Rock Werchter 2024

rocktorhout

Playlistbediener
26 feb 2015
12
17
Zo, dat is een paar jaar geleden (met een andere account, maar die bestaat niet meer of vind ik login niet meer van :) ). De komst van kinderen heeft mijn festival-gaan wat op een lager pitje gezet, maar dat komt dus gelukkig terug (dagje Graspop, Werchter doet 't hem voorlopig niet bij mij ...).

Toen ik de aankondiging van Werchter zag, dacht ik meteen: waw, de boeker van Rock Werchter heeft waarschijnlijk een hersenbloeding gehad of zo. En dan zag ik de - overwegend positieve - reacties op die namen, wat me toch enigszins verbaast. Allemaal wel leuk om mee te pikken of als dagvulling, maar het lijkt me dat veel van de aangekondigde namen gewoon een hele hoog plaats op de affiche innemen, terwijl de meesten de afgelopen jaren ofwel op Werchter of andere festivals te zien waren. Als Avril Lavigne één van je boeiendste aankondigingen is, kan je je daar toch vragen bij stellen.

Je merkt toch vooral dat Werchter inzet op 'safe' namen, want zelfs een Dua Lipa die als 'nieuwe headliner' wordt voorgesteld, verkoopt gewoon enkele sportpaleizen uit. Ze spelen het hiermee dus wel veilig en daarmee is veel gezegd.

Oja, ik ben heel blij voor de mensen die het wel super vinden en wens iedereen een super festival toe! Moet je niet denken dat ik een oude verzuurde zaag ben of zo :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Hammerfest

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
573
542
Waar ik moeite mee heb is dat we nu al 6 herhalingen van 2022 op tamelijk hoge posities hebben staan. Dit zeg ik terwijl ik echt enorm heb genoten van Sum41 in 2022 en Michael Kiwanuka simpelweg in mijn top10 beste concerten ooit bezocht kan komen.

6 acts op hoge posities op herhaling is simpelweg teveel (en dan spant Maneskin de kroon).

Grappige is wel dat ik in 2022 ongelofelijk blij was met Michael Kiwanuka, Sum41, Royal Blood, Yungblud, Maneskin en tot op zekere hoogte Nothing But Thieves (hoewel ik die laatste niet eens heb gezien toen).

Opzich een goede worp maar het had frisser gemogen van mij.

@festirock Royal Blood stond derde laatste voor The Killers en Red Hot Chili Peppers in 2022. Lijkt me niet dat die nu plots gegroeid zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: Hammerfest

Marcel69

Playlistbediener
22 jul 2022
6
2
Hallo iedereen!!
2024 wordt mijn 1ste RW! Kijk er ten volle naar uit!
Zijn hier mensen die mij kunnen vertellen hoelang het ngvr wandelen is van rockvillage naar festivalterrein?
En de tickets van Rockvillage, die vliegen ook de deur uit zeker?
Ik dank jullie bij voorbaat!

Tot op de RW weide🥳🥳🥳
 

siracneis

Playlistbediener
15 nov 2023
10
11
Hallo iedereen!!
2024 wordt mijn 1ste RW! Kijk er ten volle naar uit!
Zijn hier mensen die mij kunnen vertellen hoelang het ngvr wandelen is van rockvillage naar festivalterrein?
En de tickets van Rockvillage, die vliegen ook de deur uit zeker?
Ik dank jullie bij voorbaat!

Tot op de RW weide🥳🥳🥳
dat is zo'n 20 minuten wandelen
 
  • Geweldig
Waarderingen: Marcel69

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Hallo iedereen!!
2024 wordt mijn 1ste RW! Kijk er ten volle naar uit!
Zijn hier mensen die mij kunnen vertellen hoelang het ngvr wandelen is van rockvillage naar festivalterrein?
En de tickets van Rockvillage, die vliegen ook de deur uit zeker?
Ik dank jullie bij voorbaat!

Tot op de RW weide🥳🥳🥳
Rock Village wacht je inderdaad niet al te lang mee.

Reken ook gerust op 15a20 minuten wandelen van de Village tot aan de wei. En zeker de eerste dag rekening houden met 10 minuutjes wachten om binnen te kunnen op de wei.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Marcel69

siracneis

Playlistbediener
15 nov 2023
10
11
Wij zijn aan het overwegen om te kamperen op the Hive maar dat zal ook de eerste keer zijn
Waar hou ik het beste rekening mee?
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
573
542
En dan moet die onvermijdelijke Pearl Jam aankondiging nog komen…
Ondanks dat ik ook niet zit te wachten op nog een herhalende headliner, maakt Pearl Jam wel pure kwaliteit .. maar ik zou sterk de voorkeur hebben voor McCartney naar de donderdag en dan Pearl Jam naar classic ..
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
Waar ik moeite mee heb is dat we nu al 6 herhalingen van 2022 op tamelijk hoge posities hebben staan. Dit zeg ik terwijl ik echt enorm heb genoten van Sum41 in 2022 en Michael Kiwanuka simpelweg in mijn top10 beste concerten ooit bezocht kan komen.

6 acts op hoge posities op herhaling is simpelweg teveel (en dan spant Maneskin de kroon).

Gho ik kan er op zich mee leven gezien het twee jaar geleden is en ze allemaal nieuw werk meebrengen. Is dat bijster origineel? Nee. Maar er is nu eenmaal geen oneindige bron aan acts die én touren, én bij Werchter passen, én waar het publiek goed op gaat. Dit zijn ook lang niet allemaal sub of Barn headliners he, dus in dat opzicht zal het nog wel meevallen.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
716
646
Wij zijn aan het overwegen om te kamperen op the Hive maar dat zal ook de eerste keer zijn
Waar hou ik het beste rekening mee?
Dat je zeeeer lang kan wachten tussen aankomst en tentje opgezet. (Als het tegenzit met openen van de weide spreken we over uren). Dus vooral: ietsje meepakken om te drinken en te snacken, geduldig zijn!
 

festirock

Support act
1 dec 2015
853
578
Waar ik moeite mee heb is dat we nu al 6 herhalingen van 2022 op tamelijk hoge posities hebben staan. Dit zeg ik terwijl ik echt enorm heb genoten van Sum41 in 2022 en Michael Kiwanuka simpelweg in mijn top10 beste concerten ooit bezocht kan komen.

6 acts op hoge posities op herhaling is simpelweg teveel (en dan spant Maneskin de kroon).

Grappige is wel dat ik in 2022 ongelofelijk blij was met Michael Kiwanuka, Sum41, Royal Blood, Yungblud, Maneskin en tot op zekere hoogte Nothing But Thieves (hoewel ik die laatste niet eens heb gezien toen).

Opzich een goede worp maar het had frisser gemogen van mij.

@festirock Royal Blood stond derde laatste voor The Killers en Red Hot Chili Peppers in 2022. Lijkt me niet dat die nu plots gegroeid zijn?

Verwacht wel dat die sub gaan zijn. Ik verwacht geen extra grote naam naast foo fighters. Eerder een mooi dagprogramma
 

festirock

Support act
1 dec 2015
853
578
Ondanks dat ik ook niet zit te wachten op nog een herhalende headliner, maakt Pearl Jam wel pure kwaliteit .. maar ik zou sterk de voorkeur hebben voor McCartney naar de donderdag en dan Pearl Jam naar classic ..
Idem. Maar denk dat het omgekeerde zal zijn (als het al gebeurt)
 

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
171
119
Als ik de volgorde zie vanop instagram in hun stories ga de spot van NBT nog meevallen en Sum 41, Royal blood en Yungblud tegenslaan.

Tja, als die volgorde wat zegt. Khruangbin staat bijvoorbeeld ook boven Snow Patrol.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken