RubenFrusciante wrote:
Matt, oprechte vraag, maar waarom overweeg je niet naar BKS te gaan als je The Strokes zó graag wil zien? Heeft BKS niet sowieso een affiche die jij wel kan waarderen?
Ik zelf hoop net als jij nog steeds op The Strokes hoor, maar mochten ze niet op RW staan, dan ga ik wel een dagkaart voor BKS halen (heerlijke goed bij The Strokes passende namen als Catfish & the Bottlemen, Fontaines D.C. en ook nog fijne namen zoals Jarv… is die dag).
Da’s een goede vraag hoor, zeker omdat ik (normaal) ook naar BKS ga ja! ?
Maar dat is in Nederland. In België is het vooral een bucketlist ding om die band in Werchter te zien verschijnen. Eigenlijk al elk jaar sinds ik ga, meer dan 12 jaar geleden. Het is al van 2002 (!) geleden dat ze hun enige show in België spelen. Na zoveel jaren van ‘zou het’ zeggen wanneer ze lijken te touren en nog maar eens ons land (en vele andere landen) overslaan, was het echt champagne toen Werchter ze aankondigde. Weet nog hoe teleurgesteld ik was toen The Strokes in 2019 in Europa waren maar alleen BBK Bilbao deden. En dan dit bericht van StuBru (die een heel uur The Strokes draaiden om te vieren):
https://stubru.be/popnieuws/rockwerchterdoethetthestrokesna18jaarteruginonsland.
En toen kwam corona.
Maar uitstel is geen afstel, en ik hoop ze ein-de-lijk te kunnen zien op wat nog altijd mijn favoriete festival is. ?