Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Girl in red aangekondigd voor NOS Alive. Zou ze een keer terugkomen na haar zegetocht vorig jaar? Dacht ook dat er geen nieuwe datum is gezocht voor haar gecancelde AB show...

Er zullen wel een paar zijn... Dat is ook typisch RW. Zolang het maar geen Yungblud is.
Maar The Haunted Youth is toch met een dikke stift bvb.
RHCP is al (erg) genoeg. En nog eens Stromae erbij met dezelfde show op hetzelfde podium binnen een jaar…

Ik ken in de wereld eigenlijk geen festivals die dat zo vaak doen/deden als RW. We zijn het al bijna gewoon beginnen vinden. Zelfs een voos festival als Mad Cool heeft een Muse of Florence niet gemakzuchtig herhaald.

Ik herhaal het graag en veel... Wees blij dat je de Faithless fase gemist hebt. Dan zijn Peppers 1000x relevanter.
Toen was die herhaling vaak een running joke toch he? Werchter met altijd maar hun herhalingen. Dacht dat die een beetje van die reputatie af wilden.

Toen was die herhaling vaak een running joke toch he? Werchter met altijd maar hun herhalingen. Dacht dat die een beetje van die reputatie af wilden.
Was kwa aanvoelen ook gewoon anders. Je had maar 2 stages, dan viel het ook harder op. En veel bands toerden ook gewoon minder omdat het toen nog minder nodig was, ze verdienden meer aan fysieke platenverkoop. Dus kreeg je vaak een aantal usual suspects sneller terug die dit harder nodig hadden.

Was kwa aanvoelen ook gewoon anders. Je had maar 2 stages, dan viel het ook harder op. En veel bands toerden ook gewoon minder omdat het toen nog minder nodig was, ze verdienden meer aan fysieke platenverkoop. Dus kreeg je vaak een aantal usual suspects sneller terug die dit harder nodig hadden.
Ja maar zelfs toen had je dat niet zo op andere festivals. Vond en vind dat echt iets typisch Werchter.

Ja maar zelfs toen had je dat niet zo op andere festivals. Vond en vind dat echt iets typisch Werchter.
Ik denk zelfs dat Roskilde expliciet in hun waarden heeft staan om een act niet te snel terug te laten komen bvb. Kwam heel veel kritiek van de vaste Roskilde gangers in 2014, omdat AM er zouden headlinen en ze er al stonden in 2011.
Maar zelden dat zo'n herhaling op RW geen succes had natuurlijk. En veel volk ligter ook niet van wakker.

Users who are viewing this thread