Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.497
2.001
KOL staat met een nieuw album altijd op RW, een ritme om vast te houden :lol: . Maak van die vrijdag dan Liam-KoL-Strokes wat toch al meer aangekleed is (slecht gekleed is ook gekleed!) dan eerder. Metallica op TW/ Boutique of Dag 0 (woensdag) met verkort programma zoals Pink had bijvoorbeeld.
*Exit Dream mode* (Ik blijf in men "Metallica komt = Strokes niet-tunnel" zitten vergeef me)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.193
1.218
Liam Gallagher - Kings of Leon - The Strokes, wauw, wat een mooie combinatie zeg!

Helaas verkoopt Metallica in z'n eentje waarschijnlijk evenveel tickets...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.193
1.218
Sylvie Kreusch mag anders ook een plek komen innemen (The Slope ideaal denk ik), de nieuwe nummers Wild Love en vooral Just a touch away zijn veelbelovend.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.809
6.546
Als ze The Strokes nog kwijt kunnen en willen dan zou dat een mooie oplossing zijn.

Ik zie ze persoonlijk liever gewoon Metallica boeken (hoef zelf KoL of the Strokes niet zo nodig te zien). :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.360
9.084
Sylvie Kreusch mag anders ook een plek komen innemen (The Slope ideaal denk ik), de nieuwe nummers Wild Love en vooral Just a touch away zijn veelbelovend.

Eens! Fan van haar stem ook. Beetje ondergewaardeerde dame vind ik.

High Hi, Lous And The Yakuza en Meskerem Mees zie ik ook wel een plekje krijgen. Dat zou bij alledrie ook wel terecht zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Everyknight wrote:
Sylvie Kreusch mag anders ook een plek komen innemen (The Slope ideaal denk ik), de nieuwe nummers Wild Love en vooral Just a touch away zijn veelbelovend.

Eens! Fan van haar stem ook. Beetje ondergewaardeerde dame vind ik.

High Hi, Lous And The Yakuza en Meskerem Mees zie ik ook wel een plekje krijgen. Dat zou bij alledrie ook wel terecht zijn.
Onbekend voor mij, wat moet ik luisteren?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.193
1.218
mattman wrote:

Everyknight wrote:
Sylvie Kreusch mag anders ook een plek komen innemen (The Slope ideaal denk ik), de nieuwe nummers Wild Love en vooral Just a touch away zijn veelbelovend.


Eens! Fan van haar stem ook. Beetje ondergewaardeerde dame vind ik.

High Hi, Lous And The Yakuza en Meskerem Mees zie ik ook wel een plekje krijgen. Dat zou bij alledrie ook wel terecht zijn.

Onbekend voor mij, wat moet ik luisteren?

Veel heeft ze solo nog niet uitgebracht. Wel meegewerkt op de albums van Warhaus (van haar vriend Maarten Devoldere van Balthazar). Solo vind ik de EP BADA BING, BADA BOOM! de moeite, net zoals de twee recente singles Just a touch away en Wild Love.

Ik zou haar muziek als 'bezwerend' omschrijven.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Onbekend voor mij, wat moet ik luisteren?
Enkele singles. Sylvie doet bij mij een beetje denken aan Eefje De Visser soms.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Xnd8IU4V58Q[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=m7nAvq_WcB0[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=SDyyI2gAKrY[/video]

Meskerem was het voorbije jaar zowat wekelijks te gast bij Stubru om covertjes te doen met haar prachtige stem, dit is er eentje van.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=F13Xeyj__cE[/video]
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.360
9.084
mattman wrote:

Everyknight wrote:
Sylvie Kreusch mag anders ook een plek komen innemen (The Slope ideaal denk ik), de nieuwe nummers Wild Love en vooral Just a touch away zijn veelbelovend.


Eens! Fan van haar stem ook. Beetje ondergewaardeerde dame vind ik.

High Hi, Lous And The Yakuza en Meskerem Mees zie ik ook wel een plekje krijgen. Dat zou bij alledrie ook wel terecht zijn.

Onbekend voor mij, wat moet ik luisteren?

Zowel High Hi en Lous And The Yakuza hebben vorig jaar een album uitgebracht, voor mij ook gewoon de twee beste Belgische platen van 2020.

High Hi leunt heel hard op de 80's (denk iets tussen The Cure en de Human League) maar heeft de energie van Arcade Fire. Da's niet nieuw, maar in hun geval wel onweerstaanbaar catchy. Daggers en 94A9 zijn beestige singles. En eigenlijk heel het album Firepool.

Lous And The Yakuza is Franstalige pop die soms een beetje aan Stromae-in-een-mellow-bui moet denken, maar dan met meer vleugjes RnB. Super gelaagde, zelfverzekerde muziek eigenlijk. Vette productie. Heel haar debuutalbum Gore is sterk, zakt nergens in. Ook haar videoclips zijn de moeite: zeker eens bekijken. Ze heeft het inmiddels geschopt tot bij Jimmy Fallon (als enige belgische act ooit). Oké, da's meer lobbyen natuurlijk, maar kom.

Meskerem Mees heeft nog geen debuut en heeft amper singles. Haar nummer Joe was wel een hitje op StuBru. Goede, hese stem. Je merkt al dat ze populair is: haar wekelijkse covers voor Studio Brussel zijn altijd een schot in de roos. Mees won vorig jaar Humo's Rock Rally trouwens. Album komt dit jaar uit.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.497
2.001
Joe een hitje noemen :lol: . Ik was het zo beu gehoord op den duur. Maar allen hebben zeker een plaats op de affiche.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.422
653
Joe een hitje noemen ? . Ik was het zo beu gehoord op den duur. Maar allen hebben zeker een plaats op de affiche.

Doet me wat denken aan Tamino intussen: sterke debuutsingle, bakken talent, maar zodanig hard gehyped door Stubru dat ik haar de komende maanden even niet meer kan horen noch zien.

High Hu vind ik ook wel een interessante case. Ik kan weinig andere artiesten noemen die de crisissituatie zo positief omgebogen hebben als zij. Firepool is een goede plaat, maar ik geloof niet dat ze zonder pandemie een van dé Belgische acts van het jaar geworden zouden zijn.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.497
2.001
jefferke wrote:
Joe een hitje noemen ? . Ik was het zo beu gehoord op den duur. Maar allen hebben zeker een plaats op de affiche.

Doet me wat denken aan Tamino intussen: sterke debuutsingle, bakken talent, maar zodanig hard gehyped door Stubru dat ik haar de komende maanden even niet meer kan horen noch zien.

High Hu vind ik ook wel een interessante case. Ik kan weinig andere artiesten noemen die de crisissituatie zo positief omgebogen hebben als zij. Firepool is een goede plaat, maar ik geloof niet dat ze zonder pandemie een van dé Belgische acts van het jaar geworden zouden zijn.
Enorm catchy single was dat ook, Daggers.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.027
349
Kereltje wrote:

jefferke wrote:
Joe een hitje noemen ? . Ik was het zo beu gehoord op den duur. Maar allen hebben zeker een plaats op de affiche.


Doet me wat denken aan Tamino intussen: sterke debuutsingle, bakken talent, maar zodanig hard gehyped door Stubru dat ik haar de komende maanden even niet meer kan horen noch zien.

High Hu vind ik ook wel een interessante case. Ik kan weinig andere artiesten noemen die de crisissituatie zo positief omgebogen hebben als zij. Firepool is een goede plaat, maar ik geloof niet dat ze zonder pandemie een van dé Belgische acts van het jaar geworden zouden zijn.

Enorm catchy single was dat ook, Daggers.

Ben zelf echt enorm fan van High Hi en heb ze dit jaar 3 keer gezien, echt een top band. Denk wel dat ze sws op veel festivals hadden gestaan. Een rock/indie-band met frontvrouw wordt gewoon graag gezien op de affiches denk ik. En ze zijn live ook echt heel sterk, leuke dynamiek op het podium. Ze hebben in de belgische scene ook wel een originele sound vind ik zelf. Voor mij mogen ze alleszins in 2021 nog heel wat festivals doen zodat er op hun oude nummers gemoshed kan worden en op hun nieuwe lekker gedanst kan worden! IK HEB ZIN IN DE ZOMER!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Hier is wat nieuws, @mattman. De UK heeft een aanbod om visa-vrij te touren naast zich neergelegd wat ervoor zal zorgen dat artiesten uit de UK moeilijker hier zullen kunnen touren en Europese acts/bands moeilijker daar kunnen optreden.

https://crackmagazine.net/2021/01/thom-yorke-calls-uks-decision-to-reject-eu-offer-of-visa-free-tours-spineless
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.360
9.084
Hier is wat nieuws, @mattman. De UK heeft een aanbod om visa-vrij te touren naast zich neergelegd wat ervoor zal zorgen dat artiesten uit de UK moeilijker hier zullen kunnen touren en Europese acts/bands moeilijker daar kunnen optreden.

Thom Yorke calls UK’s decision to reject EU offer of visa-free tours “spineless”

Zo, klotenieuws ook. Vreemd dat die Johnson het de EU verwijt dat zij de boosdoeners en schuldigen zijn in dit verhaal. Het ziet ernaar uit dat vooral jongere, kleinere Engelse acts het moeilijker gaan krijgen om buiten hun land te gaan touren, door de extra kosten die er plots aan vasthangen. Groten zoals pakweg Muse, The Cure, Gorillaz, Royal Blood, Ed Sheeran en die band van onze Thom zullen daar minder last van hebben.

Hopen dat dit alsnog keert.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken