Rock Werchter 2025

The National als headliner? Die stonden voor een leeg veld gisteren op DTRH zag ik. En kunnen die weer eens niet een jaartje even rust nemen?
DTRH? Laat ons dat festival niet als graadmeter nemen. Want dan zet RW volgend jaar L'Imperatrice als voorlaatste, afgaande op de drukte. DTRH is heel simpel: kan je lekker dansen? Dan staat het vol. Op dit punt zie ik The National meer volk lokken op Pinkpop dan op DTRH...

Maar wel eens over dat jaartje rust. Hebben na dit jaar 2 jaar intens getourd, waren overal. Laat het weer even rusten denk ik dan.

Nog geen idee welke namen ik voor volgend jaar kan verwachten. Maar heb wel zin in een brainfart voor het jubileum.
Weekend Classic/Boutique.
zaterdag en zondag
alle podia gebruiken

Kom je aan 7 festival dagen (vergunning);
De TW’ers van het eerste uur kunnen het aan
Korte docu maken die je tussen bands in Klub C kan laten zien
Begin van de dagen coverbands op de slope.

Wie komt?

DTRH? Laat ons dat festival niet als graadmeter nemen. Want dan zet RW volgend jaar L'Imperatrice als voorlaatste, afgaande op de drukte. DTRH is heel simpel: kan je lekker dansen? Dan staat het vol. Op dit punt zie ik The National meer volk lokken op Pinkpop dan op DTRH...

Maar wel eens over dat jaartje rust. Hebben na dit jaar 2 jaar intens getourd, waren overal. Laat het weer even rusten denk ik dan.
Balen dat DTRH niet (meer) is wat je ervan had gehoopt. Volgend jaar dan toch maar weer lekker meebrullen met "I'm still alive"? ;)

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: visdave34 en mattman
Nog geen idee welke namen ik voor volgend jaar kan verwachten. Maar heb wel zin in een brainfart voor het jubileum.
Weekend Classic/Boutique.
zaterdag en zondag
alle podia gebruiken

Kom je aan 7 festival dagen (vergunning);
De TW’ers van het eerste uur kunnen het aan
Korte docu maken die je tussen bands in Klub C kan laten zien
Begin van de dagen coverbands op de slope.

Wie komt?
Ik begrijp hier helemaal niets van.

Balen dat DTRH niet (meer) is wat je ervan had gehoopt. Volgend jaar dan toch maar weer lekker meebrullen met "I'm still alive"? ;)
RW gaat hem wel worden ja. Ik betwijfel dat PJ weer tourt volgend jaar, maar if so, dan zie je mij rechtsachter of in een tent meegenieten.

Dat ze de kantjes er een klein beetje vanaf lijkt te lopen. 😬
Omdat? 😂 Iemand die 3,5 uur live zingt en danst aan een stuk door drie avonden lang. En dat dan twee jaar doet.

Denk dat het logisch is dat zij nu in het nieuwe jaar rust gaat nemen. Acts zoals Coldplay, Taylor Swift en U2 benoemen als headliner voor Rock Werchter is gewoon verre van realistisch. Het is gewoon niet mogelijk.

Omdat? 😂 Iemand die 3,5 uur live zingt en danst aan een stuk door drie avonden lang. En dat dan twee jaar doet.

Denk dat het logisch is dat zij nu in het nieuwe jaar rust gaat nemen. Acts zoals Coldplay, Taylor Swift en U2 benoemen als headliner voor Rock Werchter is gewoon verre van realistisch. Het is gewoon niet mogelijk.
Misschien.... is het een grapje?

Kleine pronostiek langs mijn kant na geweldig leuk RW24 dat uitdraaide in lekker griepje!

RW: Pearl Jam - Billie Eilish - Sam Fender + Fred Again.. - Metallica
Boutiques (2x): Olivia Rodrigo (met goeie undercard en slechtere verkoop) - Eminem
TW Classics (2x): U2 - Paul McCartney

- Moby
- Imagine Dragons
- The Cure
- Linkin Park
- Paul McCartney
- Eels
- One Republic
- The Script
- Nick Cave & the bad seeds
- London Grammar
- The Offspring
- Ghinzu
- Wallows
- One ok rock
- Bad Omens
- Green Day

• Leuk
Waarderingen: scheep
Als ik zie hoe duur haar concerttickets zijn in USA, dan betwijfel ik ten zeerste of ze naar RW zou willen komen. Ook denk ik dat RW haar productie niet aan kan, want zal wel iets a la Taylor Swift zijn.

Sommigen opperen haar ook, maar naast de break die ze idd gaat inlassen is en blijft dit geen reële optie. Veel te duur en die productie… 😂
Ticketprijzen zijn in de USA veel hoger dan in de Lage Landen, dus daarmee moet je niet vergelijken.

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27 en Loek123
Zou kunnen dat RW in eerste instantie iets speciaals wil proberen, maar de beschikbaarheid moet er ook zijn natuurlijk. Ik zie ze in het kader van die verjaardagseditie wel hengelen naar dat 'oudere' act als The Cure, Paul McCartney, U2 wel kunnen verwachten. Metallica misschien? Billie en Nick Cave moéten er, volgens hun schema's, gewoon staan denk ik en dan een band uit de 00's.. Linkin Park? Pearl Jam? Idk.

Wensenlijst i.c.m. basering op geruchten, veel te hoog ingezet natuurlijk.

Main: Metallica - Billie Eilish - Sam Fender - Metallica (Stromae of Pearl Jam?)

Main sub (groot i.v.m. 50 jarig bestaan? :)): Bring me the Horizon - Olivia Rodrigo - Twenty One Pilots - Ghost/Volbeat

Barn head: The XX - Fontaines DC - Charli XCX - Foals

Nader te bepalen plek (hoog Barn (Barn head) Klub C head, main): Turnstile - Bleachers - Catfish and the Bottlemen- Glass Animals

Slope/Klub C: Amyl and the Sniffers, Crows, shame, Black Country New Road, Mysterines, Do Nothing, Big Special, Genesis Owusu, SOFT PLAY, Sea Girls, Wunderhorse, Mannequin Pussy

Belgen en Nederlanders, Goldband, Joost?

Laatst bewerkt:

Main: Metallica - Billie Eilish - Sam Fender - Metallica (Stromae of Pearl Jam?)

Main sub (groot i.v.m. 50 jarig bestaan? :)): Bring me the Horizon - Olivia Rodrigo - Twenty One Pilots - Ghost/Volbeat

Nader te bepalen plek (hoog Barn (Barn head) Klub C head, main): Turnstile - Bleachers - Catfish and the Bottlemen- Glass Animals

Slope/Klub C: Amyl and the Sniffers, Crows, shame, Black Country New Road, Mysterines, Do Nothing, Big Special, Genesis Owusu, SOFT PLAY, Sea Girls, Wunderhorse, Mannequin Pussy

Zet je 2 keer Metallica door hun tour concept of is het een vergissing?
Hell 1 keer is al te veel eigenlijk.

Zet je 2 keer Metallica door hun tour concept of is het een vergissing?
Hell 1 keer is al te veel eigenlijk.
Ja ik was aan het tobben op wat RW nou voor iets speciaals zou kunnen doen vanwege het 50 jarig bestaan. Vanwege het goede huwelijk tussen Metallica en RW leek het me zomaar een optie. Niet dat ik er zelf op zit te wachten ook, maar ik kan me indenken veel mensen wel.

Dus vanwege het concept. Maar goed het is maar gissen natuurlijk.

Ja ik was aan het tobben op wat RW nou voor iets speciaals zou kunnen doen vanwege het 50 jarig bestaan. Vanwege het goede huwelijk tussen Metallica en RW leek het me zomaar een optie. Niet dat ik er zelf op zit te wachten ook, maar ik kan me indenken veel mensen wel.

Dus vanwege het concept. Maar goed het is maar gissen natuurlijk.
Het ligt er wat mij betreft ook wel aan hoe lang ze dan spelen. Twee uur vind ik voor de meeste headliners te lang, die anderhalf uur slots bevallen me prima.

Ik snap niet goed waarom je Rodrigo als sub zou zetten. Dat is een naam van het kaliber waarbij je überhaupt nog moet afvragen of ze wel zin heeft in "maar" festivals en als RW het toch boekt, dat ene hele dikke move zou zijn.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik snap niet goed waarom je Rodrigo als sub zou zetten. Dat is een naam van het kaliber waarbij je überhaupt nog moet afvragen of ze wel zin heeft in "maar" festivals en als RW het toch boekt, dat ene hele dikke move zou zijn.
Zit zelf niet zo hard in die hoek. Je hebt waarschijnlijk gelijk in hoe groot ze is en v.w.b. het festival verhaal. Toch heeft ze hier nog nooit majors geheadlined ofwel?

Het tempo zal inderdaad wel zo rap zijn gegaan dat ze wellicht headliner en daar voorbij is.

Users who are viewing this thread