Rock Werchter 2024

Tinus101

Support act
21 nov 2022
939
1.123
Net even een beetje geluisterd naar de nieuwe namen van vorige week maar vind het affiche in de breedte toch zeker wel beter dan vorig jaar. Enige nadeel… wel meer clashes
 

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Het gaat allemaal wat moeizamer dan 20 jaar geleden, maar desondanks zitten de veertigplussers toch nog best snel op hun paard lijkt het. 😅
Lijkt mij toch dat jouw paard vaak dezelfde route rijdt. Wat is er mis met een 40 plusser die z'n mening geeft. Als een 20er dat doet mag t wel? Een oude rockfan heeft niet altijd oogkleppen op voor nieuwe muziek hoor
 

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Absoluut. Zeer gevarieerd, toch vaak nieuwe bands die je op andere zenders nooit hoort en tof om regelmatig oude minder bekende classics terug te horen. Helaas wel steeds meer gezever tussen nummers door. Net zo irritant als die kruistocht tegen veertigplussers op dit forum.
Helemaal akkoord. Fijn om nieuwe dingen te horen, maar ook oude classics. Helaas is de nieuwe lichting presentators zwak, soms hoor je gewoon t gebrek aan muziekkennis. Daarom ook vaker willy
 
  • Leuk
Waarderingen: rw83

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Presentatoren van het niveau van Michèle Cuvelier, Dave Peters of Eva De Roo heb ik op Willy nog niet gehoord. Integendeel, ik vind de presentatie daar meestal tenenkrommend slecht. Zo'n Iwein Segers bijvoorbeeld.

Maar goed, dit gaat echt offtopic.
 

frank foert

Playlistbediener
13 jan 2024
27
59
Presentatoren van het niveau van Michèle Cuvelier, Dave Peters of Eva De Roo heb ik op Willy nog niet gehoord. Integendeel, ik vind de presentatie daar meestal tenenkrommend slecht. Zo'n Iwein Segers bijvoorbeeld.

Maar goed, dit gaat echt offtopic.
Op zondagmiddag doet hij dat nochtans echt goed vind ik.

En het niveau van Eva De Roo? Nuja, elk zijn smaak 😬
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: redondo28

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
En als ik bad omens en deus wil zien, ik heb een goede plek, word ik verplicht buiten te gaan tussen de 2 en maak ik geen kans meer om terug binnen te komen. Elk systeem heeft z'n nadelen denk ik
Ja klopt. Dat is dan het grote nadeel.

Vorig jaar deed ik voor de eerste keer DTRH. Daar zag ik dat bepaalde podia volledig dicht gingen na een optreden. Na het laatste nummer stonden er een leger stewards klaar die iedereen naar buiten begeleiden. Tijdens de opbouw richting volgende band stond er dus niemand in die tent. Ongeveer 20min voor het begin van de volgende show deden ze de poortjes weer open, en kon je dus je plekje gaan zoeken. Bij de grotere acts in die tent zag je natuurlijk wel de rijen dik wachten voor de poortjes, dus je verplaatst het probleem alleen maar. God ja... het zal altijd wel iets zijn. Ik vrees dat we gewoon richting een nieuwe manier van festivals beleven evolueren, waarbij we zullen moeten leren leven met het feit dat we niet elke band zullen kunnen zien die we willen zien... of was dit altijd al zo? ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Nielso

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.906
4.869
Ja klopt. Dat is dan het grote nadeel.

Vorig jaar deed ik voor de eerste keer DTRH. Daar zag ik dat bepaalde podia volledig dicht gingen na een optreden. Na het laatste nummer stonden er een leger stewards klaar die iedereen naar buiten begeleiden. Tijdens de opbouw richting volgende band stond er dus niemand in die tent. Ongeveer 20min voor het begin van de volgende show deden ze de poortjes weer open, en kon je dus je plekje gaan zoeken. Bij de grotere acts in die tent zag je natuurlijk wel de rijen dik wachten voor de poortjes, dus je verplaatst het probleem alleen maar. God ja... het zal altijd wel iets zijn. Ik vrees dat we gewoon richting een nieuwe manier van festivals beleven evolueren, waarbij we zullen moeten leren leven met het feit dat we niet elke band zullen kunnen zien die we willen zien... of was dit altijd al zo? ;)
Dat is involutie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer en Rockafeller

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Ja klopt. Dat is dan het grote nadeel.

Vorig jaar deed ik voor de eerste keer DTRH. Daar zag ik dat bepaalde podia volledig dicht gingen na een optreden. Na het laatste nummer stonden er een leger stewards klaar die iedereen naar buiten begeleiden. Tijdens de opbouw richting volgende band stond er dus niemand in die tent. Ongeveer 20min voor het begin van de volgende show deden ze de poortjes weer open, en kon je dus je plekje gaan zoeken. Bij de grotere acts in die tent zag je natuurlijk wel de rijen dik wachten voor de poortjes, dus je verplaatst het probleem alleen maar. God ja... het zal altijd wel iets zijn. Ik vrees dat we gewoon richting een nieuwe manier van festivals beleven evolueren, waarbij we zullen moeten leren leven met het feit dat we niet elke band zullen kunnen zien die we willen zien... of was dit altijd al zo? ;)
Doe mij dan toch echt maar een prio-ticket waarmee je altijd bij alle podia kunt komen. Meer dan 300 euro voor alleen het ticket ga ik niet betalen als ik een grote kans loop om een aanzienlijk deel van de acts die ik wil zien te missen. Hetzij de band in de tent door dichte poortjes, hetzij de main stage act die ik moet laten schieten om een uur op voorhand in de tent te zijn.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Mark's Kal

Joss

Dagopener
29 mrt 2023
516
748
Doe mij dan toch echt maar een prio-ticket waarmee je altijd bij alle podia kunt komen. Meer dan 300 euro voor alleen het ticket ga ik niet betalen als ik een grote kans loop om een aanzienlijk deel van de acts die ik wil zien te missen. Hetzij de band in de tent door dichte poortjes, hetzij de main stage act die ik moet laten schieten om een uur op voorhand in de tent te zijn.
Dus de bezoekers met geld vooraan en de rest achteraan of buiten.
 

reaper

Geliefde act
26 okt 2015
1.312
1.172
Doe mij dan toch echt maar een prio-ticket waarmee je altijd bij alle podia kunt komen. Meer dan 300 euro voor alleen het ticket ga ik niet betalen als ik een grote kans loop om een aanzienlijk deel van de acts die ik wil zien te missen. Hetzij de band in de tent door dichte poortjes, hetzij de main stage act die ik moet laten schieten om een uur op voorhand in de tent te zijn.
Rijke boomers voorrang en lege vakken voor 90 percent van de shows
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.388
3.410
Ja klopt. Dat is dan het grote nadeel.

Vorig jaar deed ik voor de eerste keer DTRH. Daar zag ik dat bepaalde podia volledig dicht gingen na een optreden. Na het laatste nummer stonden er een leger stewards klaar die iedereen naar buiten begeleiden. Tijdens de opbouw richting volgende band stond er dus niemand in die tent. Ongeveer 20min voor het begin van de volgende show deden ze de poortjes weer open, en kon je dus je plekje gaan zoeken. Bij de grotere acts in die tent zag je natuurlijk wel de rijen dik wachten voor de poortjes, dus je verplaatst het probleem alleen maar. God ja... het zal altijd wel iets zijn. Ik vrees dat we gewoon richting een nieuwe manier van festivals beleven evolueren, waarbij we zullen moeten leren leven met het feit dat we niet elke band zullen kunnen zien die we willen zien... of was dit altijd al zo? ;)
Beetje offtopic, maar nu ben ik wel erg benieuwd over welke podia je het hier dan juist hebt. Ik ben zelf twee keer op DTRH geweest en zelf nooit zoiets gezien, ook hier nooit iemand iets over horen zeggen op het forum. Het enige waar ik aan kan denken dat een beetje in de buurt komt bij je beschrijving zijn de Porto Parties, maar dat kan je bezwaarlijk een podium met artiesten/bands noemen (groepjes bezoekers die de kans krijgen 2u een eigen feestje te organiseren met eigen decor, logisch dat de tent dan leeg moet). Dat idee doortrekken naar grote officiële podia lijkt me nogal een manke vergelijking.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jonasky

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.906
4.869
Beetje offtopic, maar nu ben ik wel erg benieuwd over welke podia je het hier dan juist hebt. Ik ben zelf twee keer op DTRH geweest en zelf nooit zoiets gezien, ook hier nooit iemand iets over horen zeggen op het forum. Het enige waar ik aan kan denken dat een beetje in de buurt komt bij je beschrijving zijn de Porto Parties, maar dat kan je bezwaarlijk een podium met artiesten/bands noemen (groepjes bezoekers die de kans krijgen 2u een eigen feestje te organiseren met eigen decor, logisch dat de tent dan leeg moet). Dat idee doortrekken naar grote officiële podia lijkt me nogal een manke vergelijking.
Herken dit ook niet inderdaad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jonasky

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
Beetje offtopic, maar nu ben ik wel erg benieuwd over welke podia je het hier dan juist hebt. Ik ben zelf twee keer op DTRH geweest en zelf nooit zoiets gezien, ook hier nooit iemand iets over horen zeggen op het forum. Het enige waar ik aan kan denken dat een beetje in de buurt komt bij je beschrijving zijn de Porto Parties, maar dat kan je bezwaarlijk een podium met artiesten/bands noemen (groepjes bezoekers die de kans krijgen 2u een eigen feestje te organiseren met eigen decor, logisch dat de tent dan leeg moet). Dat idee doortrekken naar grote officiële podia lijkt me nogal een manke vergelijking.
Ja toch 2 keer gezien bij de Fuzzy Lop, en 1 keer bij Eden... maar mss beeld ik me dan in dat dat helemaal ontruimd werd en ging er eerder een leger stewards aan de slag bij die podia om alles weer netjes te maken richting het volgende optreden, en leek het dus alsof er niemand in die tenten 'mocht'... In ieder geval wilde ik het idee maar even staven met een voorbeeld, maar sla ik de bal even mis gezien jullie dat totaal niet herkennen, en wellicht meer op DTRH kwamen dan ik :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

Lars.

Randprogramma
20 nov 2023
173
192
Ik blijf het altijd grappig om zien vinden wanneer veertigplussers kritiek geven op Studio Brussel en het gebrek aan gitaren.

Studio Brussel is sinds haar conceptie 41 jaar geleden vooral een zender die mikt op een jonger publiek en een groot deel van de jongeren luistert gewoon meer naar Joost Klein dan The Gaslight Anthem.

Ik vind, ondanks alles, dat Studio Brussel het nog steeds goed doet.
Ik ben alvast geen 40 plus 😌

En idd het probleem zal idd bij het gebrek aan goeie smaak van de jeugd liggen daar hebt ge gelijk. De zenders moeten gewoon volgen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken