jimmywe wrote:
Betreffende een aankondiging.
Het zal alles of niets worden hoor. Maar nogmaals, het is nog maar januari. De moeilijkste maanden zijn bezig. Heel de business weet dat.
Je moet in elk geval geen Werchter nieuws verwachten zolang er geen potentieel positief vooruitzicht is. Zelfs Couleur Café kreeg al shit over zich, over het aankondigen van ocharme 4 namen. Achter de schermen kreeg Stubru en Live Nation een shitload aan negatieve reacties nav het i want to dance again feestje. Daar zijn harde woorden gevallen over en weer tussen onze wereldbefaamde experten en Stubru dat heel graag iets wou doen om de jeugd, die worden overstelpt van mensen die ventileren in die chat dat ze zich niet goed voelen, iets van vooruitzicht te geven.
Dus, Werchter gaat er zich nog niet aan wagen de komende tijd naar mijn verwachting. Maar er staat een stevig plan in de stijgers.
Ik vraag me af waar ze bij Rock Werchter in godsnaam nog op wachten qua ‘potentieel positief vooruitzicht’. De cijfers in België zijn, hoewel nog steeds veel te hoog hoor, minder dramatisch dan in de rest van Europa/voordien. Er is een vaccinatiecampagne aangekondigd die belooft dat iederéén die wil voor de zomer gevaccineerd kan worden. Los van of je dat realistisch vindt: betere vooruitzichten kan je niet krijgen hé. En ga je ook niet krijgen. Niet in februari, niet in maart.
Vind ook dat Facebook en Twitter, meer dan ooit, een totale vuilnisbak geworden zijn. Sinds de pandemie is het nog veel erger geworden. Veel ‘schande!’- roepers. En die roepen natuurlijk nog het luidste. Ik denk dat je je daar als festivalorganisatie boven moet kunnen stellen. Want (heel veel) klagers ga je altijd hebben. Ook in februari, ook in maart, ook in april, ook in mei, ook in juni. Ik denk dat een Studio Brussel ook geen spijt mag hebben van die (mooi) actie in het Sportpaleis, juist omdat een clubje negatievelingen luid staan te roepen. De groep die hier hoop uit put is veel waardevoller dan dat blokje zagers en klagers.