Rock Werchter 2024

Ja toch 2 keer gezien bij de Fuzzy Lop, en 1 keer bij Eden... maar mss beeld ik me dan in dat dat helemaal ontruimd werd en ging er eerder een leger stewards aan de slag bij die podia om alles weer netjes te maken richting het volgende optreden, en leek het dus alsof er niemand in die tenten 'mocht'... In ieder geval wilde ik het idee maar even staven met een voorbeeld, maar sla ik de bal even mis gezien jullie dat totaal niet herkennen, en wellicht meer op DTRH kwamen dan ik :D
Heb dit enkele keren meegemaakt. Dat de tent na afloop van een optreden werd ontruimd zodat een ploeg de hele tent kon schoon vegen. Dit duurde circa 10 minuten, waarop iedereen weer naar binnen kon.

Ik zit net te denken. Ze zullen bij de samenstelling van hun Slope-programma waarschijnlijk ook een voetbalmatch incalculeren. Misschien moeten ze daarover nog wat finetunen en zijn daarom quasi nog geen Slope-namen bekend gemaakt.

Zeg niet dat ze die matchen aan The Slope uitzenden als het WK of EK is !?

Kunnen ze dat niet aan de North West Walls of zo doen ? Of desnoods aan de schermen tussen de Barn en KluB C.

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: Joslittel en Nelios
Zoals dat nu al het geval is bij de grote optredens. Én het wordt ook gewoon getolereerd.
Mensen voelen zich juist zo thuis op festivals omdat de klasseverschillen hier zo goed als niet zijn. We staan/zitten allemaal in dezelfde modder en moeten het allemaal doen met dezelfde kleffen frieten. Met meer geld koop je hooguit een beter onderkomen, géén betere festivalbeleving. Voor mij de dood in de pot van het gemeenschappelijke festivalgevoel.

Mensen voelen zich juist zo thuis op festivals omdat de klasseverschillen hier zo goed als niet zijn. We staan/zitten allemaal in dezelfde modder en moeten het allemaal doen met dezelfde kleffen frieten. Met meer geld koop je hooguit een beter onderkomen, géén betere festivalbeleving. Voor mij de dood in de pot van het gemeenschappelijke festivalgevoel.
Geen klasseverschillen? Dan zou ik eens beter rondkijken. Die zijn er weldegelijk hoor. Het is echt maar een kwestie van tijd tot de weide van Werchter ook in prijsverschillen zal worden opgedeeld. Het zijn de kapitaalkrachtigen/bedrijven die de affiches maken, niet wij, het gepeupel (lees: geld uitgeven).

Geen klasseverschillen? Dan zou ik eens beter rondkijken. Die zijn er weldegelijk hoor. Het is echt maar een kwestie van tijd tot de weide van Werchter ook in prijsverschillen zal worden opgedeeld. Het zijn de kapitaalkrachtigen/bedrijven die de affiches maken, niet wij, het gepeupel (lees: geld uitgeven).
Waarin zie jij dit dan? Natuurlijk kan je met meer geld meer doen op een festival. De Apero leeg drinken en dineren met oesters en een prosecco kopen om het weg te spoelen. Maar wil je Snow Patrol zien in de Barn? Dan moet je je net als iedereen op tijd melden in de Barn. Zoals het hoort. En dat bedoel ik met geen klasseverschillen, het festival is voor ons allemaal hetzelfde en daar hebben we ons allemaal naar te voegen. Met geld koop je geen privileges.

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Ik ben positief en ga ervan uit dat Rock Werchter hier niet aan gaat beginnen. Net wat @Joslittel schrijft: we staan allemaal in dezelfde frieten en eten dezelfde kleffe modder.

• Leuk
Waarderingen: jonasvh en Joslittel
Waarin zie jij dit dan? Natuurlijk kan je met meer geld meer doen op een festival. De Apero leeg drinken en dineren met oesters en een prosecco kopen om het weg te spoelen. Maar wil je Snow Patrol zien in de Barn? Dan moet je je net als iedereen op tijd melden in de Barn. Zoals het hoort. En dat bedoel ik met geen klasseverschillen, het festival is voor ons allemaal hetzelfde en daar hebben we ons allemaal naar te voegen. Met geld koop je geen privileges.
Denk je echt dat bv den baas van Kbc, die daar fameuze sponsoring doet, ook moet aanschuiven aan de kruisen?😅

Denk je echt dat bv den baas van Kbc, die daar fameuze sponsoring doet, ook moet aanschuiven aan de kruisen?😅
Oke, we zitten duidelijk op een andere golflengte in dit gesprek. Ik heb het over de mensen die een kaartje moeten kopen om het festival binnen te komen. Niet de sponsorbobo's. Als die al iets meekrijgen van de muziek op het festival dan is het vanuit de backstage.

Oke, we zitten duidelijk op een andere golflengte in dit gesprek. Ik heb het over de mensen die een kaartje moeten kopen om het festival binnen te komen. Niet de sponsorbobo's. Als die al iets meekrijgen van de muziek op het festival dan is het vanuit de backstage.
Vandaar dat ik dus zeg dat die klasseverschillen er vandaag al zijn. De volgende stap zijn prijsverschillen in tickets en dat gaat er komen, festivals leven niet op goodwill, zie naar het binnen- en buitendland. Al genoeg festivals die het doen.

Zeg niet dat ze die matchen aan The Slope uitzenden als het WK of EK is !?

Kunnen ze dat niet aan de North West Walls of zo doen ? Of desnoods aan de schermen tussen de Barn en KluB C.
In 2018 stonden er zowel schermen aan North West Walls maar ook waar nu The Slope is (er was toen nog geen Slope). Beide plaatsen stonden overvol, dus ze gaan sowieso meer als 1 scherm doen als het België is.

In 2018 stonden er zowel schermen aan North West Walls maar ook waar nu The Slope is (er was toen nog geen Slope). Beide plaatsen stonden overvol, dus ze gaan sowieso meer als 1 scherm doen als het België is.
Ik mag toch hopen dat het festival niet verstoord wordt door voetbalschermen. Ook niet op het scherm tussen Barn en Klub C. Dat lijkt me ontzettend respectloos ten opzichte van de optredende artiesten. En dat zeg ik als voetballiefhebber.

• Leuk
Waarderingen: 1979 en mattman
Op de NWW en mss slope zal het wel uitgezonden worden. Eerst een ronde verder geraken
Neem aan dat, als het ooit zover komt, zal plaatsvinden op de vrijdagavond, niet? Zo rond 9u, dus tijdens het blokje dEUS, Sum 41, Snow Patrol. Of is er ook een kansje dat het op zaterdag (Khruangbin, Mark Rebillet) zal plaatsvinden?

Neem aan dat, als het ooit zover komt, zal plaatsvinden op de vrijdagavond, niet? Zo rond 9u, dus tijdens het blokje dEUS, Sum 41, Snow Patrol. Of is er ook een kansje dat het op zaterdag (Khruangbin, Mark Rebillet) zal plaatsvinden?
Als alles "normaal" verloopt (1ste worden in de poule), dan spelen ze op zaterdag om 21u.

Users who are viewing this thread