Rock Werchter 2025

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.526
4.856
Als Snow Patrol in de Barn kan staan he. Waarom The National dan niet? Zetten we Elbow ervoor en mijn avondprogramma staat vast. Dan mogen Sza en Megan The Stallion een b2b show op de main doen wat mij betreft.
Dan hoop ik dat op the slope nog wat leuks staat, want een hele avond in de apero zitten is wat kostbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: appelschil en Joslittel

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.862
1.081
Als Snow Patrol in de Barn kan staan he. Waarom The National dan niet? Zetten we Elbow ervoor en mijn avondprogramma staat vast. Dan mogen Sza en Megan The Stallion een b2b show op de main doen wat mij betreft.
The National in The Barn zeker wel.

Olivia Rodrigo mogelijks 'jonge' headliner?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.052
1.046
Jack White zal wellicht ook wel nog eens op Werchter staan. En Alan Sparhawk verdient ook wel een plaats op de affiche.
 
  • Geweldig
Waarderingen: ChrisV

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
742
919
Anderson. Paak - Stromae
Paul McCartney
Bad Omens (Barn head) - Electric Callboy - Ghost - System of a Down
Pendulum (Barn head)
Elbow - (Barn head)
King Gizzard and the Wizard Lizard (Barn head) - Them Crooked Cultures (grote droom, gaat niet gebeuren maar een mens mag dromen voor een jubileum) - Guns'n'Roses

Denk niet dat we al die metal namen gaan krijgen. Maar een SOAD moet toch echt een keer terugkeren na 2017 en óf een Ghost óf Electric Callboy moet realistisch zijn. Bad Omens inhaalmoment van deze cancel en Pendulum is drum'n'bass.

Zo zou je een wisseling tussen classics en jongere namen, pop, rock, metal hebben en echt een heel divers scala aan acts hebben.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.918
5.342
Ik zal het nog maar eens aanhalen maar ik blijf opperen voor my chemical romance eindelijk nog eens terug te halen naar België. 1-2tje met Bring me the horizon + my chemical romance bovenaan de affiche met een sterke barn headliner (the national?) en een paar sterke namen over dag.(Electric callboy, Fontaines DC, king gizzard, sleep token,...)
 
Laatst bewerkt:

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Anderson. Paak - Stromae
Paul McCartney
Bad Omens (Barn head) - Electric Callboy - Ghost - System of a Down
Pendulum (Barn head)
Elbow - (Barn head)
King Gizzard and the Wizard Lizard (Barn head) - Them Crooked Cultures (grote droom, gaat niet gebeuren maar een mens mag dromen voor een jubileum) - Guns'n'Roses

Denk niet dat we al die metal namen gaan krijgen. Maar een SOAD moet toch echt een keer terugkeren na 2017 en óf een Ghost óf Electric Callboy moet realistisch zijn. Bad Omens inhaalmoment van deze cancel en Pendulum is drum'n'bass.

Zo zou je een wisseling tussen classics en jongere namen, pop, rock, metal hebben en echt een heel divers scala aan acts hebben.
Zou ik wel matige Barn heads vinden. Bad Omens had zonder cancel in de namiddag gespeeld. King Gizzard is verre van klaar voor zo'n grote plek. En Pendulum moeten we ook niet groter maken dan ze zijn, dat is in het beste geval een KluB C afsluiter.

Ik zie hier overigens veel The National passeren, maar die hebben net wel een groot deel van de typische juni-festivals gedaan. Dus een passage eind augustus lijkt logischer, als ze al van plan zijn om nogmaals Europese festivals te doen. De jongste van hun twee recente platen is tegen dan ook 2 jaar uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

prettyvisitor

Campingartiest
21 okt 2023
61
82
Bad Omens zou volgens mij een terechte en geweldige barn (sub)headliner zijn, vond ik dit jaar al te laag op de affiche staan! Ook wel een beetje persoonlijke smaak natuurlijk. Bad Omens - BMTH op Main Stage zou ik ook echt geweldig vinden maar is misschien wel niet iedereen zijn ding.

Als The Smile nog zou touren zijn ze ook zeer welkom van mij
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.823
8.808
En Pendulum moeten we ook niet groter maken dan ze zijn, dat is in het beste geval een KluB C afsluiter.
Ben nooit op Werchter geweest maar ik neem aan dat klub c kleiner is dan de graspop marquee? Die tent was namelijk veel te klein voor pendulum.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.918
5.342
Pendulum na die zegetocht op Graspop ga je niet in Klub C willen zetten. Dat gaat te klein zijn.
Hoe goed die ook op Werchter passen is dit al het 2e jaar dat ze juni/juli aan doen. Ik zie die niet een derde jaar juni/juli doen en lijkt mij eerder iets voor pukkelpop.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.823
8.808
Hoe goed die ook op Werchter passen is dit al het 2e jaar dat ze juni/juli aan doen. Ik zie die niet een derde jaar juni/juli doen en lijkt mij eerder iets voor pukkelpop.
Die hebben juist in 2022 en 2023 al een augustus festival gedaan in België, waaronder ook pukkelpop.
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
448
247
450261757_768779628801765_1818121821638204623_n.jpg

Ik wens voor camping Werchter dat de campeerders dezelde propere wei achterlaten als hierboven een foto van de wei waar duizend kampeerders vorig weekeinde bij NA FIR BOLG kampeerden. Foto dateert van maandag 20h. Als ik foto's van de Hive camping zie na het festival is dat een echt vuilnisbelt.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.384
2.737
Hangt ook wel af wat er op dat moment tegenover speelt op de main.
Op Graspop was dat alvast Judas Priest.

Persoonlijk zou ik ook afsluiter KBC zeggen zoals The Streets maar een Barn kunnen ze ook wel aan, al dan niet als afsluiter.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.526
4.856
Bad Omens zou volgens mij een terechte en geweldige barn (sub)headliner zijn, vond ik dit jaar al te laag op de affiche staan! Ook wel een beetje persoonlijke smaak natuurlijk. Bad Omens - BMTH op Main Stage zou ik ook echt geweldig vinden maar is misschien wel niet iedereen zijn ding.

Als The Smile nog zou touren zijn ze ook zeer welkom van mij
Denk dat je beide bands te hoog inschat voor op Werchter. Een parkway drive staat ook als viernalaatste op de main.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.526
4.856
Op Graspop was dat alvast Judas Priest.

Persoonlijk zou ik ook afsluiter KBC zeggen zoals The Streets maar een Barn kunnen ze ook wel aan, al dan niet als afsluiter.
En op RW zou dat een pearl jam of Metallica kunnen zijn…
Of stel dat ze vanwege de vijftigjarige verjaardag Bruce Springsteen hebben (dromen mag).

Maar goed kan ook een måneskin zijn en dan is klub C te klein.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken