jimmywe wrote:
Nooit vergeten dat RW afhankelijk is van het aanbod.
Zo kun je werkelijk elk programma goed maken zonder het bredere plaatje te bekijken natuurlijk. Alsof ‘de markt’ maar tien namen telt. Bovendien hebben we het hier toch nog steeds over Rock Werchter, één van de grote spelers in Europa die samen met Roskilde en Glasto zowat heel juni/juli kan mee beïnvloeden?
jimmywe wrote:
Er zijn ook weinig nieuwe bands die zodanig scoren dat ze een headliner waard zijn. Denk maar aan Muse toen. Al lang geleden dat er nog zo’n act is opgestaan. Arctic Monkeys is de laatste, en dat duurde ook tot AM. Maar dat is niet zo’n stadionband, dat Muse wel is geweest.
Misschien tijd om geweer van schouder te verwisselen of niet tien jaar te wachten om bands tot headliner te promoveren, maar bon.. Dat heb ik al zo’n honderd keer hier aangehaald. Ik dacht tot enkele weken geleden nog dat we juist gingen afstappen van die stadionheadliners?Het doet de kassa te makkelijk rinkelen hè, I get it.
Zeker, maar kiezen voor een financiele zekerheid in 2021 zal ook wel meespelen. Kan me niet voorstellen dat die muziekliefhebbende boekers hier dolenthousiast over zijn.
Maar ze moeten wel veranderen in de toekomst. Herman gaat er altijd prat op dat bands groot worden in Werchter. Dan moet je natuurlijk links of rechts wel iets proberen, en niet iets Editors achtig.