Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.329
9.055
Dat Amerikaanse bands in Europa gaan touren volgende zomer zie ik idd nog niet gebeuren. Mss gaan we meer naar exclusieve shows per festival? Al valt ’t nog te zien welke band daarvoor hier in quarantaine wil komen zitten eerst..
Koffiedik kijken nog, denk ook dat we deze week nog niet veel nieuws mogen verwachten.

Inderdaad, in het allerslechtste geval zie ik nog iets voor me met bevriende Rock Werchter bands zoals Editors of Elbow die een dag headlinen, voor een kleiner publiek. Maar goed, zover zijn we nog lang niet.

Los daarvan: hoe zou het nog zijn met dat Metallica gerucht? Vind januari in de eerste plaats al erg laat voor zo'n band om een tour aan te kondigen, meestal zijn die net de allereerste in september ofzo.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Metallica is ook zo 'n band met een goede band met werchter, stageco en schueremans.. Zoiets zie k ook nog wel gebeuren.
Mss geen tour maar losstaand concert? Kans lijkt me klein dat ze nu nog met een Europese tour gaan komen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.294
4.462
Ik snap er dus geen klote van dat je €243,00 af gaat tikken voor vier dagen campingzitten op een muziekfestival. Snap sowieso alle randzaken op een festival niet, maar goed.

Mwa, als je drie headliners goed vindt, van de zes die Werchter heeft, en nog drie andere namen, dan heb je dat kaartje er toch al lang uit? Dan is alles wat je meer ziet een plus.
Wij hebben vaak zat bands laten schieten, omdat we gezellig bij de tent aan het pilsen zijn of in een tentje langs de weg. Ook dat is Werchter.
Ik verbaas me dan weer over mensen, die de hele dag van podium naar podium rennen, zonder een optreden helemaal af te zien. Na een jaar lang werken, is relaxen ook wel lekker.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.329
9.055
Ik verbaas me dan weer over mensen, die de hele dag van podium naar podium rennen, zonder een optreden helemaal af te zien. Na een jaar lang werken, is relaxen ook wel lekker.

Schuldig! Half. ;-)

Loop zelden weg voor het einde van een optreden. Moet het wel echt slecht of saai zijn. Maar m'n dag vullen met shows zien is wel het toppunt van relaxen. Maar ben op zo'n festival ook wel van het fear of missing out- type. Als in: balen dat ik die Tame Impala show niet heb meegemaakt in 2016 terwijl ik verdomme wel op dat terrein stond. Bijvoorbeeld. Gok dat we zeker na die pandemie geen second niet voor een podium gaan staan. Of het moet voor bier zijn. En pipi. Ieder zijn Werchter.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.488
1.996
Bands gaan rekening moeten houden met geldende quarantaine regels. Maar de heren voetballers reizen europa rond om hun (champions/europa league/interland) matchen te spelen.
Voor bands kan er toch ook een draaiboek komen? (veelvuldig testen etc.)
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
448
61
Wij hebben vaak zat bands laten schieten, omdat we gezellig bij de tent aan het pilsen zijn of in een tentje langs de weg. Ook dat is Werchter.
Boh ja, of als het te heet is zoals de Cure/Tool 2019 dag waarvoor ik een hele lijst had aangestreept..
Hele dag in de nevel en schaduw van de Apero gehangen, alleen Cure en Tool gezien.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.422
653
Bands gaan rekening moeten houden met geldende quarantaine regels. Maar de heren voetballers reizen europa rond om hun (champions/europa league/interland) matchen te spelen.
Voor bands kan er toch ook een draaiboek komen? (veelvuldig testen etc.)

Het reisgedrag van artiesten is natuurlijk wel een stuk complexer dan voetballers bij een Europese verplaatsing... Lijkt me een pak moeilijker om in een draaiboek te steken.

Maar goed, de vraag is wat er tegen de lente nog overblijft van de quarantaine-regels. De maatregelen zijn grotendeels evenredig met de druk op de ziekenhuizen, en die zou drastisch moeten afnemen eenmaal 65+ en het zorgpersoneel gevaccineerd is.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.241
5.609
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/14/minister-van-cultuur-jan-jambon-n-va-uiterlijk-midden-maart/

Nog 2 maanden wachten op nieuws Matt ;-). Zoals vroeger. Kwamen eerste namen ook al pas eind maart.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.422
653
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/14/minister-van-cultuur-jan-jambon-n-va-uiterlijk-midden-maart/

Nog 2 maanden wachten op nieuws Matt ;-). Zoals vroeger. Kwamen eerste namen ook al pas eind maart.

De goede oude tijd. Elke dinsdagochtend met zijn allen de Humo checken. Of vastgekluisterd zitten aan de radio om 16u voor het dagelijkse popnieuws op Stubru. Om dan zoveel mogelijk van de 22 nieuwe namen ineens te noteren, want het persbericht kwam pas 45min later online te staan.

Of het officiële Werchterforum volgen, waar de nieuwe namen soms een dag op voorhand gelekt werden :)
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.241
5.609
1 van de leukste keren was 2012. Terugkomen van concert Black Keys en Otto Jan Ham die op StuBru overstelpt werd met mensen die de online humo al hadden op maandagavond. Was aankondiging van oa The Cure en de nieuwe Barn.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.488
1.996
Werchter heeft bijna het voordeel dat hun headliners al gevaccineerd zullen zijn, als risicogroep zijnde.....

*Badum tsss*

I'll get my coat.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.239
1.783
Ik zou een gap year best okay vinden als een groot festival met tachtigduizend man en veel internationale artiesten nog te hoog gegrepen is. Een Werchter voor dertigduizend man met vooral focus op de mainstage van vrijdag tot zaterdag met enkel Belgische artiesten?

Je hebt acts genoeg hier die daar iets moois mee kunnen doen. Acts zoals Brutus, Meskerem Mees en High Hi, School is Cool of Compact Disk Dummies in de middagslots, sterke acts als Arno, Black Box Revelation, Absynthe minded, Zwangere Guy, Angele of Bazart in de avond en pakweg een dEUS, Arsenal en comeback concert van Stromae als headliner om dan feestelijk af te sluiten met een Goose, Soulwax of Netsky.

Ik zou willen gaan als dit het plan b is.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.241
5.609
Betreffende een aankondiging.
Het zal alles of niets worden hoor. Maar nogmaals, het is nog maar januari. De moeilijkste maanden zijn bezig. Heel de business weet dat.

Je moet in elk geval geen Werchter nieuws verwachten zolang er geen potentieel positief vooruitzicht is. Zelfs Couleur Café kreeg al shit over zich, over het aankondigen van ocharme 4 namen. Achter de schermen kreeg Stubru en Live Nation een shitload aan negatieve reacties nav het i want to dance again feestje. Daar zijn harde woorden gevallen over en weer tussen onze wereldbefaamde experten en Stubru dat heel graag iets wou doen om de jeugd, die worden overstelpt van mensen die ventileren in die chat dat ze zich niet goed voelen, iets van vooruitzicht te geven.

Dus, Werchter gaat er zich nog niet aan wagen de komende tijd naar mijn verwachting. Maar er staat een stevig plan in de stijgers.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Achter de schermen kreeg Stubru en Live Nation een shitload aan negatieve reacties nav het i want to dance again feestje. Daar zijn harde woorden gevallen over en weer tussen onze wereldbefaamde experten en Stubru dat heel graag iets wou doen om de jeugd, die worden overstelpt van mensen die ventileren in die chat dat ze zich niet goed voelen, iets van vooruitzicht te geven.
Ik begrijp dat dus totààl niet. Het zijn zowat de enigen die hun nek eens durfden uitsteken en perspectief bieden in plaats van dat constante gedreig, 'als... dan'-beleid en repressieve gedoe van de politiek. Ik heb er niets aan dat concerten worden uitgesteld of dat ze worden geannuleerd, maar het doet tenminste een klein beetje uitkijken naar iets dat niét constant binnen zitten is.

Couleur, Dour en Les Ardentes deden er goed aan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
jimmywe wrote:
Achter de schermen kreeg Stubru en Live Nation een shitload aan negatieve reacties nav het i want to dance again feestje. Daar zijn harde woorden gevallen over en weer tussen onze wereldbefaamde experten en Stubru dat heel graag iets wou doen om de jeugd, die worden overstelpt van mensen die ventileren in die chat dat ze zich niet goed voelen, iets van vooruitzicht te geven.

Ik begrijp dat dus totààl niet. Het zijn zowat de enigen die hun nek eens durfden uitsteken en perspectief bieden in plaats van dat constante gedreig, ‘als… dan’-beleid en repressieve gedoe van de politiek. Ik heb er niets aan dat concerten worden uitgesteld of dat ze worden geannuleerd, maar het doet tenminste een klein beetje uitkijken naar iets dat niét constant binnen zitten is.

Couleur, Dour en Les Ardentes deden er goed aan.
Ja ik schreef het in het Lowlands topic ook al. Maak gewoon lekker wat bekend, dan heb je nu in ieder geval plezier en kan je lekker wat beluisteren van die acts. En ieder geval fantaseren over toch nog iets mooi deze zomer. Iedereen beseft wel dat de kans behoorlijk aanwezig is dat het niet door zal gaan.

Dus ik zeg fuck die zeikers en bekend maken die hap.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.458
11.429
jimmywe wrote:
Achter de schermen kreeg Stubru en Live Nation een shitload aan negatieve reacties nav het i want to dance again feestje. Daar zijn harde woorden gevallen over en weer tussen onze wereldbefaamde experten en Stubru dat heel graag iets wou doen om de jeugd, die worden overstelpt van mensen die ventileren in die chat dat ze zich niet goed voelen, iets van vooruitzicht te geven.

Ik begrijp dat dus totààl niet. Het zijn zowat de enigen die hun nek eens durfden uitsteken en perspectief bieden in plaats van dat constante gedreig, ‘als… dan’-beleid en repressieve gedoe van de politiek. Ik heb er niets aan dat concerten worden uitgesteld of dat ze worden geannuleerd, maar het doet tenminste een klein beetje uitkijken naar iets dat niét constant binnen zitten is.

Couleur, Dour en Les Ardentes deden er goed aan.

Volledig mee eens en vind het behoorlijk sneu voor de partijen die dit met goede bedoelingen doen. Mensen hebben perspectief nodig naar betere tijden om deze periode te kunnen overleven. Er bestaat meer naast fysieke gezondheid, mentaal moet je deze periode ook overleven.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.241
5.609
jimmywe wrote:
Achter de schermen kreeg Stubru en Live Nation een shitload aan negatieve reacties nav het i want to dance again feestje. Daar zijn harde woorden gevallen over en weer tussen onze wereldbefaamde experten en Stubru dat heel graag iets wou doen om de jeugd, die worden overstelpt van mensen die ventileren in die chat dat ze zich niet goed voelen, iets van vooruitzicht te geven.

Ik begrijp dat dus totààl niet. Het zijn zowat de enigen die hun nek eens durfden uitsteken en perspectief bieden in plaats van dat constante gedreig, ‘als… dan’-beleid en repressieve gedoe van de politiek. Ik heb er niets aan dat concerten worden uitgesteld of dat ze worden geannuleerd, maar het doet tenminste een klein beetje uitkijken naar iets dat niét constant binnen zitten is.

Couleur, Dour en Les Ardentes deden er goed aan.

Volledig akkoord Yannick. Heb ook mijn nek uitgestoken op Facebook, op de post van Stubru, over de aankondiging van Couleur Café. Krijg volop de wind van voren.

Ik vind dat erg, er is een klein beetje tijd geweest dat de pers positief is. Maar nu zijn ze weer volop in de negativiteit verzonken. Experten die oproepen om weer een tandje bij te steken, mijn tanden zijn op. Een slag in het gezicht van iedereen die zijn best doet en positief wil zijn. Gevoed door veel volk dat voor die verzuring kiest.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.841
12.231
Yannick wrote:

jimmywe wrote:
Achter de schermen kreeg Stubru en Live Nation een shitload aan negatieve reacties nav het i want to dance again feestje. Daar zijn harde woorden gevallen over en weer tussen onze wereldbefaamde experten en Stubru dat heel graag iets wou doen om de jeugd, die worden overstelpt van mensen die ventileren in die chat dat ze zich niet goed voelen, iets van vooruitzicht te geven.


Ik begrijp dat dus totààl niet. Het zijn zowat de enigen die hun nek eens durfden uitsteken en perspectief bieden in plaats van dat constante gedreig, ‘als… dan’-beleid en repressieve gedoe van de politiek. Ik heb er niets aan dat concerten worden uitgesteld of dat ze worden geannuleerd, maar het doet tenminste een klein beetje uitkijken naar iets dat niét constant binnen zitten is.

Couleur, Dour en Les Ardentes deden er goed aan.

Volledig mee eens en vind het behoorlijk sneu voor de partijen die dit met goede bedoelingen doen. Mensen hebben perspectief nodig naar betere tijden om deze periode te kunnen overleven. Er bestaat meer naast fysieke gezondheid, mentaal moet je deze periode ook overleven.
De andere partij doet dat toch ook met goede bedoelingen? Dat je bij een eventuele uitstelling ook niet in een put raakt, maar dat je er alvast op voorbereid bent.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken