Rock Werchter 2024

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
408
542
Hoeveel van die spotify luisteraars zitten tijdens RW ergens in de VS en hoeveel staan er op de wei?
Mijn inschatting: Er staan er genoeg op de wei om, a la Rosalia, de Barn goed te vullen. Het is ook een publiek dat open staat voor andere muziek op RW.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Dat klopt, zelfde jaar ook een lege Barn bij Mac DeMarco.
We zijn het al niet meer gewend 😅
Afwezigen hadden ongelijk. Wat een sfeervolle show speelde Mac DeMarco toen. Geen uber Oasis fan, maar dit was wel een momentje hoor. Chamber Of Reflection ook daarna. 🥰

 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
SZA is toch een pak te groot voor the Barn? 64 miljoen Spotify luisteraars en afgelopen juni twee Ziggo Domes
Streams zeggen niet alles en sales in Nederland betekenen niets voor België. Genoeg voorbeelden te noemen waarin de 2 buurlanden toch zo verschillend zijn.
Haalt hier in de hitlijsten nagenoeg geen noteringen solo. Wel vaak als ft. maar wie onthoudt wie er achter die letters komen?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.148
1.182
Afwezigen hadden ongelijk. Wat een sfeervolle show speelde Mac DeMarco toen. Geen uber Oasis fan, maar dit was wel een momentje hoor. Chamber Of Reflection ook daarna. 🥰

Zalige show ja. Net zoals The Good, the Bad and the Queen overigens. Hopelijk blijft Rock Werchter zulke acts boeken, ook al trekken ze slechts een halfvolle Barn.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en redondo28

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Vetter dan Tool? No way.
Mja, allebei erg sterk, maar zelden zo verrast door een concert als door The Good The Bad and The Queen. Gewoonweg een perfecte show eigenlijk. Damon die het publiek als een meester dirigeerde, Tony Allen (rip) en Paul Simonon die hun legendarische zelve waren, een sfeer van ‘we maken dit samen mee’ die ik bijna nooit zo hard gevoeld heb op RW. Een show van muzikanten die afzonderlijk al zoveel hebben meegemaakt en waar het spelplezier vanaf spatte. Veel humor ook. Werd er dood- maar dan ook doodgelukkig van.

Maar ja, 2019 had veel hoogvliegers. TGTBATQ, Tool, The Cure, Janelle Monae, Richard Ashcroft, New Order, Charlotte Gainsbourg, Rosalia, de eerder genoemde Mac Demarco,…
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockafeller en visdave34

festirock

Support act
1 dec 2015
847
574
Afwezigen hadden ongelijk. Wat een sfeervolle show speelde Mac DeMarco toen. Geen uber Oasis fan, maar dit was wel een momentje hoor. Chamber Of Reflection ook daarna. 🥰

Idd was een topconcert en dubbel zo aangenaam omdat het niet vol was.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.468
1.616
Niet te groot voor the barn denk k. Kan je toch moeilijk een main laten afsluiten
Ik geloof dat zij in België ook wel (minstens) een Sportpaleis zou uitverkopen. Zou volgens mij een ideale sub zijn voor Dua Lipa, verwacht niet dat haar management snel zal instemmen met een plek op een tweede podium.
 
  • Leuk
Waarderingen: SytzeAbbing

Gebruikers die dit onderwerp bekijken