Rock Werchter 2025

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
Zou ik wel balen vinden want dan heb je in dat eerste vak bij Sam Fender alleen maar kamperende Billie fans
Heb je toch gewoon bij elke headliner dat bij de act ervoor superfans staan? Kan je moeilijk vermijden denk ik!
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.867
2.663
Zouden ze 'slechter' gaan programmeren om zo het podium klaar te krijgen ja?
Het zal een hele investering zijn, maar dan kunnen ze beter zo'n dubbel mainstage wegzetten net als op Graspop.
Slechter is relatief, is geen kleine band natuurlijk. Maar het moet ook praktisch haalbaar blijven voor de crew. Dus denk wel dat het één met het ander te maken had.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Sam is sowieso sub, King is head barn of late namiddag main hoogstens.
Sowieso sub weet k niet hoor. Vond zn vorige werchter optreden super. Maar 50 jaar werchter, ik ben heel benieuwd wat het wordt.
Hebben ze ook niet een dag extra door geen classic en boutique dit jaar?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.812
1.026
Weekend Classic/Boutique.
zaterdag en zondag
alle podia gebruiken

Kom je aan 7 festival dagen (vergunning)
Want 4 dagen RW en zaterdag+zondag = 7 ? 🤔

Maar zo'n uitgebreid extra classic/boutique weekend (neem dan vrijdag, zaterdag, zondag) ter ere van 50 jaar Werchter zou wel ferm zijn!
Maar dan moet je wel al een heel groot aanbod aan bands hebben.
Maar misschien tegelijkertijd ook de kans om bands te overtuigen die normaal festivals skippen, zoals U2 ?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.295
7.257
Zijn er eigenlijk voorbeelden van festivals waar vanwege jubileum enorm groots werd uitgepakt? Kunnen we alvast een beetje zien wat die deden.
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.119
1.336
Hoe meer ik erover nadenk, hoe minder ik iets speciaals verwacht voor het RW weekend zelf. Kan alleen maar positief verrast worden dan 😅
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.886
5.287
Zijn er eigenlijk voorbeelden van festivals waar vanwege jubileum enorm groots werd uitgepakt? Kunnen we alvast een beetje zien wat die deden.
Download had ook een jubileum vorig jaar en het was de slechtste affiche in jaren(dat is subjectief natuurlijk), je mag dan nog zo'n groot jubileum hebben, je blijft nog altijd afhankelijk van welke bands er in de buurt zijn.
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
464
526
Met die nieuwe single en het aankomende nieuwe album zie ik een echte commerciele doorbraak van King Gizzard dit jaar best gebeuren. Zoals eerder gezegd zie het dan ook zeker voor me dat die co-headliner staan op de main of afsluiter in de Barn.
Al van 18 mei t/m 10 juni in Europa met Residency tours. Zou het heel graag willen, maar verwacht ze niet nog paar weken later op Werchter.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.456
4.777
Zouden ze 'slechter' gaan programmeren om zo het podium klaar te krijgen ja?
Het zal een hele investering zijn, maar dan kunnen ze beter zo'n dubbel mainstage wegzetten net als op Graspop.
Da past nie. Zou het voor Werchter ook geen verbetering vinden. Je hebt nu al bands die verzuipen in de ruimte.
 
  • Leuk
Waarderingen: DanielNedelko

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.456
4.777
Zijn er eigenlijk voorbeelden van festivals waar vanwege jubileum enorm groots werd uitgepakt? Kunnen we alvast een beetje zien wat die deden.
Meestal niet anders dan andere jaren. Zou wel tof zijn als het lukt om 1 speciale headliner te regelen: Bruce Springsteen, U2 of een exclusieve Stromae.

Sir Macca geloof ik niet zo in. Was denk ik een eenmalig iets.

Ik ga nog niet hoog in mijn verwachtingen zitten. Maar een realistische pearl jam en Metallica zou voor mij en mijn vrienden helemaal top zijn!

De coheadliner voor enkele dagen weer herintroduceren zou ook fijn zijn. Geeft ook kansen om een ‘jonge’ band te promoveren.
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.119
1.336
De coheadliner voor enkele dagen weer herintroduceren zou ook fijn zijn. Geeft ook kansen om een ‘jonge’ band te promoveren.
Helemaal akkoord! Welke vallen dan in deze categorie? Bring Me The Horizon bv of zijn die echt al een headliner na hun passage op Graspop dit jaar?
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
464
526
Al van 18 mei t/m 10 juni in Europa met Residency tours. Zou het heel graag willen, maar verwacht ze niet nog paar weken later op Werchter.
Hoewel ze nog wel een andere EU tour hebben bevestigd. Toch weer 0,5% hoop.
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
307
209
Nog niet zien passeren maar ik zie AURORA volgend jaar ook wel een mooie spot in de Barn krijgen na die show vorig jaar in de Klub C. Ze heeft al een paar shows aangekondigd in mei-juni waaronder de Ziggo Dome maar nog niets in België.

Ik wil vooral eindelijk Ghost eens op Werchter zien. En laat BMTH ook maar eens headlinen met die show van op Graspop.
 
  • Leuk
Waarderingen: johanra

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.886
5.287
Was die productie dan zo groot? En is dat zo belangrijk? Want vond dat MGK en Lil Nas X vorig jaar ook wel wat productie meehadden en die stonden als 3e laatst al…
Fotootje van download festival die hopelijk het antwoord geeft die je zoekt.

Een podium element kan je makkelijk in een changeover vervangen maar volledige lichtinstallaties kan je niet ophangen in dat tijdsbestek alsook zo'n grote pyro setup(granted die hadden ze dit jaar ook niet helemaal mee)
UK_Bring me the horizon_3.jpeg
 

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
202
488
Toen ik BMTH een paar jaar geleden op Lowlands zag speelden ze voor een droevig leeg alpha-veld. Ik heb daar zelden zo weinig mensen gezien. Vette show, dat wel. Zijn ze sindsdien onder het “bredere” festivalpubliek zo veel gegroeid?
 
  • Leuk
Waarderingen: redle

Gebruikers die dit onderwerp bekijken