Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.711
9.615
ChiquitaChaser wrote:
Is dat nog steeds op dezelfde locatie als de beginjaren ? (naast de Maas aan de Expo)

Ik denk dat wel eigenlijk? En ja idd, klein festivalletje wel voor wat er staat en al heeft gestaan de afgelopen jaren.

Probleem dat die lineup een beetje te samey is voor mijn smaak. Hou van hiphop maar een hiphopfestival lijkt mij een beetje too much. Om dezelfde reden ga ik niet naar Graspop (ooit eens een dag geweest, wel een fijn festival hoor verder). Plus: de dag waarop Kendrick speelt is verder wel heel matig.

Stel je voor dat hij Pinkpop aandoet, en dat ik voor hem naar Landgraaf moet.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.137
13.177
Yannick wrote:

ChiquitaChaser wrote:
Is dat nog steeds op dezelfde locatie als de beginjaren ? (naast de Maas aan de Expo)


Ik denk dat wel eigenlijk? En ja idd, klein festivalletje wel voor wat er staat en al heeft gestaan de afgelopen jaren.

Probleem dat die lineup een beetje te samey is voor mijn smaak. Hou van hiphop maar een hiphopfestival lijkt mij een beetje too much. Om dezelfde reden ga ik niet naar Graspop. Plus: de dag waarop Kendrick speelt is verder wel heel matig.

Stel je voor dat hij Pinkpop aandoet, en dat ik voor hem naar Landgraaf moet.
Dagprogramma bij Pinkpop is vaak toch wel minder. Heb de laatste paar jaren telkens eigenlijk maar één dag gehad die me echt trok (of waarvan ik dus het gevoel had dat ik me wel een dag kon vermaken), maar vaak is het toch nét niet.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.711
9.615
mattman wrote:
Stel je voor dat hij Pinkpop aandoet, en dat ik voor hem naar Landgraaf moet.

kunnen we misschien wel ergens een moment voor een proost vinden
1f609.svg

Dat sowieso Dennis! :)

Was bijna zover bij Fleetwood Mac in 2019 (maar uiteindelijk tickets gewonnen voor TW Classic).
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.613
2.180
DennisvdBr wrote:

mattman wrote:
Stel je voor dat hij Pinkpop aandoet, en dat ik voor hem naar Landgraaf moet.


kunnen we misschien wel ergens een moment voor een proost vinden
1f609.svg


Dat sowieso Dennis! ?

Was bijna zover bij Fleetwood Mac in 2019 (maar uiteindelijk tickets gewonnen voor TW Classic).
En maar meekelen met 'Ruby Ruby Ruby', gewoon omdat het kan . :lol:
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.247
1.299
Yannick wrote:
Idd, echt belachelijk sterke line-up daar. Geen idee wat de sfeer daar is, maar ik stel me gewoon Dour voor maar op een kleiner terrein en niét in de middle of nowhere.

Is dat nog steeds op dezelfde locatie als de beginjaren ? (naast de Maas aan de Expo)
Ben in 2009 eens tot daar geweest en was wel een gezellig festival (lekker goei eten voor in diee tijd ? )
Terrein van hoofdpodium wel heel klein als de Kendrick daar moet spelen

Bij mij is het van 2014 geleden. Er stond toen ook al veel hiphop - in de brede betekenis van het woord - geprogrammeerd (die dag dat ik ging bijvoorbeeld Danny Brown, The Internet, Kid Inc, de jonge Coely...), maar ook vele andere zaken zoals Placebo, The Horrors en het toen net begonnen Circa Waves. Ook veel elektronische namen, zo heb ik toen Giorgio Moroder, Booka Shade live, Vitalic, Agoria en Panda Bear gezien. Kortom, in dat beperkt aantal jaren is de variatie inderdaad sterk afgenomen.

Ik herinner mij nog de chaotische camping, het tijdschema dat niet steeds gerespecteerd werd en de hele goede sfeer :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.091
6.541
Om terug te komen op het gat dat Kendrick nu toch wel wat achterlaat.. Is zien wat er allemaal de ronde doet. Zoiets dan maar?

Pixies - Pearl Jam
The War On Drugs - The Strokes //// Royal Blood - Metallica (of extra dag?)
Twenty One Pilots - Gorillaz
Red Hot Chili Peppers - Billie Eilish
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Om terug te komen op het gat dat Kendrick nu toch wel wat achterlaat.. Is zien wat er allemaal de ronde doet. Zoiets dan maar?

PixiesPearl Jam
The War On Drugs – The Strokes //// Royal Blood – Metallica (of extra dag?)
Twenty One PilotsGorillaz
Red Hot Chili Peppers – Billie Eilish
Royal Blood staat al op zondag. Dus mijn gok is als volgt:

Pixies - PJ
TWOD - Metallica
21P - Gorillaz
Royal Blood - RHCP

Billie Eilish zou denk ik op te veel kritiek van de vaste bezoeker mogen rekenen en The Strokes verkochten gewoon niet goed genoeg, dus daar de veilige optie van Metallica. Vijfde dag geloof ik totaal niet in eigenlijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.091
6.541
Oh ja, The Killers nog vergeten. Geen The Strokes zou wel jammer zijn, imo.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.711
9.615
Yannick wrote:
Om terug te komen op het gat dat Kendrick nu toch wel wat achterlaat.. Is zien wat er allemaal de ronde doet. Zoiets dan maar?

PixiesPearl Jam
The War On Drugs – The Strokes //// Royal Blood – Metallica (of extra dag?)
Twenty One PilotsGorillaz
Red Hot Chili Peppers – Billie Eilish

Royal Blood staat al op zondag. Dus mijn gok is als volgt:

Pixies – PJ
TWOD – Metallica
21P – Gorillaz
Royal Blood – RHCP

Billie Eilish zou denk ik op te veel kritiek van de vaste bezoeker mogen rekenen en The Strokes verkochten gewoon niet goed genoeg, dus daar de veilige optie van Metallica. Vijfde dag geloof ik totaal niet in eigenlijk.

The Strokes eraf halen kunnen ze eigenlijk niet maken toch? Hoe lomp zou dat zijn naar je bezoekers toe. :lol: SOAD en in zekere zin Kendrick zijn overmacht, maar The Strokes touren en zijn gewoon in de buurt. Dan ben je gewoon opzettelijk een headliner waar je fans een ticket voor kochten, niet aan het boeken. Ik geloof ook dat RW al jaaaaren achter Strokes aanzit.

Metallica was toch een gerucht voor een extra/losse dag niet? Lijkt mij sowieso een beetje too much op een lineup die al PJ en RHCP heeft. (Los daarvan: hoe verschrikkelijk wordt die WOD show trouwens als je die voor Metallica zet).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.170
7.071
Waarom wachten ze eigenlijk zo lang met het bekendmaken van The Strokes? Als ze die hebben hadden ze die allang bekend kunnen maken toch? Wat zou ze daarin tegenhouden?
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
576
22
Pixies - The War On Drugs - Pearl Jam
Deftones - The Killers - Metallica/The Strokes
Faith No More - Twenty One Pilots - Gorillaz
Placebo - Royal Blood - Red Hot Chili Peppers

Mis dan toch echt een pop/hiphop naam maar zal voor meeste RW publiek wel een top editie zijn denk ik.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.424
4.718
theblackmadness wrote:
Metallica wilde toch enkel spelen als er vergelijkbare acts staan op dezelfde dag? Of heb ik dat helemaal fout?

Zou kunnen, maar dat viel in 2014 alleszins wel mee.

Metallica neemt meestal een paar bands mee, maar het is niet zo dat het hele programma aangepast moet worden. Ze zijn Pink niet.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.711
9.615
werchter12 wrote:

theblackmadness wrote:
Metallica wilde toch enkel spelen als er vergelijkbare acts staan op dezelfde dag? Of heb ik dat helemaal fout?


Zou kunnen, maar dat viel in 2014 alleszins wel mee.

Metallica neemt meestal een paar bands mee, maar het is niet zo dat het hele programma aangepast moet worden. Ze zijn Pink niet.

Het is wel zo dat de elke band die voor hen speelt er niet meer toe doet, dankzij de fans die ze lokken. Voor de main stage kamperen. Nine Inch Nails viel daardoor wel erg hard in het water. Een band als War On Drugs voor Metallica laten wegkwijnen zou bijna crimineel zijn.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
werchter12 wrote:

Yannick wrote:
Om terug te komen op het gat dat Kendrick nu toch wel wat achterlaat.. Is zien wat er allemaal de ronde doet. Zoiets dan maar?

PixiesPearl Jam
The War On Drugs – The Strokes //// Royal Blood – Metallica (of extra dag?)
Twenty One PilotsGorillaz
Red Hot Chili Peppers – Billie Eilish


Royal Blood staat al op zondag. Dus mijn gok is als volgt:

Pixies – PJ
TWOD – Metallica
21P – Gorillaz
Royal Blood – RHCP

Billie Eilish zou denk ik op te veel kritiek van de vaste bezoeker mogen rekenen en The Strokes verkochten gewoon niet goed genoeg, dus daar de veilige optie van Metallica. Vijfde dag geloof ik totaal niet in eigenlijk.

The Strokes eraf halen kunnen ze eigenlijk niet maken toch? Hoe lomp zou dat zijn naar je bezoekers toe.
1f606.svg
SOAD en in zekere zin Kendrick zijn overmacht, maar The Strokes touren en zijn gewoon in de buurt. Dan ben je gewoon opzettelijk een headliner waar je fans een ticket voor kochten, niet aan het boeken. Ik geloof ook dat RW al jaaaaren achter Strokes aanzit.
Werchter is toch vooral een geldmachine, dus ik denk eigenlijk niet dat ze zich veel zouden aantrekken van die pakweg 5k ticketkopers voor Strokes als ze met Metallica zonder twijfel hun 20k tickets meteen kwijt zijn en direct kunnen cashen.

Maar goed, stel dat Metallica op vrijdag komt, zou het nog steefs kunnen dat The Strokes er op zondag bijkomen. Maar eerlijk gezegd heb ik er maar weinig vertrouwen meer in. Zoals @timmetje al zei denk ik dat ze The Strokes al lang zouden aangekondigd hebben moesten ze die hebben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken