Rock Werchter 2025

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.827
8.811
Toen ik BMTH een paar jaar geleden op Lowlands zag speelden ze voor een droevig leeg alpha-veld. Ik heb daar zelden zo weinig mensen gezien. Vette show, dat wel. Zijn ze sindsdien onder het “bredere” festivalpubliek zo veel gegroeid?
ze stonden op Werchter 2019 en Pukkelpop 2022 beiden bij de drie grootste bands van de dag maar ze lijken sindsdien wel wat gegroeid te zijn ja. Naast de zeer succesvolle headline show op Graspop hebben ze gewoon door heel europa van alles geheadlined dit jaar waaronder ook niet-metal festivals
lijkt me niet dat ze werchter zullen headlinen maar een sterke co/sub headliner is het wel.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.526
4.856
BMTH staat dit jaar onder the Killers en boven Avril Lavigne op de Mad Cool poster. Sub lijkt mij de logische plek op een Werchterdag.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.892
2.719
Nog niet zien passeren maar ik zie AURORA volgend jaar ook wel een mooie spot in de Barn krijgen na die show vorig jaar in de Klub C. Ze heeft al een paar shows aangekondigd in mei-juni waaronder de Ziggo Dome maar nog niets in België.
Verkoop Vorst in september is nog volop bezig. In de zomer gok ik eerder op Pukkelpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: prettyvisitor

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.919
5.346
BMTH staat dit jaar onder the Killers en boven Avril Lavigne op de Mad Cool poster. Sub lijkt mij de logische plek op een Werchterdag.
Ik denk dat BMTH alleen komt als afsluiter, zij het in een sterke co headline met sterke sub opstelling is. Of met een oudere headliner die er niet van maakt om vroeger te spelen. Maar het is duidelijk welke richting de band en hun management uit willen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious

prettyvisitor

Campingartiest
21 okt 2023
61
82
Nog niet zien passeren maar ik zie AURORA volgend jaar ook wel een mooie spot in de Barn krijgen na die show vorig jaar in de Klub C. Ze heeft al een paar shows aangekondigd in mei-juni waaronder de Ziggo Dome maar nog niets in België.

Ik wil vooral eindelijk Ghost eens op Werchter zien. En laat BMTH ook maar eens headlinen met die show van op Graspop.
AURORA speelt op 27 september in Vorst Nationaal, waar ik ook zal bij zijn (is ondanks de sterke nieuwe plaat nog niet uitverkocht!). Van mij is ze wel zeker welkom voor een mooie plek in de Barn!!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.526
4.856
Ik denk dat BMTH alleen komt als afsluiter, zij het in een sterke co headline met sterke sub opstelling is. Of met een oudere headliner die er niet van maakt om vroeger te spelen. Maar het is duidelijk welke richting de band en hun management uit willen.
Blijkbaar niet op Mad Cool?
Daar spelen ze op het 2e podium en niet als laatste.
The Kooks spelen er nog na.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.827
8.811
Blijkbaar niet op Mad Cool?
Daar spelen ze op het 2e podium en niet als laatste.
The Kooks spelen er nog na.
Op de poster staan ze toch duidelijk als cohead of sub? en de speeltijd is ook die van een headliner
Dat The Kooks daarna nog een show in de nacht spelen lijkt me niet heel relevant
Al denk ik ook niet dat ze zouden afsluiten op Werchter
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
311
217
AURORA speelt op 27 september in Vorst Nationaal, waar ik ook zal bij zijn (is ondanks de sterke nieuwe plaat nog niet uitverkocht!). Van mij is ze wel zeker welkom voor een mooie plek in de Barn!!
Heb ik gezien (ik zie haar zelf in Berlijn in September 🙂) maar 28 september staat ze ook in de AFAS en het jaar erop toch nog eens in de Ziggo Dome dus dat zou geen probleem mogen zijn.

Verkoop Vorst in september is nog volop bezig. In de zomer gok ik eerder op Pukkelpop.

Omdat er ook festivals tussen zitten in juni zie ik haar eerder als kanshebber voor Werchter dan voor Pukkelpop
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: johanra en prettyvisitor

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.526
4.856
Op de poster staan ze toch duidelijk als cohead of sub? en de speeltijd is ook die van een headliner
Dat The Kooks daarna nog een show in de nacht spelen lijkt me niet heel relevant
Al denk ik ook niet dat ze zouden afsluiten op Werchter
@xydroh zegt alleen als afsluiter. Dan klopt het toch dat ik zeg dat dat op mad cool niet het geval is. Dat daarna godbetert the kooks nog speelt, is precies mijn punt.
Op de poster staan ze in een kleiner lettertype als the Killers en spelen ze iets minder lang.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.863
1.082
@xydroh zegt alleen als afsluiter. Dan klopt het toch dat ik zeg dat dat op mad cool niet het geval is. Dat daarna godbetert the kooks nog speelt, is precies mijn punt.
Op de poster staan ze in een kleiner lettertype als the Killers.

In de beginjaren stond mijn naam zo klein op de affiche, dat iedereen dacht dat ik de drukker was (Urbanus)
Moest hieraan spontaan denken... ☺️
 
  • Haha
Waarderingen: ChrisV, Jo &Sky en Paddy

jarne

Support act
14 feb 2013
1.085
438
Ik denk dat BMTH alleen komt als afsluiter, zij het in een sterke co headline met sterke sub opstelling is. Of met een oudere headliner die er niet van maakt om vroeger te spelen. Maar het is duidelijk welke richting de band en hun management uit willen.
Snap het ook wel, die show van op graspop zou een pak minder indrukwekkend zijn geweest in daglicht,
Maar headliner Werchter is wel nog stapje te hoog, laat ze eerst maar Pukkelpop eens afsluiten
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.188
1.396
Metallica en ervoor BMTH, en je hebt een oldschool werchter topdag.
Klinkt vreselijk. Moet je al om een uur of drie in de namiddag het voorvak in als je de sub wil zien…

Combo Ghost - Metallica lijkt me beter te passen op een manier.
Viel me trouwens op dit jaar hoeveel mensen met een Ghost t-shirt er rondliepen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.459
6.241
We kunnen in elk geval tot in den treure bepaalde acts op bepaalde posities becommentariëren. En dan zie je dat het toch wel of niet passeert met het nodige succes, en so be it.
Ik was bijvoorbeeld erg kritisch over de Snow Patrol boeking. Maar die was er wel boenk op. Zelfs Royal Blood misstond er niet.

Trouwens die productie achter de schermen van ons Dua. Logisch dat je met Khruangbin iets eenvoudigers hebt ingebouwd. Het was de moeite.
 

Pommer

Gouden Tip
21 sep 2023
310
392
Ook mijn grootste (realistische) wens is BMTH. Ik blijf ook altijd hopen op SOAD, wie weet met een jubileum editie...

Verder graag Bad Omens op herkansing.

Andere namen die ik zou toejuichen:
Depeche Mode
Pearl Jam
Electric Callboy
Turnstile
Fontaines DC
Soulwax
Dead Poet Society
Avenged Sevenfold
White Lies
Volbeat
Green Day, mochten ze nog een tour gaan doen
 
Laatst bewerkt:

TNFke

Support act
16 jan 2014
840
816
Ik denk dat we niet verder moeten hopen dan een campingfestival zoals in de jaren ‘90.

In het allerbeste geval een nieuwe Main Stage of The Barn open air.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
437
686
Klinkt vreselijk. Moet je al om een uur of drie in de namiddag het voorvak in als je de sub wil zien…

Combo Ghost - Metallica lijkt me beter te passen op een manier.
Viel me trouwens op dit jaar hoeveel mensen met een Ghost t-shirt er rondliepen.
Ghost & Metallica hebben trouwens ook al samen getourd in 2019, als ik me niet vergis. Is dus een combinatie die zeker niets nieuws zou zijn en weliswaar sowieso zou uitverkopen, denk ik.

Daarnaast is het vrij simpel, als Metallica erbij is, ben ik ook aanwezig. Een subheadliner zien die aansluit bij het rock/metalwereldje is dan enkel maar iets waar ik van kan dromen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken