Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Zal wel gewoon Pukkelpop worden toch? Tourt augustus, is dan in de buurt van Pukkelpop, die Billie I-Wishlist grap van het Pukkelpop Marketing team (al is dat wellicht wat vergezocht).... en op die comment van Ken na nog geen reden om haar op RW te verwachten.

• Leuk
Waarderingen: koolket
Zal wel gewoon Pukkelpop worden toch? Tourt augustus, is dan in de buurt van Pukkelpop, die Billie I-Wishlist grap van het Pukkelpop Marketing team (al is dat wellicht wat vergezocht).... en op die comment van Ken na nog geen reden om haar op RW te verwachten.
Hopelijk.

En Olvia Rodrigo? Die is een nieuwe plaat aan het opnemen en zou een first timer zijn voor werchter. Vorst was toen hopeloos uitverkocht.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Lizzo is geen first timer he
Nee, klopt, maar het is voor mij de vraag of dat überhaupt een first timer gaat zijn.

Die albums trekken op niks.
En Sportpaleis verkoopt ook niet zo subliem precies?
De vakken dichtbij de stage zijn zelfs niet vrijgegeven in verkoop, dus podium komt terug een gans eind naar voren.
En geen idee of de balkons zijn vrijgegeven geweest in verkoop, maar die staan ook disabled.

Die albums trekken op niks.
En Sportpaleis verkoopt ook niet zo subliem precies?
De vakken dichtbij de stage zijn zelfs niet vrijgegeven in verkoop, dus podium komt terug een gans eind naar voren.
En geen idee of de balkons zijn vrijgegeven geweest in verkoop, maar die staan ook disabled.
Dat laatste album was imo erg tof.

Over de namen die hier vandaag vernoemd werden:

- Lizzo: Les Ardentes heeft haar grote namen wel. Haar tour eindigt momenteel op 28 juni op Opener. Voor mij is ze een binnenkopper om op Rock Werchter te verschijnen. Waarschijnlijk tussen The Black Keys en Red Hot Chili Peppers in de vrijdag.
- Girl in Red: enorm energiek en geslaagd optreden in 2022. Mag van mij terugkomen.
- Daughter: geweldig van genoten toen in 2016, het is wel heel lang stil geweest rond hen, dus kunnen even goed bv. op Cactus verschijnen.
- Stromae: nog niet gezien deze tour. Heb wel tickets voor Paleis 12 in maart.
- Red Hot Chili Peppers: dat is net dé meevaller bij deze herhaling: het nieuwe album en het feit dat hun setlists steeds anders zijn.
- Foo Fighters: het is nu wel zeker dat ze terug gaan optreden in 2023. De affiche kan nog een A-categorie-headliner (qua ticketverkoop) gebruiken. Grote kans dat deze op donderdag tussen Sam Fender en Stromae staan als je het mij vraagt.

Dan hebben we als grootste acts op mainstage:

donderdag: The 1975 - Sam Fender - Foo Fighters - Stromae
vrijdag: The Black Keys - Lizzo - Red Hot Chili Peppers
zaterdag: Machine Gun Kelly - Oscar & the Wolf - Muse
zondag: The Lumineers - Rosalia - Queens of the Stone Age - Arctic Monkeys

Proper zeg ik dan.

Zeker als je de tentnamen dan nog eens bekijkt. Kan nog steeds niet 100% geloven dat Editors in de Barn zullen spelen, want als die tegelijkertijd met Lizzo spelen, dan verwacht ik héél veel volk in en rond de Barn.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en Nielso
Dan hebben we als grootste acts op mainstage:

donderdag: The 1975 - Sam Fender - Foo Fighters - Stromae
vrijdag: The Black Keys - Lizzo - Red Hot Chili Peppers
zaterdag: Machine Gun Kelly - Oscar & the Wolf - Muse
zondag: The Lumineers - Rosalia - Queens of the Stone Age - Arctic Monkeys

Proper zeg ik dan.

Zeker. Maar wat is dan de 1st timer waar de organisatie lang mee onderhandeld heeft?

Zeker. Maar wat is dan de 1st timer waar de organisatie lang mee onderhandeld heeft?
Ken had het specifiek op de vrijdag voor die first timer dacht ik. Die zal er niet staan volgens mij. Of er moet toch verrast worden met Eilish (kleine kans door de argumenten hierboven beschreven door @Timmetje . Ken had misschien over het hoofd gezien dat Lizzo er al eens stond als tentopener.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Blijven vrij weinig first timers over toch? Naast The Strokes kan ik me zo 123 niet echt first timers bedenken die er zouden kunnen spelen dit jaar waar hij blij van zou worden.

Een Beyonce is te groot en Eilish zal wel op Pukkelpop staan. Guns n Roses is ook geen optie meer. Dan Jon Bon Jovi oid? Of toch Williams?

Robbie Williams stond er al eens in 1999.

Toch hou ik hem achter de hand als tweede grootste kanshebber als 'nog de grootst toe te voegen naam', na Foo Fighters.

Toch hou ik hem achter de hand als tweede grootste kanshebber als 'nog de grootst toe te voegen naam', na Foo Fighters.
Jimmy had hier al eens verteld dat er inderdaad met Foo Fighters gesproken werd (voor de vrijdagheadliner), maar dat die dit jaar nog niet naar Europa komen. En hij geeft ook net in het Pinkpop-topic aan dat je hen voor '24 kan opschrijven.

• Leuk
Waarderingen: mattman

Toch hou ik hem achter de hand als tweede grootste kanshebber als 'nog de grootst toe te voegen naam',
Gezien er geen extra datum voor het Sportpaleis werd toegevoegd, moet het zijn dat er nog iets in de pipeline zit... ergens...

RHCP is al (erg) genoeg. En nog eens Stromae erbij met dezelfde show op hetzelfde podium binnen een jaar…

Ik ken in de wereld eigenlijk geen festivals die dat zo vaak doen/deden als RW. We zijn het al bijna gewoon beginnen vinden. Zelfs een voos festival als Mad Cool heeft een Muse of Florence niet gemakzuchtig herhaald.
Knotfest?

Jimmy had hier al eens verteld dat er inderdaad met Foo Fighters gesproken werd (voor de vrijdagheadliner), maar dat die dit jaar nog niet naar Europa komen. En hij geeft ook net in het Pinkpop-topic aan dat je hen voor '24 kan opschrijven.
die 2024 lijkt mij gewoon een logische redenering

Users who are viewing this thread