Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Dat je bij een eventuele uitstelling ook niet in een put raakt, maar dat je er alvast op voorbereid bent.
Iedereen weet ondertussen wel dat die kans bestaat, daar is geen constante reminder voor nodig. We hebben er een jaar vol van gehad. Mensen verdienen het om terug uit te kunnen kijken naar bepaalde zaken. De parameters van enkele weken geleden die werden afgesproken om te kunnen versoepelen (3% positiviteitsratio, 100 nieuwe opnames etc.), brengt motivatie met zich mee en da's belangrijk. "Als jullie zich niet aan de regels houden, dan moeten we verstrengen" is geen gezond en werkbaar beleid. Perceptie.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.319
9.047
Betreffende een aankondiging.
Het zal alles of niets worden hoor. Maar nogmaals, het is nog maar januari. De moeilijkste maanden zijn bezig. Heel de business weet dat.

Je moet in elk geval geen Werchter nieuws verwachten zolang er geen potentieel positief vooruitzicht is. Zelfs Couleur Café kreeg al shit over zich, over het aankondigen van ocharme 4 namen. Achter de schermen kreeg Stubru en Live Nation een shitload aan negatieve reacties nav het i want to dance again feestje. Daar zijn harde woorden gevallen over en weer tussen onze wereldbefaamde experten en Stubru dat heel graag iets wou doen om de jeugd, die worden overstelpt van mensen die ventileren in die chat dat ze zich niet goed voelen, iets van vooruitzicht te geven.

Dus, Werchter gaat er zich nog niet aan wagen de komende tijd naar mijn verwachting. Maar er staat een stevig plan in de stijgers.

Ik vraag me af waar ze bij Rock Werchter in godsnaam nog op wachten qua 'potentieel positief vooruitzicht'. De cijfers in België zijn, hoewel nog steeds veel te hoog hoor, minder dramatisch dan in de rest van Europa/voordien. Er is een vaccinatiecampagne aangekondigd die belooft dat iederéén die wil voor de zomer gevaccineerd kan worden. Los van of je dat realistisch vindt: betere vooruitzichten kan je niet krijgen hé. En ga je ook niet krijgen. Niet in februari, niet in maart.

Vind ook dat Facebook en Twitter, meer dan ooit, een totale vuilnisbak geworden zijn. Sinds de pandemie is het nog veel erger geworden. Veel 'schande!'- roepers. En die roepen natuurlijk nog het luidste. Ik denk dat je je daar als festivalorganisatie boven moet kunnen stellen. Want (heel veel) klagers ga je altijd hebben. Ook in februari, ook in maart, ook in april, ook in mei, ook in juni. Ik denk dat een Studio Brussel ook geen spijt mag hebben van die (mooi) actie in het Sportpaleis, juist omdat een clubje negatievelingen luid staan te roepen. De groep die hier hoop uit put is veel waardevoller dan dat blokje zagers en klagers.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
Joslittel wrote:

Yannick wrote:

jimmywe wrote:
Achter de schermen kreeg Stubru en Live Nation een shitload aan negatieve reacties nav het i want to dance again feestje. Daar zijn harde woorden gevallen over en weer tussen onze wereldbefaamde experten en Stubru dat heel graag iets wou doen om de jeugd, die worden overstelpt van mensen die ventileren in die chat dat ze zich niet goed voelen, iets van vooruitzicht te geven.


Ik begrijp dat dus totààl niet. Het zijn zowat de enigen die hun nek eens durfden uitsteken en perspectief bieden in plaats van dat constante gedreig, ‘als… dan’-beleid en repressieve gedoe van de politiek. Ik heb er niets aan dat concerten worden uitgesteld of dat ze worden geannuleerd, maar het doet tenminste een klein beetje uitkijken naar iets dat niét constant binnen zitten is.

Couleur, Dour en Les Ardentes deden er goed aan.


Volledig mee eens en vind het behoorlijk sneu voor de partijen die dit met goede bedoelingen doen. Mensen hebben perspectief nodig naar betere tijden om deze periode te kunnen overleven. Er bestaat meer naast fysieke gezondheid, mentaal moet je deze periode ook overleven.

De andere partij doet dat toch ook met goede bedoelingen? Dat je bij een eventuele uitstelling ook niet in een put raakt, maar dat je er alvast op voorbereid bent.
Ik zit al in de put, dus als ze me even tot halverwege kunnen optrekken heb ik in ieder geval even gedacht dat ik die put uitkwam. Nu blijf je diep beneden in die put zitten. It's so dark here :)
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
wenteldave wrote:

Joslittel wrote:

Yannick wrote:

jimmywe wrote:
Achter de schermen kreeg Stubru en Live Nation een shitload aan negatieve reacties nav het i want to dance again feestje. Daar zijn harde woorden gevallen over en weer tussen onze wereldbefaamde experten en Stubru dat heel graag iets wou doen om de jeugd, die worden overstelpt van mensen die ventileren in die chat dat ze zich niet goed voelen, iets van vooruitzicht te geven.


Ik begrijp dat dus totààl niet. Het zijn zowat de enigen die hun nek eens durfden uitsteken en perspectief bieden in plaats van dat constante gedreig, ‘als… dan’-beleid en repressieve gedoe van de politiek. Ik heb er niets aan dat concerten worden uitgesteld of dat ze worden geannuleerd, maar het doet tenminste een klein beetje uitkijken naar iets dat niét constant binnen zitten is.

Couleur, Dour en Les Ardentes deden er goed aan.


Volledig mee eens en vind het behoorlijk sneu voor de partijen die dit met goede bedoelingen doen. Mensen hebben perspectief nodig naar betere tijden om deze periode te kunnen overleven. Er bestaat meer naast fysieke gezondheid, mentaal moet je deze periode ook overleven.


De andere partij doet dat toch ook met goede bedoelingen? Dat je bij een eventuele uitstelling ook niet in een put raakt, maar dat je er alvast op voorbereid bent.

Ik zit al in de put, dus als ze me even tot halverwege kunnen optrekken heb ik in ieder geval even gedacht dat ik die put uitkwam. Nu blijf je diep beneden in die put zitten. It’s so dark here ?

Kijk omhoog in die put, dan zie je een lichtpuntje.. keep the faith!!!!!!!!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.553
5.398
Ja i know, maar een lichting namen voor een festival zou me inderdaad oprecht opbeuren. Soms heb je een zetje nodig ;)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.778
6.523
Ik kijk ook uit naar nieuwe namen. Ik mis het doorbladeren van theaterbrochures, het plannen van concertjes, het uitzoeken van festivals. Dit duurt wel erg lang zo. Heb wel weer eens zin om gewoon ouderwets in te luisteren, nieuwe namen te ontdekken en mentale timetables te maken. Dus kom op festivals, gooi maar wat namen online. Of we ze dan dit of volgend jaar zien doet er nu niet toe. Dat zien we dan over een paar maanden wel. :)
 

Fireball

Dagopener
17 jan 2017
509
63
Ja i know, maar een lichting namen voor een festival zou me inderdaad oprecht opbeuren. Soms heb je een zetje nodig ?

Klopt ja... hopelijk dalen de besmetting cijfers en ziet men het weer wat rooskleuriger in... Die namen komen dan vanzelf.. tot die tijd: afwachten!
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.485
1.994
Ik ben zeer benieuwd naar hun stevig plan. Er zal jammer genoeg een serieus gat zijn tussen 'willen/kunnen' en 'mogen' vrees ik.
Over sneltests hoor je niets meer, hoe staat het daar mee?
Ik laat stilaan de hoop varen voor dit jaar, nog 162 dagen...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.187
1.213
jimmywe wrote:
Betreffende een aankondiging.
Het zal alles of niets worden hoor. Maar nogmaals, het is nog maar januari. De moeilijkste maanden zijn bezig. Heel de business weet dat.

Je moet in elk geval geen Werchter nieuws verwachten zolang er geen potentieel positief vooruitzicht is. Zelfs Couleur Café kreeg al shit over zich, over het aankondigen van ocharme 4 namen. Achter de schermen kreeg Stubru en Live Nation een shitload aan negatieve reacties nav het i want to dance again feestje. Daar zijn harde woorden gevallen over en weer tussen onze wereldbefaamde experten en Stubru dat heel graag iets wou doen om de jeugd, die worden overstelpt van mensen die ventileren in die chat dat ze zich niet goed voelen, iets van vooruitzicht te geven.

Dus, Werchter gaat er zich nog niet aan wagen de komende tijd naar mijn verwachting. Maar er staat een stevig plan in de stijgers.

Ik vraag me af waar ze bij Rock Werchter in godsnaam nog op wachten qua ‘potentieel positief vooruitzicht’. De cijfers in België zijn, hoewel nog steeds veel te hoog hoor, minder dramatisch dan in de rest van Europa/voordien. Er is een vaccinatiecampagne aangekondigd die belooft dat iederéén die wil voor de zomer gevaccineerd kan worden. Los van of je dat realistisch vindt: betere vooruitzichten kan je niet krijgen hé. En ga je ook niet krijgen. Niet in februari, niet in maart.

Vind ook dat Facebook en Twitter, meer dan ooit, een totale vuilnisbak geworden zijn. Sinds de pandemie is het nog veel erger geworden. Veel ‘schande!’- roepers. En die roepen natuurlijk nog het luidste. Ik denk dat je je daar als festivalorganisatie boven moet kunnen stellen. Want (heel veel) klagers ga je altijd hebben. Ook in februari, ook in maart, ook in april, ook in mei, ook in juni. Ik denk dat een Studio Brussel ook geen spijt mag hebben van die (mooi) actie in het Sportpaleis, juist omdat een clubje negatievelingen luid staan te roepen. De groep die hier hoop uit put is veel waardevoller dan dat blokje zagers en klagers.

Over jouw eerste alinea: "dat iederéén die wil voor de zomer gevaccineerd kan worden."
Maar dan verschijnt dit vanavond op hln.be: "Van Gucht zegt wel dat de hele bevolking in België en Europa tegen juni vaccineren niet lukt. “In juni zouden in België wel al alle risicogroepen gevaccineerd moeten zijn. Alles samen spreken we dan over 4 miljoen mensen. Maar dan is er nog veel viruscirculatie mogelijk bij de actieve jongere bevolking. Bij hen is het virus ook niet altijd onschuldig... Hoe ga je daarmee om?”"

Dan maar hopen op die sneltesten he... Waar blijven ze? Ook in het onderwijs bijvoorbeeld...

Wel volledig akkoord met jouw tweede alinea overigens!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Het ding is dat de implicaties voor kinderen en jongeren veel minder grote gevaren met zich meedragen bij besmetting dan bij mensen die 40, 50, 60 jaar (en ouderen/risicopatiënten dan bij die groep mensen) zijn - wat dus wil zeggen dat eens we de risicogroepen hebben gehad het leven er snel terug een pak rooskleuriger zou kunnen uitzien. Bovendien valt het vooralsnog moeilijk in te schatten hoe snel het allemaal beloopt binnen dit en een half jaar omdat we tot nu toe hoofdzakelijk voornamelijk afhankelijk zijn van de leveringen van Pfizer (vandaar ook de bottleneck en de bijkomende kritiek). Die zal binnenkort wel verdwijnen, maar mensen worden de afgelopen dagen weer opgehitst door allerhande constructies en bangmakerij dat 'we niet snel genoeg gaan' en dat er 'nog x aantal vaccins in de vriezer zitten' terwijl het op Europees niveau totaal niet slecht doen.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.129
376
Dan maar hopen op die sneltesten he… Waar blijven ze? Ook in het onderwijs bijvoorbeeld…

Toevallig is er vandaag een rapport van verschenen, bij gebruik in de dagelijkse praktijk. Bij iedereen in het onderzoek is naast de sneltest ook PCR-test en vragenlijst afgenomen.

Uit die gegevensverwerking blijkt de gevoeligheid van een sneltest op 35% te liggen bij mensen die geen covidklachten hebben (maar wel PCR positief testen). De gevoeligheid van een sneltest ligt op 65% bij degenen die wel klachten ervaren (en PCR postief testen).

Concreet betekent dat een sneltest bijna twee op de drie besmettelijke mensen zonder klachten niet vindt. Een op de drie met klachten wordt ook niet gevonden.

Zulke resultaten maakt een sneltest niet echt geschikt als toegangsbewijs voor festivals of andere situaties waar maatregelen los worden gelaten. Dat is nog los van bezwaren op gebied van privacy en uitvoering.

Degenen die wel positief testen met een sneltest zijn vrijwel zonder uitzondering (99,9%) ook PCR positief.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.804
1.937
Dat viel eigenlijk wel te verwachten. Ik wil niet pessimistisch doen maar ik verwacht geen festivals in mei juni juli.
Misschien vanaf augustus weer op een aangepaste manier maar heb er een hard hoofd in
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.609
Dat viel eigenlijk wel te verwachten. Ik wil niet pessimistisch doen maar ik verwacht geen festivals in mei juni juli.
Misschien vanaf augustus weer op een aangepaste manier maar heb er een hard hoofd in

Logistiek een veel moeilijker festival. Zover is het bij ons nog lang niet.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Brexit en de zoveelste golf/nieuwe variant zal ook wel wat te maken hebben gehad bij die beslissing.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
724
651
Groot Brittanië is gelukkig voor de Belgen België niet. Maar of ik nu meer geloof in RW dat zou doorgaan weet ik zo niet.
Ik vind het alleszins nog geen reden om van de daken te roepen dat er geen festivals zullen zijn deze zomer inclusief RW. Paniekvoetbal, weet je wel.

In plaats van ons vas te houden aan: "ja! we proberen het!" en het zoeken naar manieren om de wereld wel wat leuker te maken zitten de mensen precies liever alles af te blokken wat nog maar in de buurt van plezier zou kunnen komen.

Jammer dat heel die crisis de mens nogal een dikke vette pessimist heeft gemaakt. Denk dat het zwaarste van uit de corona-crisis uit te komen niet zal zijn dat iemand nog ziek wordt, maar eerder dat pessimisme en ook de mentale gezondheid terug te verbeteren en terug om te buigen tot een gelukkige maatschappij.

Je zou voor minder boos worden als de Jonagolden op zijn met al dat zuur gedoe!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.421
653
Ken heeft in ieder geval ook nog een wat info geplaatst: Metallica is de nieuwe vrijdagheadliner. Blijkbaar lag Metallica al vast voor '21 vooraleer de editie van '20 afgezegd werd. Dus lijkt me dat het op verschillende vlakken interessanter was voor RW om The Strokes te verplaatsen dan Metallica.

Daarnaast: logistiek zou het in orde moeten kunnen komen. Maar men zit met het risico dat grote namen gaan cancellen, en in dat geval heeft men geen andere keuze dan er ook de stekker uit te trekken.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.235
1.771
Nog meest deprimerende vind ik het feit dat het oorspronkelijk plan qua headliners
Rage against the machine - Metallica - Gorillaz - Red hot chili peppers was.

Fucking Covid.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.430
3.465
Nog meest deprimerende vind ik het feit dat het oorspronkelijk plan qua headliners
Rage against the machine – Metallica – Gorillaz – Red hot chili peppers was.

Fucking Covid.
Ik ook, holy shit wat was dat een editie geweest.
Maar goed, Glasonbury is ook een festival wat wel vaker een jaar heeft overgeslagen (om welke reden dan ook). Niet zoals Pinkpop of Rock Werchter elk jaar achter elkaar zonder 'pauze'. Laten we optimistisch proberen te blijven hier, dat negatieve kun je overal al op internet, tv of waar dan ook vinden.

Fucking Covid.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.319
9.047
Nog meest deprimerende vind ik het feit dat het oorspronkelijk plan qua headliners
Rage against the machine – Metallica – Gorillaz – Red hot chili peppers was.

Fucking Covid.

En het jaar ervoor Pearl Jam, The Strokes, Kendrick Lamar en System Of a Down.

Fucking Covid.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken