Rock Werchter 2025

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.178
1.404
Met Sam Fender en AURORA worden hier overigens al 2 acts van vorig jaar opnieuw geopperd voor volgend jaar. Is dat niet te kort op mekaar, zo maar 1 jaar tussen?
 

ChrisV

Dagopener
21 jan 2017
526
491
Ik denk dat we niet verder moeten hopen dan een campingfestival zoals in de jaren ‘90.

In het allerbeste geval een nieuwe Main Stage of The Barn open air.
Ik geloof niet dat ze The Barn gaan aanpassen. Net gloednieuw, die moet zijn centen nog terugverdienen. Iedereen is lyrisch over die tent, waarom zouden ze die ooit veranderen in een open stage?
 

ChrisV

Dagopener
21 jan 2017
526
491
Met Sam Fender en AURORA worden hier overigens al 2 acts van vorig jaar opnieuw geopperd voor volgend jaar. Is dat niet te kort op mekaar, zo maar 1 jaar tussen?
Ik denk dat Werchter zich daar 0.0 zorgen over maakt. Zie Yungblud, Red Hot Chili Peppers, Royal Blood, Alt-J, en noem ze maar op in het verleden. Als ze nog relevant genoeg zijn; no problem.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.814
12.547
Ik geloof niet dat ze The Barn gaan aanpassen. Net gloednieuw, die moet zijn centen nog terugverdienen. Iedereen is lyrisch over die tent, waarom zouden ze die ooit veranderen in een open stage?
Helemaal mee eens. Naar mijn idee hebben ze hiermee de perfecte tussenoplossing gevonden. Binnen vinden nog steeds de magische concerten plaats (Deus, Michael Kiwanuka!!) en buiten kan iedereen nog mee genieten. Ik blijf erbij, anders had ik acts als Froukje en The Blaze niet gezien en daar heb ik nu echt heerlijk van genoten buiten terwijl er binnen een volksfeest was.
 

bonnymaster

Playlistbediener
4 jun 2024
7
33
Ik heb afgelopen weekend horen waaien dat de mogelijkheid wordt bekeken om voor de 50e verjaardag een dubbel weekend te organiseren.
Ik heb dat ook horen waaien. Omdat de dagen van Boutique en Classic dit jaar niet gebruikt werden - dat deze overgezet zouden worden naar volgend jaar...
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.051
346
Ik heb dat ook horen waaien. Omdat de dagen van Boutique en Classic dit jaar niet gebruikt werden - dat deze overgezet zouden worden naar volgend jaar...
in de vorige samenwerkingsovereenkomst was dit zo (x aantal dagen gespreid over x aantal jaren).
In de huidige overeenkomst is het max 7 dagen per jaar (tenzij anders overeengekomen door de partners :) )
 
  • Thinking
Waarderingen: theblackmadness

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.051
346
Het ging dit jaar normaal de 49e zijn. Volgend jaar bestaat werchter 50 jaar, maar door corona is het de 48e editie.
Tel de affiche maar eens op hun History pagina, tel daar de 2 parklife edities bij en je komt een 50ste editie in 2024.
De enige medewerker die van dag1 er bij was is trouwens gevierd voor zijn 50jarige dienst....
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.178
1.404
puur gokje

Losse dagen
1) Metallica etc (rock dagje)
2) Eminem (Rap, hip/hop)
3) billie eilish (pop)
4) U2 (oldies)

RW:
Pearl Jam, Paul Mccartney, 21pilots, Nick Cave & The Bad Seeds
In deze situatie toch eerder Metallica op RW zelf ipv Paul McCartney dan? En 21Pilots als headliner, in een co-constructie neem ik dan aan? Ik zie vooral vaak dat ze met Billie Eilish 2 kanten opkunnen volgens velen: losse dag of in het RW weekend zelf.
 

jova

Playlistbediener
24 jan 2018
35
61
Ik stel voor , maak 1 weekend van 3 dagen 70/80/90 bands. ( Daar treden er nog genoeg van op om een line up te maken). bv Aerosmith, Depech Mode, Fleetwood Mac, Toto, Deftones , Van Morrison , Green day, The Cure enz...
Het weekend erop 4 dagen 00/10/20 bands ( Volbeat, 21 Pilots, Imagine Dragons, Kings of Leon , BMTH ,Turnstile, Rivals Sons) met op zondag een afsluiter genre Metallica , met een stevig voorprogramma.
Op de andere podia ,dan de lichtere genre's van die tijd.
Het mag iets speciaals worden :cool:
 
Laatst bewerkt:

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
576
22
Velen zullen er niet blij van worden, maar Imagine Dragons hadden bij een show in de USA weer aangegeven volgend jaar een wereld tour te doen en medio mei te starten in de USA. Ik zie hun toch wel weer als kanshebber.

Verder zou Eminem geweldig zijn met zijn nieuwe album, echter verwacht ik hem eerder losse shows te doen en anders eerder pukkelpop aan te halen.
 

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
188
140
Tel de affiche maar eens op hun History pagina, tel daar de 2 parklife edities bij en je komt een 50ste editie in 2024.
De enige medewerker die van dag1 er bij was is trouwens gevierd voor zijn 50jarige dienst....
Yeah, Polle

Dus eigenlijk is die 50 jaar Werchter gewoon een drogreden om meerdere events te organiseren gezien volgend jaar 51 jaar?
Het aanbod zal groot zijn volgend jaar.
 
  • Geweldig
Waarderingen: ChiquitaChaser

Gebruikers die dit onderwerp bekijken