Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.271
6.762
mattman wrote:
Heel goed nieuws van Kacey. Had eerlijk gezegd niet meer gehoopt dat nog van gedachte zou veranderen qua touren in Europa.

Anderson Paak niet meer op zaterdag, maar die kan je natuurlijk op alle 3 de andere dagen prima kwijt. Ik mag godverdomme wel hopen dat hij er tenminste staat. Zijn show was de vorige keer echt waanzinnig goed. Tweede beste van het weekend.

Het doet trouwens echt pijn om te zien dat Kendrick overal wordt hergeboekt, behalve voor Werchter…
1f641.svg


Natuurlijk al veel Paak gekregen de voorbije jaren. Maar die zal wel gewoon van dag wisselen.
Goh. Zó'n Werchteroptreden, 3x (?) de AB met gemak vullen.. Het zou kunnen hoor, maar ik denk dat er een tweede passage in 3/4 jaar tijd best in gaat. Zie die ook gewoon op een andere dag staan, ja. Vrijdags misschien nog best.

Kacey zou dan weer heel mooi zijn moesten ze die op dezelfde plek kunnen boeken als waar ze dit jaar zou hebben gestaan hebben. Die is gigantisch populair geworden in de VS nl.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
jimmywe wrote:

mattman wrote:
Heel goed nieuws van Kacey. Had eerlijk gezegd niet meer gehoopt dat nog van gedachte zou veranderen qua touren in Europa.

Anderson Paak niet meer op zaterdag, maar die kan je natuurlijk op alle 3 de andere dagen prima kwijt. Ik mag godverdomme wel hopen dat hij er tenminste staat. Zijn show was de vorige keer echt waanzinnig goed. Tweede beste van het weekend.

Het doet trouwens echt pijn om te zien dat Kendrick overal wordt hergeboekt, behalve voor Werchter…
1f641.svg



Natuurlijk al veel Paak gekregen de voorbije jaren. Maar die zal wel gewoon van dag wisselen.

Goh. Zó’n Werchteroptreden, 3x (?) de AB met gemak vullen.. Het zou kunnen hoor, maar ik denk dat er een tweede passage in 3 jaar tijd best in gaat. Zie die ook gewoon op een andere dag staan, ja. Vrijdags misschien nog best.
Vrijdag staat hij al op Roskilde en woensdag op Opener. Weet niet of hij 4 dagen op rij speelt, maar de enige echte optie lijkt me eigenlijk nog zondag.

Maar ik vind toch ook dat Paak te veel in Belgie is geweest en geen prioriteit hoeft te zijn. Dan liever een andere act als playboi carti of Doja Cat vanop die line-up ofzo die ook vrij hoog kunnen staan, maar toch minder in Belgie gespeeld hebben.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
jefferke wrote:
Pearl Jam zal mogelijks hun tour uitstellen tot 2022…

Bedoel je dat artikeltje van Festileaks die gaat over één of andere user op één of ander forum… Zelfs als dat ‘gerucht’ klopt, dan gaat het alleen maar over de VS- data van de band, niet over de EU-shows.

De kans is natuurlijk groot dat dat van Pearl Jam daadwerkelijk gaat gebeuren... De kans dat Rock Werchter in zijn momenteel voorziene vorm kan doorgaan schat ik op 20%. Helaas.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.864
mattman wrote:

jefferke wrote:
Pearl Jam zal mogelijks hun tour uitstellen tot 2022…


Bedoel je dat artikeltje van Festileaks die gaat over één of andere user op één of ander forum… Zelfs als dat ‘gerucht’ klopt, dan gaat het alleen maar over de VS- data van de band, niet over de EU-shows.

De kans is natuurlijk groot dat dat van Pearl Jam daadwerkelijk gaat gebeuren… De kans dat Rock Werchter in zijn momenteel voorziene vorm kan doorgaan schat ik op 20%. Helaas.

Da’s weinig!

Al denk ik ook dat er het een en het ander aan zal veranderen hoor. Geloof dat openluchtstage gerucht wel. En het feit dat het een groter gedoe wordt om toegang te krijgen. Die sneltestentoegang wordt een ding in 2021. Verwacht wel dat we daar in januari/februari meer concreets over gaan horen.

https://3voor12.vpro.nl/update~36231cbf-f6a6-4afb-86cc-a42976e5f9d2~corona-sneltest-netwerk-voor-evenementen-komt-dichterbij~.html
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.668
2.286
In verschillende landen zijn nu volop tests aan de gang. Het laatst nog in Spanje waar 500 personen via sneltests negatief een indoor show mochten meemaken. 500 andere personen werden ook snelgetest maar die hadden niet het geluk.
In Duitsland is er ook al een grote indoortest gedaan. En in Nederland worden tests gedaan om een ventilatiesysteem op te zetten die er in slaagt om de aerosolen snel en doeltreffend uit de lucht te halen.
De evenementen lobby is een hele grote ze zullen heel veel gas geven om 'iets' te kunnen doen in 2021.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.812
12.542
Even een muzikaal intermezzo. Ik heb gisteravond plots The Dead South ontdekt via aankondiging van nieuwe clubshows. Wat een chill bandje. Een soort Mumford & Sons voordat ze bedachten een rockband te moeten zijn. Leuke ontdekking. Op welk podium zouden zij nou staan, The Slope? Dat wordt een feestje van The White Buffalo proporties!

Zo zie je ook maar dat line-ups waar je je niet in verdiept altijd minder aantrekkelijk lijken dan degene waar je je wel in verdiept. Voor elk festival waar ik ooit geweest ben geldt dat een paar van de vetste optredens van acts waren die ik voor de aankondiging nog niet kende. Voor RW komen oa The White Buffalo, Wolf Alice en Courtney Barnett bovendrijven. Bij Graspop is het rijtje nog groter met oa Mysticum en Ne Obliviscaris. De pareltjes zitten onderin het affiche maar je moet ze wel eerst ontdekken!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.739
7.522
Even een muzikaal intermezzo. Ik heb gisteravond plots The Dead South ontdekt via aankondiging van nieuwe clubshows. Wat een chill bandje. Een soort Mumford & Sons voordat ze bedachten een rockband te moeten zijn. Leuke ontdekking. Op welk podium zouden zij nou staan, The Slope? Dat wordt een feestje van The White Buffalo proporties!

Zo zie je ook maar dat line-ups waar je je niet in verdiept altijd minder aantrekkelijk lijken dan degene waar je je wel in verdiept. Voor elk festival waar ik ooit geweest ben geldt dat een paar van de vetste optredens van acts waren die ik voor de aankondiging nog niet kende. Voor RW komen oa The White Buffalo, Wolf Alice en Courtney Barnett bovendrijven. Bij Graspop is het rijtje nog groter met oa Mysticum en Ne Obliviscaris. De pareltjes zitten onderin het affiche maar je moet ze wel eerst ontdekken!

In The Barn (toepasselijker kan ook niet). Youtube hitje In Hell I'll Be In Good Company is tochh best wel bekend? Ik heb er door de werchter aankondiging meer van opgezocht en vond het best leuk klinken. Leuke festival opener. Stonden/staan alleen waarschijnlijk tegenover Fontaines DC, wat dan wel een pittige keus is.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.525
4.854
Ook hier nog even promotie maken voor de festileaks festival draft. Uit de Werchter edities zijn 11 festivalprogramma’s samengesteld. Wie is hier het beste in geslaagd?

Kijk hier voor de verschillende affiches:
Festileaks Festival Forum › Forums › Games & Contests › Festival draft III: de affiches

Geef per PM aan mij door wie je het beste vindt. Je mag drie combi’s ‘kopen’ en 2 dagtickets (geef ook aan welke dag). Dit kan tot woensdag 23 december 12:00 uur. Dan maak ik de balans op, wie de beste ‘Schueremans’ onder ons is. Hoe meer mensen stemmen hoe beter!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.528
7.510
Verwachten jullie dat er voor het eind van het jaar nog een headliner bij komt? Of zal dat 2021 pas worden?
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.152
5.542
Verwachten jullie dat er voor het eind van het jaar nog een headliner bij komt? Of zal dat 2021 pas worden?

Normaal kondigen ze niet aan in de kerstvakantie, met dit rare jaar weet je nooit, maar ik vermoed van niet. Zeker omdat nu de warmste week van stubru bezig is en het volgende week de tijdloze is. Waardoor stubru zich vooral hier op focust.
 

Verwijderd lid 339

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
Timmetje wrote:
Verwachten jullie dat er voor het eind van het jaar nog een headliner bij komt? Of zal dat 2021 pas worden?

Normaal kondigen ze niet aan in de kerstvakantie, met dit rare jaar weet je nooit, maar ik vermoed van niet. Zeker omdat nu de warmste week van stubru bezig is en het volgende week de tijdloze is. Waardoor stubru zich vooral hier op focust.

Dit & ook omdat er gewoon ook door Rock Werchter zelf aangekondigd is dat er geen nieuwe namen zitten aan te komen voor de feestdagen.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
949
939
theblackmadness wrote:

Timmetje wrote:
Verwachten jullie dat er voor het eind van het jaar nog een headliner bij komt? Of zal dat 2021 pas worden?


Normaal kondigen ze niet aan in de kerstvakantie, met dit rare jaar weet je nooit, maar ik vermoed van niet. Zeker omdat nu de warmste week van stubru bezig is en het volgende week de tijdloze is. Waardoor stubru zich vooral hier op focust.

Dit & ook omdat er gewoon ook door Rock Werchter zelf aangekondigd is dat er geen nieuwe namen zitten aan te komen voor de feestdagen.

in de mail van 18/12 staat
Wij werken verder aan het #RW21 programma. Binnen enkele weken droppen we nieuwe namen. Stay tuned.
dus zal denk ik half januari zijn
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.525
4.854
Ook hier nog even promotie maken voor de festileaks festival draft. Uit de Werchter edities zijn 11 festivalprogramma’s samengesteld. Wie is hier het beste in geslaagd?

Kijk hier voor de verschillende affiches:
Festileaks Festival Forum › Forums › Games & Contests › Festival draft III: de affiches

Geef per PM aan mij door wie je het beste vindt. Je mag drie combi’s ‘kopen’ en 2 dagtickets (geef ook aan welke dag). Dit kan tot woensdag 23 december 12:00 uur. Dan maak ik de balans op, wie de beste ‘Schueremans’ onder ons is. Hoe meer mensen stemmen hoe beter!

Laatste kans!
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.099
2.339
ryN4CNK.png


Nog een week en dan beginnen we weer aan onze tijdloze top 100...
Stuur zeker nog je eigen lijst in om mee te bepalen welke nummers dit jaar de top 100 bekleden.
Niet veel tijd? Een top 10 is al voldoende en ook een top 20, 25, 50, 100... kunnen dus laat van je horen.
Hoe meer lijsten er worden ingestuurd hoe relevanter de top 100 van het forum is.

https://forum.festileaks.com/forums/topic/festileaks-tijdloze-top-100-editie-2020/

DEADLINE: DONDERDAG 31 DECEMBER
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Omtrent de discussie van de laatste weken hier:

Als ik kijk naar de Eindafrekening 2020 of de Tijdloze 1066 op Studio Brussel tot nu toe: dan begrijp je de programmatiekeuze van Rock Werchter wel! Outkast met Ms. Jackson op nummer 705, Kendrick Lamar met Money Trees op 1032 en King Kunta (!) op nummer 944... En dat is dan nog zonder rekening te houden met de Radio Willy-luisteraars :) Ondertussen stond Pearl Jam er al 8 keer in... En de top-500 moet nog beginnen...

Volgens mij kan je dit echt wel doortrekken naar major festivals. Normaal dat Pearl Jam, Red Hot Chili Peppers en - waarschijnljik - Metallica de hoogste posities innemen. Niets op tegen (liefst lekker gemixt met de Arcade Fires, Editors en The xx'en van vandaag). De échte vernieuwing is dan daar onder te vinden (of in de tenten). Mooi toch. Correct ook. En logisch.



 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Omtrent de discussie van de laatste weken hier:

Als ik kijk naar de Eindafrekening 2020 of de Tijdloze 1066 op Studio Brussel tot nu toe: dan begrijp je de programmatiekeuze van Rock Werchter wel! Outkast met Ms. Jackson op nummer 705, Kendrick Lamar met Money Trees op 1032 en King Kunta (!) op nummer 944… En dat is dan nog zonder rekening te houden met de Radio Willy-luisteraars ? Ondertussen stond Pearl Jam er al 8 keer in… En de top-500 moet nog beginnen…

Volgens mij kan je dit echt wel doortrekken naar major festivals. Normaal dat Pearl Jam, Red Hot Chili Peppers en – waarschijnljik – Metallica de hoogste posities innemen. Niets op tegen (liefst lekker gemixt met de Arcade Fires, Editors en The xx’en van vandaag). De échte vernieuwing is dan daar onder te vinden (of in de tenten). Mooi toch. Correct ook. En logisch.
In de Eindafrekening stond wel Taylor Swift op 1, wat voor een zender als Stubru toch een hele prestatie is. Dus in 2022 moet zonder twijfel Taylor op Werchter dan? Voor het overige dient die lijst toch veelal om Belgen een duwtje in de rug te geven lijkt me.

Ik vind de tijdloze best een leuke lijst hoor, maar dat die presentatoren bij elke (sporadische) hiphop-plaat de nood voelen om bevestiging te vragen of hiphop wel echt tijdloos kan zijn, is ook best vervelend en spoort niet bepaald aan om er eens iets van nieuwe hiphop in te stemmen (Notorious B.I.G. en 2pac zie ik bv wel vrij hoog eindigen). (Btw, volgens mij stemmen al die verzuurde Willy-luisteraars wel degelijk nog steeds op de tijdloze hoor :wink: )

Ook geheel ander nieuws: in België beginnen stemmen te komen om eerst iedereen hun eerste spuitje te geven en dan na de zomer pas hun tweede. Dit zou misschien de redding kunnen zijn van de festivalzomer, waar ik voorlopig nog steeds niet in geloof (dus voor mijn part mogen ze er Metallica gewoon nog bijzetten :twisted: ).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.271
6.762
Pijnlijk ook dat Stubru maar blijft doen alsof dat nummer van Bon Iver is, terwijl de man gewoon een feature verzorgt.

De échte vernieuwing is dan daar onder te vinden (of in de tenten).
Je hebt net het glazen plafond uitgelegd, dat is niet 'mooi, correct en logisch' lol.

Voor het overige dient die lijst toch veelal om Belgen een duwtje in de rug te geven lijkt me.
Bazart 3x, Brihang 4x, Compact Disk Dummies 3x, dirk. 4x, Portland 4x, Radar Station 3x, RHEA 4x, School Is Cool 3x... Yup.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.864
De échte vernieuwing is dan daar onder te vinden (of in de tenten). Mooi toch. Correct ook. En logisch.

Je lijkt me een toffe kerel Everyknight, ben het ook vaak met je eens over veel dingen, maar met die opmerking verlies je mij helemaal. Een festival die alleen met een handvol tentennamen ‘vernieuwt’, is alles behalve vernieuwend bezig hè. ?

Het aandeel van radiozenders wordt ook steeds kleiner. Veel jongeren luisteren en ontdekken muziek online, via streaming. Denk dat het een voornamelijk ouder publiek is dat massaal op zo’n Tijdloze stemt. Waar niks mis mee is trouwens: de lijst leunt ook gewoon op oudere muziek. Hence the name.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken