Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.441
3.536
Dan doe ik ook wel een voorspelling/wens voor 2022:
Met Kendrick dit jaar naar Les Ardentes en SOAD waarschijnlijk op Graspop verwacht ik die twee acts (helaas) niet terug in 2022..
Do: Dua Lipa - The Weeknd Barn: Greta van Fleet
Vrij: Editors - Tame Impala Barn: London Grammar
Zat: Arcade Fire - Depeche Mode Barn: Oscar and the Wolf
Zo: Lenny Kravitz - Rage Against The Machine Barn: The National
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.265
5.698
Grappig wel dat de ene dinosaurus voor sommigen niet gewenst is of liever niet: Metallica, peppers, Pj.
En andere absoluut wel: Depeche Mode (wel maar 3x ooit in Werchter gestaan), The Cure.

Toch allemaal kwestie van smaak.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Grappig wel dat de ene dinosaurus voor sommigen niet gewenst is of liever niet: Metallica, peppers, Pj.
En andere absoluut wel: Depeche Mode (wel maar 3x ooit in Werchter gestaan), The Cure.

Toch allemaal kwestie van smaak.
Het zijn wel niet degene die klagen over dinosaurussen die Depeche Mode op hun line-up hebben staan :wink: . En denk ook niet dat er iemand heeft gezegd dat er helemaal geen oude headliners mogen zijn. Gewoon niet zoveel als dit jaar.

Zo'n line-up als Jefferke lijky me voor Werchter ideaal.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.416
9.178
Grappig wel dat de ene dinosaurus voor sommigen niet gewenst is of liever niet: Metallica, peppers, Pj.
En andere absoluut wel: Depeche Mode (wel maar 3x ooit in Werchter gestaan), The Cure.

Toch allemaal kwestie van smaak.

Zowel Ruben, Jefferke als ik hebben een mix van nieuwere en oudere namen in die wensenlijstjes staan toch? Als je alléén nieuwe acts boekt, word je een soort Pukkelpop XL. Een evenwicht is belangrijk imo. Roskilde en Glastonbury zijn festivals die de vinger aan de pols hebben, maar ook die hebben elk jaar een Cure/Bob Dylan/Metallica staan.

Heb niks tegen Metallica, wel tegen Metallica als de rest van de lineup ook retro/gerecycleerde headliners zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.416
9.178
Net die Gorillaz livestream gezien.

Moet zeggen: die nieuwe nummers knallen heerlijk zeg, op een podium. Strange Timez (in de stream met een loepzuivere Robert Smith), Aries, Opium, Désolé deden me rechtveren uit m'n zetel. Momentary Bliss is een livebanger van het Song 2 kaliber. Dit gaat heel goed werken voor een (festival)publiek.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.470
6.914
Net die Gorillaz livestream gezien.

Moet zeggen: die nieuwe nummers knallen heerlijk zeg, op een podium. Strange Timez (in de stream met een loepzuivere Robert Smith), Aries, Opium, Désolé deden me rechtveren uit m’n zetel. Momentary Bliss is een livebanger van het Song 2 kaliber. Dit gaat heel goed werken voor een (festival)publiek.

Wel raar zo'n live stream om een keer te proberen. Totaal geen vervanging van live. Maar wel grappig gedaan. Daar leent Gorillaz zich natuurlijk ook voor.
Nieuwe nummers kwamen idd goed uit de verf. Aries, Désolé, Valley of the Pagans, daar is het lekker dansen op in het donker op het einde van een festivaldag. Momentary Bliss zouden ze dan mee moeten afsluiten. Want een tentenafbrekend nummer is dat zeg.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Loyle Carner op Dour en dus niet meer op Werchter. :cry:

Verder een aantal hele mooie namen daar: Stormzy, Sevdaliza, Tom Misch & Yussef Dayes, Freddie Gibbs ...
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.265
5.698
Loyle Carner op Dour en dus niet meer op Werchter.
1f625.svg


Verder een aantal hele mooie namen daar: Stormzy, Sevdaliza, Tom Misch & Yussef Dayes, Freddie Gibbs …

Van Loyle Carner is inderdaad erg zuur. Was eigenlijk een top dagje KluB C toen.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.040
387
werchter12 wrote:
Loyle Carner op Dour en dus niet meer op Werchter.
1f625.svg


Verder een aantal hele mooie namen daar: Stormzy, Sevdaliza, Tom Misch & Yussef Dayes, Freddie Gibbs …

Van Loyle Carner is inderdaad erg zuur. Was eigenlijk een top dagje KluB C toen.

Spijtig idd, wou hem graag zien :/ mooie line-up daar in dour
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.017
6.421
Nubya Garcia had een mooie Barn-naam geweest, dat nieuwe album is echt heel fijn. Verder ook Earthgang en Channel Tres misgelopen van diegenen die nog niet hierboven waren vernoemd.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.416
9.178
Helaasch inderdaad. Loyle was inderdaad een van de interessantere namen. Maar als zijn tourschema het niet toelaat, kunnen we RW niks verwijten.

Wel gek dat Earthgang niet op RW staat, samen met Gorillaz. Hun feature op het nummer Opium is geweldig. En ronduit jammer van Sevdaliza (voor mij dan). Heeft toch wel één van mijn favoriete platen van het jaar gemaakt.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Eerste? datum van Kacey Musgraves op Lollapalooza Stockholm, dat nu in hetzelfde weekend als RW plaatsvindt.

Zij wisten al hun headliners (Kendrick, posty, PJ en The Killers) wel te behouden. The Killers overigens op vrijdag daar dus al zeker niet samen met The Strokes op Werchter indien ze toch zouden terugkeren. Paak overigens ook op zaterdag daar dus die zie ik eigenlijk ook niet meer terugkeren (hoeft van mij ook niet zo btw).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.416
9.178
Heel goed nieuws van Kacey. Had eerlijk gezegd niet meer gehoopt dat nog van gedachte zou veranderen qua touren in Europa.

Anderson Paak niet meer op zaterdag, maar die kan je natuurlijk op alle 3 de andere dagen prima kwijt. Ik mag godverdomme wel hopen dat hij er tenminste staat. Zijn show was de vorige keer echt waanzinnig goed. Tweede beste van het weekend.

Het doet trouwens echt pijn om te zien dat Kendrick overal wordt hergeboekt, behalve voor Werchter... :-(
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.265
5.698
Heel goed nieuws van Kacey. Had eerlijk gezegd niet meer gehoopt dat nog van gedachte zou veranderen qua touren in Europa.

Anderson Paak niet meer op zaterdag, maar die kan je natuurlijk op alle 3 de andere dagen prima kwijt. Ik mag godverdomme wel hopen dat hij er tenminste staat. Zijn show was de vorige keer echt waanzinnig goed. Tweede beste van het weekend.

Het doet trouwens echt pijn om te zien dat Kendrick overal wordt hergeboekt, behalve voor Werchter…
1f641.svg

Natuurlijk al veel Paak gekregen de voorbije jaren. Maar die zal wel gewoon van dag wisselen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.416
9.178
Pearl Jam zal mogelijks hun tour uitstellen tot 2022…

Bedoel je dat artikeltje van Festileaks die gaat over één of andere user op één of ander forum... Zelfs als dat 'gerucht' klopt, dan gaat het alleen maar over de VS- data van de band, niet over de EU-shows.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.898
12.433
jefferke wrote:
Pearl Jam zal mogelijks hun tour uitstellen tot 2022…

Bedoel je dat artikeltje van Festileaks die gaat over één of andere user op één of ander forum… Zelfs als dat ‘gerucht’ klopt, dan gaat het alleen maar over de VS- data van de band, niet over de EU-shows.
Mag Stijn wel zijn artikel gaan aanpassen... ;)
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.524
2.048
Fake news of wat? Als de hoofdsite het al nodig vind om zich te laten vervallen tot clickbait...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken