Rock Werchter 2025

Tinus101

Support act
21 nov 2022
882
1.066
Ook tof! Maar goed, die stond er wel al meermaals. Wordt echt eens tijd dat ze Bon Iver strikken, al zal dat dan wel op de main moeten. Is toch alweer een stuk groter dan Rice.
Zouden die zelf ook niet veel liever in de barn spelen?
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
497
712

Inspiratie van het Albums van 2024 forum. Magdalena Bay speelt in november in Amsterdam, nog niet in België. Zou mooi zijn voor RW 2025.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso en mattman

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Zouden die zelf ook niet veel liever in de barn spelen?
Ik herinner me dat hij in Vorst stond een jaar of 5 geleden en zei, dat zo'n "grote" zalen hem eigenlijk niet echt liggen. En als hij zelf mocht kiezen hij liefst wat intiemer bij het publiek staat.

Dus zou denken van wel ja. Al denk ik dat zijn muziek en liveshow ook wel een Main Stage aan kan hoor.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.789
9.738
Ik herinner me dat hij in Vorst stond een jaar of 5 geleden en zei, dat zo'n "grote" zalen hem eigenlijk niet echt liggen. En als hij zelf mocht kiezen hij liefst wat intiemer bij het publiek staat.

Dus zou denken van wel ja. Al denk ik dat zijn muziek en liveshow ook wel een Main Stage aan kan hoor.
Bon Iver in het Sportpaleis / Ziggo Dome was anders wel een zegetochtjes hoor. Die shows werd erg goed onthaald, door zowat iedereen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Bon Iver in het Sportpaleis / Ziggo Dome was anders wel een zegetochtjes hoor. Die shows werd erg goed onthaald, door zowat iedereen.
Geloof ik zeker. De Best Kept Secret Main Stage palmde hij ook zonder probleem in.

Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat hij grote zalen/Main Stages met gemak aan kan. Maar zou hij zelf gewoon niet liever de Barn headlinen met een volledige show, waar aandachtige fans zijn. Dan voor een volle wei Foo Fighters fans (bijvoorbeeld) te staan? Lijkt me niet echt de figuur die nog veel groter wil worden en festivals wil spelen om nieuwe fans te overhalen.

Bon, zal wel eerst een nieuwe plaat nodig hebben voor hij überhaupt gaat touren. En los daarvan is het waarschijnlijk gunstiger voor hem om rond Primavera/BKS/Northside/... te touren. En als hij dan toch later de oversteek maakt zie ik Dour, Live is Live, Pukkelpop of zelfs Cactus ook wel een poging doen om hem binnen te halen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.789
9.738
Geloof ik zeker. De Best Kept Secret Main Stage palmde hij ook zonder probleem in.

Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat hij grote zalen/Main Stages met gemak aan kan. Maar zou hij zelf gewoon niet liever de Barn headlinen met een volledige show, waar aandachtige fans zijn. Dan voor een volle wei Foo Fighters fans (bijvoorbeeld) te staan? Lijkt me niet echt de figuur die nog veel groter wil worden en festivals wil spelen om nieuwe fans te overhalen.
Ja, eens hoor. Vrees een beetje dat dit een naam is die wil headlinen, is er ook wel populair genoeg voor. Die tour in 2019 waren ook alleen maar headlineshows (BKS, Mad Cool, Melt, Way Out West, Oya, Nothside...).

Ik zie een Live Is Live nog geen slagkracht genoeg hebben voor zo'n naam. Hoop ook niet dat dit een serieuze speler wordt die grote indiehelden van RW wegtrekt. (The National is vooralsnog echt een uitzondering.)

Dour en Bon Iver is natuurlijk een mismatch van jewelste. Heeeeel misschien Pukkelpop, aangezien Bon Iver ook wel een jongere garde aanspreekt denk ik. Denk vooral dat deze naam nog hoog op de bucketlist staat van RW.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.302
7.284
Ik zie een Live Is Live nog geen slagkracht genoeg hebben voor zo'n naam. Hoop ook niet dat dit een serieuze speler wordt die grote indiehelden van RW wegtrekt. (The National is vooralsnog echt een uitzondering.)
Ik zou het wel mooi vinden eigenlijk. Zou tof zijn als dat in een paar jaar straks een serieuze speler wordt. Beetje concurrentie voor Livenation is nooit verkeerd.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.789
9.738
Ik zou het wel mooi vinden eigenlijk. Zou tof zijn als dat in een paar jaar straks een serieuze speler wordt. Beetje concurrentie voor Livenation is nooit verkeerd.
Nah. Vind sowieso al dat er veeeel te veel segmentatie is. Het is belachelijk he versnipperd de Belgische festivalmarkt al is.

Ik denk dat dat de lineups van RW niet ten goede zou komen. Kijk maar wat er met Pinkpop gebeurd is sinds BKS en DTRH bestaan. En net die combo van grote mainstream namen met BKS/DTRH headliners maakt RW zou goud. Haal dat laatste weg en het is een pak minder boeiend.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27 en visdave34

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Dour en Bon Iver is natuurlijk een mismatch van jewelste. Heeeeel misschien Pukkelpop, aangezien Bon Iver ook wel een jongere garde aanspreekt denk ik. Denk vooral dat deze naam nog hoog op de bucketlist staat van RW.
Hij heeft er nochtans al wel gestaan... En zou wat mij betreft toch niet zo misstaan tussen pakweg een James Blake, Jon Hopkins, Phoenix, Mogwai e.d.

Maar denk inderdaad ook wel dat RW héél hard hun best gaan doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
184
156
Zo weer eens bij lezen na alle vakantie perikelen ;)
Erg benieuwd of het meer dan 4 dagen RW gaat worden (oppas stress thuisfront neemt alweer toe haha)
Hoe groot is die kans? Moeten we daar echt rekening mee houden? Ik ben al gaar na 4 dagen 😬.
Over saaie bands gesproken met 0 interactie “white lies” gaaaap. Hoewel ik hun muziek erg kan waarderen vind ik hun shows erg saai
Als groot White Lies fan ben ik niet akkoord :) Niet elke frontman hoeft een volksmenner te zijn (zie maar naar Adam G van The War on Drugs). Je kan wel zien dat hij zelf steeds opgaat in zijn muziek.

Die berichten over meerdere evenementen op de wei van Werchter lees ik niet zo graag. Wilt zeggen dat er grotere artiesten apart geboekt kunnen worden.
Nu hadden we de "luxe" om de Foo's op RW zelf te hebben. Mogelijks gaat Pearl Jam dan een aparte dag krijgen. Ik zie ze liever op RW zelf (financieel gewijs).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.461
4.784
Als groot White Lies fan ben ik niet akkoord :) Niet elke frontman hoeft een volksmenner te zijn (zie maar naar Adam G van The War on Drugs). Je kan wel zien dat hij zelf steeds opgaat in zijn muziek.

Die berichten over meerdere evenementen op de wei van Werchter lees ik niet zo graag. Wilt zeggen dat er grotere artiesten apart geboekt kunnen worden.
Nu hadden we de "luxe" om de Foo's op RW zelf te hebben. Mogelijks gaat Pearl Jam dan een aparte dag krijgen. Ik zie ze liever op RW zelf (financieel gewijs).

I.p.v. extra dagen en een verwaterd programma op RW zelf, heb ik ook liever dat ze een gedroomde headliner op Werchter plaatsen. Bruce Springsteen ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.021
1.015
Nah. Vind sowieso al dat er veeeel te veel segmentatie is. Het is belachelijk he versnipperd de Belgische festivalmarkt al is.

Ik denk dat dat de lineups van RW niet ten goede zou komen. Kijk maar wat er met Pinkpop gebeurd is sinds BKS en DTRH bestaan. En net die combo van grote mainstream namen met BKS/DTRH headliners maakt RW zou goud. Haal dat laatste weg en het is een pak minder boeiend.
Ik zie het net positief in. Door bks en dtrh hebben we twee mooie festivals erbij ipv een pinkpop dat met moeite iets van verandering brengt. Laat liveislive maar groeien!
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd en Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.789
9.738
Ik zie het net positief in. Door bks en dtrh hebben we twee mooie festivals erbij ipv een pinkpop dat met moeite iets van verandering brengt. Laat liveislive maar groeien!
Maar je ziet toch ook in dat het voor een RW geen goede dingen zou betekenen?

Nu heb je een festival waar je zowel PJ Harvey als Dua Lipa als Sampha kan zien. Stel je verdeelt dat ook weer onder kleinere spelers, dan wordt het toch weer een dure bedoening om alles te checken wat je wil zien. En het is niet dat er naast RW niet al heel veel mooie kleinere festivals bestaan hè. Op een gegeven moment heb je overkill, zoals de verkoopcijfers en weggeefacties van LiL al verklappen.

Hoe meer festivals, hoe meer je alles verwaterd. Maar goed, er zijn duidelijk meerdere manieren om ernaar te kijken.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.021
1.015
Maar je ziet toch ook in dat het voor een RW geen goede dingen zou betekenen?

Nu heb je een festival waar je zowel PJ Harvey als Dua Lipa als Sampha kan zien. Stel je verdeelt dat ook weer onder kleinere spelers, dan wordt het toch weer een dure bedoening om alles te checken wat je wil zien.

Ik spreek ook met een groot hart voor RW hoor.
Dan moet RW wat beter zijn best doen he😉 Ik ben eerlijk gezegd (maar dat heb ik hier al meermaals laten blijken) Werchter-moe. Voor mij blijft werchter een festival die zijn ziel al lang heeft verkocht voor geldgewin. Nieuwe initiatieven juich ik altijd toe!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky en Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.789
9.738
Dan moet RW wat beter zijn best doen he😉 Ik ben eerlijk gezegd (maar dat heb ik hier al meermaals laten blijken) Werchter-moe. Voor mij blijft werchter een festival die zijn ziel al lang heeft verkocht voor geldgewin. Nieuwe initiatieven juich ik altijd toe!
Geldgewin? Van die twee is er maar eentje die met iets als een golden circle prijscategorie werkt. RW is even commercieel als een Cactus, Graspop, Pukkelpop, Lokerse Feesten of BKS/DTRH hoor. Wat normaal is.

Ik zie het LiL sowieso niet te lang uithouden. Als de helft van je bezoekers er staat door weggeefacties, dan weet je dat je gerust over ‘verzadiging’ kan spreken. Kijk naar CORE, Encore, Hear Hear, Unwind… Een keer zit je aan je plafond qua nieuwe festivals.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.021
1.015
Geldgewin? Van die twee is er maar eentje die met iets als een golden circle prijscategorie werkt. RW is even commercieel als een Cactus, Graspop, Pukkelpop, Lokerse Feesten of BKS/DTRH hoor. Wat normaal is.

Ik zie het LiL sowieso niet te lang uithouden. Als de helft van je bezoekers er staat door weggeefacties, dan weet je dat je gerust over ‘verzadiging’ kan spreken. Kijk naar CORE, Encore, Hear Hear, Unwind… Een keer zit je aan je plafond qua nieuwe festivals.
Voor mij is er qua gevoel toch een duidelijk verschil tussen een lokerse feesten of bks en rock werchter hoor.

En dat ze allemaal in ons zakken willen zitten, ben ik volledig mee akkoord, maar het is de manier waarop.

En de golden circle, ik ben er ten zeerste tegen, maar het moet gezegd, het stoort mij niet daar, zo een klein stuk. Als je dat vergelijkt met de golden circle op de dagevents van werchter... Dat is ver de grootte van liveislive😅

En dan verzadiging. Het is een nieuw festival, dat heeft zijn tijd nodig. Het heeft niet zoals werchter een publiek dat gewoon blind een kaart koopt, no matter wat er staat. We zien wel wat de tijd brengt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken