Rock Werchter 2025

The Black

Randprogramma
27 feb 2015
116
114
Als headliner zie ik OATW niet graag, sub (of co-) kan ermee door. Hopelijk iets moois in de Klub C of Barn tegelijkertijd.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.800
1.010
Als headliner zie ik OATW niet graag, sub (of co-) kan ermee door. Hopelijk iets moois in de Klub C of Barn tegelijkertijd.
Leg een Dua Lipa, Foo Fighters, Måneskin of Lenny in de weegschaal, en dan weet je eigenlijk wel onmiddellijk dewelke het zwaarste doorweegt.
Als OATW headliner is, dan zal het hoogstwaarschijnlijk terug een noodoplossingscenario zijn, maar zo ver zijn we nog niet.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.641
7.339
Zou O&TW niet een mooie popdanceheadliner zijn na een bijv. Pearl Jam? Nog 75 min dansen met z'n allen.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.099
578
Gaan we deze flauwe gimmick al beginnen neerpoten als sub tegenwoordig? Het is nu ook niet dat het enorm druk was op PkP...
Heb ze op Pukkelpop gezien en kon zo naar voren lopen en daar stond betrekkelijk weinig publiek. Vind het inderdaad ook meer een act zoals Flogging Molly of Dropkick Murphys. Plaats ze in de late middag voor een leuk feestje, maar subheadliner zijn ze echt nog niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
186
202
Ik kan me een beetje ergeren aan die onnozele berichtgeving à la 'Fans van Stubru hopen al stiekem op Oasis op Rock Werchter volgend jaar', 'Herman, ook gezien?'... Dit is voor 2025 to-taal onrealitisch. Misschien dit eens berichten...
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky en Backinblack

TNFke

Support act
16 jan 2014
827
803
Ik kan me een beetje ergeren aan die onnozele berichtgeving à la 'Fans van Stubru hopen al stiekem op Oasis op Rock Werchter volgend jaar', 'Herman, ook gezien?'... Dit is voor 2025 to-taal onrealitisch. Misschien dit eens berichten...
Dat Studio Brussel elk uur iets op sociale media zet van Oasis en dat niet vermeld doet er zeker geen goed aan (maar dat levert geen clicks op).
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky en Shuliv

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.349
2.688
Electric Callboy als sub op RW is net zo treurig als een Greta Van Fleet. Kan prima dus.
Er gaat wel wat meer leven in zitten.

Nu ja, sommigen opperen Oscar als headliner... Dat zou pas een zwaktebod zijn.

Ik zie de Callboys er wel staan maar niet zo hoog.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.400
6.083
Nee EC is geen sub en neen, Oscar gaat niet solo headlinen. Je hebt altijd issue dat bepaalde grote buitenlandse bands niet willen spelen voor bepaalde andere bands, dan heb je dat probleem weeral opgelost.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious

PK82

Playlistbediener
8 jul 2024
27
25
Zaterdag toch een poging wagen, hoe klein de kans ook is, om tickets voor Oasis in Wembley te scoren.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Lijkt me heel sterk. Eerste optredens zullen in de UK zijn. Die komen op zijn vroegst in 2026 naar het vasteland.
Ben k niet zeker van. Glastonbury gaat er nog bijkomen, misschien worden er dan nog een aantal grotere festivals bijgedaan in Europa.
 

dann

Gouden Tip
3 jan 2018
383
297
Ben k niet zeker van. Glastonbury gaat er nog bijkomen, misschien worden er dan nog een aantal grotere festivals bijgedaan in Europa.
Staat letterlijk in de communicatie van Oasis dat er geen verdere shows in Europa volgen. Een Glastonbury kan ik nog inkomen, maar die grote festivals in Europa? Neen.

Wembley 30 juli zal nog wel erbij komen & Toronto/Mexico City/de 4-5 US data maar meer lijkt me niet voor 2025.
 

SvenH23

Campingartiest
17 dec 2021
99
67
Sinds dit jaar heb ik drie Rock Werchters achter de rug: TW 1988 als student met oa 10.000 Maniacs, John Hiatt, Inxs, Bryan Adams, Sting. Heel leuke herinneringen aan dit festival dat toen bijlange niet zo commercieel was en een mooie line-up had. Gek genoeg heb ik meer actieve herinneringen aan dit festival dan aan dat van 2013.

De volgende 2013 zaterdag met oa Rammstein, Nick Cave, James Blake was veel meer commercieel met dure eetkraampjes die minstens de helft van hun omzet aan de organisatie afgaven en alomtegenwoordig waren. Beperkt comfort voor muziekliefhebber met afgesloten tenten waar je soms niet binnen kon en van buiten enkel de muziek kon volgen zonder beelden/videoschermen.

Dit jaar opnieuw zaterdageditie met Dua Lipa als headliner: alle muzikale acts goed kunnen zien of in de tent of op videoschermen buiten de Barn. Veel meer zitplaatsen dan ik me kon herinneren van 2013. Dus duidelijk veel ingehaald qua comfort voor de muziekliefhebber. Eten blijft pokkeduur maar je kan wel eten meenemen in het festival wat niet overal zo is. Het enigste wat me echt zwaar stoorde is dat als je met het openbaar vervoer gaat dat de bus je dropt op een plek waar je bijna een uur moet wandelen tot je bij de ingang van het festivalterrein bent wat als 50'er die niet zo sportief is heel zwaar is. Tevens sta je wel ver van de main als je Dua Lipa wilt zien zonder een half uur op voorhand al te wachten in de buurt van de main. Ja er is geen golden circle in Rock Werchter maar je moet wel je plaatsje helemaal vooraan ruim op voorhand innemen als je dicht genoeg bij de headliner wilt staan.

Even een vergelijking met Live is Live (LIL) dat ik op vrijdag dit jaar zag met The National als headliner:
LIL: tram brengt je op minder dan vijf minuten van de ingang en ticketscanning/ RW veel te lange wandeltocht van drop off bus tot ingang 45 minuten
LIL: zien headliner : kan van vrij dichtbij zelfs bij headliner National en achter golden circle/ RW headliner van ver te bekijken als je niet minstens 20 minuten voor aanvang headliner je meer vooraan plaatst.
LIL: kwaliteit line-up: goede mix van internationale en Belgische acts met ook klein podium als aanvulling/ RW: bredere en betere line-up in de breedte.
LIL: eten: heel gevarieerd, ambachtelijke look en niet te duur RW: duur en vnl standaard friet, hamburger, pasta ed.
LIL: prijszetting: dagticket van 90 euro gekocht via ticketswap aan 72 Euro dus goedkoop voor de line-up/ RW bijna 130 Euro voor dagticket
LIL: enorm veel mogelijkheden om te zitten zowel bij eettenten als op het terrein zelf, gemakkelijke circulatie. / RW veel drukker dan LIL en ondanks verbetering in zitplaatsen toch nog gebrek aan zitplaatsen op sommige locaties.

Met dezelfde headliner zou ik altijd LIL verkiezen boven Rock Werchter. Met een goede brede undercard (2 co-headliners main, headliners barn, club) wordt Rock Werchter wel interessanter.
Lil en RW vergelijken is als appels en peren.
Maar puur op eten en drinken; variatie bij RW is er voldoende en goedkoper dan Lil. Biertje op RW was zelfs goedkoper.

En over commercieel gesproken: golden circle: extra betalen. Tribune: extra betalen. Leuk dat je aardig ver naar voren kan komen… helemaal vooraan is toch portemonnee trekken.
Lil is een leuke opwarmer voor RW, maar zoals iemand anders al zei, verwacht niet dat ze het lang volhouden
 

swissepfan

Support act
7 dec 2022
877
761
variatie bij RW is er voldoende en goedkoper dan Lil.

Sorry maar dat klopt écht niet. Op LiL 12 euro voor een volledige en heerlijke Pizza Margherita betaald, wat op RW dacht ik minstens 5 euro meer kostte. En een frietje was volgens mij ook goedkoper dan de 8 euro voor wakke diepvriesfrieten met wat saus van Bevers die je op Werchter mocht dokken.

Oké het bier was duurder, maar goed, je had geen gedoe met bonnen en refund fees etc dus ja, you win some, you lose some. (Bij halve liters was het 50 cent duurder dan op Werchter trouwens, dus nog nipt binnen de pijngrens).
 
  • Leuk
Waarderingen: TMS98

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.103
1.327
Mocht Linkin Park een nieuwe zanger(es) hebben en naar Rock Werchter komen, welke positie nemen ze dan in volgens jullie?
 

TNFke

Support act
16 jan 2014
827
803
Even een vergelijking met Live is Live (LIL) dat ik op vrijdag dit jaar zag met The National als headliner:
LIL: tram brengt je op minder dan vijf minuten van de ingang en ticketscanning/ RW veel te lange wandeltocht van drop off bus tot ingang 45 minuten
LIL: zien headliner : kan van vrij dichtbij zelfs bij headliner National en achter golden circle/ RW headliner van ver te bekijken als je niet minstens 20 minuten voor aanvang headliner je meer vooraan plaatst.
LIL: kwaliteit line-up: goede mix van internationale en Belgische acts met ook klein podium als aanvulling/ RW: bredere en betere line-up in de breedte.
LIL: eten: heel gevarieerd, ambachtelijke look en niet te duur RW: duur en vnl standaard friet, hamburger, pasta ed.
LIL: prijszetting: dagticket van 90 euro gekocht via ticketswap aan 72 Euro dus goedkoop voor de line-up/ RW bijna 130 Euro voor dagticket
LIL: enorm veel mogelijkheden om te zitten zowel bij eettenten als op het terrein zelf, gemakkelijke circulatie. / RW veel drukker dan LIL en ondanks verbetering in zitplaatsen toch nog gebrek aan zitplaatsen op sommige locaties.
Als LiL 88.000 bezoekers heeft per dag met campings die 55.000 man trekken, dan zal dat opeens ook minder vlot gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: SvenH23

Gebruikers die dit onderwerp bekijken