo van grote mainstream namen met BKS/DTRH headliners maakt RW zou goud. Haal dat laatste weg en het is een pak minder boeiend.
Maar je ziet toch ook in dat het voor een RW geen goede dingen zou betekenen?Ik zie het net positief in. Door bks en dtrh hebben we twee mooie festivals erbij ipv een pinkpop dat met moeite iets van verandering brengt. Laat liveislive maar groeien!
Dan moet RW wat beter zijn best doen heMaar je ziet toch ook in dat het voor een RW geen goede dingen zou betekenen?
Nu heb je een festival waar je zowel PJ Harvey als Dua Lipa als Sampha kan zien. Stel je verdeelt dat ook weer onder kleinere spelers, dan wordt het toch weer een dure bedoening om alles te checken wat je wil zien.
Ik spreek ook met een groot hart voor RW hoor.
Geldgewin? Van die twee is er maar eentje die met iets als een golden circle prijscategorie werkt. RW is even commercieel als een Cactus, Graspop, Pukkelpop, Lokerse Feesten of BKS/DTRH hoor. Wat normaal is.Dan moet RW wat beter zijn best doen heIk ben eerlijk gezegd (maar dat heb ik hier al meermaals laten blijken) Werchter-moe. Voor mij blijft werchter een festival die zijn ziel al lang heeft verkocht voor geldgewin. Nieuwe initiatieven juich ik altijd toe!
Voor mij is er qua gevoel toch een duidelijk verschil tussen een lokerse feesten of bks en rock werchter hoor.Geldgewin? Van die twee is er maar eentje die met iets als een golden circle prijscategorie werkt. RW is even commercieel als een Cactus, Graspop, Pukkelpop, Lokerse Feesten of BKS/DTRH hoor. Wat normaal is.
Ik zie het LiL sowieso niet te lang uithouden. Als de helft van je bezoekers er staat door weggeefacties, dan weet je dat je gerust over ‘verzadiging’ kan spreken. Kijk naar CORE, Encore, Hear Hear, Unwind… Een keer zit je aan je plafond qua nieuwe festivals.