Rock Werchter 2025

swissepfan

Support act
7 dec 2022
877
761
Electric Callboy is aangekondigd voor een show eind juni in Slovienië. Lijkt mij dus een grote kanshebber voor Werchter het weekend erna. Als sub voor een Metallica bijvoorbeeld?
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe en MadMandra27

Pommer

Gouden Tip
21 sep 2023
276
336
Electric Callboy is aangekondigd voor een show eind juni in Slovienië. Lijkt mij dus een grote kanshebber voor Werchter het weekend erna. Als sub voor een Metallica bijvoorbeeld?
Sub lijkt me te hoog, denk eerder als 2 na laatste op de main of Barn headliner?

Maar zou leuk zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: iPopz_Butaye

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.765
9.714
Electric Callboy is aangekondigd voor een show eind juni in Slovienië. Lijkt mij dus een grote kanshebber voor Werchter het weekend erna. Als sub voor een Metallica bijvoorbeeld?
Gaan we deze flauwe gimmick al beginnen neerpoten als sub tegenwoordig? Het is nu ook niet dat het enorm druk was op PkP...
 
  • Leuk
Waarderingen: weezers

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.627
2.224
Gaan we deze flauwe gimmick al beginnen neerpoten als sub tegenwoordig? Het is nu ook niet dat het enorm druk was op PkP...
1) Tuurlijk niet
2) Die benoeming is totaal onnodig (op Graspop was het op de koppen lopen en daar stonden ze er initieel niet voor te springen, het forumvolk dan toch)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

swissepfan

Support act
7 dec 2022
877
761
Gaan we deze flauwe gimmick al beginnen neerpoten als sub tegenwoordig? Het is nu ook niet dat het enorm druk was op PkP...
Ik was blij dat ik op Pukkelpop meer plaats had dan op Graspop. Maar lijkt mij nu ook wel een band die op Werchter beter werkt dan op Pkp eerlijk gezegd. Het boilervolk is nu eenmaal moeilijk naar de Main te krijgen, en dat de Sugababes tegelijk speelden hielp ook niet echt.

Op de Pretenders/Idles spot dan?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.885
5.284
je kan niet ontkennen dat deze band het gewoon heel goed doet, neem er dan nog eens bij dat er volgend jaar een nieuw album zal zijn. De nieuwe album angle kan er dan natuurlijk wel voor zorgen dat graspop ze wel 2 jaar na elkaar wil, zeker gezien het daar dit jaar over de koppen lopen was.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.269
7.217
Gaan we deze flauwe gimmick al beginnen neerpoten als sub tegenwoordig? Het is nu ook niet dat het enorm druk was op PkP...
Zou een prachtige sub zijn voor RW.

Wel tof dat je er, ondanks dat je er niks aan vindt, ze een kans hebt gegeven op Pukkelpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.765
9.714
Welkom bij aflevering 37 van Mattman's persoonlijke vete tegen Electric Callboy🤣
Maar ik voel me echt in een Truman Show achtige situatie bij deze, waarin zoveel mensen dit blijkbaar niet zien als een act die alleen bestaat om de grap. WTF is dit zelfs, dit is toch iets wat je eerder op een kamping Kitsch verwacht. Leuke onderbroekenlol maar ook niet meer dan dat.


Maar goed: ik laat het bij dezen, beloofd, rusten. Dit wordt echt de laatste. Leven en laten leven.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.844
4.802
Maar ik voel me echt in een Truman Show achtige situatie bij deze, waarin zoveel mensen dit blijkbaar niet zien als een act die alleen bestaat om de grap. WTF is dit zelfs, dit is toch iets wat je eerder op een kamping Kitsch verwacht. Leuke onderbroekenlol maar ook niet meer dan dat.


Maar goed: ik laat het bij dezen, beloofd, rusten. Dit wordt echt de laatste. Leven en laten leven.
Jij ziet dit vooral anders. Dat mag ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.458
698
Zou een prachtige sub zijn voor RW.

Wel tof dat je er, ondanks dat je er niks aan vindt, ze een kans hebt gegeven op Pukkelpop.
Prachtig is niet echt het juiste woord. Ik heb er hetzelfde gevoel bij als pakweg The Offspring in 2016. Het zal wel werken als sub, maar het is geen positie die de band specifiek opeist en de show zou even goed ontvangen worden op een lagere positie.

We mogen bij RW toch blijven mikken op subs die iets meer sporen verdiend hebben. Ter vergelijking: de vorige 3 passages van Metallica stonden respectievelijk Nine Inch Nails, Placebo en QOTSA gepland op die positie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Backinblack en festirock

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.800
1.010
Uit goede bron: Oscar & The Wolf op RW25…….
Of die Oscar & The Wolf naar The Barn en iets wat wél straf is naar de main.

Maar wat een domper, zeg. Dat Oasis niet naar Europees vasteland komt, daar kunnen we niks aan doen.
Maar als ze daadwerkelijk met Oscar & The Wolf zouden afkomen als eerste headliner... 😡🥺
 

swissepfan

Support act
7 dec 2022
877
761
Zouden ze voor het 50-jarig jubileum als verrassing niet een paar dagen van weleer opnieuw programmeren? Donderdag 2009 zou intussen opnieuw perfect kunnen met Placebo, Oasis en The Prodigy na elkaar. 😉
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.138
6.598
Als je ziet dat Oscar & The Wolf na een toch iets mindere periode ca 2019-2021 weer helemaal terug is met twee Sportpaleis-shows, dan denk ik dat ie best subheadliner mag eisen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.765
9.714
Als je ziet dat Oscar & The Wolf na een toch iets mindere periode ca 2019-2021 weer helemaal terug is met twee Sportpaleis-shows, dan denk ik dat ie best subheadliner mag eisen.
Ja daar twijfelt niemand echt aan denk ik? Hij heeft dat ook nog maar net gedaan, vorig jaar nog.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken