Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.032
300
Waarom zou/moet Pearl Jam afzeggen ? Kunnen perfect samen en Metallica op RW2021 stond al pre corona op de planning...
Lekker oude rockers, ik ben pro :)

 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.512
2.028
Waarom zou/moet Pearl Jam afzeggen ? Kunnen perfect samen en Metallica op RW2021 stond al pre corona op de planning…
Lekker oude rockers, ik ben pro ?
Maar de mensen hier willen nieuwe namen en geen oude rockers... Dit geintje opzij, zo lijkt het wel dat we Metallica mogen verwachten. Maar oh wat zonde dat The Strokes hiervoor zouden opgeofferd worden. Probeer je die mannen al een 10tal jaar binnen te hengelen... Ik zie ze niet samen op 1 dag staan, of ik zie The Strokes uberhaupt niemand achter zich dulden, ik weet niet waarom.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.496
11.590
Ik wil sowieso al een kaartje voor RW gaan halen zodra duidelijk is dat de hele boel doorgaat (zit niet te wachten op nog meer vouchers namelijk), maar met zowel PJ als Metallica op de bill is het al helemaal geen keuze meer. En het wordt dan een stuk makkelijker om een paar vrienden mee te krijgen! Kom maar door zou ik zeggen!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.716
1.247
Ik zie ze niet samen op 1 dag staan, of ik zie The Strokes uberhaupt niemand achter zich dulden, ik weet niet waarom.

Dat is een idee die vele van The Strokes hebben lijkt het, maar ik denk dat dat nog mee valt. Ik geloof dat Julian een ego heeft maar al de rest komt altijd heel laidback en down to earth over... Al gaan zo'n keuzes waarschijnlijk meer gemaakt worden door hun management.

Maar vorig jaar stond bijvoorbeeld Asap Rocky nog na hen op Open'er Festival.
Een ander mooi voorbeeld vind ik dat Albert Hammond Jr. (hun gitarist) met zijn solo project genoegen nam om als eerste in de Barn te spelen om 12u30 ofzo op de zondag in 2018. Hij stond daar ook helemaal niet arrogant maar eerder gelukkig en blij dat hij mocht spelen. Zo een typetje "rockster" waar je alleen maar respect voor kan hebben.
Kijk zeker zijn show eens terug op Youtube, ik vond het een van de tofste van het hele weekend toen!

Ik zie het nog gebeuren dat er na The Strokes een Tame Impala komt of dat The Strokes voor Pearl Jam word geschoven of dergelijke. Zeker als de verkoop van hen als grootste headliner zo tegenviel vorig jaar + onthoud dat de eerstvolgende festivalzomer alle bands gewoon willen spelen, niet per sé voor henzelf maar voor hun hele crew ook terug een loon te kunnen geven. Dus over zo'n dingen gaat volgende festivalzomer veel meer gediscussieerd kunnen worden en bands gaan sneller genoegen nemen met iets dat ze een paar jaar geleden niet zouden gedaan hebben denk ik.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.386
9.137
Zet The Strokes gewoon na Red Hot Chili Peppers op zondag. Lekker het weekend knallend afsluiten.

Al hoop ik gewoon dat ze er op vrijdag staan, zoals dat gepland was.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Zet The Strokes gewoon na Red Hot Chili Peppers op zondag. Lekker het weekend knallend afsluiten.
De ontkenningsfase dat Royal Blood gewoon de co-head wordt op zondag?

Ik ben in blijde verwachting van een mirakel dat ons van de wachtlijst van Roskilde haalt, want met dit viertal zou ik ook geen vrienden kunnen overtuigen om alsnog te gaan (ondanks een jaar zonder festival).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.872
12.347
ChiquitaChaser wrote:
Waarom zou/moet Pearl Jam afzeggen ? Kunnen perfect samen en Metallica op RW2021 stond al pre corona op de planning…
Lekker oude rockers, ik ben pro ?

Maar de mensen hier willen nieuwe namen en geen oude rockers… Dit geintje opzij, zo lijkt het wel dat we Metallica mogen verwachten. Maar oh wat zonde dat The Strokes hiervoor zouden opgeofferd worden. Probeer je die mannen al een 10tal jaar binnen te hengelen… Ik zie ze niet samen op 1 dag staan, of ik zie The Strokes uberhaupt niemand achter zich dulden, ik weet niet waarom.
Heb hetzelfde beeld, hoor, maar wie zegt dat ze worden opgeofferd? Vind ik toch altijd een heel makkelijke conclusie...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.386
9.137
De cijfers in België evolueren in ieder geval heel gunstig.

Zou als Rock Werchter zijnde in ieder geval mijn kans grijpen om zo snel mogelijk iets aan te kondigen, vooraleer de boel weer ombuigt. Deze vrijdag is het echter veiligheidsraad, dus ik doe alvast een gokje: volgende week wat nieuws.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Vanmorgen stond I'd krant dat mensen die gevaccineerd zijn geen privileges zullen krijgen. Ik denk dat massafestivaks pas zullen doorgaan als het merendeel vd bevolking gevaccineerd is. Wrs wil werchter dat wel zeker weten voor ze in mei beginnen met opbouwen. Anders mogen ze alle toeleveringsbedrijven gaan canceled. Mei is binnen 4 maanden... Wordt moeilijk maar duimen maar.

Pearl Jam afzeggen, ik hoop van niet natuurlijk. Maar is een band die erg gevoelig is aan dit soort dingen. Dan moet de situatie in heel Europa beter gaan worden.

Laat Metallica maarkomen, samen met Pearl Jam, peppers, strokes.. Hoe heerlijk zou dat zijn
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.256
5.610
Horen vallen, den tamtam in Werchter en omstreken gaat rond. Het zou inderdaad Metallica worden, en die lagen samen met de Peppers (en Rage, maar dat is anders uitgedraaid) al vast voor Werchter 2021 net voor alles in duigen viel. Equal Idiots zou dezelfde dag als Metallica spelen.
Of Strokes daar nog bij past, dat mag je oeverloos over discussiëren, wij zien dat allemaal wel lukken: want kwalitatieve naam, ze wilden hen zo lang, je kan die ticketverkopers niet ontgoochelen, ze kunnen toch nog perfect bij de Peppers op zondag, etc... Maar ervaring leert ons dat dit niet gaat gebeuren hoor. We overschatten altijd de naam die er nog bij komt, en dan zal inderdaad Royal Blood en Placebo voor Peppers spelen.

Do: The War On Drugs - PJ
Vr: FNM - Metallica
Za: 21P - Gorillaz
Zo: Placebo - Royal Blood - Peppers

En willen of niet, weide gaat vol lopen hoor.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.386
9.137
Do: The War On Drugs – PJ
Vr: FNM – Metallica
Za: 21P – Gorillaz
Zo: Placebo – Royal Blood – Peppers

En willen of niet, weide gaat vol lopen hoor.

Als dat 'm wordt, dan zoek ik andere oorden op.

En de weide gaat niet alleen vol lopen, het gaat ook vol liggen. Met picknickdekentjes. De hele dag voor de main.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.432
3.485
Zonde van The Strokes, maar die ga ik dan wel zien op Best Kept Secret ofzo.
Maar damn, heerlijk affiche! Logisch ook in bizarre tijden. Wat meer zekerheid. Mocht het dit jaar doorgaan, zijn er altijd nog volgende jaren waarin 'nieuwere' acts als The Strokes en Kendrick geboekt kunnen worden.

 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.256
5.610
jimmywe wrote:
Do: The War On Drugs – PJ
Vr: FNM – Metallica
Za: 21P – Gorillaz
Zo: Placebo – Royal Blood – Peppers

En willen of niet, weide gaat vol lopen hoor.

Als dat ‘m wordt, dan zoek ik andere oorden op.

En de weide gaat niet alleen vol lopen, het gaat ook vol liggen. Met picknickdekentjes. De hele dag voor de main.

Laat me kwa vibe en gevoel denken aan RW 2010. 1 van hun meest succesvolle edities (niet per se kwa affiche, maar wel kwa opbrengst). Viel toen op dat het niet per se allemaal 40+ zijn. Dat van die dekentjes was helemaal niet het geval.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.872
12.347
jimmywe wrote:
Do: The War On Drugs – PJ
Vr: FNM – Metallica
Za: 21P – Gorillaz
Zo: Placebo – Royal Blood – Peppers

En willen of niet, weide gaat vol lopen hoor.

Als dat ‘m wordt, dan zoek ik andere oorden op.

En de weide gaat niet alleen vol lopen, het gaat ook vol liggen. Met picknickdekentjes. De hele dag voor de main.
Ga nou eens een keer naar Roskilde, man...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.386
9.137
mattman wrote:

jimmywe wrote:
Do: The War On Drugs – PJ
Vr: FNM – Metallica
Za: 21P – Gorillaz
Zo: Placebo – Royal Blood – Peppers

En willen of niet, weide gaat vol lopen hoor.


Als dat ‘m wordt, dan zoek ik andere oorden op.

En de weide gaat niet alleen vol lopen, het gaat ook vol liggen. Met picknickdekentjes. De hele dag voor de main.

Ga nou eens keer naar Roskilde, man…

Was vorig jaar het plan. Die eerste 3 namen waren echt mijn ding niet (PJ, 21P, SOAD). Had me er al bij neergelegd dat het voor het eerst in heel vele jaren geen RW zou zijn. Maar toen kwam RW met de ene heerlijke naam na de andere (Thom Yorke, Wilco, Kendrick Lamar, The Strokes, FNM). Op het moment dat de Strokes ze stonden, hebben we onze combis gekocht: eindelijk nog eens 2 echt unieke headliners op RW! Wat er ook nog zou bijkomen, de lineup kon niet meer stuk. Toen ook Roskilde laten gaan natuurlijk.

Nu zie ik dat het Roskilde wél lukt om hun fans de bands te bieden waarvoor ze betaald hebben (itt RW), maar zijn die stijf uitverkocht. En zitten wij opgescheept met combitickets voor Bospop XL.

Rotvirus.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.256
5.610
Ik vul ook graag aan dat er best veel mensen in de Werchteromstreken, enthousiast worden van deze affiche. Dat is ook al effe geleden.

Weetje, ook ik heb liever een affiche met Strokes, Kendrick, Tame Impala... maar helaas.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.830
6.564
Persoonlijk niet de headliners waar ik meteen dag 1 een weekendticket voor zou kopen (al zou ik me op vrijdag en zaterdag wel zeer goed kunnen vermaken) maar in zijn algemeen natuurlijk gewoon een zeer sterke lineup waar ze veel mensen blij mee zullen maken.

Gaat als een trein verkopen. En dat mag ook wel na 2020.

Sterk affiche iig.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.770
2.475
Do: The War On Drugs – PJ
Vr: FNM – Metallica
Za: 21P – Gorillaz
Zo: Placebo – Royal Blood – Peppers

En willen of niet, weide gaat vol lopen hoor.

Denk niet dat er iemand aan twijfelt dat dit goed verkoopt, maar zou het wel een enorme naaistreek vinden tov mensen die een ticket hadden gekocht voor The Strokes. Bij Kendrick kan je het nog wijten aan een geval van overmacht, maar het niet boeken van The Strokes is wel een bewuste zet lijkt me. Jammer.. waarschijnlijk ook geen combi voor rw voor mij dus (als dit het effectief zou worden).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.872
12.347
wenteldave wrote:

mattman wrote:

jimmywe wrote:
Do: The War On Drugs – PJ
Vr: FNM – Metallica
Za: 21P – Gorillaz
Zo: Placebo – Royal Blood – Peppers

En willen of niet, weide gaat vol lopen hoor.


Als dat ‘m wordt, dan zoek ik andere oorden op.

En de weide gaat niet alleen vol lopen, het gaat ook vol liggen. Met picknickdekentjes. De hele dag voor de main.


Ga nou eens keer naar Roskilde, man…

Was vorig jaar het plan. Die eerste 3 namen waren echt mijn ding niet (PJ, 21P, SOAD). Had me er al bij neergelegd dat het voor het eerst in heel vele jaren geen RW zou zijn. Maar toen kwam RW met de ene heerlijke naam na de andere (Thom Yorke, Wilco, Kendrick Lamar, The Strokes, FNM). Op het moment dat de Strokes ze stonden, hebben we onze combis gekocht: eindelijk nog eens 2 echt unieke headliners op RW! Wat er ook nog zou bijkomen, de lineup kon niet meer stuk. Toen ook Roskilde laten gaan natuurlijk.

Nu zie ik dat het Roskilde wél lukt om hun fans de bands te bieden waarvoor ze betaald hebben (itt RW), maar zijn die stijf uitverkocht. En zitten wij opgescheept met combitickets voor Bospop XL.

Rotvirus.
Bospop XL? Iets zegt me dat jij totaal niet naar de rest van de line-up van Rock Werchter hebt gekeken, maar je puur hebt gefocust op de grootste vier namen. Hooguit de vrijdag van dat lijstje van Jimmy is een beetje gedateerd (ook wel ben ik daar niet mee eens, maar goed).
Ook, en dat hebben we hier al eerder aangehaald, ligt dit waarschijnlijk buiten Rock Werchters invloed dat Lamar en The Strokes niet gaan lukken. Als ze dezelfde line-up van 2020 hadden kunnen behouden, hadden ze dat sowieso gedaan (zie ook de rest van de line-up).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken