Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Maar het is naar mijn mening niet zo dat je door Cardi B nu niet te boeken de complete hip hop bus mist. Dan is een Lamar essentiëler in de huidige tijden, of een Tyler The Creator (en met die laatste heb ik persoonlijk ook weinig mee). Cardi B zit zelfs binnen de hip hop in een andere tak van sport dan de namen die bij Werchter passen imo. Zo heeft Werchter ook nooit een Jumpstyle DJ gehad hoe populair dat ook was in België, die hadden een focus op andere stromingen binnen het genre.

Er is naar mijn mening, ook op het gebied “mee gaan met je tijd” geen man over boord als Cardi B niet komt.

Dit was ook de intentie van mijn eerdere post. Natuurlijk moet een festival meebewegen met de ontwikkelingen in de muziekindustrie. Zo word ik er bij Graspop knorrig van dat Judas Priest, Aerosmith, Faith no More en Deep Purple headliners zijn en waarschijnlijk The Scorpions daarbij komen terwijl er genoeg getalenteerde bands klaarstaan om de kroon te pakken.

Werchter zie ik zelf als een festival die alle populaire muziekgenres bedient maar wel kiest voor 'kwaliteitsacts' (ik weet het, een zeer subjectieve term) binnen die genres. Daarom ga ik ook graag naar Werchter, ze durven te kiezen voor de acts die een bepaalde kwaliteit brengen die verder gaat dan een deuntje die na 1 keer luisteren al niet meer uit je hoofd gaat. Acts met vergankelijke hitjes hebben er nooit echt een voet aan de grond gekregen, denk aan Black Eyed Peas. Aqua heeft er ook nooit gestaan. De afgelopen jaren zijn er wat dagen tussen geweest waar deze balans zoek was met de topbill vol Years & Years, Oscar & The Wolf en Bazart, hier krijgen ze dan ook vol kritiek op. Naar mijn gevoel staat er redelijk wat hiphop/R&B op Werchter met oa Lizzo en Kendrick als headliner. Cardi B is voor mij volledig categorie 'vergankelijke hitjes' waar we niets aan missen.

Milc inc/ Lady Gaga/Katy Perry waren ook niet de meest vooruitstrevende acts, wel wat hits pompen. Ze stonden er, met bakken commentaar, maar het werkte toen wel. Waanzinnig jaar was dat eigenlijk 2009, veel spijt dat ik toen niet geweest ben.

Milc inc/ Lady Gaga/Katy Perry waren ook niet de meest vooruitstrevende acts, wel wat hits pompen. Ze stonden er, met bakken commentaar, maar het werkte toen wel. Waanzinnig jaar was dat eigenlijk 2009, veel spijt dat ik toen niet geweest ben.
Gaan we nou die drie vergelijken met Cardi B? Da's niet best...

jefferke wrote:

Gaan we nou die drie vergelijken met Cardi B? Da’s niet best…
Niet letterlijk 1 op 1 met haar neen. Maar het type boeking. Iemand 1 op 1 met Cardi B vergelijken is een moeilijke oefening :lol:

Ach, als je Cardi B wil zien kunnen jullie naar Les Ardentes.

Helemaal mooi, kan je naar Cardi B + 4 toffe Werchter headliners ;).

Een naam van vorig jaar die we kunnen schrappen: The Pretty Reckless, net aangekondigd voor Graspop. Ook A Day to Remember leek mij wel een kleine kanshebber maar staan ook op graspop. Hoewel ik vroeger wel fan was nu niet direct een gemis. Er zijn veel betere opties voor de meer mainstream metalacts.

Inderdaad.
Was echt een prachtige dag.

Maar helaas, kan niemand echt iets aan doen denk ik dan.

2 Nieuwe Singels voor Sytem Of A Down! is al 15 jaar geleden dat ze nog iets nieuw uitgebracht hebben, laat ze maar naar Werchter komen in 2021/2022

Geike Aernart weer terug als zangeres bij Hooverphonic!
Misschien ben ik te nostalgisch, maar die mogen ook wel een hoog plaatsje krijgen in the Barn.

2 Nieuwe Singels voor Sytem Of A Down! is al 15 jaar geleden dat ze nog iets nieuw uitgebracht hebben, laat ze maar naar Werchter komen in 2021/2022
Genocidal Humanoidz klinkt wel lekker.

Foo's hun nieuwe nummer toch maar bwah.

Omdat het hier al 2 dagen stil is...

Doe mee met het bouwen van je eigen rock werchter!
Zie het topic “festileaks festival draft III”: https://forum.festileaks.com/forums/topic/festileaks-festival-draft-iii-the-rock-werchter-edition/

Ken is terug op Efestivals. :-)

"I can not guarantee anything. But things slowly looking better right now.
Various scenario’s are/were on the table. Some of them not mentioned before. 2 very cool scenario’s, think Graspop / Lowlands."

Ken is terug op Efestivals. ?

“I can not guarantee anything. But things slowly looking better right now.
Various scenario’s are/were on the table. Some of them not mentioned before. 2 very cool scenario’s, think Graspop / Lowlands.”

Normaal niet de grootste Ken-scepticus, maar deze vind ik toch heel erg vaag hoor. "Think Graspop/Lowlands" kan imo veel betekenen maar ook helemaal niets. Maar ja nieuws is nieuws zeker..

Wel zo’n voorspelling, die altijd wel uitkomt. Ik bedoel er komt nog wel een band met harde gitaren op RW. En Lowlands is ook vrij breed te interpreteren.

Gaat dit nou over namen of hoe die festivals hun eigen festival gaat vormgeven qua podia, etc.? Ben zelf de grootste Ken-scepricus, maar word zo best enthousiast ;)

Het gaat blijkbaar over open air solutions. Openluchtpodia als één van de pistes neem ik aan. Kan cool zijn. Een open air Barn lijkt iets minder sfeervol (Thom Yorke!) maar dat is misschien ook maar een idee. Maar goed: ik denk dat dit dus ook een denkpiste is, meer dan 'dit wordt het'.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread