Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

jarne

Support act
14 feb 2013
1.041
389
Haha tuurlijk, ik begrijp zeker dat mensen het heel spijtig vinden dat een act waar ze heel hard naar uitkeken niet komt. (Baal zelf enorm dat Cave niet meer komt :( ) Ik zou zelf ook enorm balen moest ik The strokes enorm graag willen zien en ze uiteindelijk niet komen en heb een beetje dat gevoel bij the Strokes, Kendrick en in grote mate bij SOAD. Het ging vooral over dat sommige aan te lijken geven dat door The Strokes te boeken ineens Werchter een vernieuwing doorgaat, terwijl ik dat nu wel niet echt zie als een erg vernieuwde band.




 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.520
9.321
Het ging vooral over dat sommige aan te lijken geven dat door The Strokes te boeken ineens Werchter een vernieuwing doorgaat, terwijl ik dat nu wel niet echt zie als een erg vernieuwde band.

Nee, vooral een headliner die er nog nooit gestaan heeft. En meer variatie in de headliners brengt. Of überhaupt ooit op een Belgisch festival. En in die zin wel een unieke naam. Festileaks schreef nog een artikel over hoe bijzonder deze 'mijlpaal' van The Strokes op Werchter was: https://festileaks.com/2020/01/the-strokes-op-rock-werchter-2020-is-heel-bijzonder-maar-waarom/.

Het is trouwens ook de eerste naam waar StuBru om vroeg of ze weer zouden terugkeren aan de organisatie van Werchter, toen de stekker eruit ging, herinner ik me. Toen was het nog helemaal niet duidelijk of ze weer zouden touren. (Ik vreesde er wat voor gezien hoe onvoorspelbaar ze zijn).
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
449
61
Pixies – The War On Drugs – Pearl Jam
Deftones – The Killers – Metallica/The Strokes
Faith No More – Twenty One Pilots – Gorillaz
Placebo – Royal Blood – Red Hot Chili Peppers

Mis dan toch echt een pop/hiphop naam maar zal voor meeste RW publiek wel een top editie zijn denk ik.

m.i. prima, alleen zou ik graag Liam erbij zien, en Deftones hoop ik wel op, maar staan ook al op Graspop, redelijk hoog denk ik.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.571
2.113
Haha tuurlijk, ik begrijp zeker dat mensen het heel spijtig vinden dat een act waar ze heel hard naar uitkeken niet komt. (Baal zelf enorm dat Cave niet meer komt ? ) Ik zou zelf ook enorm balen moest ik The strokes enorm graag willen zien en ze uiteindelijk niet komen en heb een beetje dat gevoel bij the Strokes, Kendrick en in grote mate bij SOAD. Het ging vooral over dat sommige aan te lijken geven dat door The Strokes te boeken ineens Werchter een vernieuwing doorgaat, terwijl ik dat nu wel niet echt zie als een erg vernieuwde band.
Ja want dat zeg ik ergens dat The Strokes een vernieuwende band is... Strokes en Kendrick zijn nieuwe headliners das iets anders.
Er is al vaker gediscusieerd hier trouwens dat ze bij RW effectief op zoek zijn naar een nieuw gezicht omdat de ticketverkoop in het algemeen minder verloopt. Alleen definieer 'nieuw'...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.374
4.604
Naast het feit dat Metallica een harde aanhang met zich mee zal brengen die zoals bij zo goed als elke stadion-act die op Werchter staat nauwelijks interesse zal hebben wat er elders op het programma staat en gedesinteresseerd de hele dag het voorvak vullen (so much voor dat plan om terug meer combi’s te willen verkopen, dan dagtickets) ....

Sorry, maar dit is wel wat overdreven hoor. Onder veel Werchtergangers die ieder jaar komen is Metallica ook een populaire naam. De harde kern die enkel voor Metallica komt, is imo maar een klein groepje. Ik kom ze in ieder geval al die jaren niet tegen. Als Metallica er staat, kom ik overal Metallica shirtjes tegen. Die ook geïnteresseerd in de Barn of Klub C naar hele andere acts kijken. En ook op andere dagen, want ja door Metallica verkopen ook de combi’s beter.
 

taki

Playlistbediener
23 jan 2020
9
1
Is het dan echt Metallica? Als het een grote rock stadionband is, hoop ik eerder op AC/DC of Guns. Verder hoop ik echt nog op de terugkeer van Parcels, Faith No More en Beck. Ik had kaarten voor Nick Cave...echt janken dat het niet doorgaat.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.938
12.540
Is het dan echt Metallica? Als het een grote rock stadionband is, hoop ik eerder op AC/DC of Guns. Verder hoop ik echt nog op de terugkeer van Parcels, Faith No More en Beck. Ik had kaarten voor Nick Cave…echt janken dat het niet doorgaat.
Als ik zie hoe GNR op dit forum af en toe wordt afgeraakt door sommigen, denk ik dat die zelfs liever Metallica zien, dus hoezee, je bent één van de weinigen. AC/DC zou ook mooi zijn, maar ik dacht dat die al hadden bevestigd dat er niks ging gebeuren aankomend jaar. (Kan er naast zitten, maar dacht dat op het forum gelezen te hebben).
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.429
661
Yannick wrote:
Naast het feit dat Metallica een harde aanhang met zich mee zal brengen die zoals bij zo goed als elke stadion-act die op Werchter staat nauwelijks interesse zal hebben wat er elders op het programma staat en gedesinteresseerd de hele dag het voorvak vullen (so much voor dat plan om terug meer combi’s te willen verkopen, dan dagtickets) ….

Sorry, maar dit is wel wat overdreven hoor. Onder veel Werchtergangers die ieder jaar komen is Metallica ook een populaire naam. De harde kern die enkel voor Metallica komt, is imo maar een klein groepje. Ik kom ze in ieder geval al die jaren niet tegen. Als Metallica er staat, kom ik overal Metallica shirtjes tegen. Die ook geïnteresseerd in de Barn of Klub C naar hele andere acts kijken. En ook op andere dagen, want ja door Metallica verkopen ook de combi’s beter.

En ook genoeg voorvak-verhalen over Pearl Jam, Billie Eilish, Coldplay, Eminem, Foo Fighters, ... Dit is gewoon eigen aan een grote act met een fanatieke harde kern.

Er wordt ook veel verwezen naar die show van NIN als sub, maar dat was klein bier vergeleken met wat er vlak voor Eminem gebeurde in 2013.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.520
9.321
Er wordt ook veel verwezen naar die show van NIN als sub, maar dat was klein bier vergeleken met wat er vlak voor Eminem gebeurde in 2013.

Idd. Daarom ben ik ook meer een fan van meer iets kleinere headliners samen. Levert meestal ook de mooiste lineups op (vind ik dan toch). En zoals ChiquitaChaser hier al eens min of meer liet vallen: het verouderde Pinkpop-model is een beetje passé.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.480
6.960
Laat Taylor Swift maar op Werchter komen optreden. Goede albums, hoeft de dag niet om te draaien als bij Pink, nieuwe soort headliner, vrouw, jong, verkoopt genoeg tickets. Maar alles wijst helaas op geen tour en stond natuurlijk voor boutique gepland. In 2022 op het echt werchter hopelijk!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.028
6.432
Wat als Metallica nu gewoon 's Boutique zoals in 2009 (?). Bij The Strokes zet je naast Gallagher ook nog 's The Killers en dan komt dat wel goed. Je moet natuurlijk wel een beetje je best doen om een dag uit te laten verlopen en niet zoals vorig jaar die dag compleet links te laten liggen en dan verbaasd zijn dat ie slecht verkoopt..
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.571
2.113
Wat als Metallica nu gewoon ’s Boutique zoals in 2009 (?). Bij The Strokes zet je naast Gallagher ook nog ’s The Killers en dan komt dat wel goed. Je moet natuurlijk wel een beetje je best doen om een dag uit te laten verlopen en niet zoals vorig jaar die dag compleet links te laten liggen en dan verbaasd zijn dat ie slecht verkoopt..
2012, maar 2009 was bijna juist, toen was het Madonna . Zou inderdaad een optie kunnen zijn. Ware het niet dat het 'orakel' een stadion headliner ziet staan op de vrijdag. Time will tell.

We zullen eerst de cijfers terug de kop moeten in drukken voor we nieuws krijgen vrees ik trouwens, daarin is de positieve vibe wat teneergeslagen. Dit verdomde klotejaar gaat nog een serieuze staart krijgen in 2021.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.571
2.113
Laat Taylor Swift maar op Werchter komen optreden. Goede albums, hoeft de dag niet om te draaien als bij Pink, nieuwe soort headliner, vrouw, jong, verkoopt genoeg tickets. Maar alles wijst helaas op geen tour en stond natuurlijk voor boutique gepland. In 2022 op het echt werchter hopelijk!
Plak daar nog Bon Iver en the National rond en dan kunnen ze die, zeer mooie moet ik toegeven, samenwerkingen live ten berde brengen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.520
9.321
We zullen eerst de cijfers terug de kop moeten in drukken voor we nieuws krijgen vrees ik trouwens, daarin is de positieve vibe wat teneergeslagen. Dit verdomde klotejaar gaat nog een serieuze staart krijgen in 2021.

Probleem is dat je daarop kan blijven wachten. Je moet geen glazen bol hebben om in te schatten dat die cijfertjes in januari eerder slechter dan beter zullen zijn (feestdagen achter de rug...). En dan zijn we snel februari, terwijl het voor festivals wel belangrijk is om een zo lang mogelijke verkoopperiode te hebben. Langer dan normaal liefst. Daarom (deels toch) dat zoveel festivals zo snel met hun lineups kwamen/komen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.028
6.432
Ware het niet dat het ‘orakel’ een stadion headliner ziet staan op de vrijdag. Time will tell.
Het ding is ook een beetje dat die dingen allemaal zo snel kunnen veranderen hè. Kan best zijn dat ie gelijk heeft maar als puntje bij paaltje uiteindelijk komt en het beter uitvalt om hen op een apart evenement te zetten..

Eerste vaccinaties zouden al voor begin januari zijn, dat moet hopelijk wat perspectief geven.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.480
6.960
Brian wrote:
Laat Taylor Swift maar op Werchter komen optreden. Goede albums, hoeft de dag niet om te draaien als bij Pink, nieuwe soort headliner, vrouw, jong, verkoopt genoeg tickets. Maar alles wijst helaas op geen tour en stond natuurlijk voor boutique gepland. In 2022 op het echt werchter hopelijk!

Plak daar nog Bon Iver en the National rond en dan kunnen ze die, zeer mooie moet ik toegeven, samenwerkingen live ten berde brengen.

Pff, hou op. De deceptie na zo'n droom wordt wel heel groot als we het moeten gaan doen met bijv. The Killers. Maar dat zou echt machtig zijn
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.571
2.113
Dus voor 2022 zoiets dan?

Do: Foo Fighters
Vr: Bon Iver - Taylor Swift. The National in een open air Barn
Za: Kendrick - The Weeknd
Zo: Volbeat - SOAD.

Edit: dit puur op wat er is doorgeschoven/geschrapt + wat persoonlijke wensen :wink:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.520
9.321
Dus voor 2022 zoiets dan?

Do: Foo Fighters
Vr: Bon Iver – Taylor Swift. The National in een open air Barn
Za: Kendrick – The Weeknd
Zo: Volbeat – SOAD.

Edit: dit puur op wat er is doorgeschoven/geschrapt + wat persoonlijke wensen
1f609.svg

Ik zou hier zo voor tekenen! (Twijfel of Kendrick of Weeknd nog iemand na zich zal dulden maar kom). Maar het ziet er nu al naar uit dat 2022 een waanzinnig jaar kan worden wat tours betreft. Radiohead heeft laten vallen normaal op tour te gaan in 2021. En verwacht eigenlijk ook wereldtournees van Depeche Mode en Arcade Fire. Dan is er nog Rage Against The Machine, die -hopelijk- na hun tour in de VS, daarna Europa aandoen. The National, QOTSA en Arctic Monkeys gaan aan een album werken volgend jaar. Nick Cave heeft zijn 2021 tour geschrapt, maar gaan 'andere dingen' doen in 2021/2022. Dat zouden festivalshows kunnen zijn. Maar da's allemaal vingerdik kijken.

Sowieso belangrijk dat SOAD en Kendrick hun shows komen inhalen!

Droomlineupje, haha (never ever going to happen maar kom):
WOE: Bon Iver - Taylor Swift
DO: Run The Jewels - Rage Against The Machine
VRIJ: The Weeknd - Kendrick Lamar
ZAT: The National - Radiohead
ZON: Volbeat - System Of A Down
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.374
4.604
Die vijfdaagse geloof ik niet zo in, maar dit zou top zijn.

Met the Weeknd en Lamar op 1 dag, zie ik wel eerder the Weeknd afsluiten. En dat gaat niet om wie er groter zou zijn, maar dat the Weeknd wel een wat breder publiek aanspreekt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken