Rock Werchter 2025

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.540
7.537
Zo'n Metallica concept is tof maar dan liever in combinatie met een extra dag oid. 2x Metallica als headliner is veel.
 

Thieske

Dagopener
23 feb 2023
619
548
Ik snap niet goed waarom je Rodrigo als sub zou zetten. Dat is een naam van het kaliber waarbij je überhaupt nog moet afvragen of ze wel zin heeft in "maar" festivals en als RW het toch boekt, dat ene hele dikke move zou zijn.
Ik denk dat je je daar uiteindelijk toch op verkijkt. Ik heb er ook een tijdje over na zitten denken, maar hier zouden we hetzelfde zeggen over een Billie Eilish. Maar dat is alsnog dezelfde Billie Eilish die vorig jaar alleen maar festival headline shows deed en daar weken/maanden over deed om die dag uit te verkopen. En ter vergelijking, Billie Eilish verkoopt 3 keer Ziggo Dome volgend jaar uit terwijl Olivia Rodrigo er 2 keer heeft gestaan dit jaar.

Ik denk dat een ondenkbare headliner met meer factoren te maken heeft, denk aan óf jaren niet gespeeld óf verkoopt stadions uit óf legendarische status. Een combinatie een van die of allemaal is natuurlijk al helemaal "headline-waardig"
 
  • Leuk
Waarderingen: JP5 en Nelios

Warme Gladiator

Playlistbediener
27 sep 2023
44
97
Met die nieuwe single en het aankomende nieuwe album zie ik een echte commerciele doorbraak van King Gizzard dit jaar best gebeuren. Zoals eerder gezegd zie het dan ook zeker voor me dat die co-headliner staan op de main of afsluiter in de Barn.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
Met die nieuwe single en het aankomende nieuwe album zie ik een echte commerciele doorbraak van King Gizzard dit jaar best gebeuren. Zoals eerder gezegd zie het dan ook zeker voor me dat die co-headliner staan op de main of afsluiter in de Barn.
Realistisch gezien zullen ze nooit hoger staan dan Klub C headliner, Barn doorheen de middag of Main voor 16 uur.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.051
346
Ik heb afgelopen weekend horen waaien dat de mogelijkheid wordt bekeken om voor de 50e verjaardag een dubbel weekend te organiseren.
nee, heeft ooit op tafel gelegen maar nooit haalbaar bevonden.
Dubbele Classic en Boutique kan perfect want was dit jaar de initiele planning
(het was eigenlijk dit jaar de 50ste Rock Werchter :cool: )
 

Warme Gladiator

Playlistbediener
27 sep 2023
44
97
Realistisch gezien zullen ze nooit hoger staan dan Klub C headliner, Barn doorheen de middag of Main voor 16 uur.
Misschien zit ik in een bubbel, maar zijn die nou echt zo veel minder populair dan een Roisin Murphy die dit jaar Barn head stond op zaterdag?
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.052
1.046
nee, heeft ooit op tafel gelegen maar nooit haalbaar bevonden.
Dubbele Classic en Boutique kan perfect want was dit jaar de initiele planning
(het was eigenlijk dit jaar de 50ste Rock Werchter :cool: )
Het ging dit jaar normaal de 49e zijn. Volgend jaar bestaat werchter 50 jaar, maar door corona is het de 48e editie.
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.178
1.404
Zie Sam in ieder geval een betere show weggeven dan Maneskin dit jaar denk ik, had hem wel opgeschreven in het kader van 'nieuwe', door te schuiven headliners, wellicht wat vroeg.
Begrijp me niet verkeerd, ik hou van Sam. Zijn passage vorig jaar heeft me tot tranen beroerd, maar hem meteen als grootste naam van de dag zetten vind ik wat snel. Sub kan wel perfect. Ach ja, ga sowieso blij zijn mocht ie geboekt worden 👌
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.085
438
Begrijp me niet verkeerd, ik hou van Sam. Zijn passage vorig jaar heeft me tot tranen beroerd, maar hem meteen als grootste naam van de dag zetten vind ik wat snel. Sub kan wel perfect. Ach ja, ga sowieso blij zijn mocht ie geboekt worden 👌
Herman is allesinds ook fan van Sam Fender, zie ze die allesinds met een nieuwe plaat een hele mooie plek geven, als khruanhbin sub kan zijn dan kan
Sam Fender een mooie co-head zijn
 

Tinus101

Support act
21 nov 2022
963
1.154
Herman is allesinds ook fan van Sam Fender, zie ze die allesinds met een nieuwe plaat een hele mooie plek geven, als khruanhbin sub kan zijn dan kan
Sam Fender een mooie co-head zijn
Sam Fender met een mooie nieuwe plaat en dan Billie erna is gewoon een top dag
 

ChrisV

Dagopener
21 jan 2017
523
490
Ja oké. Maar was toch vooral om de changeover voor Dua Lipa vlot te laten verlopen.
Zouden ze 'slechter' gaan programmeren om zo het podium klaar te krijgen ja?
Het zal een hele investering zijn, maar dan kunnen ze beter zo'n dubbel mainstage wegzetten net als op Graspop.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken