Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Ken op eFestivals: vrijdagheadliner is een grote act die alle tourdata ineens bekend wil maken. Hij weet ook niet goed wat er met The Strokes zal gebeuren, aangezien ze "niet combineerbaar" lijken met die andere vrijdagheadliner.

Klinkt gewoon als Metallica op vrijdag dan...

Werchter is toch vooral een geldmachine, dus ik denk eigenlijk niet dat ze zich veel zouden aantrekken van die pakweg 5k ticketkopers voor Strokes als ze met Metallica zonder twijfel hun 20k tickets meteen kwijt zijn en direct kunnen cashen.

Dat zou ik zelfs voor Werchter echt laag vinden. Want je laat je fans, mensen die heel veel geld uitgeven aan een ticket, niet in de kou staan. Punt. Ze spelen voor én na RW in de buurt, en zijn beschikbaar. Hun dag staat open.

The Strokes en Kendrick Lamar waren de 2 hoofdredenen (by far) om een ticket te kopen, als die er niet staan, dan wordt het ook echt geen RW voor mij. Maar daar wil ik nu echt niet aan denken.

werchter12 wrote:
Werchter is toch vooral een geldmachine, dus ik denk eigenlijk niet dat ze zich veel zouden aantrekken van die pakweg 5k ticketkopers voor Strokes als ze met Metallica zonder twijfel hun 20k tickets meteen kwijt zijn en direct kunnen cashen.

Dat zou ik zelfs voor Werchter echt laag vinden. Want je laat je fans, mensen die heel veel geld uitgeven aan een ticket, niet in de kou staan. Punt. Ze spelen voor én na RW in de buurt, en zijn beschikbaar. Hun dag staat open.

The Strokes en Kendrick Lamar waren de 2 hoofdredenen (by far) om een ticket te kopen, als die er niet staan, dan wordt het ook echt geen RW voor mij. Maar daar wil ik nu echt niet aan denken.
Of ze beschikbaar zijn, weet je natuurlijk niet. Echter vind ik het inderdaad gewoon logisch om voor het geld te gaan, zeker na een jaar gemist te hebben. Blijkbaar betekent het lage aantal dat The Strokes verschuift ook wel iets. Je betaalt ook voor een weekend Rock Werchter en niet alleen voor The Strokes. Dat gelul met mensen in de kou laten staan, vind ik altijd slap...

Klinkt gewoon als Metallica op vrijdag dan…
Dat lijkt me dan ook ja. Ik wed dat LN The Strokes in Vorst zetten ofzo.

Een line-up is trouwens altijd wel 'subject to change' dusja, als ticketkoper kun je daarbij eigenlijk niet echt iets bij maken denk ik.

Kereltje wrote:
Klinkt gewoon als Metallica op vrijdag dan…

Dat lijkt me dan ook ja. Ik wed dat LN The Strokes in Vorst zetten ofzo.

Een line-up is trouwens altijd wel ‘subject to change’ dusja, als ticketkoper kun je daarbij eigenlijk niet echt iets bij maken denk ik.

Maar dat is natuurlijk enkel in het geval er wordt afgezegd door een band op het laatste moment en er daardoor ineens al het geld zou moeten worden teruggegeven.
Dit is iets anders zoals Matt zegt, je kan ze opnieuw boeken, maar doet dat niet. Omdat ze niet genoeg verkopen op een dag, waar voor de rest enkel Liam Gallagher stond (al ben ik zeker niet tegen Metallica, maar wil the strokes ook graag zien, mss zelfs liever)

Waarom er zomaar van uitgaan dat die grote vrijdag headliner Metallica gaat worden, terwijl het zo maar eventjes Billie Eilish of Taylor Swift, Nick Cave of zelfs Paul McCartney zou kunnen zijn...

Waarom er zomaar van uitgaan dat die grote vrijdag headliner Metallica gaat worden, terwijl het zo maar eventjes Billie Eilish of Taylor Swift, Nick Cave of zelfs Paul McCartney zou kunnen zijn…
Omdat Ken had gezegd dat de fans van SOAD het een goede vervanger zouden vinden.

parelconfituur wrote:
Waarom er zomaar van uitgaan dat die grote vrijdag headliner Metallica gaat worden, terwijl het zo maar eventjes Billie Eilish of Taylor Swift, Nick Cave of zelfs Paul McCartney zou kunnen zijn…

Omdat Ken had gezegd dat de fans van SOAD het een goede vervanger zouden vinden.
En het zou een stadionheadliner zijn, toch?

ryN4CNK.png

Voor het derde jaar op rij organiseer ik hier op het forum de Festileaks Tijdloze top 100. We hebben natuurlijk zoveel mogelijk lijstjes nodig en je kan al meedoen door een lijst van tien nummers in te sturen, het moge er ook 20, 25, 50, 100... zijn. Stuur een lijst in en bepaal mee het beeld van de Festileaks Tijdloze top 100. Hoe meer lijsten we krijgen hoe relevanter de lijst in. Kan er dit jaar wel iemand Black van Pearl Jam van de troon stoten of blijven zij voor het derde jaar op rij het nummer bovenin?

https://forum.festileaks.com/forums/topic/festileaks-tijdloze-top-100-editie-2020/

Volgens de gekende persoon op eFestivals staat er een valabel alternatief voor de System of a Down-fans op Rock Werchter.

Dit kan niet anders dan Metallica zijn denk ik dan. Dat wil meteen ook zeggen dat The Strokes naar een zaalshow verschuiven veronderstel ik…

Dan blijf ik bij mijn hypothese van eind november... Ik hoop alleszins dat ik fout zit.

Wat is hier de algemene tendens, hebben de meeste mensen al een ticket voor Werchter 2021?
Wij blijven twijfelen of we het nu al wel moeten kopen gezien de hele situatie, maar een tweede zomer zonder festivals zal verschrikkelijk zijn.

Wat is hier de algemene tendens, hebben de meeste mensen al een ticket voor Werchter 2021?
Ik denk dat er nog veel mensen zijn die vasthangen aan hun tickets van dit jaar, want ja.. Het alternatief was omzetten om tickets te kopen voor een ander Werchter-event of het krediet te gebruiken voor de editie van 2022 lol.

Maar ik had dus nog geen tickets en met de geruchten die nu de ronde doen ook niet bepaald geneigd om er te kopen.

Wij blijven twijfelen of we het nu al wel moeten kopen gezien de hele situatie, maar een tweede zomer zonder festivals zal verschrikkelijk zijn.

Ik heb al tickets. Toch even getwijfeld, maar Kendrick, The Strokes Thom Yorke, Faith No More en Wilco op één lineup maakten het toch de moeite. Na 2018 toch de mooiste lineup in de breedte sinds 2008.

Samen met 2 keer TW Classic toch +600 euro tegoed voor RW. Tot nu toe ben ik nog niet overtuigd van de lineup (alleen Thom als must-see, maar er moeten nog heel veel namen bij natuurlijk).

WesleyNoH wrote:

Ik heb al tickets. Toch even getwijfeld, maar Kendrick, The Strokes Thom Yorke, Faith No More en Wilco op één lineup maakten het toch de moeite. Na 2018 toch de mooiste lineup in de breedte sinds 2008.

Samen met 2 keer TW Classic toch +600 euro tegoed voor RW. Tot nu toe ben ik nog niet overtuigd van de lineup (alleen Thom als must-see, maar er moeten nog heel veel namen bij natuurlijk).
Matt, oprechte vraag, maar waarom overweeg je niet naar BKS te gaan als je The Strokes zó graag wil zien? Heeft BKS niet sowieso een affiche die jij wel kan waarderen?
Ik zelf hoop net als jij nog steeds op The Strokes hoor, maar mochten ze niet op RW staan, dan ga ik wel een dagkaart voor BKS halen (heerlijke goed bij The Strokes passende namen als Catfish & the Bottlemen, Fontaines D.C. en ook nog fijne namen zoals Jarv... is die dag).

Matt, oprechte vraag, maar waarom overweeg je niet naar BKS te gaan als je The Strokes zó graag wil zien? Heeft BKS niet sowieso een affiche die jij wel kan waarderen?
Ik zelf hoop net als jij nog steeds op The Strokes hoor, maar mochten ze niet op RW staan, dan ga ik wel een dagkaart voor BKS halen (heerlijke goed bij The Strokes passende namen als Catfish & the Bottlemen, Fontaines D.C. en ook nog fijne namen zoals Jarv… is die dag).

Da's een goede vraag hoor, zeker omdat ik (normaal) ook naar BKS ga ja! :-)

Maar dat is in Nederland. In België is het vooral een bucketlist ding om die band in Werchter te zien verschijnen. Eigenlijk al elk jaar sinds ik ga, meer dan 12 jaar geleden. Het is al van 2002 (!) geleden dat ze hun enige show in België spelen. Na zoveel jaren van 'zou het' zeggen wanneer ze lijken te touren en nog maar eens ons land (en vele andere landen) overslaan, was het echt champagne toen Werchter ze aankondigde. Weet nog hoe teleurgesteld ik was toen The Strokes in 2019 in Europa waren maar alleen BBK Bilbao deden. En dan dit bericht van StuBru (die een heel uur The Strokes draaiden om te vieren): https://stubru.be/popnieuws/rockwerchterdoethetthestrokesna18jaarteruginonsland.

En toen kwam corona.

Maar uitstel is geen afstel, en ik hoop ze ein-de-lijk te kunnen zien op wat nog altijd mijn favoriete festival is. :-)

RubenFrusciante wrote:
Ik zelf hoop net als jij nog steeds op The Strokes hoor, maar mochten ze niet op RW staan, dan ga ik wel een dagkaart voor BKS halen (heerlijke goed bij The Strokes passende namen als Catfish & the Bottlemen, Fontaines D.C. en ook nog fijne namen zoals Jarv… is die dag).

Da’s een goede vraag hoor, zeker omdat ik (normaal) ook naar BKS ga ja! ?

Maar dat is in Nederland. In België is het vooral een bucketlist ding om die band in Werchter te zien verschijnen. Eigenlijk al elk jaar sinds ik ga, meer dan 12 jaar geleden. Het is al van 2002 (!) geleden dat ze hun enige show in België spelen. Na zoveel jaren van ‘zou het’ zeggen wanneer ze lijken te touren en nog maar eens ons land (en vele andere landen) overslaan, was het echt champagne toen Werchter ze aankondigde. Weet nog hoe teleurgesteld ik was toen The Strokes in 2019 in Europa waren maar alleen BBK Bilbao deden. En dan dit bericht van StuBru (die een heel uur The Strokes draaiden om te vieren): https://stubru.be/popnieuws/rockwerchterdoethetthestrokesna18jaarteruginonsland.

En toen kwam corona.

Maar uitstel is geen afstel, en ik hoop ze ein-de-lijk te kunnen zien op wat nog altijd mijn favoriete festival is. ?
Kan ik goed begrijpen hoor. Ik zie ook het liefst mijn favoriete acts op mijn favoriete festival, maarrr mochten ze er niet staan, ga je dan wel naar BKS of is het 'in België staan/op RW staan' dan echt de belangrijkste factor?
Want als we dat even buiten beschouwing laten, is Best Kept Secret misschien wel de mooiste/meest passende plek om The Strokes te zien toch? M.a.w. ik denk dat The Strokes misschien wel memorabeler zou zijn op BKS dan op RW.
Maar hoop nog steeds met je mee, misschien dat ze de zondag kunnen spelen, RHCP is niet de meest moeilijke band wat betreft bands na hen laten spelen. Al clasht dat misschien wel nadelig voor jou met Thom Yorke..

Kan ik goed begrijpen hoor. Ik zie ook het liefst mijn favoriete acts op mijn favoriete festival, maarrr mochten ze er niet staan, ga je dan wel naar BKS of is het ‘in België staan/op RW staan’ dan echt de belangrijkste factor? Want als we dat even buiten beschouwing laten, is Best Kept Secret misschien wel de mooiste/meest passende plek om The Strokes te zien toch? M.a.w. ik denk dat The Strokes misschien wel memorabeler zou zijn op BKS dan op RW.

Ik denk zeker dat ze op BKS heel goed tot hun recht komen ja, aan dat meer. Maar die vrijdagavond/nacht op de main stage is anders ook wel een droomspot hoor. Plekje waar Radiohead en Tool stonden.

En los daarvan: zoals ik zeg heb ik ook gewoon tickets voor Rock Werchter. Dit jaar waren het twee droomheadliners en voor die twee anderen was er een mega sterke Barn lineup op donderdag/zondag. Nu is Alt-J niet echt mijn ding, dus die main op vrijdag is hopelijk geweldig. Denk ook echt dat je rond The Strokes een heerlijke dag kan bouwen, maar in 2020 was dat nog maar een mager beestje.

Hier ook iemand met een ticket. Had voor zowel RW als DTRH (want: gunstige groeptickets) een kaartje gekocht en na lang twijfelen op basis van de lineup die van DTRH verkocht. Kendrick was daarbij wel de grootste factor om toch voor RW te kiezen en in mindere mate The Strokes (want die zie ik ook op BKS). Nu Kendrick niet meer komt, is de kans weer wat groter dat ik naar DTRH ga. Als The Strokes ook niet meer komen en vervangen worden door Metallica, gaat mijn RW kaartje linea recta op Ticketswap.

The Strokes niet boeken omwille van een slechte ticketverkoop zou de grootste flater van de afgelopen jaren zijn. Die dag was totaal nog niet aangekleed, miste nog zowat alle grote namen voor alle podia en werd volledig verwaarloost. RW zal 'niet veel' (in verhouding) verliezen aan een jaar zonder festival, het zijn die kleine toeleveranciers en onderaannemingen waar het water aan de lippen staan. En die malen niet om 65k of 80k op die wei te zien, die willen gewoon iets op die wei.
De enige ticketkopers van 2020 die bediend worden zijn die van PJ. Verder is het niet noemenswaardig meer. Kendrick weg, SOAD weg, Volbeat weg, The Strokes weg, FNM moet ik nog zien of ze opnieuw dubbel geboekt zullen worden, etc.
Bummer...

Users who are viewing this thread